Jump to content

Kan ik mijn processor eigenhandig vervangen?


gammie_

Recommended Posts

Je kan GTA SA ook met een Ati kaart spelen hoor, Nvidia raden ze gewoon aan, hoewel ATI ook goed is. Heb zelf GTA SA nog op Medium gespeeld met een 9700/9800 serie. En die pc is niet het beste nee. Maar die P4 is nog slechter voor 350. Je hebt er wel een os en andere software opzitten, hij is geassembleerd.

Als je een die nieuwe pc koopt moet je hem zelf assembleren, tenzij je er 50 euro voor wilt betalen dan doen zij dat voor je. Ik had al gezegd: kijk of iemand in je familie kring dit kan doen, of misschien wel je vrienden kring :) Zal er vast wel eentje bijzitten. Zelf kan je het anders ook, gewoon de boekjes goed volgen, als je iets niet snapt op internet zetten of googlen ^_^ .

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • gammie_

    22

  • xgaming

    13

  • Galiorix

    5

  • nick11123

    5

het is zeker goedkoop..

maar bij Gta Sanandreas zie je misschien staan van Nvidia Geforce kaart maar dat wil niet zeggen dat SA niet op een ATI kaart werkt. :Y een grafische kaart is een grafische kaart

bij Rollercoaster bijv. staat ook dat hij het beste werkt met ATI kaarten terwijl ik een Nvidia kaart heb.

dus daar hoef je niet druk om te maken :)

maar die PC die xgaming je aanraad.

AMD Athlon 4000+ dat is een goeie processor.

512 mb geheugen met DDR2 is best snel

160 GB harde schijf.

Sapphire Radeon X 1650 PRO 512 mb DDR2 is een goeie kaart kan je makkelijk Sanandreas mee spelen

dit vind ik toch zelf een knappe PC voor dat geld

en Sanandreas kan je makkelijk draaien.

mijn PC was veel slechter toen ik die kocht voor 369 euro.

en die andere PC die je 2e hands wil kopen is ook wel goed en er zit een monitor bij.

alleen de processor is niet zo erg snel 1,7 Ghz en die AMD Athlon 4000+ die is denk ik wel 2,2 of 2,4 Ghz.

over het inelkaar zetten. ik weet het niet maar volgens mij kon Azerty dat ook doen alleen ging er wel een paar centen bovenop.

ow sorry zag niet dat het 2 keer 512 mb was..

nouja dan is hij nog beter :)

Bewerkt: door nick11123
Link to comment
Delen op andere websites

Zit er niet bij, en er zit 1 GB werkgeheugen in. Global waar woon je in Noord-Holland? :puh: Misschien in de buurt... Ik hoop dat je nog een cdtje met windows hebt liggen.. zo niet? Vraag bij mensen in je familie of ze er nog een hebben die ze niet meer gebruiken. Als dat niet het geval is kan je altijd nog linux nemen is namelijk gratis.

EDIT: wacht nog heel even met het overnemen. Ik kijk voor de zekerheid nog even of het allemaal past.

Bewerkt: door xgaming
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wel windows Xp Home op cd legaal, maar dat is van mijn pc die dus nu stuk is, kan ik die windows xp overzetten?

Ik heb net even op die site gekeken alleen kom ik die hardware niet tegen, nouja ben niet echt goed in het opzoeken ^_^ Zou je mij de link willen geven?

Link to comment
Delen op andere websites

@Global, stuur mij eens je email per PB, ik heb hier nog wel een leuk systeem voor je staan waar ik altijd zonder problemen mee gegamed heb.

eventjes zo uit mijn hoofd:

500wattt voeding.

MX440 videokaart van Nvidea (128mb).

AMD Athlon XP 2600 met een core van bijna 2Ghz, (deze kun je overclocken naar 2.4Ghz).

Abit A7 moederbord, van socket A.

512 + 256mb DDR2 geheugen van kingston geloof ik.

Netwerkkaart.

Harde schrijf van 80GB.

En dat zit allemaal in een fraaie doos die de kasttemperatuur weergeeft op een LCD, en een ruitje erin.

Dit systeem is wellicht beter dan de pentium waar je het laatst over had... Echter is die nieuwe pc die iemand voor je heeft samengestelt beter :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Nou zegt me vader dat ik beter een goeie tweedehands kan nemen... Waar dus een monitor/flatscreen, muis toetsenbord en meteen legale software bij zit.

maar dan lijkt mij deze pc wel beterder..?

Moederbord: Intel 875 P chipset

Processor: Intel Pentium 4 Processor 2.80GHz/ 800MHz FSB

Grafische kaart: XFX 6600GT AGP 128MB dual DVI out

Geheugen: 512MB Dual Channel 400MHz DDR (2x256MB)

Harde schijf: 200Gb ATA-100 Ultra DMA (7200 rpm)

DVD Rewriter: 4x DVD+RW

DVD-ROM: 16x

Soundcard: Soundblaster Audigy2 5.1 Digital

Monitor: Dell M992 19" CRT monitor

Ports: 8 USB 2.0 ports, 4 PCI slots, AGP 8x slot, 1 Firewire

Netwerk: Geintegreerd Intel 10/100 Pro

Modem: 56K V.92 PCI Data/Fax/Voice Modem

Speakers: Altec Lansing ADA 745 (4 Speakers + Subwoofer)

Software: Microsoft Windows XP Home (UK), Dell Movie Studio, Dell Picture studio, Microsoft Works 7.0

Originele handleiding

Link to comment
Delen op andere websites

Weinig geheugen, dat is het enige waar ik tegenop kijk... Maar als je dit voor 300€ krijgt is het zeker wel het geld waard ;)...

Zou deze pc gta Sa, battlefield en sims 2 gemakkelijk aan kunnen?

Om er meteen maar even aar te vragen waar dient het Geheugen voor, want de hardeschijf lijkt me goed zat ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Het geheugen word gebruikt om tijdelijke data van actieve processen te plaatsen. 512 MB is erg weinig voor games, het zou beter zijn als je 1gb geheugen neemt/erbij koopt. (ook als je andere dingen wil doen)

Ik denk dat hij BF2, Sims 2 en GTA SA wel aankan, maar dan de instellingen niet erg hoog, als je ''lagloos'' wil gamen.

Greetz :sigaar:

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk zou ik toch nog steeds gaan voor nieuw.... P4 kan je niet echt lang mee meer door qua applicaties. Maarja, als je dat voor 300 euro krijgt is het zeker een mooie deal (behalve GPU, CPU + RAM, die zijn namelijk al zeer verouderd). Ik zeg je wel: Deze pc kan nog wel even door, maar je moet binnekort toch upgraden omdat deze combinatie niet al te best is voor games enzo. Als je er een nieuwe videokaart inzet is ie denk ik alweet te goed voor je CPU waardoor het een bottleneck gaat vormen. RAM moet je sowieso upgraden. Een verder probleem is: Je hebt een dell. Waardoor het zeer moeilijk is om te upgraden. Dus eigenlijk betekent dit dat je binnen 1 jaar weer een nieuwe pc nodig hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou heb ik nog even naar ebay gesurft, en vondt daar nieuwe computers van bedrijven/winkels, tussen de 200 en 300 euro. Hier een link van een computer:Link pc Ik wil aan jullie vragen, is dit een goeie pc en is het betrouwbaar?

Edit: link lukt niet... Ik heb het even overgenomen:

Specificaties - Pc's

Type processor: Intel Pentium 4 Snelheid processor: 3 GHz

Intern geheugen (RAM): 1 GB Capaciteit harde schijf: 160 GB

Merk: ComputerStunt Type drive: Dvd+/-rw

Inclusief: Besturingssysteem, Geluidskaart, Grafische kaart, Netwerkkaart, USB Staat: Nieuw

480 watt Temperature Controlled voeding

moederbord van topmerk ECS

256 MB VGA kaart op het moederbord

Inclusief LINUX besturingssysteem als systeemtest voor u geïnstalleerd

Gebouwd, gecontroleerd en uitgebreid getest door Vakmensen

Complete computer met Intel 64 bits Pentium 4 processor 631, met 2 mb cache en Hyperthreading, dus echt supersnel... met 1 GB DDR2 geheugen en 160 GB harde schijf en met LITEON DVD/CD-romspeler/DVD dual +/- Brander en zeer compleet ECS MOEDERBORD, met LAN / USB 2.0 / SOUND / VGA kaart on board en een zeer mooie ATI RS400 chipset en met een uitstekende 256 mb VGA kaart on board!

De processor:

Socket 775

Cache 2048 KB

Type boxed

Kloksnelheid 3.00 GHz

FSB 800 MHz

Voor 279,99 euro!

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik weet niet zeker of games hier goed op werken aangezien het een Linux systeem is en ook nog eens 64 Bit.

Ik heb er niet super veel verstand van, misschien hebben de betere kenners een ander oordeel over dit systeem :)

Greetz :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Weinig geheugen, dat is het enige waar ik tegenop kijk... Maar als je dit voor 300€ krijgt is het zeker wel het geld waard ;)...

Zou deze pc gta Sa, battlefield en sims 2 gemakkelijk aan kunnen?

Om er meteen maar even aar te vragen waar dient het Geheugen voor, want de hardeschijf lijkt me goed zat ^_^

De harde schijf is waar dingen worden opgeslagen, een dikke harde schijf versnelt je computer niet.

De proccesor is het belangrijkste onderdeel van een computer, ook het onderdeel waarbij je het duurste uit bent bij het upgraden... Daarom is het verstandig om meteen een goede aan te schaffen.

Het geheugen helpt de proccesor met zijn proccesen, dit is heel erg belangrijk. Maar gelukkig kan je geheugen al snel verdubbelen met 80€, als je ziet dat het te langzaam is kan je ons altijd om hulp vragen.

Deze PC is geheel geschikt voor de genoemde spellen, op normale grafische instellingen.

@Galiorix

Je hebt een 64bits nodig voor San andreas... :7

Bewerkt: door Bradley H.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...