gammie_ Geplaatst: 9 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 september 2007 neej de pentium weet ik al genoeg over, die past niet... En aangezien me pc's het loodje heeft gelegd ben ik op zoek naar een tweedehands, nu is mijn volgende vraag is een: Grafische kaart: XFX 6600GT AGP 128MB dual DVI out goed genoeg voor game's zoals gta sa ect? Reageren
Bradley H. Geplaatst: 9 september 2007 Rapport Geplaatst: 9 september 2007 (bewerkt) Als je niet weet waar het zit kun je er beter niet aan rommelen, dat werkt bij vrouwen zo, ook bij computers. Zo aan je plaatje te zien heb je een socket A moederbord van Abit. De proccesor zit daar linksbovenin, vlak boven de videokaart. De proccesor heeft in alle gevalleen een ventilator die je soms moet desmoteren... Bij de aankoop van je computer heb je vast een boekje van je moederbord gekregen, hier staat ook in hoe je de proccesor kan desmonteren. Hou er rekening mee dat je alleen socket A proccesors kan plaatsen op dit moederbord, deze proccesors zijn niet meer op de markt. Je videokaart is bagger, deze heb ik ook zitten in mijn oude pc die ik 4 jaar geleden kocht. Als je deze PC wilt upgraden ben je beter uit met een compleet nieuwe PC. Aangezien alles wat erinzit van datum is verlopen. Voor games zoals GTASA is jouw videokaart wel geschikt, san andreas vraagt niet zoveel... Een XFX 6600GT AGP is inderdaad beter, maar zeker niet de moeite waard te kopen. We komen terug op het zelfde, je PC moet op een lijn lopen, zowel proccesorkracht, geheugenkracht als grafische kracht... vandaar raad ik je aan geld te sparen en in een klap een nieuwe pc te kopen. (Je scherm kun je dus wel houden, met 750€ is je pc dan 2 tot 3 keer zo snel als dat je gewent was) Over de software, als XP geinstaleerd staat op een drive.. is het geen punt, deze drive kun je makkelijk overzetten in een andere PC. Bewerkt: 9 september 2007 door Bradley H. Reageren
gammie_ Geplaatst: 9 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 september 2007 Een nieuwe kan ik absoluut niet betalen... En ik heb nu toch echt een andere pc nodig want ik heb niet niets meer... Op internet vond ik dus deze: wat vinden jullie van deze? In zeer goede staat, uitstekend geschikt voor video/foto bewerking, games en internet. Specificaties: Kast: Midnight grey mini-tower Moederbord: Intel 875 P chipset Processor: Intel Pentium 4 Processor 2.80GHz/ 800MHz FSB Grafische kaart: XFX 6600GT AGP 128MB dual DVI out Geheugen: 512MB Dual Channel 400MHz DDR (2x256MB) Harde schijf: 200Gb ATA-100 Ultra DMA (7200 rpm) DVD Rewriter: 4x DVD+RW DVD-ROM: 16x Soundcard: Soundblaster Audigy2 5.1 Digital Monitor: Dell M992 19" CRT monitor Ports: 8 USB 2.0 ports, 4 PCI slots, AGP 8x slot, 1 Firewire Netwerk: Geintegreerd Intel 10/100 Pro Keyboard: Slimline US Keyboard Qwerty zwart Muis: Logitech optical 2 button USB Modem: 56K V.92 PCI Data/Fax/Voice Modem Speakers: Altec Lansing ADA 745 (4 Speakers + Subwoofer) Software: Microsoft Windows XP Home (UK), Dell Movie Studio, Dell Picture studio, Microsoft Works 7.0 Originele handleiding Reageren
Bradley H. Geplaatst: 9 september 2007 Rapport Geplaatst: 9 september 2007 Wat is de vraagprijs? Dan pas kunnen we je zeggen of deze aankoop de moeite waard is. Ook is het handig als je de complete specs plaatst van jouw huidige systeem en het maximale budget wat je wilt investeren in een nieuwe PC. Reageren
gammie_ Geplaatst: 10 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 september 2007 Wat is de vraagprijs? Dan pas kunnen we je zeggen of deze aankoop de moeite waard is. Ook is het handig als je de complete specs plaatst van jouw huidige systeem en het maximale budget wat je wilt investeren in een nieuwe PC. Ik heb er maximaal rond de 300 euro voor over en dan natuurlijk 2dehands... Deze pc is 300 euro. Mijn huidige pc weet ik niet zo uit me hoofd wat de specs waren... En ik kam hem dus ook niet opstarte om de informatie over te nemen... In iedergeval heeft ie een Nvidia GeForce 4200 en de geluidskaart is het zelfde, verder had ik maar 80 gb en ook pentium 4 met 800 Mhz of lager?.. Maar ik heb hem toen ook 2dehands gekocht. Reageren
xgaming Geplaatst: 10 september 2007 Rapport Geplaatst: 10 september 2007 (bewerkt) Heb een pc'tje voor je samengesteld. Enigste probleem is dat je een weekje moet wachten en hij iets over je budget heen is. Ik hoop verder dat je hem zelf kan assembleren... Als je hem niet kan assembleren, vraag rond in je familie of een van hun het kan. Als je gewoon de boekjes volgt kan je je pc zo opbouwen . EDIT: Nog een pc voor je, is 25 euro goedkoper. Alleen deze voeding is wat minder..... Voeding zit in de kast Bewerkt: 10 september 2007 door xgaming Reageren
gammie_ Geplaatst: 10 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 september 2007 maar zo te zien zit er nog geen cd/dvd drive in ect. en 300 is toch een beetje mijn maximaal... Maar wat vinden jullie van die tweedehands pc? Reageren
xgaming Geplaatst: 10 september 2007 Rapport Geplaatst: 10 september 2007 maar zo te zien zit er nog geen cd/dvd drive in ect. en 300 is toch een beetje mijn maximaal... Maar wat vinden jullie van die tweedehands pc? Zit een DVD Combo in, dus je kan branden en lezen. Vraag anders of je ouders wat willen voorschieten... Reageren
gammie_ Geplaatst: 11 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 11 september 2007 (bewerkt) Dus die pc is helemaal compleet, en zou ik er Gta Sa en andere wat zwaardere games op kunnen spelen? En hoe zit het met de verzend kosten? Btw ik heb ook een internet kaart nodig om hem aan te sluiten op onze provider. Bewerkt: 11 september 2007 door Global Reageren
xgaming Geplaatst: 11 september 2007 Rapport Geplaatst: 11 september 2007 Een draadloze internet kaart dus? En ja, je kan er battlefield 2 mee draaien, ET:QW kan ook. Verwacht niet dat je crysis met deze pc kan draaien. Verzend kosten +8,95. Zet bij commentaar neer (als je op azerty besteld) alles gelijk verzenden. Dan worden de producten verzameld en als ze compleet zijn heb je de volgende dag de onderdelen in huis Reageren
gammie_ Geplaatst: 11 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 11 september 2007 Nee ik bedoel een gewone internet kaart waar ik de kabel op kan aan sluiten En zo te zien, moet ik de pc dan uiteindelijk zelf in elkaar (schroeven) ? Reageren
nick11123 Geplaatst: 11 september 2007 Rapport Geplaatst: 11 september 2007 tegenwoordig zitten als het goed is Internet kaarten in het moederbord geintergreerd dus geen aparte internet kaart nodig om in je PC te bouwen Reageren
gammie_ Geplaatst: 12 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 september 2007 Ik ben toch weer even gaan rond kijken naar tweedehands pc's en vond deze: Dell Precision 340 - Pentium IV 1.7 Ghz - 15 " Dell TFT scherm (geen dode pixels,geen krasjes) - Tower model - 1 Gb intern geheugen - Harde schijf 80 Gb - 2e Harde schijf 250 Gb - Dvd speler - DVD +/- Rw Dvd-brander - Diskettestation - 4 X Usb 2.0 - 4 X USB 1.0 , 2 achter 2 voor - 1 X Firewire (1394) - Netwerkaansluiting 3com 10/100 - Draadloze netwerkkaart ( Belkin High speed wireless G+) - Nvidia Quadro 2 Videokaart - Soundblaster Live 5.1 Geluidskaart - La Cie 8 in 1 Kaartlezer (voor o.a. compact flash, sd, mmc, memory stick) - Logitech bluetooth Draadloos multimediatoetsenbord - Bluetooth draadloze oplaadbare 5 knops scroll Muis (Elite) - Parallele poort - 2 X seriële poort - 2 X ps2 aansluiting (voor toetsenbord en muis) - Front audio uit - Windows XP service pack 2 (inclusief cd om evt te herinstalleren) - Nero 6.6 (inclusief cd om te herinstalleren) - Office 2003 geïnstalleerd met oa Word, Excel, Powerpoint, Access. Voor 350 euro, ik wil even weten of dit een geschikte pc is voor Gta Sa ect met namen kwa videokaart. Reageren
nick11123 Geplaatst: 12 september 2007 Rapport Geplaatst: 12 september 2007 350 euro.. ik zouw als ik jouw was die xgaming je aanraad beter nemen, voor dat geld. en dan heb je ook alles nieuw en garantie. en met 2ehands hardware is dat niet zo. maarja het is jouw keus. Reageren
gammie_ Geplaatst: 12 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 september 2007 (bewerkt) 350 euro..ik zouw als ik jouw was die xgaming je aanraad beter nemen, voor dat geld. en dan heb je ook alles nieuw en garantie. en met 2ehands hardware is dat niet zo. maarja het is jouw keus. Maar ik blijf me afvragen, of de nieuwe pc van xgaming wel zo goed is? Ik vind het voor een gloedniewe pc namelijk wel erg goedkoop meestal zit je tussen de 500/600 euro voor een redelijk goede pc... En de systeemvereisten voor Gta Sa is een Nvidia Geforce videokaart... BTW: het is me nog niet duidelijk moet ik hem dan (als ik het laat thuis bezorgen) zelf in elkaar schroeven? Edit: ik heb namelijk van dit soort dingen totaal geen verstand van :$ Bewerkt: 12 september 2007 door Global Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.