Jump to content

[VAK] Wiskunde


GTA-Sheep

Recommended Posts

Het is een tweedegraadsvergelijking ax²+bx+c=0

En die moet je oplossen volgens de manier van Gijsso en zo heb ik het ook gezien

Wordt dat ook geen vierkantsvergelijking genoemt?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 391
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    37

  • Dutchy3010

    32

  • Grand Theft Auto TOM

    20

  • Mr-Triple-X

    18

@cylas, ja ik wel getal en ruimte, maar ik heb niet HV, maar VWO, dat zijn wel andere sommen, maar komt op hetzelfde neer. Het is hoofdstuk 7

Oké wij zijn net begonnen aan hoofdstuk 6 (stelling van Pythagoras). Ik kan dus niet helpen. Schrok wel even toen ik ging kijken: WEER VERGELIJKINGEN, NEE TOCH!.

CYlas

Link to comment
Delen op andere websites

Het is een tweedegraadsvergelijking ax²+bx+c=0

En die moet je oplossen volgens de manier van Gijsso en zo heb ik het ook gezien

Wordt dat ook geen vierkantsvergelijking genoemt?

Ja, dat ook ja :)

Link to comment
Delen op andere websites

ik denk niet dat wij het over hetzelfde hebben. Ik moet gewoon simpelweg uitrekenen wat x is, en dat meestal is dan meestal met tegenovergestelde van wat er achter staat, want het uiteindelijke moet 0 worden, zoals bijvoorbeeld in (x -3)=0. Daar is x gewoon 3, want 3-3=0. Maar jij hebt het over het uitrekenen van punten in een assenstelsel. Ik moet uit x² - 3x -18 = 0 kunnen op maken wat er tussen de haakjes zou moeten komen te staan, en dat begrijp ik niet. Ik hoop dat je me alsnog kan helpen Gijsso :D

Het zijn gewoon twee verschillende manieren om hetzelfde te bereiken... :7

Link to comment
Delen op andere websites

ik denk niet dat wij het over hetzelfde hebben. Ik moet gewoon simpelweg uitrekenen wat x is, en dat meestal is dan meestal met tegenovergestelde van wat er achter staat, want het uiteindelijke moet 0 worden, zoals bijvoorbeeld in (x -3)=0. Daar is x gewoon 3, want 3-3=0. Maar jij hebt het over het uitrekenen van punten in een assenstelsel. Ik moet uit x² - 3x -18 = 0 kunnen op maken wat er tussen de haakjes zou moeten komen te staan, en dat begrijp ik niet. Ik hoop dat je me alsnog kan helpen Gijsso :D

Het zijn gewoon twee verschillende manieren om hetzelfde te bereiken... :7

oh :$ maar ik begrijp het nu in ieder geval wel :D

Link to comment
Delen op andere websites

help mij eens, luitjes van het forum bloos.gif

Ik moet deze vergelijking oplossen: x² - 3x = 18

Dan moet je zo eerst dat rechterlid 0 maken, das een eitje toch?

x² - 3x -18 = 0

Maar dan moet je dat zo tussen haakjes brengen nope.gif, ik begrijp het een beetje, denk ik?

(x - ... )(x - ...) als het goed is?? maar hoe verwerk ik die 3x en -18?

Ik vind dit veel te moeilijk voor 2 atheneum frown.gif

HELP!

(x- 3)(x+6)= x² +6x-3x-18= x² -3x-18

Zo dan?

ja zo ongeveer (x- 3)(x+6)=0, en dan x=3 of x=-6

@cylas, ja ik wel getal en ruimte, maar ik heb niet HV, maar VWO, dat zijn wel andere sommen, maar komt op hetzelfde neer. Het is hoofdstuk 7

Het is dan wel (x+3)(x-6)=0 he, je draait nu de plus en de min om.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik had bij Wiskunde een vraag bij de 'Testbeeld'. (dit is om te kijken wat je van een hoofdstuk snapt) Ik gebruik 'Moderne Wiskunde 1-B VMBO-KGT'. Het was bij het 10e hoofstuk: Inhoud.

Een zandbak is 1,5 meter lang, 0,8 meter breed en 0,2 meter diep.

a Reken de maten om in dm

b Hoeveel liter zand kan er maximaal in de zandbak?

Nu zullen jullie denken van "Die heeft makkelijke vragen" en ik snap de vraag wel, maar de berekeningen kloppen volgens mij niet. De maten voor een zandbak zijn te klein... Dit is wat ik heb kunnen uitrekenen:

Bij a: 2,4 dm (1,5 x 0,8 x 0,2) 2,4 dm...:7 Dat is toch kei klein voor een zandbak? 2,4 dm is namelijk 24 cm.

Bij b: 2,4 liter. Klopt dan dus ook niet...

Weet iemand of ik iets fout doe? Of klopt het gewoon?:?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had bij Wiskunde een vraag bij de 'Testbeeld'. (dit is om te kijken wat je van een hoofdstuk snapt) Ik gebruik 'Moderne Wiskunde 1-B VMBO-KGT'. Het was bij het 10e hoofstuk: Inhoud.

Een zandbak is 1,5 meter lang, 0,8 meter breed en 0,2 meter diep.

a Reken de maten om in dm

b Hoeveel liter zand kan er maximaal in de zandbak?

Nu zullen jullie denken van "Die heeft makkelijke vragen" en ik snap de vraag wel, maar de berekeningen kloppen volgens mij niet. De maten voor een zandbak zijn te klein... Dit is wat ik heb kunnen uitrekenen:

Bij a: 2,4 dm (1,5 x 0,8 x 0,2) 2,4 dm...:7 Dat is toch kei klein voor een zandbak? 2,4 dm is namelijk 24 cm.

Bij b: 2,4 liter. Klopt dan dus ook niet...

Weet iemand of ik iets fout doe? Of klopt het gewoon?:?

Zet eerst alles om naar dm: 15 dm, 8 dm, 2dm.

Vermenigvuldig: 15 dm x 8 dm x 2 dm = 240 dm³

Vraag b: 1 liter is 1 dm³, dus je hebt 240 liter. ;)

Bewerkt: door Platypus
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had bij Wiskunde een vraag bij de 'Testbeeld'. (dit is om te kijken wat je van een hoofdstuk snapt) Ik gebruik 'Moderne Wiskunde 1-B VMBO-KGT'. Het was bij het 10e hoofstuk: Inhoud.

Een zandbak is 1,5 meter lang, 0,8 meter breed en 0,2 meter diep.

a Reken de maten om in dm

b Hoeveel liter zand kan er maximaal in de zandbak?

Nu zullen jullie denken van "Die heeft makkelijke vragen" en ik snap de vraag wel, maar de berekeningen kloppen volgens mij niet. De maten voor een zandbak zijn te klein... Dit is wat ik heb kunnen uitrekenen:

Bij a: 2,4 dm (1,5 x 0,8 x 0,2) 2,4 dm...:7 Dat is toch kei klein voor een zandbak? 2,4 dm is namelijk 24 cm.

Bij b: 2,4 liter. Klopt dan dus ook niet...

Weet iemand of ik iets fout doe? Of klopt het gewoon?:?

Platy was me voor.

Tom volgens mij moeten alle maten apart om rekenen.

Bewerkt: door Isic
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had bij Wiskunde een vraag bij de 'Testbeeld'. (dit is om te kijken wat je van een hoofdstuk snapt) Ik gebruik 'Moderne Wiskunde 1-B VMBO-KGT'. Het was bij het 10e hoofstuk: Inhoud.

Een zandbak is 1,5 meter lang, 0,8 meter breed en 0,2 meter diep.

a Reken de maten om in dm

b Hoeveel liter zand kan er maximaal in de zandbak?

Nu zullen jullie denken van "Die heeft makkelijke vragen" en ik snap de vraag wel, maar de berekeningen kloppen volgens mij niet. De maten voor een zandbak zijn te klein... Dit is wat ik heb kunnen uitrekenen:

Bij a: 2,4 dm (1,5 x 0,8 x 0,2) 2,4 dm...:7 Dat is toch kei klein voor een zandbak? 2,4 dm is namelijk 24 cm.

Bij b: 2,4 liter. Klopt dan dus ook niet...

Weet iemand of ik iets fout doe? Of klopt het gewoon?:?

Zet eerst alles om naar dm: 15 dm, 8 dm, 2dm.

Vermenigvuldig: 15 dm x 8 dm x 2 dm = 240 dm³

Vraag b: 1 liter is 1 dm³, dus je hebt 240 liter. ;)

Thanks!;)

@Hierboven: klopt inderdaad, was ik even vergeten.:cab:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

*BUMP*

Nog een vraagje: aan het begin van het jaar moest ik een kompasroos hebben, maar het probleem is (en was) dat ik die helemaal nergens kon vinden. Toen ik ernaar vroeg in verscheidene winkels zeiden ze elke keer: "Een kompasroos? Wat is dat?"... :7

Toevallig gaat het hoofdstuk waarmee we nu bezig zijn over 'Hoeken' en hebben we een kompasroos nodig. Weet iemand die nog ergens te vinden? Op school hebben we die wel, maar da's ook stom om die elke keer te gaan gebruiken... Het is niet een groots probleem, maar ik vind het wel fijn als ik er tenminste één heb. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

*BUMP*

Nog een vraagje: aan het begin van het jaar moest ik een kompasroos hebben, maar het probleem is (en was) dat ik die helemaal nergens kon vinden. Toen ik ernaar vroeg in verscheidene winkels zeiden ze elke keer: "Een kompasroos? Wat is dat?"... :7

Toevallig gaat het hoofdstuk waarmee we nu bezig zijn over 'Hoeken' en hebben we een kompasroos nodig. Weet iemand die nog ergens te vinden? Op school hebben we die wel, maar da's ook stom om die elke keer te gaan gebruiken... Het is niet een groots probleem, maar ik vind het wel fijn als ik er tenminste één heb. :puh:

Waarom neem je niet gewoon een geodriehoek? Is op genoeg plaatsen te krijgen en werkt prima.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...