Jump to content

[VAK] Techniek & Informatica


GTA-Sheep

Recommended Posts

Vraag twee: Op school hebben we voor het eerst (ja ook voor de school het eerste keer) snuffelstage in de tweede. Nou wil ik dus een stage-plek hebben in (je raad het al) ICT! Maar.... Natuurlijk kan ik er weer geen vinden. Ik heb in heel mijn woonomgeving nog geen ICT-Bedrijf gevonden. Weet iemand heel misschien een bedrijf in Nijmegen of omgeving in de richting van ICT? Welk soort ICT maakt me momenteel nog niets uit. Software, Hardware, Webdesign, C++... Welke richting maakt me nog helemaal niks (!) uit. Als ik maar een stageplek vind.

Ik weet dat het nogal onwaarschijnlijk is dat er iemand misschien een bedrijf weet maar je weet het maar nooit :puh: Maar er is een klein nadeel... Ik heb tot 4 Juni a.s. om mijn stageformulieren in te leveren bij mijn Stage Coördinator en dus moet ik ook een stage-plek hebben gevonden.

Iemand nog een idee? Ik ga vandaag kijken bij Dixons of BCC of er misschien iets is. Dus.... Als je nog ideeën hebt kun je altijd bij mij terecht :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Bassieboy35

    7

  • Thundercover

    3

  • Kloep

    3

  • Flitskikker

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Je moet er weer "\n" achter zetten, dat zorgt voor een enter. Dus bij jou wordt dat (ik gebruik wel even de opmaak die ik zelf gewend ben) :

$msg  = "voornaam: " . $firstname . "\n";
$msg  .= "naam: " . $surname . "\n";
$msg  .= "email: " . $mail . "\n";
$msg  .= "bericht: " . $note . "\n";

Twee maal \n zorgt vanzelfsprekend voor twee enters. :)

Bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Ik werk nu met Informatica al meteen met een programma waarmee je websites compleet uitschrijft. In theorie zou ik dus met dit programma zonder problemen GTAForum.nl moeten kunnen namaken. Ik vraag me alleen wel af of ik op deze manier ook een spelletjessite zou kunnen opbouwen, of dat ik hiervoor verstand van Java nodig heb.

Ik heb geen idee hoe het programma heet, ik weet alleen dat je ermee html uitschrijft.

Link to comment
Delen op andere websites

Met enkel HTML kan je nog geen interactieve/dynamische site als GTAForum.nl maken. Het uiterlijk wel, maar de techniek erachter niet. Daarvoor moet je iets als PHP kunnen in combinatie met database.

Voor het maken van een spelletjessite is HTML voldoende, tenzij je de spelletjes zelf wilt maken. Dan heb je inderdaad verstand van Java nodig, maar ik vermoed dat je daar nog lang niet aan toe bent. Onthoud wel dat HTML verder statisch is: geen beheerderspaneel om content te onderhouden, maar echt het aanpassen van een pagina.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ik moet een Excel opdracht maken van Informatica, alleen ik kom er niet uit.


Ik moet een 13-tallig systeem maken en dan omrekenen naar decimale cijfers. Als ik het getal 491 heb in 13-tallig systeem wordt dit dus: 1 x 13^0 + 9 x 13^1 + 4 x 13^2 = (...). Alleen, het 13-tallig bestaan uit de symbolen: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C. De symbolen A, B en C moeten automatisch worden vertaald naar cijfers. (10, 11 en 12). Hoe moet dit?

Als ik dus de code A39 heb, moet hij dit zo doen: 9x13^0 + 3x13^1 + 10 x 13^2 = (...).

Ik hoop dat jullie het snappen en me kunnen helpen :puh:


(...) = een getal, maar ik had geen zin om dat uit te rekenen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet een Excel opdracht maken van Informatica, alleen ik kom er niet uit.


Ik moet een 13-tallig systeem maken en dan omrekenen naar decimale cijfers. Als ik het getal 491 heb in 13-tallig systeem wordt dit dus: 1 x 13^0 + 9 x 13^1 + 4 x 13^2 = (...). Alleen, het 13-tallig bestaan uit de symbolen: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C. De symbolen A, B en C moeten automatisch worden vertaald naar cijfers. (10, 11 en 12). Hoe moet dit?

Als ik dus de code A39 heb, moet hij dit zo doen: 9x13^0 + 3x13^1 + 10 x 13^2 = (...).

Ik hoop dat jullie het snappen en me kunnen helpen :puh:


(...) = een getal, maar ik had geen zin om dat uit te rekenen :puh:

En het moet volledig automatisch gaan?

Ik snap wel wat je bedoeld, maar ik ben niet zo een kei in excel :7 .

Deze site kan je mss helpen www.gratiscursus.be ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 11 maanden later...

Megabump :7

Ik zit nu in het 2e leerjaar (2 VMBO-K/GT) en kreeg vorige week wat te horen over 'centrifugaalkracht' en wilde graag weten hoe dat verder in elkaar zit. Wij kregen de basis en ik wil wel wat meer weten hierover. Het was niet iets dat je moest onthouden, maar ik vond het wel interessant. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Megabump :7

Ik zit nu in het 2e leerjaar (2 VMBO-K/GT) en kreeg vorige week wat te horen over 'centrifugaalkracht' en wilde graag weten hoe dat verder in elkaar zit. Wij kregen de basis en ik wil wel wat meer weten hierover. Het was niet iets dat je moest onthouden, maar ik vond het wel interessant. :)

Veel meer is dat ook niet.

Je hebt de centrifugale kracht en de centripetale kracht. De centripetale kracht is (als je bv een emmer water laat rondvliegen) de kracht die van de emmer naar je hand gericht is. Deze zorgt ervoor dat je emmer niet zou gaan vliegen. De centrifugale kracht is dezelfde kracht dan de centripetale kracht maar dan tegengesteld aangezien actie gelijk is aan reactie. Deze kracht is gericht weg van je hand.

Deze kracht F=m.w².r

En w=2.phi.f en f is de rotatiefrequentie

Deze formules worden gebruikt in de mechanica, meerbepaald Dynamica om te bereken welke krachten een touw of dergelijke ondervindt bij het rondslingeren van een massa. Theoretisch (en praktisch ook) is het mogelijk om elk touw, ketting,... hoe sterk ook kapot te trekken door het verhogen van het toerental.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Dat was even zweten met de praktische opdracht bij informatica :) Gelukkig allemaal afgekregen. We moesten ervoor ook een opdracht insturen, en de leraar heeft ook mijn opdracht/insturing gebruikt bij de opdracht :D

Wat een irritant zeikding bij TurtleWorld. Je moest een envelop tekenen. De rechthoek ging prima, de eerste lijn (de zwarte), ging min of meer prima (floats, fucking floats). Gewoon de hoek uitrekenen. Dan werd het moeilijk. Ik had eerst geen idee. Toen gewoon proberen rechtstreeks. Maar dat ging niet. Maar na heel wat kloten lukte het niet. Toen kreeg ik opeens een ingeving: schildpad laten lopen zonder te tekenen, via de rode lijn, en dan simpelweg pen neerzetten en lopen via de blauwe lijn.

post-20890-128775775094.png

(Grijze lijnen zijn trouwens lijnen die het midden aangeven van de envelop, de flap moest het midden aanraken)

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Heb het even geprobeerd in VBLogo. Ik weet natuurlijk niet of dat hetzelfde is als TurtleWorld. :puh:

De hoeken heb ik met sin/tan/cos uitgerekend.

212bbde.jpg

// Richtlijnen tekenen;

lijnstijl(stippeltjes);
lijnkleur(blauw);
penUit();
plaats(150,350);
penAan();
rechts(90);
vooruit(600);
links(90);
penUit();

penUit();
plaats(450,550);
penAan();
vooruit(400);
penUit();

// Beginplek instellen;
plaats(200,200);
penAan();
lijndikte(4);
lijnstijl(dicht);
lijnkleur(zwart);

//Tekenen;
rechts(180);
vooruit(300);
links(90);
vooruit(500);
links(90);
vooruit(300);
links(90);
vooruit(500);
links(90);
links(90-31);
vooruit(291);
links(31*2);
vooruit(291); 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Ik heb een opdracht van Informatica over Linux.

Het besturingssysteem Linux kent veel verschillende distributies. Vul de onderstaande tabel aan met ten minste drie distributies en geef van elke variant de belangrijkste kenmerken.

[table=header]Naam|Kenmerken

SuSe|-

RedHat|-

Debian|-

Mandrake|-

Ubuntu|-

Fedora|-

Linux Mint|-[/table]

Kan iemand voor mij deze tabel afmaken? Ik heb al drie distributies toegevoegd. Die mag je desnoods veranderen. Dat zijn de laatste drie.

Bewerkt: door Remcconen
Link to comment
Delen op andere websites

  • 9 maanden later...

Bump

Voor ICT (de meesten zullen het misschien als informatica beschouwen, maar bij ons heet het gewoon ICT) moeten we een PowerPoint-presentatie/Word-document maken over het moederbord, en alles wat erop zit.

Ik vroeg me af of onderstaand lijstje, met de onderwerpen die ik heb gebruikt, aangevuld zou moeten worden (niet op volgorde);

- Het moederbord

- Processor

- BIOS

- PCI

- RAM

- ROM

- Videokaart

- Geluidskaart

- Netwerkkaart

- Overig (monitor-, muis- en keyboard-aansluiting)

Enig idee of dit genoeg zou kunnen zijn? Persoonlijk lijkt het me een prima lijstje, maar omdat ik pas sinds dit jaar ICT doe, en niet echt een expert op het gebied ben van hardware, vroeg ik me af of de 'echte' ICT-ers hier wat meer erover zouden kunnen zeggen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 9 maanden later...

Inmiddels ben ik in hoofdstuk 2 beland van Informatica, maar we rekenen nu met het binaire stelsel.

Alleen zit ik een beetje vast bij het optellen, delen en het vermenigvuldigen.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? (De vraag aan mijn leraar stellen kan niet, ik heb informatica als extra vak, wat inhoud dat je het op/in eigen kracht en tijd moet doen)

Voorbeeld optellen:

001101110+ 0111111= ?

Voorbeeld vermenigvuldigen:

0111 x 0101 = ?

Voorbeeld delen:

1110/0010 = ?

Link to comment
Delen op andere websites

Zet het eerst om naar decimaal. Daarna gewoon tellen. Als je er moeite mee hebt kan je een tabel maken:

[table=header]...|128|64|32|16|8|4|2|1

...|0|0|1|1|1|1|1|1[/table]

0b111111 = 32 + 16 + 8 + 4 + 2 + 1 = 63

Zoals je misschien merkt zijn het steeds machten van 2.

  • 20 = 1
  • 21 = 2
  • 22 = 4
  • 23 = 8
  • 24 = 16

Pro tip: Als je lui bent: http://puu.sh/18v2m

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...