Pietje II Geplaatst: 21 maart 2008 Rapport Geplaatst: 21 maart 2008 Ja, mijn motivatie komt gewoon van binnenuit. De resultaten komen er zeker en mogen er echt wezen, maar op zich boeien die mij niet zo heel veel. Ik vind de sport zélf gewoon superleuk om te beoefenen. Waar sommigen hun plezier in bijvoorbeeld voetbal vinden (waar ikzelf dan weer totaal niets aan vind ) doe ik dat in bodybuilding. De levensstijl trekt me gewoon verschrikkelijk. Ik vind het leuk om mijn grenzen op te zoeken en die te verleggen. Naast het trainen zelf komt er ook een heleboel theorie aan de orde: je kunt werkelijk een complete studie wijden aan bodybuilding. Wie zegt dat bodybuilders alleen maar lompe kracht zijn zijn zelf gewoon dom: je moet er zóveel vanaf weten wil je je echt goed aan de sport kunnen wijden... Reageren
Playboy X Geplaatst: 22 maart 2008 Rapport Geplaatst: 22 maart 2008 Ik doe zelf: -Elke ochtend en avond: 20 keer opdrukken (al lukt dat vaak niet altegoed xD) en 20 keer push-ups -Ik ga zelf ook naar een fitness-school Reageren
bierboer Geplaatst: 27 maart 2008 Rapport Geplaatst: 27 maart 2008 Ik ga ook zo'n 4/5 keer per week naar de sportschool. Vooral Cardio maar ook spierballen trainen en borst en buikspieren. Resultaten komen zeker snel, maar ik wil ook weer niet te gespierd worden. Bovendien ben ik nog in de groei.. Reageren
Disturbed Geplaatst: 27 maart 2008 Rapport Geplaatst: 27 maart 2008 Ik ga ook zo'n 4/5 keer per week naar de sportschool. Vooral Cardio maar ook spierballen trainen en borst en buikspieren. Resultaten komen zeker snel, maar ik wil ook weer niet te gespierd worden. Bovendien ben ik nog in de groei.. Vooral geen rug en benen trainen! daar heb je niks aan! Reageren
bierboer Geplaatst: 27 maart 2008 Rapport Geplaatst: 27 maart 2008 Tuurlijk wel man. Of is je post een slechte vorm van sarcasme? Reageren
Disturbed Geplaatst: 27 maart 2008 Rapport Geplaatst: 27 maart 2008 Tuurlijk wel man. Of is je post een slechte vorm van sarcasme? Het was inderdaad sarcasme, maar of het nou slecht is? Maar het is niet gek om dat te denken, want de zomer komt er weer aan. Hoeveel mensen gaan nu niet eventjes borst en biceps kweken, om het tijdens de zomer er weer af te zuipen? Reageren
bierboer Geplaatst: 27 maart 2008 Rapport Geplaatst: 27 maart 2008 Gast, mocht je eraan twijfelen; ik train m'n benen en rug ook hoor. Heb ik ergens gezegd dat ik dat niet doe? En ik blijf sporten in de zomer zeker weten.. Reageren
Disturbed Geplaatst: 27 maart 2008 Rapport Geplaatst: 27 maart 2008 Gast, mocht je eraan twijfelen; ik train m'n benen en rug ook hoor. Heb ik ergens gezegd dat ik dat niet doe? En ik blijf sporten in de zomer zeker weten.. Ok, rustig maar..Ik dacht het omdat je alleen de showspieren opnoemde, borst, buik en biceps. Je zou heus niet de eerste zijn hoor.. Wel goed dat je door blijft trainen. Reageren
Pietje II Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 Maar je moet je schouders ook niet vergeten, hoor. Dan heb je straks redelijke biceps (en triceps), maar ziet het totaalplaatje er nog steeds niet uit omdat de "scharnieren" waar je armen zich aan bevinden net kleine tangen zijn. Reageren
bierboer Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 De sportschool waar ik naartoe ga he daar heb je een apparaat al train je dan je borstpieren train je ook meteen je schouders, dat is wel fijn hoef je daar niet veel aparte oefeningen voor te doen. Ga over een kwartiertje weer fitnessen.. Reageren
Disturbed Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 De sportschool waar ik naartoe ga he daar heb je een apparaat al train je dan je borstpieren train je ook meteen je schouders, dat is wel fijn hoef je daar niet veel aparte oefeningen voor te doen.Ga over een kwartiertje weer fitnessen.. Een apparaat Sla dat maar over, en ga gewoon aan het ijzer..want met apparaten en kabels kom je niet zover.. Reageren
game~skater Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 maar hoe wil ik mijn schouders trainen? Reageren
Pietje II Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 (bewerkt) De sportschool waar ik naartoe ga he daar heb je een apparaat al train je dan je borstpieren train je ook meteen je schouders, dat is wel fijn hoef je daar niet veel aparte oefeningen voor te doen.Ga over een kwartiertje weer fitnessen.. Het spijt me wel, maar ik kan in geen enkel context een manier bedenken waarop je én je borstspieren én je schouders tegelijk traint (correct me if I'm wrong...). Als je denkt dat dit wel het geval is in een apparaat (ik denk dat je het over de Chest Press hebt) train je daar absoluut je schouders niet mee, hoor. En zoals Disturbed al zei kun je dan beter aan het ijzer gaan. Tuurlijk, je spieren moet je vanuit alle invalshoeken benaderen en zo nu en dan een apparaat gebruiken voor de afwisseling is zéker geen don't, maar je spieren moeten zélf het werk doen en niet een apparaat. maar hoe wil ik mijn schouders trainen? Je schouders bestaan uit de anterior (voorste kop), lateral (middelste kop) en posterior (achterste kop). (De schouder bestaat ook nog uit de supraspinatus, maar daar hoef je niet per se naar te kijken aangezien je die altijd al meetraint.) Om ze allemaal goed te stimuleren kun je beginnen met upright rows (zo heb je ook meteen de bovenkant van je trapezius te pakken) of de military press. Vervolgens kun je front raises doen voor de voorste kop (let wel op dat je de dumbbells volledig omhoog beweegt!) en vervolgens lateral raises voor de middelste kop. Op het einde doe je bent-over laterals voor de achterste schouderkoppen en ook nog eens deels de zijkanten van je trapezius. Goeie schouderoefeningen voor een mooie basis, al zeg ik het zelf. Natuurlijk kun je ook eens =>hier<= kijken voor alle soorten schouderoefeningen. Zo kun je zelf wat oefeningen samenstellen, als je wilt. Verandering van spijs (zodat je spieren voortdurend verrast worden) is zeer goed voor hypertrofie (spiergroei). Succes ermee! Bewerkt: 28 maart 2008 door Pietje II Reageren
bierboer Geplaatst: 29 maart 2008 Rapport Geplaatst: 29 maart 2008 Jawel, bij ons moet je dan 2 van die stangen naar voor duwen, rustig terug laten komen tot borsthoogte (daarmee train je je borst) en met dat naar voorduwen je schouders...weet ik 110 % zeker. Misschien kan ik wel een keer een foto maken ofzo Reageren
Pitbull Geplaatst: 29 maart 2008 Rapport Geplaatst: 29 maart 2008 Jawel, bij ons moet je dan 2 van die stangen naar voor duwen, rustig terug laten komen tot borsthoogte (daarmee train je je borst) en met dat naar voorduwen je schouders...weet ik 110 % zeker. Misschien kan ik wel een keer een foto maken ofzo Die oefening doe ik ook, alleen de naam ontsnapt me even. Maar daar train je heus je schouders niet mee hoor, alleen je borst. Als je in een goed fitnesscentrum gaat, staat het er normaal op welke spiergroep je traint met welk apparaat. Ik kan natuurlijk niet met 100% zeggen dat je daar je schouders absoluut niet met traint, maar ik denk dat je daar alleen je borst met traint. Mij hebben ze overigens altijd gezegd dat je met dat apparaat je borst traint, ze hebben niet gezegd of je je schouders er wel of niet mee traint, maar dat betwijfel ik toch Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.