Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

Ruwie? Zou het niet zo moeten zijn dat de sportschool of je begeleider op jou levensstijl moest letten. En natuurlijk hadden ze ook al moeten zeggen dat je te veel sport. Of licht dat aan mij? Bij mijn vriend die 14 jaar is word een geheel trainingsprogramma gebruikt Die gaat elke maand met zijn ouders naar de sportschool om alles door te praten. Zoals eten, drinken, vorderingen, etc.

Maar sommige hebben het over aankomen, maar is er ook een manier zonder dure sportscholen om af te vallen? Ik zou er graag een paar kwijt willen namelijk :$.

Niet iedereen heeft een begeleider, Fiegel :puh: Ik denk als je goed luisterd naar de grote jongens en in je eentje traint, je sneller groter word dan dat je een persoonlijke trainer hebt. Luister naar je eigen lichaam, maar neem wel wijze raad aan.

En kilo's kwijtraken..ja..daar heb ik weinig verstand van, probeer juist kilo's te winnen :puh:

Een vriend van mij is veel kilo's kwijtgeraakt door Boksen (Touwtjespringen, boksoefeningen, etc.)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het is inderdaad zo dat ik nooit begeleiding heb gehad bij de fitniss.. Dat is wel jammer, anders hadden ze me kunnen vertellen dat het niet goed was om zo vaak en zo lang te trainen.

Gelukkig heb ik gtaforum en heeft Disturbed en de andere me geholpen hiermee :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Als je dit toppic doorbladert krijg ik meteen zin om dat te gaan doen :puh:. Zoals een paar posts geleden ga ik langzamerhand terug beginnen met sport en gezondheid. Wintermaanden zijn het ergst, ik ben veel bijgekomen en wil dat direct weer kwijt. Dankje beide heren _O_

Zo zou een Dag eruit moeten zien dan:

Voeding;

Evenwichtig: veel vlees, groenten, weinig vetten.

Tussendoortjes: Appels en vruchtendrank/water.

Training;

Elke avond langzamerhand opbouwen met opdrukken en sit ups.

Iemand tips? :puh:

Bewerkt: door ICE BANANA
Link to comment
Delen op andere websites

Als je dit toppic doorbladert krijg ik meteen zin om dat te gaan doen :puh:.

Nou, daar heb ik dit topic niet per se voor nodig :puh:

Zo zou een Dag eruit moeten zien dan:

Voeding;

Evenwichtig: veel vlees, groenten, weinig vetten.

Tussendoortjes: Appels en vruchtendrank/water.

Training;

Elke avond langzamerhand opbouwen met opdrukken en sit ups.

Iemand tips? :puh:

Voor je opbouwende training is lichaamsgewicht een goeie basis. :Y Ik zou als ik jou was naast het opdrukken en sit-ups ook de squat (kniebuigen) toevoegen. Zo heb je ook een basis voor je benen. Je benen moet je ook hebben, en wel voor de symmetrie natuurlijk maar ook omdat het bewezen is dat je bovenlichaam sneller groeit als je je benen ook aanpakt. Nou ja, voor jou is dit natuurlijk gewoon een goeie basis. Dat vind ik in ieder geval.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is de beste oefening voor borstspieren en de armspieren die je thuis kan doen?

Ik heb alleen maar halters thuis liggen (2 van 9 kilo).

Oefeningen voor thuis:

Borstspieren

- Opdrukken: dit spreekt natuurlijk voor zich (kun je je nog niet opdrukken? Klik hier!). Zet je voeten op een verhoging (incline (voor mijn part op een traptrede)) en je traint vooral je bovenste borstspieren en een gedeelte van je armspieren. Zet je handen op een verhoging (decline) en je traint vooral je onderste borstspieren.

- Dumbell (Incline) Press: Klik! Oefening kun je met je lichaam naar boven geheld uitvoeren, voor je bovenste borstspieren. Hel naar onderen, en je traint je onderste borstspieren.

- Dumbell Flyes: Klik! Deze oefening is voor de zijkanten van je borstspieren, de zogenaamde 'pecs'.

Armspieren

Biceps:

- Dumbell Curl: Klik!

- Optrekken: als je eventueel een stang o.i.d. in huis hebt, kun je jezelf optrekken. Pak de stang met de palmen van je hand naar je toe gekeerd vast en trek je op die manier op. Je biceps pak je zo goed aan.

Triceps:

- One Arm Dumbbell Extension: Klik!

- Dippen: Klik! Je kunt wellicht twee stoelen naast elkaar zetten en op die manier dippen.

Wel vraag ik me af of die twee halters van 9 kilo, als je nog maar een beginner bent, niet veel te zwaar zijn. Je moet licht beginnen. In ieder geval zijn bovenstaande oefeningen met de twee dumbells die jij hebt zeker thuis te doen! Veel succes ermee! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Wel vraag ik me af of die twee halters van 9 kilo, als je nog maar een beginner bent, niet veel te zwaar zijn. Je moet licht beginnen. In ieder geval zijn bovenstaande oefeningen met de twee dumbells die jij hebt zeker thuis te doen! Veel succes ermee! :tu:

Het zijn van die halters waar je zelf gewichten aan kan doen. De stang alleen weegt 2 kilo en er zitten aantal gewichtjes bij waardoor je totaal van 2 x 9 kilo kan krijgen.

Met het max gewicht (9 kilo) kan ik per arm ongeveer 15 keer Dumbell Curl doen. Ik had ooit ergens gelezen dat je voor spiermassa opbouw een gewicht moet nemen dat je niet al te vaak kan optillen.

Maar bedankt voor het snelle antwoord, zal het zo snel mogelijk eens uitproberen.

En hoevaak doe jij het opdrukken? Doe je het 1 keer per dag en hoeveel keer dan of doe je meerdere malen per dag (of achter elkaar) met bepaald aantal opdrukken per keer?

Want ik hoef ook geen supergespierde borstkas te hebben maar een beetje gespierder dan het nu is kan zeker geen kwaad. Opdrukken lijkt mij daarom het makkelijkste om te doen voor wat ik wil.

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

Gta Killer, lees (een gedeelte van) het topic eens door, en er zal een hele nieuwe wereld voor je opengaan :puh:

En dan nog maar even een tip: TRAIN NIET ALLEEN BORST EN BICEPS OMDAT DE ZOMER ER AANKOMT.

Zonder rugspieren geen borstspieren. En een mager iemand met enorme biceps ziet er niet uit. Train de hele mikmak, de benen, rug, schouders, triceps, borst en ja, ook biceps. En vergeet de kuiten niet :$

Link to comment
Delen op andere websites

Het zijn van die halters waar je zelf gewichten aan kan doen. De stang alleen weegt 2 kilo en er zitten aantal gewichtjes bij waardoor je totaal van 2 x 9 kilo kan krijgen. Met het max gewicht (9 kilo) kan ik per arm ongeveer 15 keer Dumbell Curl doen.

Huh? Heb je nu een dumbell of een barbell? Aan je beschrijving te zien zou ik zeggen dat het hier een barbell (klik hier) betreft, maar aan je laatste zinnetje te zien ("Met het max gewicht (9 kilo) kan ik per arm ongeveer 15 keer Dumbell Curl doen.") zou ik weer zeggen dat 't toch om een dumbell (klik hier of klik hier) gaat.

In ieder geval kun je =>hier<= kijken wat voor oefeningen je o.a. allemaal kunt doen. De oefeningen op deze website zul je allemaal in een sportschool moeten uitvoeren (tenzij je een thuis-gym hebt :puh:). Met het gewicht dat jij in huis hebt kun je kijken wat voor oefeningen je daarmee kunt doen (kijk bij borst, biceps en schouders).

Ik had ooit ergens gelezen dat je voor spiermassa opbouw een gewicht moet nemen dat je niet al te vaak kan optillen.

Maar bedankt voor het snelle antwoord, zal het zo snel mogelijk eens uitproberen.

Inderdaad. Stel: je moet 12 herhalingen (reps) per set uitvoeren (bijvoorbeeld bij de dumbell curl). Je moet dan een gewicht nemen waarbij je maar nèt de 12 reps kunt halen. Als je de 12 reps helemaal niet kan halen, weet je dat je een te zwaar gewicht genomen hebt. Kun je gemakkelijk meer dan 12 reps per set uitvoeren, dan weet je dat je een te licht gewicht in handen hebt.

En hoevaak doe jij het opdrukken? Doe je het 1 keer per dag en hoeveel keer dan of doe je meerdere malen per dag (of achter elkaar) met bepaald aantal opdrukken per keer?

Ik druk nog altijd op en deed thuis ook krachtoefeningen met m'n lichaamsgewicht, maar ik ben inmiddels ook met echte krachttraining in de sportschool begonnen (Disturbed weet daar alles van :puh:). Ik had en heb wat opdrukken betreft niet echt een vast schema. Ik deed en doe altijd 20 of 22 reps per keer, verspreid over de hele dag. Als ik bijvoorbeeld naar de wc moet, druk ik me 20 keer op. Als ik langs dat ene schilderijtje loop, druk ik me 20 keer op. Als ik naar boven loop, druk me 20 keer op. Voordat ik de deur uitga, druk ik me 20 keer op. Kortom: een complete aanwensel is 't geworden (al een heel tijdje). :puh: En dat is ook wat jij voor elkaar moet krijgen: het moet een gewoonte worden, net zoals je iedere avond voordat je gaat slapen tandenpoetst, bijvoorbeeld.

Wat je bijvoorbeeld ook kunt doen is een superset (zul je hoogstens 4 minuutjes voor uit moeten trekken). Dat houdt in dat je twee oefeningen door elkaar doet. Je kunt dus bijvoorbeeld voor je borstspieren 20 keer opdrukken en vervolgens 20 keer de squat uitvoeren (hurken), zonder gewicht. Dat doe je drie of vier keer achter elkaar. Zo heb je een superset van vier keer 20x opdrukken en vier keer 20x squatten. Ook een goeie oefening, en je verbetert er zelfs je conditie door.

Want ik hoef ook geen supergespierde borstkas te hebben maar een beetje gespierder dan het nu is kan zeker geen kwaad. Opdrukken lijkt mij daarom het makkelijkste om te doen voor wat ik wil.

Inderdaad. Een beetje gespierd en strak lijf is nooit verkeerd. Je lichaamsgewicht en evt. wat gewichtjes is wat dat betreft ideaal. Dat was ook wat ik wilde, maar toch wil ik nu m'n lichaam wat verder optrainen en dan zul je toch echt meer gewicht nodig hebben dan louter je lichaamsgewicht... :puh:

In ieder geval wens ik je veel succes én plezier toe, want 't is een mooie levensstijl en een mooi streven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 2 dumbells (2 stangen van 2 kilo per stuk, gewichtjes: 4 x 2 kilo, 4 x 1 kilo, 4 x 0,5 kilo).

En bedankt voor website en de superset tip, zal het eens uitproberen of het goed werkt voor mij.

Want als ik mijn lengte en gewicht zeg (1,8 meter 54 kilo) kan je denk ik wel inschatten hoe ''gespierd'' ik nu ben :D (lage gewicht komt ook omdat ik (bijna) geen lichaamsvet heb, is erfelijk want me hele familie van me vaders kant heeft het ook)

Link to comment
Delen op andere websites

Heel interessant topic dit. :) Heb nog nooit gepost, maar wel al veel gelezen ^_^

Ik doe ook al een tijdje oefeningen voor arm, borst, buik, beenspieren.

Allesinds bedankt aan Pietje II voor die handige site.

Ik druk mezelf ongeveer 30 op (vanaf 25 begint het moeizamer te gaan :puh:) op de gewone manier (steunen op tenen en handen op de grond ter hoogte van de schouders). Daarna doe ik dan ofwel met m'n voeten op een verhoog, ofwel plaats ik 'n handen tegen elkaar.

Voor de armspieren heb ik 2 dumbbells, van elk 7kg (stang 2kg + 2x 2.5kg). Die til ik tesamen 30 keer. Dan hou ik ze nog 10sec gestrekt langs m'n lichaam, en soms nog 20 keer tillen boven het hoofd.

Voor buikspieren doe ik simpele set-ups op de grond (100 gewone), en dan nog 10 voor de linkse en 10 voor de rechtse buikspieren. Op het einde hiervan voel ik dat al wat aan m'n buikspieren, en om mezelf dan wat te kwellen :puh: hou ik me nog 20sec gestrekt (de voeten net boven de grond houden).

Voor de beenspieren is m'n beste training natuurlijk m'n wielrennen :). Maar naast dat train ik ze ook nog met dumbells. Die ik hou ik gewoon vast, en dan ga ik (voor m'n dijspieren) 100 keer zacht door de knieën. Voor m'n kuitspieren hou ik die dumbells ook gewoon vast en ga ik ook 100 keer gewoon op en neer op m'n tippen van m'n tenen staan.

We hebben thuis ook nog een traingsmachine staan (Kettler Basic)

BASIC.jpg

Maar daar train ik niet echt op (is meer voor m'n vader ;))

Ook heeft m'n vader nog dumbells met extra gewichtjes (tot iets van 15kg elk) en nog een barbell (tot 40kg denk ik).

Link to comment
Delen op andere websites

Weet ook iemand goede voeding voor spieropbouw? ik denk vooral eiwitten nodig.

Ik wil geen pilletjes ofzo die spieren vergroten en allerlij bijwerkingen hebben maar gewoon voedsel.

Ik eet al ongeveer 3 gebakken eieren per week (mag er niet meer dan dat) en 1 a 2 glazen volle melk per dag.

Heeft iemand misschien nog tips voor eiwitrijke voeding, en dan geen chemische middelen die je spiergroei stimuleren?

Link to comment
Delen op andere websites

Voor eiwitten moet je veel zuivelproducten eten. Denk aan kwak, yoghurt, melk, kaas, EIEREN. Eet gewoon 3, 4 eieren per dag, maar eet niet het eigeel. Verder heb je ook koolhydraten nodig, en dat zit in pasta's, spaghetti, macaroni, vlees etc. 6 maaltijden per dag als het kan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...