Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

Jawel, bij ons moet je dan 2 van die stangen naar voor duwen, rustig terug laten komen tot borsthoogte (daarmee train je je borst) en met dat naar voorduwen je schouders...weet ik 110 % zeker. Misschien kan ik wel een keer een foto maken ofzo

Die oefening doe ik ook, alleen de naam ontsnapt me even. Maar daar train je heus je schouders niet mee hoor, alleen je borst. Als je in een goed fitnesscentrum gaat, staat het er normaal op welke spiergroep je traint met welk apparaat. Ik kan natuurlijk niet met 100% zeggen dat je daar je schouders absoluut niet met traint, maar ik denk dat je daar alleen je borst met traint. Mij hebben ze overigens altijd gezegd dat je met dat apparaat je borst traint, ze hebben niet gezegd of je je schouders er wel of niet mee traint, maar dat betwijfel ik toch :7

Mee eens, bij ons heb je achter elk apparaat op de muur een blaadje staan. Er staat op wat je traint en hoe het apparaat werkt. Ik denk dat ik weet welke je bedoelt met die 2 stangen naar voren duwen. Je hebt twee stangen met handvatten waarbij je ze naar voren moet duwen en rustig terug. Als het goed is moeten de handvatten bij je borst komen als je ze terug haalt. Ik voel bij dat apparaat ook wat in mijn rug maar het staat er niet bij.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Als je bankdrukt voor de borst, train je ook al je schouders. Net als dumbelldrukken, en schuin drukken. Dus een apparaat is onzin, ga liever bankdrukken. :tu:

Bankdrukken is toch ook met een apparaat...Ik bedoel, ja, je kunt het ook doen zonder zo'n toestel, en alleen met de staaf met gewichten aan. Maar dat vind ik persoonlijk zeer gevaarlijk...Niet?

EDIT:

ben jij zo iemand die alleen maar opdrukt ofwa?

Als je toch slim wilt doen, leer dan eerst het verschil tussen opdrukken en bankdrukken :7

Bewerkt: door Pitbull
Link to comment
Delen op andere websites

Een apparaat is helemaal geen onzin..ben jij zo iemand die alleen maar opdrukt ofwa? :schater:

Je weet niet waar je over praat..Ik weet dat gelukkig wel. Een apparaat heeft maar 1 beweginsbaan, en losse gewichten moeten je spieren ook stabilliseren. Dus los bankdrukken heeft een vrije bewegingsbaan. En met alleen opdrukken zou ik niet het fysiek hebben wat ik nu heb. Maar doe gerust eigenwijs hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

@ bierboer: als je er zo cynisch over bent, ga dan eens op die Chest Press-apparaat één setje van (bijvoorbeeld) 12 herhalingen doen met een gewicht waarbij jij de 12e herhaling maar nauwelijks kunt volbrengen. (Niet je spieren volledig vermoeien, dit is gewoon even puur om je de kracht te laten voelen.) Vervolgens ga jij met dat zelfde gewicht één setje bankdrukken. Wedden dat jij met het bankdrukken nog maar de helft, of zelfs minder dan de helft van het gewicht dat jij bij de Chest Press gebruikte aankunt?

Link to comment
Delen op andere websites

maar kan je je schouders alleen trainen met die gwichten..?

Nee hoor, je kunt je schouders op veel meer manieren aanspreken. Zoals ik al eerder zei kun je =>hier<= kijken voor alle schouderoefeningen die je kunt maken. Zoals je ziet kun je veel meer oefeningen doen dan alleen maar met dumbbells of barbell; er leiden meer wegen naar Rome. Voor goed geproportioneerde, krachtige en mooie schouders kun je ze het beste met zoveel mogelijk oefeningen en intensiteit aanspreken, maar de basis doe je (en bouw je) echt het beste (op) met dumbbells en een barbell, zoals oefeningen als schouderdrukken, zijwaarts heffen, voorovergebogen zijwaarts heffen, upright row, military press et cetera.

Wat je ook kunt doen is de handstand en zo op je handen blijven staan. Zak gecontroleerd door je armen en schiet dan explosief omhoog; doe dit een aantal herhalingen lang (12x, bijvoorbeeld) in 3 of 4 sets. Da's ook een mooie schouderoefening ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraagje:

Ik wil mijn armspieren oefenen door gewicht te heffen.

Wat is dan het beste/waarmee krijg je het snelst resultaat:

a) 50 x met 100 kilo

b) 25 x met 200 kilo

(ik zeg maar wat hoor :puh:)

dus vele malen met een redelijk gewicht of minder malen met een groot gewicht?

Bewerkt: door Jorair
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraagje:

Ik wil mijn armspieren oefenen door gewicht te heffen.

Wat is dan het beste/waarmee krijg je het snelst resultaat:

a) 50 x met 100 kilo

b) 25 x met 200 kilo

(ik zeg maar wat hoor :puh:)

dus vele malen met een redelijk gewicht of minder malen met een groot gewicht?

Veel gewicht, en 8-12 herhaingen maken ik 4 setjes.

4 verschillende oefeningen doen, en niet alleen je armen trainen. Als je alleen je armen traint, worden ze niet groter..

En een heel handige tip: Lees het hele topic door, je steekter gegarandeerd wat van op! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag benendag, en ik ben van plan om een nieuwe oefening te proberen: De lunges.

Vandaag ga ik mijn benen weer doen. :Y

Lunges... ja, een oefening die ik al een tijdlang in m'n arsenaal heb. Maar 't is wel een lastige oefening, hoor. Bij de meeste oefeningen heb je een korte bewegingsbaan omdat je maar een gedeelte van je lichaam beweegt, bij lunges moet je echt je lichaam gaan verplaatsen. Je evenwicht moet je goed bewaren, vooral met een zwaar gewicht op je schouders :puh:

Maar goed, trainen komt straks pas.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...