Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

hallo ik doe aan muay thai en ik wil mijn spieren goed trainen maar weet iemand wat de handigste en beste volgorde is???

ik train mijn

buikspieren

rugspieren

armspieren

beenspieren

kuitspieren

welke volgorde moet ik se in trainen wie kan me helpen

>>> Door Flying Dutchman: Dit valt onder krachttraining, dus ik heb dit topic samengevoegd met het krachttrainingstopic<<<

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lees dan even het Krachttraining-topic door. Dat duurt in totaal 15 minuutjes, en je bent dan een hoop informatie rijker. TIP: Lees de reacties van mij (Disturbed) en Pietje II vooral aandachtig. Succes :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

hallo

kan iemand me vertellen met welke oefeningen je brede schouders en borst kan krijgen en ook oefeningen voor je rug?

wie kan me de namen van de oefeningen vertellen en hoe se gaan? voor buik, armen en been spieren weet ik het al dus borst, rug en schouder weet ik maar enkele wie kan me meerdere goede oefeningen vertellen?

>>> Door Flying Dutchman: Ik heb dit topic samengevoegd met het krachttrainingtopic, dit valt onder krachttraining<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Gast...Heb jij mijn vorige reactie wel gelezen? Over dat je het Krachttraining-topic moest lezen?

Maar goed, hier zijn de beste oefeningen:

Voor borst: Bankdrukken/dumbelldrukken

Dumbell fly's

Schuin bankdrukken/Schuin dumbell drukken

Biceps: Barbell curl

Dumbell curl

Preacher curl

Concentration curl

Triceps: Triceps extentions

Dips

Rope-pull down

Eventueel een skull crusher

Schouders: Dumbelldrukken / Neckpress

Side Lateral fly's

Up right row

Rug: Deadliften

Dumbell row

Bent over row met Barbell

Pull ups / Lat pull down

Benen: Squats

Leg press

Leg curl

Leg extension

Kuitoefeningen

Maar nu weet je alleen maar de namen en de juiste oefeningen. Je weet volgens mij nog niks af van het aantal herhalingen en sets. Laat staan voeding! Dus ik verwijs je nogmaals naar het krachttrainign topic

Link to comment
Delen op andere websites

Lees dan even het Krachttraining-topic door. Dat duurt in totaal 15 minuutjes, en je bent dan een hoop informatie rijker. TIP: Lees de reacties van mij (Disturbed) en Pietje II vooral aandachtig. Succes :tu:

kan verder niks vinde over de volgorde ofsow...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had even een vraagje, ik ben sinds vorig jaar al bezig met krachttraining. Ik doe het niet echt intensief ofzo maar meerdere keren in de week. Nu ben ik er ongeveer 2 weken niet mee bezig geweest. Ik had het druk met examens en andere dingen.

Nu liep ik begin deze week op straat en na 3 minuten kreeg ik een soort lichte steek in mijn zij. Dit had ik vroeger nooit en ik kreeg zelfs langzaam het gevoel alsof mijn conditie in ene zwaar achteruit was gegaan. Ik had dit 15 minuten lang en begon er op een gegeven moment wel aan te wennen.

Dit gebeurt nu haast elke dag en ik vraag me af of krachttraining hier iets mee te maken heeft. Ik ben immers gestopt terwijl ik eerst een soort routine had opgebouwd. Ik hoop dat jullie raad weten.

Link to comment
Delen op andere websites

Borstspieren ook? Neem ik aan van wel.

Ik doe zelf borst, triceps en buik. En de volgende keer dat ik in de sportschool kom doe ik rug, schouders, biceps, buik.

Benen train ik niet, ik fiets al 18 jaar. Misschien kan je Disturbed even vragen hoe hij het doet.

Link to comment
Delen op andere websites

Benen train ik niet, ik fiets al 18 jaar.

Zeg dit onder een groep bodybuilders en je gaat een hoop commentaar krijgen :7 Om je dat maar te besparen doe ik het wel (:D): train verdomme je benen ook mee! Het is echt vreselijk naïef om te denken dat je door voetbal, fietsen of hardlopen etc. je benen traint. Wil je echt een gespierd en/of strak lichaam kweken, dan moet je gewoon alles trainen. Zo niet, dan raak je uit verhouding (een kalkoen) en het is bovendien bewezen dat je lichaam harder groeit wanneer je je benen ook traint. Daarbij moet je een sterke kern (heupen + romp) ontwikkelen en die haal je dus nooit als je je benen overslaat. Op die manier stopt je lichaam op een gegeven moment met groeien (anders raakt het té erg uit de verhouding) en benadeel je alleen jezelf maar. Natuurlijk weet ik niet wat jij precies doet en wat jouw doelen zijn, maar je benadeelt echt alleen maar jezelf ermee als je je benen overslaat. Voor mijn part ga je alleen maar squatten (kniebuigen), de koning der beenoefeningen, zodat je enigszins een sterke romp kunt bouwen en je nog iets aan je benen doet. Sla je benen in ieder geval niet over! Die zijn in principe nog belangrijker dan je armen.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Komt misschien omdat je 2 weken uit de running bent. Gewoon weer opnieuw oppakken en doorgaan.

Kleine pijntjes gaan vanzelf wel weg.. ^_^ (blame me als je doodgaat van de pijn :puh:)

Ik zal mijn best doen om weer een beetje op gang te komen al gaat dit moeilijk met gebrek aan tijd. :puh: Ik zal de pijn nog even proberen te verwerken dan.

Ik had nog een klein vraagje, ik heb net even gekeken wat squatten precies was en ben ook meteen gaan kijken bij de site met filmpjes. Ik herken deze oefening, ik deed hem vroeger namelijk altijd maar merkte alleen verschil in de kuiten.

Nu dus mijn vraag; is het beter als je met gewichten squat of is het beter om dit zonder te doen. Ik ben nog maar 15 jaartjes oud, ik ben nog in de groei dus. Train je dan ook wat anders als je met gewichten squat. Ik vind het verschil namelijk niet echt groot en merk het alleen in de kuiten.

Link to comment
Delen op andere websites

Benen train ik niet, ik fiets al 18 jaar.

Zeg dit onder een groep bodybuilders en je gaat een hoop commentaar krijgen :7 Om je dat maar te besparen doe ik het wel (:D): train verdomme je benen ook mee! [...]Sla je benen in ieder geval niet over! Die zijn in principe nog belangrijker dan je armen.

Is al zovaak gezegd en het is zo'n onzin.. Als je bodybuilder wilt worden dan moet je je benen ook trainen, maar als je gewoon wat gespierder wilt worden is het echt geen probleem. Ik train alle spiergroepen op mijn max, behalve de benen. Als ik de vorm van een kalkoen wil krijgen zal ik anabolen moeten gaan gebruiken, maar om nou per se je benen te trainen is echt dikke poep.

Het is onzin dat mijn lichaam uit verhouding kan raken. Als ik hiermee doorga totdat ik het laatste loodje leg, dan raakt het misschien nog uit verhouding. Maar zolang ik lekker train en mijn spieren goed onderhoud, gaat alles prima. Oja, en geloof me, door te hardlopen/fietsen train je je beenspieren 10x zo goed als squatten. Dit omdat je de fietsbeweging en loopbeweging elke dag maakt, en de squat beweging niet, die is puur om spieren te kweken. Ook heb ik wel eens gehoord dat squatten ook geen enkel nut heeft als je niet hardloopt of spint, omdat je dan die beweging niet maakt. Squatten is puur voor gewichtheffen.

Bodybuilder kun je ook niet worden door alleen maar je spieren te trainen. Dat heeft ook te maken met je eetpatroon en je uithoudingsvermogen. En ik wil helemaal niet zo'n lelijke kerel worden die zowat verdrinkt in zn eigen spieren. Man ik heb het idee dat als die gasten tegen een scherp puntje aanstoten, dat ze dan leeglopen. Toch heb ik wel respect voor ze..

En ik ga naar de sportschool omdat ze daar een zonnebank hebben.. en verhip! 't Werkt! Ik ben echt sexy! 8)

@ Jay;

Je mag niet voluit gaan trainen als je nog in de groei bent. Je mag zeker niet (zwaar) gaan squatten, omdat je dan kans heb dat je je hele ruggengraat naar de Filistijnen werpt. Je moet zoveel mogelijk dingen doen waarbij het gewicht onder je heup zit. Toch raad ik je aan om nog even te wachten met sporten, zodat je later alle spiergroepen tegelijk kan trainen. Maar goed, dat is een suggestie. Vraag maar aan je fitnesscoach. ;) Succes in ieder geval.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...