Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

Zo, effe dit topic weer wat leven inblazen.

Na afgelopen 4 weken bulken ben ik maar liefst 4 kilo droge spiermassa aangekomen :D Nu de zomervakantie begonnen is en ik veel vrije tijd heb heb ik een nieuw schema opgesteld waarin ik (aangezien ik een echte train-a-holic ben :7) 5 dagen per week (ma t/m vr) train.

Maandag

borst, buik

bench press

incline dumbbell press

incline dumbbell flyes

cable crossover

incline bench dropset/repout

Dinsdag

benen+kuiten

leg extension opwarming knieën (optioneel)

full squat

front squat (optioneel)

leg press

leg extension

Roemeense deadlift

Staand kuitheffen

Rotary calf (optioneel)

Kuitheffen op leg press

Woensdag

biceps/triceps/achterkant schouders

barbell curl

preacher curl

hammer curl

wrist curl

dippen

skullcrusher of dumbbell triceps extension

cable pushdown

voorovergebogen dumbbellheffen

Donderdag

rug

chinnen

deadlift

t-bar row

pendlay row

straight-arm pulldown

lat pully wide grip behind neck

Vrijdag

schouders/traps/benen

dumbbell shoulder press

dumbbell side raise

military press

upright row

voorovergebogen dumbbellheffen

dumbbell shrug

lunges (optioneel)

leg extension

leg curl

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Net schema Sander, sehr schohn. Alleen is het kenmerkend dat je erg veel oefeningen doet voor een spiergroep. En dan met name voor de rug en schouders. En wat doe jij veel incline oefeningen voor de borst zeg. Kun je dat niet beter opsplitsen?

Oh ja, zo sta ik er momenteel bij:

funny-dog-pictures-loldogs-wtf-ahnold-dog-sez.jpg

Goede borst vind ik, rug gaat ook wel. Alleen de triceps moet nog bijgeschaafd worden. Ik kijk misschien een beetje raar de camera in, maar ik moest tegen de zon inkijken.

:7

Link to comment
Delen op andere websites

Net schema Sander, sehr schohn. Alleen is het kenmerkend dat je erg veel oefeningen doet voor een spiergroep. En dan met name voor de rug en schouders. En wat doe jij veel incline oefeningen voor de borst zeg. Kun je dat niet beter opsplitsen?

Ja klopt. Juist voor rug en schouders omdat ik vind dat die wat extra aandacht verdienen (met name achterkant schouders). Persoonlijk vind ik het gewoon beter werken om vaker een spiergroep te trainen (zowel in frequentie van het aantal keer dat ik een spiergroep train (bijv. 2 keer per week) als in frequentie van het aantal oefeningen dat ik per training doe) om 'm tot meer groei te dwingen. Meer trainen, hoe simpel kan het zijn :7

Oh ja, zo sta ik er momenteel bij:

[Plaatje]

Goede borst vind ik, rug gaat ook wel. Alleen de triceps moet nog bijgeschaafd worden. Ik kijk misschien een beetje raar de camera in, maar ik moest tegen de zon inkijken.

Wow! Disturbed! Nette fysiek man!!!1 Je kunt alleen wel zien dat je kuiten achterlopen, hè!1 :7

Ik kan natuurlijk niet achterblijven. Ik heb gauw even een plaatje van mijn arm geschoten:

McFat-arm.jpg

Bruut ontwikkelde triceps.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Net schema Sander, sehr schohn. Alleen is het kenmerkend dat je erg veel oefeningen doet voor een spiergroep. En dan met name voor de rug en schouders. En wat doe jij veel incline oefeningen voor de borst zeg. Kun je dat niet beter opsplitsen?

Ja klopt. Juist voor rug en schouders omdat ik vind dat die wat extra aandacht verdienen (met name achterkant schouders). Persoonlijk vind ik het gewoon beter werken om vaker een spiergroep te trainen (zowel in frequentie van het aantal keer dat ik een spiergroep train (bijv. 2 keer per week) als in frequentie van het aantal oefeningen dat ik per training doe) om 'm tot meer groei te dwingen. Meer trainen, hoe simpel kan het zijn :7

Oh ja, zo sta ik er momenteel bij:

[Plaatje]

Goede borst vind ik, rug gaat ook wel. Alleen de triceps moet nog bijgeschaafd worden. Ik kijk misschien een beetje raar de camera in, maar ik moest tegen de zon inkijken.

Wow! Disturbed! Nette fysiek man!!!1 Je kunt alleen wel zien dat je kuiten achterlopen, hè!1 :7

Ik kan natuurlijk niet achterblijven. Ik heb gauw even een plaatje van mijn arm geschoten:

McFat-arm.jpg

Bruut ontwikkelde triceps.

Monsterious triceps shredness!! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

tja ik ben vandaag ook weer begonnen omdat ik toch te veel vrije tijd heb.

ben gelijk weer "verslaafd" al wordt het pas echt leuk als je resultaat begint te zien natuurlijk.

het voelt gewoon goed als je ff een sessie heb gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

tja ik ben vandaag ook weer begonnen omdat ik toch te veel vrije tijd heb.

ben gelijk weer "verslaafd" al wordt het pas echt leuk als je resultaat begint te zien natuurlijk.

het voelt gewoon goed als je ff een sessie heb gedaan.

Als je flink veel en goed vreet zul je die eerste resultaten gauw genoeg zien :Y

Link to comment
Delen op andere websites

tja ik ben vandaag ook weer begonnen omdat ik toch te veel vrije tijd heb.

ben gelijk weer "verslaafd" al wordt het pas echt leuk als je resultaat begint te zien natuurlijk.

het voelt gewoon goed als je ff een sessie heb gedaan.

Als je flink veel en goed vreet zul je die eerste resultaten gauw genoeg zien :Y

tja dat is bij mij altijd al vreemd geweest ( teministe, vreemd k hoor het wel vaker.)

ik eet me echt de hele dag vol, maar ben vrij mager en lang voor me leeftijd ( bijna 17 )

ik eet elke dag me ontbijtje netjes op ( 3 boterhammer halfvolkoren) tussedoor enkele snacks, en savonds eet ik altijd ook "normaal". in de avond neem ik nog ene paar snacks en als ik laat buiten ben ( uurtje of 2 snachts) halen we dan ook nog eens eten.

op normale schooldagen heb ik ook gewoon boterhammen in de middag maar ik sta nu wat later op ( zie ontbijt rond 12uur :puh: ).

en het maakt niet uit hoeveel zakken chips ik eet ik merk echt geen verschil in gewicht.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey

Ik zou graag op fitness willen gaan om vervolgens krachttraining te gaan doen.

Maar hoe zou ik hier alvast thuis mee kunnen beginnen? Disturbed ik kijk jou aan.. :7

Om alvast je spieren wat te laten wennen aan inspanning en gewicht kun je, indien je wat dumbells hebt, de basis oefeningen doen zoals de biceps curl, triceps extension en de fly's. Maar als je geen ijzer ter beschikking hebt, kun je ook gewoon opdrukken met wat gewicht op je rug (rugzak met boeken erin?). Varieer in je arm-posities. Onthoud: Hoe dichter je armen bij elkaar staan, hoe meer je je triceps aanspreekt. Als je je armen meer uit ekaar houdt, spreek je meer je schouders aan.

Als jullie me nu willen excuseren, ik ga nu slapen, heb de hele nacht gewerkt vanaf 11 uur ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

tja dat is bij mij altijd al vreemd geweest ( teministe, vreemd k hoor het wel vaker.)

ik eet me echt de hele dag vol, maar ben vrij mager en lang voor me leeftijd ( bijna 17 )

ik eet elke dag me ontbijtje netjes op ( 3 boterhammer halfvolkoren) tussedoor enkele snacks, en savonds eet ik altijd ook "normaal". in de avond neem ik nog ene paar snacks en als ik laat buiten ben ( uurtje of 2 snachts) halen we dan ook nog eens eten.

op normale schooldagen heb ik ook gewoon boterhammen in de middag maar ik sta nu wat later op ( zie ontbijt rond 12uur :puh: ).

en het maakt niet uit hoeveel zakken chips ik eet ik merk echt geen verschil in gewicht.

Tja 't is ook oneerlijk verdeeld in de wereld: sommigen kunnen werkelijk alles vreten wat ze willen, maar komen geen gram vet aan, terwijl anderen al kilo's aan zijn gekomen bij alleen maar het ruiken van eten. Ligt aan je genetische aanleg waarbij je stofwisseling ook van nature traag of snel kan gaan. Jij hebt dus een snelle stofwisseling, dus zul je veel moeten vreten (afhankelijk van je doel natuurlijk, ik weet niet wat jij precies wil gaan bereiken met trainen in de sportschool dus wie weet ben ik wel wat voorbarig) om te groeien. Nóg veel meer dan je nu doet. Probeer tenminste 6 à 7 maaltijden per dag te nuttigen (waarbij je dus om de 2 uur wat eet). Wat ik dus goed van je vind is dat je wel een stevig ontbijt naar binnen probeert te werken: niets is een betere manier om je stofwisseling effe flink op te jagen. In het begin zul je best snel eerste resultaten zien, want je spieren 'schrikken' omdat ze niet zozeer gewend zijn aan hogere belasting. Maar zie je geen groei, dan moet je nóg meer vreten. :puh: Vaak zijn een tekort aan calorieën de oorzaak van het niet aankomen.

Ikzelf was voordat ik serieus begon met bodybuilding (doe het nu een ruim half jaartje) ook vrij mager. Nu ben ik van 65 kg naar 74,5 kg opgeklommen.

@GrandTheftTwano: check deze website eens voor oefeningen die je thuis uit kunt voeren: www.iwantsixpackabs.com. Let wel dat die oefeningen niet effectief zijn als je serieus wat aan wilt komen, maar veel oefeningen kun je wel effe gebruiken om jezelf wat te laten wennen aan wat meer belasting :)

Zo, nu effe wat eitjes naar binnen werken :puh::eten:

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

ja ik probeer zo veel mogelijk te eten maar als het weer warmer weer wordt heoft het van mij ook niet meer, dan krijg ik het gewoon niet naar binnen.

maar tnx voor de info iig ;)

dit filmpje kwam ik btw ook nog tegen, wel grappig sportschool is dus niet altijd nodig ;)

http://www.dumpert.nl/mediabase/168801/78d...to_workout.html

Link to comment
Delen op andere websites

ja ik probeer zo veel mogelijk te eten maar als het weer warmer weer wordt heoft het van mij ook niet meer, dan krijg ik het gewoon niet naar binnen.

maar tnx voor de info iig ;)

Gewoon naar binnen proppen. Eet eerst het bord van een ander leeg, begin dan pas aan je eigen bord. En als je vol zit, maak je nog wat klaar om te eten.

dit filmpje kwam ik btw ook nog tegen, wel grappig sportschool is dus niet altijd nodig ;)

http://www.dumpert.nl/mediabase/168801/78d...to_workout.html

Dis is real shit, right he, bro'... Goh, geen 1 traint benen. :7 Lol push-ups op een buskotje dat je even goed op de grond kan doen.

Ja, maar wat ik voornamelijk zie is pull-ups (optrekken), crunches, hangend beenheffen, dips ect. Voornamelijk die pull-ups zijn echt monsteroefeningen voor je rug en armen. 't Zijn ook echte typische gym-oefeningen, alleen is het voordeel dat je in de gym extra gewicht kan toevoegen voor een zwaardere work-out. 't Is ook maar net waar je wil en kan trainen hè, in de speeltuin of in de gym. :puh: Oh ja en dat opdrukken is op zich wel goed voor je borst en triceps, maar je zult er wel veel meer gewicht aan toe moeten voegen dan alleen maar je lichaamsgewicht wil je een ferme borstkas ontwikkelen. Nu zul je misschien wel zeggen: "Ja maar die gasten zien er toch ook breeeed uit," ja, dat zal naar alle waarschijnlijkheid wel komen door de AAS die ze dealen en nemen. Anders kun je van die lichaamsgewichtoefeningen écht niet zo groot worden hoor, tenzij je een genetisch wonder bent :puh:

Toch ga ik persoonlijk liever voor het ijzer :tu:

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

ik heb hard gewerkt door een extra grote pizza te eten van domino's :7

maare wat is nou verstandig, meer eten en blijven trainen of eerst meer eten en (als ik wat ben aangekomen) te gaan trainen?

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb hard gewerkt door een extra grote pizza te eten van domino's :7

maare wat is nou verstandig, meer eten en blijven trainen of eerst meer eten en (als ik wat ben aangekomen) te gaan trainen?

Eten en trainen gelijk. Anders kom je vet aan, en dat is lastig om kwijt te raken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...