Pietje II Geplaatst: 11 mei 2008 Rapport Geplaatst: 11 mei 2008 Je traint je borstspieren door te gaan squatten. Welnee joh, je traint armen wanneer je gaat grasmaaien! Vond ik altijd zo vreemd. Ik kon me niet voorstellen dat je echt wat met je borstspieren deed. Zoals Disturbed hierboven al zegt, een heleboel, hoor Elke spier in het lichaam gebruik je, die zit er niet voor niks. En anders zou ik zeggen: ga 'ns je borst trainen, voor de lol, en je voelt wel hoe vaak je je borst in principe gebruikt Reageren
bierboer Geplaatst: 19 mei 2008 Rapport Geplaatst: 19 mei 2008 Waar zitten je biceps en waar je triceps? Dat kan ik nooit uit elkaar houden!! Reageren
Disturbed Geplaatst: 19 mei 2008 Rapport Geplaatst: 19 mei 2008 (bewerkt) Waar zitten je biceps en waar je triceps? Dat kan ik nooit uit elkaar houden!! De spieren waarvan ze zeggen dat het spierballen zijn (de binnenkant van je arm) Zijn de biceps, en de rest van je bovenarm zijn de triceps. O ja, net weer goed getraint, de schouders zijn flink aangepakt. Ik heb de Neck press , Side raises en de Upright row gedaan. Voor de traps (nekspieren) heb ik ze flink aangepakt met de dumbell shrugs op een schuine bank. Bewerkt: 19 mei 2008 door Disturbed Reageren
Pietje II Geplaatst: 21 mei 2008 Rapport Geplaatst: 21 mei 2008 Waar zitten je biceps en waar je triceps? Dat kan ik nooit uit elkaar houden!! De spieren waarvan ze zeggen dat het spierballen zijn (de binnenkant van je arm) Zijn de biceps, en de rest van je bovenarm zijn de triceps. O ja, net weer goed getraint, de schouders zijn flink aangepakt. Ik heb de Neck press , Side raises en de Upright row gedaan. Voor de traps (nekspieren) heb ik ze flink aangepakt met de dumbell shrugs op een schuine bank. En waar zijn de bent-over raises? Ik heb een goeie pompoefening voor de biceps gevonden maandag: halter "buddy" curls. Dan neem je een halter met een gewicht waarbij je maar zo'n 10 herhalingen kunt doen (je zogenaamde 10rm). Dan doe je 1 herhaling en geef je de halter door aan een trainingspartner. Die doet dan 1 herhaling en geeft de halter terug waarna jij twee herhalingen doet en dan geef je de halter weer terug aan je partner en die doet ook twee herhalingen. Dan doe jij er weer drie enzovoort totdat je aan de 10 herhalingen zit (in totaal dus 55 herhalingen), en dat is één set. Jezus Christus, m'n kop knalde bijna van m'n romp af. Oh ja, als je geen partner hebt kun je de halter natuurlijk gewoon even op een bankje leggen en wacht je de tijd af die je partner nodig zou hebben. Vandaag is 't benendag + wat lichte cardio (ben namelijk effe aan het cutten). Reageren
IV trailer Geplaatst: 21 mei 2008 Rapport Geplaatst: 21 mei 2008 Waar zitten je biceps en waar je triceps? Dat kan ik nooit uit elkaar houden!! De spieren waarvan ze zeggen dat het spierballen zijn (de binnenkant van je arm) Zijn de biceps, en de rest van je bovenarm zijn de triceps. O ja, net weer goed getraint, de schouders zijn flink aangepakt. Ik heb de Neck press , Side raises en de Upright row gedaan. Voor de traps (nekspieren) heb ik ze flink aangepakt met de dumbell shrugs op een schuine bank. bicepts de "b" van ballen (spierballen) dus. Reageren
Disturbed Geplaatst: 21 mei 2008 Rapport Geplaatst: 21 mei 2008 Waar zitten je biceps en waar je triceps? Dat kan ik nooit uit elkaar houden!! De spieren waarvan ze zeggen dat het spierballen zijn (de binnenkant van je arm) Zijn de biceps, en de rest van je bovenarm zijn de triceps. O ja, net weer goed getraint, de schouders zijn flink aangepakt. Ik heb de Neck press , Side raises en de Upright row gedaan. Voor de traps (nekspieren) heb ik ze flink aangepakt met de dumbell shrugs op een schuine bank. En waar zijn de bent-over raises? Ik heb een goeie pompoefening voor de biceps gevonden maandag: halter "buddy" curls. Dan neem je een halter met een gewicht waarbij je maar zo'n 10 herhalingen kunt doen (je zogenaamde 10rm). Dan doe je 1 herhaling en geef je de halter door aan een trainingspartner. Die doet dan 1 herhaling en geeft de halter terug waarna jij twee herhalingen doet en dan geef je de halter weer terug aan je partner en die doet ook twee herhalingen. Dan doe jij er weer drie enzovoort totdat je aan de 10 herhalingen zit (in totaal dus 55 herhalingen), en dat is één set. Jezus Christus, m'n kop knalde bijna van m'n romp af. Oh ja, als je geen partner hebt kun je de halter natuurlijk gewoon even op een bankje leggen en wacht je de tijd af die je partner nodig zou hebben. Vandaag is 't benendag + wat lichte cardio (ben namelijk effe aan het cutten). Neehe sander, de bent over raises deed ik niet Mijn delts achter lopen juist voor, dus ik richt meer mijn aandacht aan mijn voorste schouderkoppen. En daar komt nog bij dat bij de Up right row je achterste schouderkoppen ook meedoen. Reageren
Pietje II Geplaatst: 21 mei 2008 Rapport Geplaatst: 21 mei 2008 Neehe sander, de bent over raises deed ik niet Mijn delts achter lopen juist voor, dus ik richt meer mijn aandacht aan mijn voorste schouderkoppen. En daar komt nog bij dat bij de Up right row je achterste schouderkoppen ook meedoen. Owkee dan, mijn achterste schouderkoppen vind ik juist wat achterlopen Jij geluk hebben Ach, alles beter dan gerickrolled worden in de gym Reageren
raymono Geplaatst: 22 mei 2008 Rapport Geplaatst: 22 mei 2008 Ja,ik train ook met voor me armspieren gewichten van 10 kilo en voor buikspieren zo een ander ding weet niet egt hoe het heet. Dat's mijn krachtraining. Reageren
Pitbull Geplaatst: 22 mei 2008 Rapport Geplaatst: 22 mei 2008 Mijn halters zijn vandaag geleverd. In het totaal is 1 halter 9kg met de stang erbij. Dit lijkt misschien voor jullie weinig, maar ik ben wel maar amper 4 maand goed bezig met trainen én 16 jaar. Maarja, zolang ik maar blijf trainen om de 2 dagen komt dat wel goed En ik doe ook krachttraining/powertraining ipv bodybuilding. Dus: minder gewichten maar meer herhalingen... Reageren
Pietje II Geplaatst: 22 mei 2008 Rapport Geplaatst: 22 mei 2008 Mijn halters zijn vandaag geleverd. In het totaal is 1 halter 9kg met de stang erbij. Dit lijkt misschien voor jullie weinig, maar ik ben wel maar amper 4 maand goed bezig met trainen én 16 jaar. Maarja, zolang ik maar blijf trainen om de 2 dagen komt dat wel goed En ik doe ook krachttraining/powertraining ipv bodybuilding. Dus: minder gewichten maar meer herhalingen... Dus jij wilt echt op kracht trainen? Dan zou ik als ik jou was juist méér gewicht nemen en minder herhalingen maken (4 à 6 reps per set of zo). Rust een flink tijdje tijdens de sets zodat je spieren goed kunnen uitrusten. Probeer ook steeds hoger met het gewicht te gaan (om de week een paar kilo's erbij bijvoorbeeld, maar overdrijf het natuurlijk niet en luister naar je lichaam: limiet is limiet, ga niets forceren). Dán bouw je echt kracht op! Ikzelf probeer echt massa te winnen (= bodybuilding), maar probeer natuurlijk altijd wel meer gewicht te pakken Ik heb thuis trouwens ook een bankje + wat halters en dumbbells liggen, samen met een zootje schijven van ongeveer 120 kg bij elkaar. Altijd handig om wat oefeningen mee te doen, alhoewel de gym natuurlijk wel voorrang krijgt aangezien ik daar meer variatie in oefeningen kan doen en er natuurlijk véél meer schijven liggen. Vandaag trouwens m'n borst + schouders gedaan. Ik begon met incline dumbbelldrukken en ging over op incline flyes. Daarna een paar zware sets bankdrukken + pec-deck flyes, om het geheel vervolgens af te maken met decline bankdrukken. M'n schouders heb ik met dumbbelldrukken, zijwaarts dumbbellheffen en voorovergebogen dumbbellheffen aangepakt. Morgen ga ik een extra lange cardiosessie nemen om vervolgens m'n kuiten + buik te doen (met o.a. zwaar staand kuitheffen en hangend beenheffen met extra gewicht). Heerlijk Reageren
Flying Dutchman Geplaatst: 23 mei 2008 Rapport Geplaatst: 23 mei 2008 Minder reps met veel gewicht is juist massa. Als je op massa traint zit je zo ongeveer op 4 x 8 reps, op kracht zit je rond de 3 x 12 reps. Je moet voor deze 2 verschillende trainingsdoelen dus gewichten pakken waarmee je het ook ongeveer zoveel reps maximum kan doen. Als je dus 8 reps wil doen, moet je een gewicht pakken waarmee je dus geen 12 zal halen, anders helpt het nog niet. Je hebt globaal 3 trainingsdoelen: Droog trainen (weinig gewicht, veel reps), kracht traingen (gemiddeld gewicht, gemiddeld reps) en massa trainen (hoog gewicht, weinig reps). Zoals Pietje al zij, moet je dus altijd proberen hoger te gaan, maar niet te forceren. Anders bouw je niets op. Zelf heb ik 2 dumbells van 5 KG, die ik bijna nooit gebruik, ze zijn te licht, zelfs voor side raises met gestrekte armen. En het aanschaffen van meer gewichten vind ik ook niet nodig, voor een gewicht van rond de 15 KG ben je al snel 25 Euro kwijt, dat vind ik iets te gek. Voor 190 Euro kan ik een heel jaar lang fitnessen met alle apparaten en gewichten die ik wil. Gezien ik tijd kan vinden om 4 keer in de week te gaan, hoef ik thuis weinig te doen, alleen wat grondoefeningen. Dan vind ik 50 Euro voor 2 dumbells nogal overdreven. Reageren
Pietje II Geplaatst: 23 mei 2008 Rapport Geplaatst: 23 mei 2008 Minder reps met veel gewicht is juist massa. Als je op massa traint zit je zo ongeveer op 4 x 8 reps, op kracht zit je rond de 3 x 12 reps. Je moet voor deze 2 verschillende trainingsdoelen dus gewichten pakken waarmee je het ook ongeveer zoveel reps maximum kan doen. Als je dus 8 reps wil doen, moet je een gewicht pakken waarmee je dus geen 12 zal halen, anders helpt het nog niet. Je hebt globaal 3 trainingsdoelen: Droog trainen (weinig gewicht, veel reps), kracht traingen (gemiddeld gewicht, gemiddeld reps) en massa trainen (hoog gewicht, weinig reps). Zoals Pietje al zij, moet je dus altijd proberen hoger te gaan, maar niet te forceren. Anders bouw je niets op. Nou, eigenlijk kun je niet eens duidelijk een lijn trekken hoe je je spieren aan kunt pakken met hoeveel gewicht, herhalingen en sets je kracht, massa of duurvermogen opbouwt. Of je nu duidelijk voor massa traint (net als ik), kracht bouw je natuurlijk altijd op. Maar de nadruk leggen op kracht, massa of duurvermogen is er natuurlijk altijd ja. Toch is het een misvatting om te denken dat je met minder gewicht en meer reps puur je kracht in je spieren traint. Het gaat erom dat je met wat meer reps (8 à 10 à 12) je spieren echt vol laten pompen met bloed. Kies daarbij weinig rustpauzes en zoveel mogelijk intensieve manouvres (zoals aflopende sets, geforceerde sets, piramide-sets, supersets, giant sets etc.) en je dwingt je spieren als het ware om te groeien. Met relatief veel gewicht en minder herhalingen (een stuk of 6 dus (let wel dat deze cijfers die ik geef maar richtlijnen zijn hè)) écht voor pure kracht zijn omdat je je spieren volledig laat herstellen en niet helemaal vol laat pompen met bloed. Je dwingt ze om zwaarder te kunnen gaan. Je neemt een zwaar gewicht (misschien eentje waarmee je maar 5 herhalingen (5rm (5 reps maximum) kunt maken) en laat je spieren er eens flink mee aan de slag gaan. Je laat ze aan het gewicht wennen op deze manier en binnen korte tijd zul je al véél zwaarder kunnen. Ga je herhalingen maken die tot aan de 20 o.i.d. komen, dan ben je echt meer bezig duurvermogen op te bouwen. Dit effe heel globaal verteld Zelf heb ik 2 dumbells van 5 KG, die ik bijna nooit gebruik, ze zijn te licht, zelfs voor side raises met gestrekte armen. En het aanschaffen van meer gewichten vind ik ook niet nodig, voor een gewicht van rond de 15 KG ben je al snel 25 Euro kwijt, dat vind ik iets te gek. Voor 190 Euro kan ik een heel jaar lang fitnessen met alle apparaten en gewichten die ik wil. Gezien ik tijd kan vinden om 4 keer in de week te gaan, hoef ik thuis weinig te doen, alleen wat grondoefeningen. Dan vind ik 50 Euro voor 2 dumbells nogal overdreven. Ik heb twee dumbbellstangen waaraan je zelf gewicht kunt bevestigen. Best handig om 'ns te gebruiken als je thuis bent, maar toch gaat de sportschool natuurlijk wel voor Maar hé, leuk om te lezen dat jij ook aan krachttraining doet. Wat doe je precies, als ik vragen mag ? Reageren
Flying Dutchman Geplaatst: 24 mei 2008 Rapport Geplaatst: 24 mei 2008 Wat ik allemaal doe? Ik train 4 (soms 5) dagen in de week bij Fit for Free Roosendaal, één van de meeste uitgebreide Fit4Free vestigingen. Ik doe per dag borst biceps of rug triceps. Benen train ik niet op kracht of massa, gezien ik veel loop om deze te trainen. Ik vind dat ze sterk genoeg zijn, en de kans op blessures is ook groter als je ze veel traint. Maar wat ik dus wel train zijn armen, borst, rug, nek en schouders. Ik combineer apparaten met free weights, omdat je je rug bijvoorbeeld moeilijk kunt trainen met zonder apparaten.. Over specifieke trainingen en oefeningen heb ik het later wel, ik heb moet nu ff weg. Reageren
Sonny-The-Pilot Geplaatst: 24 mei 2008 Rapport Geplaatst: 24 mei 2008 Wat ik allemaal doe?Ik train 4 (soms 5) dagen in de week bij Fit for Free Roosendaal, één van de meeste uitgebreide Fit4Free vestigingen. Ik doe per dag borst biceps of rug triceps. Benen train ik niet op kracht of massa, gezien ik veel loop om deze te trainen. Ik vind dat ze sterk genoeg zijn, en de kans op blessures is ook groter als je ze veel traint. Maar wat ik dus wel train zijn armen, borst, rug, nek en schouders. Ik combineer apparaten met free weights, omdat je je rug bijvoorbeeld moeilijk kunt trainen met zonder apparaten.. Over specifieke trainingen en oefeningen heb ik het later wel, ik heb moet nu ff weg. Pas maar op, straks zijn je vingers te dik door de spieren om te typen! >>> Door Flying Dutchman: De spieren voor je vingers zitten in je onderarmen, zoveel dikker zullen je vingers niet worden. <<< Over specifieke trainingen en oefeningen heb ik het later wel, ik heb moet nu ff weg. "ik heb moet nu even weg"? >>> Door Flying Dutchman: Afspraak om kwart over 3, kan toch? <<< Reageren
Disturbed Geplaatst: 24 mei 2008 Rapport Geplaatst: 24 mei 2008 Wat ik allemaal doe?Ik train 4 (soms 5) dagen in de week bij Fit for Free Roosendaal, één van de meeste uitgebreide Fit4Free vestigingen. Ik doe per dag borst biceps of rug triceps. Benen train ik niet op kracht of massa, gezien ik veel loop om deze te trainen. Ik vind dat ze sterk genoeg zijn, en de kans op blessures is ook groter als je ze veel traint. Maar wat ik dus wel train zijn armen, borst, rug, nek en schouders. Ik combineer apparaten met free weights, omdat je je rug bijvoorbeeld moeilijk kunt trainen met zonder apparaten.. Over specifieke trainingen en oefeningen heb ik het later wel, ik heb moet nu ff weg. Benen wel trainen hoor. ALs je die niet traint, groeit je bovenlichaam niet meer door de verhoudingsverschillen. En je benen trainen door te lopen? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.