Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Precies. Je wilt vlees en spiermassa aankomen, geen vet. Anders zie je er mager uit met een buikje. Ziet er al helemaal niet uit :7

En bedankt,

Nu ik niet naar school hoef, krijg ik een buikje waarbij ik wel !!!1!!! vetrol heb! :puh:

En ik ben smal, dus ehhh, ik moet daarvoor een strak buikje gaan trainen, als ik ehhhhh zin heb.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben sinds ruim een maand begonnen met krachttraining.

Doe fitness 1 keer in de week, en begin nu al wel beetje resultaat te zien.

Ik ben nu erg mager dus wil vooral spieren opbouwen.

Maar ik vraag m,e af wat ik beste voor en na het fitnessen kan eten.

Nu begin ik meestal 1,5 uur na het avondeten met fitness, en als ik terugkom neem ik altijd aantal boterhammen met dikke laag pindakaas (zit toch veel eiwit in?), vaak een banaan of zo en soms drink ik een rouw ei op :bier: .

Maar denken jullie dat dat goede voeding is? en zo niet wat ik dan beter kan nemen?

Link to comment
Delen op andere websites

Op campings waar ik meestal zit er echt neit de hele tijd mensen naar je te kijken, meeste zijn weg.

Anders doe je het wat vroeger in de ochtend, dan is het ook altijd rustig.

Of s'avonds als het donker is. Maar wat is er eigenlijk erg aan als iemand je ziet opdrukken op buikspieroefeningen ziet doen?

En iemand die antwoord weet op mijn vraag?

Link to comment
Delen op andere websites

Nu ik niet naar school hoef, krijg ik een buikje waarbij ik wel !!!1!!! vetrol heb! :puh:

En ik ben smal, dus ehhh, ik moet daarvoor een strak buikje gaan trainen, als ik ehhhhh zin heb.

Ga squatten.

Maar ik vraag m,e af wat ik beste voor en na het fitnessen kan eten.

Effe heel simpel gezegd: als ik jou was zou ik eens voor een pot whey gaan (kun je vast wel kopen bij je sportschool. Anders kun je kijken bij een sport-/supplementenwinkel of drogist). Dit is een stof die uit koemelk getrokken wordt en apart wordt verkocht. Het bevat een heleboel essentiële eiwitten en andere essentiële voedingsstoffen, maar het belangrijkste is dat de eiwitten in whey heel snel verteerbaar zijn. Dat is dus ideaal voor na de training, wanneer je spieren het hardst schreeuwen om eiwitten. Er zijn eigenlijk nauwelijks andere voedingsmiddelen die eiwitten bevatten die direct in de bloedbaan schieten en naar je spiervezels gaan, dus whey is echt ideaal.

Daarbij heb je ook voor na de training snel verteerbare koolhydraten nodig om je glycogeenvoorraad (een opgeslagen vorm van koolhydraten waar je lever gebruik van maakt) aan te vullen. Simpele suikers zoals je die in sportdrankjes vindt (Gatorade is een aanrader) moet je dus ook meteen nuttigen na de training.

Vóór de training heb je ook eiwitten nodig, maar ook koolhydraten. Echter moet je hier wat langzamer verteerbare koolhydraten gebruiken, zoals je die in fruit kunt vinden (appel is een goeie).

Dus:

Voor de training

- 1 schepje (=35 gram) whey (mengen in water of melk)

- 1 middelgrote appel

Na de training

- 2 schepjes (= 40-60 gram) whey (mengen in water of melk)

- 1 wit broodje + 1 eetlepel jam of 650 ml Gatorade/Vitargo o.i.d.

En voor de rest de hele dag door veel vreten, wil je aankomen. Probeer tot de 6 maaltijden te komen. Als je voeding niet in orde is en je te weinig eet hoef je ook niet te verwachten dat je serieus groeit.

en soms drink ik een rouw ei op :bier: .

Kook je eieren, als je niet wilt dat we jou over een paar jaar van de salmonella-afdeling moeten plukken.

En voor de rest moet je veel eten:

- volkoren brood

- pindakaas

- volkoren pasta's

- volkoren rijst

- magere kwark (plattekaas voor de Belgen onder ons)

- tonijn

- zalm/sardines

- eieren

- havermout/Brinta

- melk

- mager rood vlees

- mager kippen-/kalkoenvlees

- bonen

- broccoli

- aardappels

- fruit

- sla

- noten

- en als je vol zit moet je nog wat klaarmaken om op te eten.

Hoe kun je trainen op de camping zonder al te veel aandacht te trekken? Push-ups in de tent? Het gaat mij om arm en buik spieren.

Heb schijt aan de rest en ga squatten.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Squaten? En dan een squat rack en gewichten meenemen zeker? :puh:

Gewoon schijt hebben aan die mensen die naar je kijken, om het maar zo te zeggen. Je kunt buiten gewoon opdrukken en crunches doen, laat ze maar kijken. Als ik ga hardlopen ga ik ook vaak opdrukken langs de weg of fietspad, mensen kijken amper. Zelf doen ze het niet na, dus laat ze maar lekker hun gang gaan. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik zocht wat met google en vond dit:

Klik

Dit is squaten?

Maar lijkt me dat het niet normaal dat als je sit-ups doet, dat je tering erge pijn in de onderrug krijgt, want ik heb nogal een gevoelige rug.

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik zocht wat met google en vond dit:

Klik

Dit is squaten?

Hehehehe. Hij heeft DBB gevonden!

=>Dit<= is de standaard squat, maar je hebt natuurlijk vele varianten hierop zoals de full squat, sumo squat, hack squat, front squat, ......

Squat is de beste oefening ooit. Samen met deadlift zorgt die ook voor de meeste massa. Je hebt er niet alleen heel je benen mee, maar ook je corespieren zoals buik en rug omdat die moeten stabiliseren, en niet zo'n beetje ook. Maar ook je traps, schouders etc. heb je er allemaal mee... kortom een betere fullbody-oefening heb je niet.

Maar lijkt me dat het niet normaal dat als je sit-ups doet, dat je tering erge pijn in de onderrug krijgt, want ik heb nogal een gevoelige rug.

Je moet de spanning op je buikspieren leggen, dus je moet een goede houding aannemen want anders leg je de spanning op je heupstrekkers en/of rug. Sowieso raad ik je die sit-ups af omdat het de meest achterhaalde buikspieroefening ooit is. Ga liever hangend beenheffen of zo. Of nog beter: squat! 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik zocht wat met google en vond dit:

Klik

Dit is squaten?

Hehehehe. Hij heeft DBB gevonden!

=>Dit<= is de standaard squat, maar je hebt natuurlijk vele varianten hierop zoals de full squat, sumo squat, hack squat, front squat, ......

Squat is de beste oefening ooit. Samen met deadlift zorgt die ook voor de meeste massa. Je hebt er niet alleen heel je benen mee, maar ook je corespieren zoals buik en rug omdat die moeten stabiliseren, en niet zo'n beetje ook. Maar ook je traps, schouders etc. heb je er allemaal mee... kortom een betere fullbody-oefening heb je niet.

Maar lijkt me dat het niet normaal dat als je sit-ups doet, dat je tering erge pijn in de onderrug krijgt, want ik heb nogal een gevoelige rug.

Je moet de spanning op je buikspieren leggen, dus je moet een goede houding aannemen want anders leg je de spanning op je heupstrekkers en/of rug. Sowieso raad ik je die sit-ups af omdat het de meest achterhaalde buikspieroefening ooit is. Ga liever hangend beenheffen of zo. Of nog beter: squat! 8)

Gewoon crunches doen met eventueel een gewichtschijf op je borst. 10-12 herhalingen, en goed aanspannen op de spanningspunt.

Link to comment
Delen op andere websites

mhhh door gebrek aan goede spullen heb ik nu thuis het volgende schema :

25 x pushups

15 x situps ( morgen ff kijken hoe het gaat met 20 want 15 was vrij ligt)

30 x gewicht van 3kg op 1 arm ( zwaarste en compactste voorwerp dat ik kon vonden )

30 x gewicht van 3kg op andere arm

---------------------------------------------

van voor af aan beginnen en dat 3/4x doen zonder pauzes.

sloopt me wel helemaal maar voelt goed als je klaar ben, weet alleen niet of het veel nut heeft.

misschien binnekort maar echte gewichten kopen ipv deze huis-tuin en keuken dingen :puh:

weet iemand nog meer simpele oefeningen awar je geen materiaal voor nodig heb en dus thuis kan doen ?

Link to comment
Delen op andere websites

Klinkt allemaal niet slecht, Plantebak. Kijk alleen wel goed uit bij de push-ups dat je je rug niet beschadigt. Je moet echt 100% recht blijven, als een plank. Als je rug doorbuigt is dat heel slecht. Die gewichten die je gebruikt zijn echter veel te licht. Wat doe je er eigenlijk mee? Je biceps curlen? Daar heb je in ieder geval zwaardere gewichten voor nodig.

Wat je ook nog kunt doen is 2 stoelen of bankjes tegenover elkaar zetten (3 zits banken is zo'n gedoe :puh: ). Steun met je handen op de ene bank, terwijl je je voeten op de andere bank of stoel legt(Je legt je hielen dus op de bank tegenover je). Zorg nu dat je handen achter je staan op de rand van de ene bank. Je 'hangt' nu eigenlijk tussen de 2 banken, steunend op je handen en voeten. Dan zak je met je kont naar beneden, houd je rug recht. Nu kom je weer omhoog, herhaal dit 3 x 12 keer. Als je er wat beter in geoefend bent, kun je gewicht op je bovenbenen leggen. Je kunt ook zoveel gewicht pakken dat je het 4 x 8 doet, dat is nog beter om spiermassa aan te komen. Deze oefening is goed om je triceps te trainen. Meestal wordt het 'dippen' genoemd.

Link to comment
Delen op andere websites

Klinkt allemaal niet slecht, Plantebak. Kijk alleen wel goed uit bij de push-ups dat je je rug niet beschadigt. Je moet echt 100% recht blijven, als een plank. Als je rug doorbuigt is dat heel slecht. Die gewichten die je gebruikt zijn echter veel te licht. Wat doe je er eigenlijk mee? Je biceps curlen? Daar heb je in ieder geval zwaardere gewichten voor nodig.

Wat je ook nog kunt doen is 2 stoelen of bankjes tegenover elkaar zetten (3 zits banken is zo'n gedoe :puh: ). Steun met je handen op de ene bank, terwijl je je voeten op de andere bank of stoel legt(Je legt je hielen dus op de bank tegenover je). Zorg nu dat je handen achter je staan op de rand van de ene bank. Je 'hangt' nu eigenlijk tussen de 2 banken, steunend op je handen en voeten. Dan zak je met je kont naar beneden, houd je rug recht. Nu kom je weer omhoog, herhaal dit 3 x 12 keer. Als je er wat beter in geoefend bent, kun je gewicht op je bovenbenen leggen. Je kunt ook zoveel gewicht pakken dat je het 4 x 8 doet, dat is nog beter om spiermassa aan te komen. Deze oefening is goed om je triceps te trainen. Meestal wordt het 'dippen' genoemd.

ja ik weet dat ik me rug moet rechthouden, mijn ma heeft erg veel rugklachten dus zij zegt dat vaker dan dat ik push-ups doe ( om ff in de sfeer te blijven ;))

en ik weet dat 3kg veels te weinig is daarom doe ik het zo'n 30x per arm ( dan voel je het wel na die pushups :puh:) .

zoals ik al zei, ik heb niets beters in huis.

en bedankt voor die nieuwe oefening, ik zal hem morgen ff testen :)

Bewerkt: door Plantebak
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...