Jump to content

Radio host verwijzing naar Scarface


Proximitus

Recommended Posts

Zoals sommige mensen weten is de papegaai die bij Ken Rosenberg op z'n kantoor zit een kleine verwijzing naar Tony Montana uit Scarface met z'n uitspraken. Nu vroeg ik me af, ik zat namelijk naar Flashback FM te luisteren in GTA III en ene Toni is daar de host. Zou dit ook een kleine verwijzing zijn, aangezien ze nogal wat nummers uit de jaren 80 draait.

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn wel meer mensen die Toni heten. Dit zegt voor de rest niets. Als ie nu Toni Frontana heette ofzo zou het overduidelijk een EE zijn, maar hier heb ik grote twijfels over.

Maar wat wel opvalt is dat alle nummers uit Scarface zijn. Alle. Daardoor ben ik het toch wel eens met Proximitus :)

Wat wel gek is is dat de Colombian Cartel de zender leuk vindt (terwijl je in de film Scarface te weten komt dat Toni Montana en Colombianen elkaar op z'n zachtst gezegt niet aardig vinden).

Dat de liedjes allemaal uit Scarface komen staat op Wikipedia en op WikiGTA. En daar kwam ik zelf ook achter :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn wel meer mensen die Toni heten. Dit zegt voor de rest niets. Als ie nu Toni Frontana heette ofzo zou het overduidelijk een EE zijn, maar hier heb ik grote twijfels over.

Maar wat wel opvalt is dat alle nummers uit Scarface zijn. Alle. Daardoor ben ik het toch wel eens met Proximitus :)

Wat wel gek is is dat de Colombian Cartel de zender leuk vindt (terwijl je in de film Scarface te weten komt dat Toni Montana en Colombianen elkaar op z'n zachtst gezegt niet aardig vinden).

Dat de liedjes allemaal uit Scarface komen staat op Wikipedia en op WikiGTA. En daar kwam ik zelf ook achter :puh:

Maar kwam Tony Montana zelf ook niet uit Colombia?

Link to comment
Delen op andere websites

ik zat namelijk naar Flashback FM te luisteren in GTA III en ene Toni is daar de host. Zou dit ook een kleine verwijzing zijn, aangezien ze nogal wat nummers uit de jaren 80 draait.
Toni is enkel in GTA III de host van deze zender, hiervoor werd deze taak door Reni Wassulmaier vervuld. Dit betekent dus dat Toni pas in 2001 de host van deze zender werd, en laat dit jaartal nou eens totaal niets met die van de film te maken hebben. Misschien ook wel, maar zolang er geen duidelijkere aanwijzingen worden gegeven, zie ik dit slechts als puur toeval.
Maar wat wel opvalt is dat alle nummers uit Scarface zijn. Alle.
Klopt, Flashback FM staat derhalve voor een flashback naar die tijd. Opvallend is natuurlijk dat Vice City eigenlijk deels op Scarface gebaseerd is, terwijl de soundtrack van deze film in GTA III zit.
Wat wel gek is is dat de Colombian Cartel de zender leuk vindt (terwijl je in de film Scarface te weten komt dat Toni Montana en Colombianen elkaar op z'n zachtst gezegt niet aardig vinden).
Wat is dat nou weer voor onzin? :puh: Mensen kunnen toch dezelfde muzieksmaak hebben? Als jij een hekel aan je buurman hebt, is het dan logisch dat jij ook naar andere muziek luistert? Niet echt, nee. En daarbij: de muziek komt uit Scarface (Miami '80): Toni Montana heeft weinig met deze muziek te maken, behalve dan dat hij in deze tijd (in de film) één van de inwoners van Miami was.
Link to comment
Delen op andere websites

Toni Montana heeft weinig met deze muziek te maken, behalve dan dat hij in deze tijd (in de film) één van de inwoners van Miami was.

Het is de sféér Bling, de sféér :engel:

Maar je hebt wel gelijk, het is onzin dat de Colombianen daar niet naar zouden moeten luisteren omdat ze in de film ruzie met Toni hadden :puh:

Bewerkt: door MartyCeha
Link to comment
Delen op andere websites

ik zat namelijk naar Flashback FM te luisteren in GTA III en ene Toni is daar de host. Zou dit ook een kleine verwijzing zijn, aangezien ze nogal wat nummers uit de jaren 80 draait.
Toni is enkel in GTA III de host van deze zender, hiervoor werd deze taak door Reni Wassulmaier vervuld. Dit betekent dus dat Toni pas in 2001 de host van deze zender werd, en laat dit jaartal nou eens totaal niets met die van de film te maken hebben. Misschien ook wel, maar zolang er geen duidelijkere aanwijzingen worden gegeven, zie ik dit slechts als puur toeval.

Dat klopt niet wat je zegt. Reni is inderdaad de host van Flash FM geweest, en wel in Vice City Stories (dus het jaar 1984). In GTA Vice City (1986) werd Toni de host van Flash FM (en dat is dezelfde voice character als die van Toni uit GTA III) Hoe het met Liberty City Stories zit qua hosts weet ik niet, maar ik geloof dat Toni daar ook de host was :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat klopt niet wat je zegt. [continued..]
Je hebt gelijk, maar het is dan ook een beetje een vreemde situatie. In VCS (1984) was Reni Wassulmaier de host van Flash FM, in Vice City (1986) werd deze taak door Toni en ene Teri vervuld en in LCS (1998) waren Toni én Reni Wassulmaier beide host van deze zender. Uiteindelijk is in 2001 Toni alleen overgebleven.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind eigenlijk dat je niet naar de Stories mag kijken. Ik bedoel, GTA III en Vice City hadden ze na elkaar gemaakt, dus misschien hadden ze die verwijzing wel gepland. De Stories kwamen pas na San Andreas, ver na III en Vice City

En ik dacht dat Reni pas haar intrede had gedaan in VCS en niet LCS? (ik heb de WikiGTA pagina bekeken en daar staat dat ze ook in LCS zit, maar ik heb die pagina geloof ik pas na het uitkomen van VCS gezien.)

Bewerkt: door Proximitus
Link to comment
Delen op andere websites

Nu halen jullie twee dingen door elkaar. Reni Wassulmaier is nooit host geweest van Flash FM. Reni is er pas sinds LCS.

Even voor de duidelijkheid:

1984: Vice City Stories: Toni en Teri zijn host van Flash Fm.

1986: Vice City: Alleen Toni is host van Flash Fm. Teri is ontslagen.

1998: Liberty City Stories: Reni Wassulmaier is host van Flashback Fm.

2001: GTA III:Toni (ja, diegene uit Vice City) heeft Reni vervangen en is in 2001 host van Flashback FM.

Flash was in de jaren 80 in Vice City.

Flashback is rond het jaar 2000 in Liberty City.

Nu niets meer door elkaar halen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem is dat ik nooit een van de Stories gespeeld heb, dus onmogelijk kan vertellen welke host er nu bij het radiostation zit. Ik bedoel, ik heb Flash(back) FM altijd aanstaan als die in het spel zit, mijn favo zender :tu:

Maar goed. Persoonlijk vind ik dat Toni wel een kleine verwijzing is naar Tony Montana betreft de nummers die ze draait en dergelijke

Link to comment
Delen op andere websites

Ben ik het wel mee eens :) Ik heb GTAIII nooit zoveel gespeeld, en toen ik las in jou beginpost 'vooral muziek uit de jaren 80' dacht ik echt dat je wiet had gerookt, want er zijn wel meer dingen die met de jaren 80 te maken hebben behalve de naam Toni. Maar toen ging ik het controleren en bleken het echt liedjes uit Scarface te zijn. Nu geloof ik je wel. Het enige rare is dat Toni een vrouw is. Of heb ik het nu mis?

Bewerkt: door MartyCeha
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hier en daar wat dingen gelezen en veel mensen zijn er ook nog niet echt uit of het een man of vrouw is :puh: Als je kijkt naar wat ze zegt in GTA III zou je kunnen zeggen dat ze bisexueel is maar goed, dat kunnen mannen en vrouwen zijn :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Reni Wassulmaier is nooit host geweest van Flash FM. Reni is er pas sinds LCS.
Sorry voor de vergissing. Ik ben met de Stories niet echt bekend, aangezien ik beide maar zeer weinig gespeeld heb. :puh:
1998: Liberty City Stories: Reni Wassulmaier is host van Flashback Fm.
Volgens WikiGTA zijn Toni en Reni Wassulmaier ten tijde van LCS beide host van Flasback FM. Of dit klopt weet ik niet, maar ik ga er wel vanuit.
Ik heb hier en daar wat dingen gelezen en veel mensen zijn er ook nog niet echt uit of het een man of vrouw is :puh:
Grappig is dat voor Reni Wassulmaier hetzelfde geldt. Bij hem/haar zijn de mensen ook niet 100% zeker of Reni nu (van oorsprong) een man of een vrouw is. Toeval? Geen idee, al weten we ondertussen dat Rockstar wel meer van dit soort typische humor heeft. :puh:

Toni, host van Flasback FM = verwijzing Toni Montana? Wie weet, maar dit zal iedereen met zijn eigen fantasie en logica moeten bepalen. Het is gewoonweg niet 100% duidelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...