Jump to content

Abortus


Jay;

Recommended Posts

Ik vind het eigenlijk een beetje een twijfel geval. Aan de ene kant ben ik er tegen, want eigenlijk is het toch een soort 'moord'. Maar aan de andere kant ben ik er wel voor, want, stel je voor; Je bent een meisje van 16, en je bent door een ongelukje zwanger geraakt, dus niet als bedoeling. Dan is het eigenlijk best wel fijn dat je abortus kan plegen. Zo word je ook nog geen moeder op een redelijk jonge leeftijd.

Het is natuurlijk jou mening en daar wil ik ook niks aan veranderen, maar aangezien die opinie is wil ik graag op jou post reageren met het volgende. Ik zie je zeggen dat als je ''perongeluk'' zwanger word dat het dan handig is dat het word weg gehaald, bij dit punt ben ik het dus niet met je eens. Als je met een jongen naar bed gaat (als meisje) is het over het algemeen slim om een condoom te gebruiken! mocht de condoom dan toch kapot gaan. en je word zwanger dan is dat toch wel voor een deel je eigen schuld, oke de condoom is kapot gegaan, maar als je een beetje nadenkt die dingen zijn ook niet van staal gemaakt, dus ze gaan nog wel eens kapot. Mensen denken soms heel makkelijk over met iemand naar bed gaan, en ook ik vind het niet erg om met een meisje naar bed te gaan, maar ik ken wel de consequenties ervan, het is niet elke keer zo. Condoom is kapot DUS we doen maar abortus. Het kan dus ook voorkomen dat het twee keer achter elkaar gebeurd. en de dokter ziet je alweer aankomen. Ik denk dat als je er geld voor hebt en je houd echt voor van de persoon waarmee je naar bed bent geweest dat je er wel goed over moet nadenken als je het kind wel wilt houden ja of nee. Er zit altijd een factor van spijt in de een der dagen gaat komen!

overigs lijkt het me ook sterk dat je met iemand voor de lol naar bed gaat terwijl je niet van die persoon houd. Toch gebeurt dit vaak genoeg en dat is natuurlijk erg dom.

Het hoeft niet zo te zijn, dat als je zwanger bent geworden terwijl het niet de bedoeling was, dat het dan meteen gaat om een jongen en een meisje die van elkaar houden, en een condoom of een ander voorbehoedmiddel zijn vergeten. Als een meisje over straat loopt in haar eentje, kan ze zomaar de bosjes ingetrokken worden, en verkracht worden. Dan bestaat de kans ook dat ze zwanger word, terwijl dat helemaal niet de bedoeling was. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 197
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jay;

    28

  • gammie_

    24

  • Sandra

    16

  • Sa_bulldog

    8

...

...

Hij vroeg, waarom het in mijn geval wel goed was. Als het uit die verhaal komt dan is dat heel simpel gedwongen worden om sex te hebben met iemand waar je niet van houdt, en dan ook nog eens helemaal geen geld hebben en geen contact meer met die persoon hebben en natuurlijk zitten er ook extra tintjes prive dingen achter die we hier niet op het forum met elkaar gaan delen. Als je het ergens anders over hebt. Wat mij persoonlijk aanvalt, en ik ergens in me achterhoofd heb dat ik er een deel van op het forum heb verteld, wil ik mede delen dat het ook bij die deel blijft en ik er verder geen uitleg over ga geven hoe het in mijn situatie was. Ik wil er wel aan toevoegen dat als je een kind met iemand krijgt waar je absoluut geen contact meer met wil hebben om bepaalde redens dat de abortus dan al een stuk logischer word aangezien een kind vaak twee mensen bij elkaar in de buurt houd.

Ik bedoelde situatie 2 boven aan deze pagina. Zij werd gedwongen,maar stemt wel toe(althans dat heb ik er uit kunnen opmaken.)dan moet ze eigenlijk volgens jouw standpunt de consequenties er van op zich nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoelde situatie 2 boven aan deze pagina. Zij werd gedwongen,maar stemt wel toe(althans dat heb ik er uit kunnen opmaken.)dan moet ze eigenlijk volgens jouw standpunt de consequenties er van op zich nemen.

Zij stemde toe omdat ze bang was voor die gozer? zo werkt een verkrachting dus ook voor een deel het is niet altijd dat er fysiek geweld moet worden gebruikt om een meisje te dwingen om sex te hebben met ''jou'' dus die persoon als het ware.

Het hoeft niet zo te zijn, dat als je zwanger bent geworden terwijl het niet de bedoeling was, dat het dan meteen gaat om een jongen en een meisje die van elkaar houden, en een condoom of een ander voorbehoedmiddel zijn vergeten. Als een meisje over straat loopt in haar eentje, kan ze zomaar de bosjes ingetrokken worden, en verkracht worden. Dan bestaat de kans ook dat ze zwanger word, terwijl dat helemaal niet de bedoeling was. ;)

Dit had ik al eerder uitgelegd in een van mijn post. Maar het ging nu over iets anders... ;)

Link to comment
Delen op andere websites

...

Zij stemde toe omdat ze bang was voor die gozer? zo werkt een verkrachting dus ook voor een deel het is niet altijd dat er fysiek geweld moet worden gebruikt om een meisje te dwingen om sex te hebben met ''jou'' dus die persoon als het ware.

...

Dit had ik al eerder uitgelegd in een van mijn post. Maar het ging nu over iets anders... ;)

Ik kon er niet precies uit opmaken of het ''echt'' verkrachting was,maar dat maakt het verhaal wel anders.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind wel dat je je moet kunnen verplaatsen in een meisje als je zelf ongewenst zwanger zou zijn (ik veroordeel verder niemand) wil je een mening hebben over abortus. Ik vind wel dat een vrouw die ongewenst zwanger is (eigenlijk zwangerschap opzich) al een grote verantwoording maar ook allerlei psychische en lichamelijke klachten met zich mee draagt, als je graag zwanger wilt zijn is dat vast een mooie ervaring, maar ik zou zelf als meisje er niet aan moeten denken om ongewenst zwanger te zijn, dat is denk ik een enorme impact op je leven en leefomgeving... Vooral als je nog zo jong bent en studeert. Ik vind dan ook dat abortus moet blijven bestaan, hoewel het niet makkelijk moet zijn om zo maar even langs te komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als een baby door bepaalde redenen niet de juiste dingen heeft (zoals een paar ouders die verantwoordelijkheidsgevoel hebben) dan mag je het van mij eigenlijk nog steeds niet doden. Zorg er dan voor dat het door iemand wordt geadopteerd of zoiets, maar abortus vind ik eigenlijk wel zielig als het baby 100% goed functioneert enzovoort. Kijk, als het kind dan heel veel dingen heeft die niet kloppen bijvoorbeeld en dat hij waarschijnlijk niet zo oud wordt en noem maar op, dan is het wel beter dat je voor abortus kiest aangezien het baby'tje dan meet pijn dan geluk zal hebben en dat is ook zielig. Ook als ouder is het vast niet leuk om je kind te zien lijden.

*Tekst*

Jij hebt naar mijn mening wel goed gekozen. Het kind zou niet goed genoeg kunnen leven zonder een stel ouders die voor hem klaar staan. Als je dan naar school moet enzovoort is dat helemaal niet goed. :N Lijkt me een hele moeilijke beslissing zoals je ook al in je post zegt, kan me het heel goed voorstellen!

ik nog een paar weken later een operatie ondergaan en dat is gezond voor een ongeboren kind tijdens de eerste paar maanden van de zwangerschap.

Moet gezond niet ongezond zijn, of heb ik dat nu mis? Viel me nogal op toen ik het las. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

ik nog een paar weken later een operatie ondergaan en dat is gezond voor een ongeboren kind tijdens de eerste paar maanden van de zwangerschap.

Moet gezond niet ongezond zijn, of heb ik dat nu mis? Viel me nogal op toen ik het las. ;)

Klopt, typfoutje.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn zus zat gisteren een serie te kijken, daar was een vrouw ook zwanger maar ze had een geslachtsziekte. Ze dacht dat haar kind ook die ziekte zou krijgen en wou abortus plegen. Later bleek dat het kind maar 38% kans had op die ziekte. Toen nam ze het kind toch. << Dat vind ik persoonlijk een goede reden om een kind wel/niet te nemen. Ik heb liever geen kind, dan een kind wat heel zijn leven ziek is.

Sandra’s keuze is haar keuze. Ik zou niet weten wat ik in haar positie zou doen, maar ik zou wel kijken naar een eventuele opvang als het kind is geboren. Ik breng een kind ten wereld, en ik zoek een pleeggezin. Of ik breng geen kind ter wereld. Die 2 keuzes zou ik er een van maken. Sandra heeft goed gehandeld vind ik, als ze zelf met gezondheidsproblemen zit en nog maar 18 is en studeert is een kind niet handig. Wat dat betreft moet je ook aan jezelf denken. Want jij moet het kind opvoeden, heb je daar tijd en geld voor? En wil je daarvoor je studie opzeggen? Zoals ik al zei, ik weet niet wat ik zou doen. Lijkt me namelijk best een moeilijke keuze. Je hebt het namelijk wel over een leven…

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn zus zat gisteren een serie te kijken, daar was een vrouw ook zwanger maar ze had een geslachtsziekte. Ze dacht dat haar kind ook die ziekte zou krijgen en wou abortus plegen. Later bleek dat het kind maar 38% kans had op die ziekte. Toen nam ze het kind toch. << Dat vind ik persoonlijk een goede reden om een kind wel/niet te nemen. Ik heb liever geen kind, dan een kind wat heel zijn leven ziek is.

Sandra’s keuze is haar keuze. Ik zou niet weten wat ik in haar positie zou doen, maar ik zou wel kijken naar een eventuele opvang als het kind is geboren. Ik breng een kind ten wereld, en ik zoek een pleeggezin. Of ik breng geen kind ter wereld. Die 2 keuzes zou ik er een van maken. Sandra heeft goed gehandeld vind ik, als ze zelf met gezondheidsproblemen zit en nog maar 18 is en studeert is een kind niet handig. Wat dat betreft moet je ook aan jezelf denken. Want jij moet het kind opvoeden, heb je daar tijd en geld voor? En wil je daarvoor je studie opzeggen? Zoals ik al zei, ik weet niet wat ik zou doen. Lijkt me namelijk best een moeilijke keuze. Je hebt het namelijk wel over een leven…

Een pleeggezin kan voor problemen zorgen vooral als je elke keer nieuwe pleegouders krijgt en als ze je niet accepter als een echt kind van hen dan kan dat ook slecht zijn dus een pleeggezin kan heel veel erger uitpakken als een abortus.En als je in een soort 'Sandra' situatie ziet en je overweegt een abortus te nemen denk gewoon in dat dat kind nog geen gevoelens en gedachtes heeft.(wat het zeer waarschijnlijk ook (NOG) niet heeft)

Link to comment
Delen op andere websites

Een pleeggezin kan voor problemen zorgen vooral als je elke keer nieuwe pleegouders krijgt en als ze je niet accepter als een echt kind van hen dan kan dat ook slecht zijn dus een pleeggezin kan heel veel erger uitpakken als een abortus.En als je in een soort 'Sandra' situatie ziet en je overweegt een abortus te nemen denk gewoon in dat dat kind nog geen gevoelens en gedachtes heeft.(wat het zeer waarschijnlijk ook (NOG) niet heeft)

Over het algemeen apprecieer ik argumenten om voor abortus te zijn zeker. Maar dit slaat toch echt alles. Het is beter om een kind vooraf te doden dan dat hij op aarde komt en de kans bestaat dat hij in een pleeggezin terecht komt die niet goed voor hem zorgt. Daarnaast zijn er zat mensen die een slechte jeugd hebben gehad maar hun leven nu niet zouden willen missen. Zelfs kinderen in Afrika die het slechtste van het slechtste hebben meegemaakt zijn blij dat ze mogen bestaan. Prima als je een mening hebt over abortus, daar is dit topic voor bedoelt. Maar denk alsjeblieft eens na voordat je zomaar wat roept.

Bewerkt: door Jay;
Link to comment
Delen op andere websites

Een pleeggezin kan voor problemen zorgen vooral als je elke keer nieuwe pleegouders krijgt en als ze je niet accepter als een echt kind van hen dan kan dat ook slecht zijn dus een pleeggezin kan heel veel erger uitpakken als een abortus.En als je in een soort 'Sandra' situatie ziet en je overweegt een abortus te nemen denk gewoon in dat dat kind nog geen gevoelens en gedachtes heeft.(wat het zeer waarschijnlijk ook (NOG) niet heeft)

Over het algemeen apprecieer ik argumenten om voor abortus te zijn zeker. Maar dit slaat toch echt alles. Het is beter om een kind vooraf te doden dan dat hij op aarde komt en de kans bestaat dat hij in een pleeggezin terecht komt die niet goed voor hem zorgt. Daarnaast zijn er zat mensen die een slechte jeugd hebben gehad maar hun leven nu niet zouden willen missen. Zelfs kinderen in Afrika die het slechtste van het slechtste hebben meegemaakt zijn blij dat ze mogen bestaan. Prima als je een mening hebt over abortus, daar is dit topic voor bedoelt. Maar denk alsjeblieft eens na voordat je zomaar wat roept.

Het is mischien verkeert overgekomen maar waar staat dat een abortus beter is ik zeg gewoon dat het beter kan zijn.

En dat met Afrika een abortus kost geld dat hebben die mensen daar niet(klinkt mischien heel erg grof sorry als het zo klinkt maar ik wil gewoon dat het duidelijk overkomt).De kinderen moeten vaak voor de ouders werken dus ze zijn daar wel nodig...Mischien klinkt het heel gek maar die mensen hebben het voor HUN GEVOEL niet slecht daarmee bedoel ik omdat ze de luxe van ontwikkelde landen niet kennen weten ze niet wat ze missen.Dus hebben ze dat voor HUN GEVOEL NIET nodig.Ik wil er niet mee zeggen dat ze het niet nodig hebben.

Bewerkt: door dynastus
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
Ik ben er tegen. :)

Want....?

Iig ben ik voor abortus, een vrouw kan zelf die keuze maken en het is niet aan een buitenstaander om hierover te oordelen.

Zwangerschap is niet iets om lichtzinnig op te vatten, omdat het een zeer gevoelige kwestie is. Het moet geen product worden in die zin. Maar als je niet in staat bent om je kind op te voeden in welk geval dan ook. Dan vind ik abortus in een vroeg stadium geen moord. Ik zou niet willen dat een aanstaande moeder gedwongen zou worden (moet er zelf niet aan denken, als het mij overkwam) om een kind te krijgen wat zij niet wil hebben. Ik denk dat dat een grove schending van haar rechten zou zijn en het zou ook risico opleveren voor haar en haar ongeboren kind. Wie weet zou ze er zo negatief op reageren dat ze zelf een miskraam zou proberen op te wekken en alle gevolgen van dien, laat het dan maar in dat optiek op tijd geremd worden door een Abortus kliniek en mensen die je daar kunnen opvangen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...