Jump to content

Abortus


Jay;

Recommended Posts

Wat plantenbak zegt: Daarmee bedoelt ie dus de sperma cellen, (en die hebben ook geen bewustzijn) maar dat is niet te vergelijken dacht ik zo.

Ik vind er eigenlijk niet zo veel verschil in zitten, we praten niet over babys he maar over bevruchting in de eerste fase.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 197
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jay;

    28

  • gammie_

    24

  • Sandra

    16

  • Sa_bulldog

    8

@Jay:

Het valt mij op dat je vaak gezegt dat meisjes, verkracht of niet, geen abortus mogen plegen en het kind maar moeten laten komen "want ze kunnen altijd bij instaties terecht".

Iemand anders zei het al, maar jaarlijks worden er alleen in Nederland al zo'n 30000 abortussen uitgevoerd. Zouden die instanties dan niet erg vol raken?

Bovendien, als een meisje verkracht is, verwacht niet dat zij, de verkrachter en het kind een happy family zullen zijn...

Het meisje zal er helemaal alleen voor staan want de vader is natuurlijk weg. Dat maakt het alleen maar moeilijker.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik merk dat ik bijna de enige ben die vind dat abortus moet worden afgeschaft en die mening zal ik ook blijven behouden. Omdat ik erg veel moet reageren op quotes en iedereen hier een vast standpunt heeft denk ik niet dat we elkaar van mening kunnen overtuigen. Daarom ga ik verder even niet meer reageren, nog wel even de post van Sandra.

Iemand anders zei het al, maar jaarlijks worden er alleen in Nederland al zo'n 30000 abortussen uitgevoerd. Zouden die instanties dan niet erg vol raken?

Natuurlijk raken ze vol als er babys blijven komen maar besef wel dat als abortus afgeschaft wordt, er ook meer instanties zullen komen en er nog betere hulp zak komen. Over verkrachters, deze zullen altijd blijven bestaan maar als het meisje de pijn die ze heeft opgelopen kan verdragen vind ik dat ze geen abortus hoeft te plegen. Voor de volle instanties is echt wel een oplossing want ik heb liever dat we in een overbevolkt land leven dan dat elk toekomstig kind zonder pardon wordt afgemaakt.

Bovendien, als een meisje verkracht is, verwacht niet dat zij, de verkrachter en het kind een happy family zullen zijn...

Het meisje zal er helemaal alleen voor staan want de vader is natuurlijk weg. Dat maakt het alleen maar moeilijker.

Wel, mijn ouders zijn ook gescheiden en ik red het prima. Wellicht zal het niet perfect lopen maar vooral in Nederland kan je prima rondkomen en zal er erg veel hulp geboden worden. Ze staat er dus niet helemaal alleen voor. Zoals ik al in een eerdere post zei hoeft het kind niet altijd bij de moeder in te wonen dus als de moeder dat echt niet aan kan, kan het kind ergens anders terecht. Als het kind vraagt wie zijn vader is hoef je niet altijd te zeggen dat hij ook echt een verkrachter is of je kan gewoon de waarheid zeggen. Het kind krijgt inderdaad een hoop verdriet maar beter een hoop verdriet dan dat hij helemaal niet bestond.

@Forever GTA: Het is niet zo zeer dat ik van baby's houdt, ik vind het gewoon jammer dat een kind geen leven gegund wordt terwijl de mogelijkheden er nu echt wel zijn. Ik ben persoonlijk niet echt een kind liefhebber maar het is meer dat ik het belangrijk vindt dat iedereen een kans krijgt om van het leven te genieten.

Verder reageer ik voorlopig niet meer, anders blijf ik bezig. Ik hoop dat jullie enigszins begrip kunnen hebben voor mijn mening.

Link to comment
Delen op andere websites

Goed dan, over de idiote acties die sommige mensen begaan. Allereerst wil ik je vertellen dat je nu behoorlijk overdrijft. Je ziet één krantenbericht over iemand die een kind op gruwelijke wijze dood en je doet alsof iedereen zo gruwelijk is als ze geen abortus plegen. Dit is dus volkomen onjuist en het ging hier om één zieke vrouw. Er zijn genoeg andere mensen die geen abortus hebben gepleegd en later prima zijn terecht gekomen en waarbij het kind het plezier van zijn leven heeft. Tja, jammer dat sommige mensen zo ziek zijn. Maar ga jij maar is de straat op en vraag aan mensen die geen abortus hebben gepleegd of ze in goede handen zijn gekomen. Hoe jong ze ook zijn, de meesten zullen je vertellen dat ze dolblij zijn met hun kind en dat ze zielsveel van het kind houden en het nooit iets aan zou doen. Zo kun je met alles een krantenbericht pakken. Bijvoorbeeld: Er is iemand in Amsterdam die van een balkon afspringt, wat doen we dan volgens jouw: Alle balkons verbieden in de wereld. Snap je wat ik bedoel, je maakt van een mug of olifant. Op straat zijn er miljoenen mensen die blij zijn met een kind. Wacht maar tot de dag dat jij een kind krijgt, dan ga je heel anders denken over abortus.

Overdrijft? Pardon? Ik noem alleen maar een voorbeeld op hoor, jij maakt er meteen van dat ik zo over alle zo vrouwen denk. Nou leg jij mij hele andere woorden in de mond Jay; ....

Tuurlijk zijn er vrouwen die zoals jou denken en het willen houden of graag af willen staan aan instanties, maar weet dan ook dat er genoeg vrouwen zijn die geen baby willen maar toch ongewenst zwanger zijn geworden (ik neem aan dat als het aan jou lag dat nu overal abortus verboden werd). Maar ik krijg nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn vraag: ''wat doe je dan met die vrouwen die absoluut geen kind willen en dan met name (aangezien ik nu wel weet dat instanties het geweldig vinden om je kind over te nemen) het baren en de hele bavalling? Hoe zie je dat voor je? Je blijft maar roepen dat je de verantwoording moet nemen, dus jij zou tegen hun zeggen: Dat is dan heel jammer voor je maar je zult het toch op deze ''prachtige'' wereld moeten zetten. Je snapt toch ''hopelijk'' wel dat dat zo niet werkt? Dan wil ik je aanpak wel eens weten hoe je een vrouw die ongewenst zwanger raakt het kan verplichten om het uit te houden tot haar bevalling.

Verder vind ik zoals meerdere hier dat jij behoorlijk overdrijft, alles is goed en alles komt goed, hoe een situatie ook mag zijn. Verder sluit mij aan bij Bing.

Maar wat ik zo uit jou verhalen begrijp Jay; is dat jij dus pas sex hebt als je doel bewust een baby wil? Zoals Bing al zei jij ziet sex dus puur als ''kinderen verwekken''.

Edit: Jammer Jay; dat je met reageren stopt. Maar dat begrijp ik ook goed, want ik begin er ook een beetje dood moe van te worden. Iedereen heeft inderdaad een vast standpunt van zijn mening hier.

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

Jullie geven me echt geen keuze dan te reageren. Sorry dit is dan echt mijn laatste, daarna stop ik voor een tijdje hoor.

Maar ik krijg nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn vraag: ''wat doe je dan met die vrouwen die absoluut geen kind willen en dan met name (aangezien ik nu wel weet dat instanties het geweldig vinden om je kind over te nemen) het baren en de hele bavalling? Hoe zie je dat voor je?

dus jij zou tegen hun zeggen: Dat is dan heel jammer voor je maar je zult het toch op deze ''prachtige'' wereld moeten zetten.

Ja dat klopt, uitstekend geraden Global. Dat jij deze wereld niks vind, daar kan ik helaas niks aan doen. Maar er zijn toevallig miljarden mensen die wel van het leven genieten en geef dus ook anderen een kans. Of je het nou wil of niet, je zal het gewoon even moeten volhouden en toch het kind op de wereld moeten zetten.

Dan wil ik je aanpak wel eens weten hoe je een vrouw die ongewenst zwanger raakt het kan verplichten om het uit te houden tot haar bevalling.

Verplichten kan nooit aangezien we de politie niet bij elke vrouw kunnen laten inwonen om te zien dat ze het kind zelf niets aandoet. Maar toch wil ik het in een wet laten vaststellen dat je tot de geboorte het kind uit moet houden want na de geboorte zijn er veel oplossingen. En als de vrouw het kind tijdens haar zwangerschap zelf ombrengt maakt dat volgens jouw toch niet uit. Bij abortus breng je een kind namelijk ook om.

Verder vind ik zoals meerdere hier dat jij behoorlijk overdrijft, alles is goed en alles komt goed, hoe een situatie ook mag zijn. Verder sluit mij aan bij Bing.

Nee, niet alles komt goed. Er kunnen best problemen ontstaan, maar op de manier hoe het nu gaat vind ik dat abortus ook niet echt 'goed' is aangezien je bij een toekomstig leven pakt en er een grote streep doorheen zet, is dat 'goed', nee natuurlijk niet.

Maar wat ik zo uit jou verhalen begrijp Jay; is dat jij dus pas sex hebt als je doel bewust een baby wil?

Nee, dat heb ik nooit gezegd. Ik heb zelf ook wel een aantal keren sex gehad en veilig. Maar als mijn vriendin zwanger raakt ben ik ervoor dat ze het kind in ieder geval tijdens de zwangerschap moet dragen en als het eenmaal geboren is vinden we wel een oplossing. Denk bijvoorbeeld aan mijn of haar moeder die ons helpt en het kind helpt verzorgen tijdens de studies, denk aan adopties, denk aan tijdelijk stoppen met de studie. Er zijn voldoenden oplossingen voor.

Jammer Jay; dat je met reageren stopt. Maar dat begrijp ik ook goed, want ik begin er ook een beetje dood moe van te worden. Iedereen heeft inderdaad een vast standpunt van zijn mening hier.

Ik ben ook een beetje moe ja, helaas zijn er hier op GTAForum maar enkelingen die het met me eens zijn en dan nog word een discussie voeren erg moeilijk als je alle quotes in je eentje moet onderbouwen.

Link to comment
Delen op andere websites

Jullie geven me echt geen keuze dan te reageren. Sorry dit is dan echt mijn laatste, daarna stop ik voor een tijdje hoor.

Ja dat klopt, uitstekend geraden Global. Dat jij deze wereld niks vind, daar kan ik helaas niks aan doen. Maar er zijn toevallig miljarden mensen die wel van het leven genieten en geef dus ook anderen een kans. Of je het nou wil of niet, je zal het gewoon even moeten volhouden en toch het kind op de wereld moeten zetten.

Dat vind ik wel erg overdreven van je, je berijpt mij alweer verkeerd... Ik leg alleen de nadruk op het woord ''geweldig'' zie jij mij dan posten dat ik dit een klote wereld vind? Nee natuurlijk niet! Alleen komen die woorden telkens terug in je posts en komt het bij mij over als of jij alles maar door een roze zonnenbril ziet.

Nee, niet alles komt goed. Er kunnen best problemen ontstaan, maar op de manier hoe het nu gaat vind ik dat abortus ook niet echt 'goed' is aangezien je bij een toekomstig leven pakt en er een grote streep doorheen zet, is dat 'goed', nee natuurlijk niet.

Je kan toch niet door een leven een streep zetten als het nog niet eens leeft? In iedergeval we weten dat jij daar toch anders over denkt.

Link to comment
Delen op andere websites

@Jay:

maar het is meer dat ik het belangrijk vindt dat iedereen een kans krijgt om van het leven te genieten.
Ik heb zelf ook wel een aantal keren sex gehad en veilig.

Ik weet niet of je je er bewust van was, maar na elke vrijpartij heb jij ook het leven van zo'n 100 miljoen potentiële babies ontnomen...

Ik snap dan niet waarom je 1 extra leven (een abortus dus) zo'n probleem vindt.... :{

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of je je er bewust van was, maar na elke vrijpartij heb jij ook het leven van zo'n 100 miljoen potentiële babies ontnomen...

Ik snap dan niet waarom je 1 extra leven (een abortus dus) zo'n probleem vindt.... :{

En rukken zou verboden moeten worden want dan beëindig je ook abrupt het leven van miljoenen potentiële baby's.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of je je er bewust van was, maar na elke vrijpartij heb jij ook het leven van zo'n 100 miljoen potentiële babies ontnomen...

Ik snap dan niet waarom je 1 extra leven (een abortus dus) zo'n probleem vindt.... :{

Dat is toch wat anders, wellicht zouden er babys kunnen ontstaan maar begrijp dat ze dan onmiddellijk worden 'vernietigd' en dat ze ook nooit een kans zouden krijgen om baby te worden. Op het moment dat een baby bewust in je buik zit en je kiest ervoor zijn leven al op stop te zetten vind ik dat wreed. Misschien is het moeilijk te begrijpen maar ik vind dat toch twee totaal verschillende dingen ondanks dat je in feite hetzelfde doet. En 'één abortus', ik snap niet hoe je dat zo licht kunt bekijken. Alsof het niets is, "dood dat toekomstige kindje maar en we gaan weer lekker door". Zo bekijk jij het eigenlijk als je zegt 'één abortus'.

Oké, dit was echt mijn laatste ik ga niet meer in op reacties van deze quote.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is toch wat anders, wellicht zouden er babys kunnen ontstaan maar begrijp dat ze dan onmiddellijk worden 'vernietigd' en dat ze ook nooit een kans zouden krijgen om baby te worden. Op het moment dat een baby bewust in je buik zit en je kiest ervoor zijn leven al op stop te zetten vind ik dat wreed.

maar op het moment van de abortus, is het 'kind' (in hoeverre je het al een kind kan noemen) ook nog niet bij bewustzijn. Kan jij je het nog herrineren dan dat jij nog bij je moeder in de buik zat? :{

P.s. Het is toch de bedoeling van een discussie om te reageren op meningen van anderen? :7

Bewerkt: door =>Sandra<=
Link to comment
Delen op andere websites

P.s. Het is toch de bedoeling van een discussie om te reageren op meningen van anderen? :7

Op een gegeven moment heb je geen zin meer als je in je eentje moet reageren op de mening van tientallen anderen, ga maar is een paar pagina's terug en dan zie je hoeveel werk ik in mijn mening heb 'geïnvesteerd'. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Oké, dit was echt mijn laatste ik ga niet meer in op reacties van deze quote.

Wat zei je daarnet? :puh:

Ik probeer me er nog tussen te wringen :puh:

Nee,grapje.

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...