Jump to content

Abortus


Jay;

Recommended Posts

  • Reacties 197
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jay;

    28

  • gammie_

    24

  • Sandra

    16

  • Sa_bulldog

    8

Ik denk dat als men gewoon beter nadenkt en veel voorzichtiger is dat dat ongewenst zwangerschap wel voorkomt.

Je kan 'het' nooit 100% veilig doen...

(Tenzij je je laat steriliseren. Maar dan kan je ook nooit meer kinderen krijgen)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat als men gewoon beter nadenkt en veel voorzichtiger is dat dat ongewenst zwangerschap wel voorkomt.

Inderdaad je kan het nooit 100% veilig doen. Dacht jij dan dat je met condoom of met de pil nooit zwanger raakt? Had dan maar wat beter opgelet bij ''sexuele voorlichting''.... Zelfs met juist gebruik van de pil loopt je nog risico, oke het is wel heel klein maar het kan altijd gebeuren. Zo ook met het condoom die kan scheuren zonder dat je het door hebt...

Link to comment
Delen op andere websites

*Komt het topic binnen waaien*

Ik ben vóór abortus, maar alleen in vastgestelde situaties. Het blijft de verantwoordelijkheid van een vrouw of ze zwanger wil worden of niet en ze moet er zelf voor zorgen dat dat niet gebeurt, als ze het niet wil. Gebeurt het wel, dan is het maar zo. Maar als de persoon in kwestie echt niet voor het kind kan zorgen om wat voor reden dan ook of ze stellen vast dat er iets mis is, dan vind ik dat abortus wel mag. Maar ik vind het eigenlijk niet goed als mensen het gewoon doen omdat het een 'ongelukje' was. Als een kind gewoon normaal is, vind ik het moord als je dan abortus pleegt....

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik vind het eigenlijk niet goed als mensen het gewoon doen omdat het een 'ongelukje' was. Als een kind gewoon normaal is, vind ik het moord als je dan abortus pleegt....

Vind je dat ook in mijn situatie?

(Ben gewoon benieuwd hoor :puh: Ieder een eigen mening he :puh:)

Bewerkt: door =>Sandra<=
Link to comment
Delen op andere websites

*Komt het topic binnen waaien*

Ik ben vóór abortus, maar alleen in vastgestelde situaties. Het blijft de verantwoordelijkheid van een vrouw of ze zwanger wil worden of niet en ze moet er zelf voor zorgen dat dat niet gebeurt, als ze het niet wil. Gebeurt het wel, dan is het maar zo. Maar als de persoon in kwestie echt niet voor het kind kan zorgen om wat voor reden dan ook of ze stellen vast dat er iets mis is, dan vind ik dat abortus wel mag. Maar ik vind het eigenlijk niet goed als mensen het gewoon doen omdat het een 'ongelukje' was. Als een kind gewoon normaal is, vind ik het moord als je dan abortus pleegt....

Dus als 2 mensen vrijen en het ''ongelukje'' komt door het ''gescheurde condoom'' of door ''pil gebruik'' waardoor die ene procent toch een zwangerschap veroorzaakt, vind jij dat het meisje geen abortus mag plegen?

Nou ben ik trouwens ook benieuwd naar hoe jullie er over denken, want veel zeggen dat het dan maar jammer is voor het meisje en dat in die gevallen geen abortus gepleegd mag worden. Maar hoe zien jullie dat voor je? Een meisje is per ongeluk zwanger wil abortus plegen en ze zeggen tegen haar: ''Uhm mevrouw (meisje) dat is zeer vervelend voor u maar ja we vinden dat u een gezonde vrouw bent en dat u gewoon moet zorgen voor de baby!'' Vervolgens zit ze der rest van haar leven aan dat kind vast en misschien nog een ver*** toekomst ook... Bij wie, hoe, wat of waar de schuld ook ligt, hoe kun je het in je hoofd halen om een mens met eigen verstand het op te dragen wat wel of niet met haar lichaam gebeurd? Of zien jullie het dan maar als een marteling ''Wie zijn billen brand moet maar op de blaren zitten'' ... Nooit over de gevolgen nagedacht als je een mens met dit soort dingen er toe dwingt? Dwingen in het leven helpt niet, niet met dit soort zaken hoor... Van je fouten moet je inmiddels kunnen leren...

*Nog even en ik kan een heel toeneelstuk hier beginnen :D

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

Vervolgens zit ze der rest van haar leven aan dat kind vast en misschien nog een ver*** toekomst ook...

Zoals ik een paar pagina's terug al zei (wat jij waarschijnlijk niet gelezen had), er zij voldoende instanties en methodes om anders voor je kind te laten zorgen. Ook kan je uitgebreide hulp krijgen en zullen instanties meer dan bereid zijn je te helpen met je kind. En ja, het is maar hoe je het bekijkt. De meeste moeders zien het niet als 'aan een kind vast zitten'. Als je eenmaal een tijdje een kind hebt zie je het als een behoefte om ervoor te zorgen en doe je er alles voor. Maar nogmaals, eraan vast zitten hoeft niet. Je hebt altijd nog adoptie en andere manieren.

hoe kun je het in je hoofd halen om een mens met eigen verstand het op te dragen wat wel of niet met haar lichaam gebeurd?

Het is niet zo zeer 'opdragen', zie het meer als een wezen een kans geven om te leven. Er is zoveel te doen in dit leven en het is allemaal zo mooi, waarom niet een ander een kans geven om het mee te maken. En als je er niet voor wilt zorgen? Prima, er zij voldoende mensen die dat wel willen.

Of zien jullie het dan maar als een marteling ''Wie zijn billen brand moet maar op de blaren zitten'' ...

Het punt is simpel, je creëert een leven voor iemand, geeft hem als het ware een kans maar dood het wezentje uiteindelijk. Is dat eerlijk? Nee, natuurlijk niet. Als je iets doet moet je er verantwoordelijkheid voor nemen. Ga mij nou niet wijs maken dat een 16 jarig meisje in Nederland de gevolgen van sex niet weet.

*Nog even en ik kan een heel toeneelstuk hier beginnen :D

Doel je erop dat je teveel post of dat je posts te lang zijn? Dat maakt helemaal niets uit hoor, in het opinie gedeelte van het forum lopen posts soms een beetje uit, volkomen normaal. Ik heb dat nu bijvoorbeeld ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals ik een paar pagina's terug al zei (wat jij waarschijnlijk niet gelezen had), er zij voldoende instanties en methodes om anders voor je kind te laten zorgen. Ook kan je uitgebreide hulp krijgen en zullen instanties meer dan bereid zijn je te helpen met je kind. En ja, het is maar hoe je het bekijkt. De meeste moeders zien het niet als 'aan een kind vast zitten'. Als je eenmaal een tijdje een kind hebt zie je het als een behoefte om ervoor te zorgen en doe je er alles voor. Maar nogmaals, eraan vast zitten hoeft niet. Je hebt altijd nog adoptie en andere manieren.
Het is niet zo zeer 'opdragen', zie het meer als een wezen een kans geven om te leven. Er is zoveel te doen in dit leven en het is allemaal zo mooi, waarom niet een ander een kans geven om het mee te maken. En als je er niet voor wilt zorgen? Prima, er zij voldoende mensen die dat wel willen.
Het punt is simpel, je creëert een leven voor iemand, geeft hem als het ware een kans maar dood het wezentje uiteindelijk. Is dat eerlijk? Nee, natuurlijk niet. Als je iets doet moet je er verantwoordelijkheid voor nemen. Ga mij nou niet wijs maken dat een 16 jarig meisje in Nederland de gevolgen van sex niet weet.

Mee eens.

Bewerkt: door Simbad De Zeeman
Link to comment
Delen op andere websites

zo een baby is dan nog een hoopje cellen dus van moord is geen sprake.

ik ben voor abortus alhoewel ik er nooit mee te maken zal krijgen omdat ik geen vrouw ben :{

want ik vindt dat uiteindelijk de vrouw mag beslissen of ze abortus mag plegen want tja zo vindt ik dat gewoon...

Link to comment
Delen op andere websites

zo een baby is dan nog een hoopje cellen dus van moord is geen sprake.

ik ben voor abortus alhoewel ik er nooit mee te maken zal krijgen omdat ik geen vrouw ben :{

want ik vindt dat uiteindelijk de vrouw mag beslissen of ze abortus mag plegen want tja zo vindt ik dat gewoon...

Jij bent toch ook een hoopje cellen?

en dan vind ik nog:

je creëert een leven voor iemand, geeft hem als het ware een kans maar dood het wezentje uiteindelijk. Is dat eerlijk? Nee, natuurlijk niet. Als je iets doet moet je er verantwoordelijkheid voor nemen.
Link to comment
Delen op andere websites

Zoals ik een paar pagina's terug al zei (wat jij waarschijnlijk niet gelezen had), er zij voldoende instanties en methodes om anders voor je kind te laten zorgen. Ook kan je uitgebreide hulp krijgen en zullen instanties meer dan bereid zijn je te helpen met je kind. En ja, het is maar hoe je het bekijkt. De meeste moeders zien het niet als 'aan een kind vast zitten'. Als je eenmaal een tijdje een kind hebt zie je het als een behoefte om ervoor te zorgen en doe je er alles voor. Maar nogmaals, eraan vast zitten hoeft niet. Je hebt altijd nog adoptie en andere manieren.

Dat weet ik en heb ook zeker jou posts gelezen :Y Zoals ik ook al in een paar posts terug heb geschreven, stel het land verbied abortus zullen ook instanties een keer vol raken en dan? Maar goed dat is weer een ander verhaal. Het lijkt alsof jij alleen de baby ziet en niet zo zeer de moeder? Ik neem aan dat je toch wel weet dat de moeder er zowiezo 9 maanden aan vast zit? En met een dikke buik over straat heen zal moeten lopen? En dan heb ik alle hormoon kwaaltjes nog niet gehad die ook niet altijd leuk zijn vooral in de begin fase misselijkheid, overgeven enz. Dit vind ik vooral het nare voor een jong meisje. Kijk dan kunnen er nog wel zo veel instanties voor haar baby zijn maar kan jij het haar aan doen om op school uitgejoeld te worden? En dat ze de laatste maanden haar studie moet missen omdat ze het niet aan kan wegens zwangerschap (Dit is bij mij op school al 3x voorgekomen). Als zei dan abortus wil plegen vind ik dat je dat niet kan verbieden.

Het is niet zo zeer 'opdragen', zie het meer als een wezen een kans geven om te leven. Er is zoveel te doen in dit leven en het is allemaal zo mooi, waarom niet een ander een kans geven om het mee te maken. En als je er niet voor wilt zorgen? Prima, er zij voldoende mensen die dat wel willen.

Een paar cellen zie ik nog niet in als een wezen dat begint pas weken later in de hele ontwikkeling, maar goed daar blijven natuurlijk meningen over verdeeld. Ook hier vergeet je het weer, jij doet net alsof het alleen de baby is die er in een poep en een scheet opeens in je arme ligt maar weer zie je niet die 9 maanden waar van de vrouw er dus zeker aan vast zit.

Er is zoveel te doen in dit leven en het is allemaal zo mooi, waarom niet een ander een kans geven om het mee te maken.

Zo dus jij ziet het leven door een roze zonnenbril heen? Het leven hoefd niet altijd zo mooi te zijn hoor. Worden alle kinderen nou zo gelukkig met van die instanties of kindertehuizen? En ja pleeggezinnen zijn er ook niet altijd voldoende.

Het punt is simpel, je creëert een leven voor iemand, geeft hem als het ware een kans maar dood het wezentje uiteindelijk. Is dat eerlijk? Nee, natuurlijk niet. Als je iets doet moet je er verantwoordelijkheid voor nemen. Ga mij nou niet wijs maken dat een 16 jarig meisje in Nederland de gevolgen van sex niet weet.

En de vrouw een kans geven om van haar fouten te leren vind jij dan weer niet kunnen? Ook wel eens over na gedacht wat de gevolgen voor de vrouw dan zijn? Wie weet raakt ze gigantisch overspannen van de grote verandering en dat alleen maar om dat ze ''die celletjes'' niet mag weg laten halen? Wat ovrigens ook niet goed voor de baby is...

Als je iets doet moet je er verantwoordelijkheid voor nemen. Ga mij nou niet wijs maken dat een 16 jarig meisje in Nederland de gevolgen van sex niet weet.

Tuurlijk zal ze dat wel weten! Ik probeer alleen duidelijk te maken dat een gescheurd condoom ook altijd voor kan komen! Of die ene procent van de pil!

Doel je erop dat je teveel post of dat je posts te lang zijn? Dat maakt helemaal niets uit hoor, in het opinie gedeelte van het forum lopen posts soms een beetje uit, volkomen normaal. Ik heb dat nu bijvoorbeeld ook.

Het was gewoon een soort grapje omdat ik zo'n gesprek na deed van hoe het dan gaat als ze geen abortus mag plegen :D

Nog even een conclusie, @Jay; ? Als ik het dus goed begrijp vind jij dat alle verwekte ''celletjes'' in jou woorden ''wezentjes'' een kans moeten hebben op een leven? Stel het gebeurd zo in de wereld, hoe zie jij die dan over 50/100 jaar? Overbevolking, vrouwen die in depressie's raken instanties, organistaties raken vol. Zal de wereld daar zo veel beter van worden?

En dan wil ik ook nog wel weten hoe denk jij dan over Sandra? Want zei heeft dat ook gedaan dus heeft dat wezentje volgens jou geen kans op een leven gehad? En sommigen van jullie spreken al over moord!....

Er komt nog wat in me op. Over verkrachtingen gesproken als daardoor een meisje zwanger raakt, is het weg halen dan ook nog moord? Wat moet dat een drama dan zijn voor haar, met name de manier waarop dat gebeurd. Dan kun je mij niet wijs maken dat dan op eens de gedachte veranderd van ''moord'' of wat jij zei @Jay; geen kans op een leven... hier bij op eens niet meer mee tellen. Wat zullen ze dan later het kind moeten vertellen? '' Ja je bent verwekt door een verkrachtende crimineel''?... :{. Het verwerken van uberhoud zo'n verkrachting moet al vereselijk zwaar zijn en dan ook nog te horen krijgen dat je het moet laten uitgroeien tot eeb baby in je buik?

Link to comment
Delen op andere websites

stel het land verbied abortus zullen ook instanties een keer vol raken en dan?

Natuurlijk zal het best vol raken hier maar goed als ik moet kiezen tussen moord van een kindje en een overbevolkt land kies ik toch maar liever voor een overbevolkt land.

Het lijkt alsof jij alleen de baby ziet en niet zo zeer de moeder?

Ik snap volledig wat je bedoeld met de moeder en dat deze ook een leven heeft. Maar je moet begrepen dat je verantwoordelijkheid voor je daden moet nemen. Sex is iets leuks maar ja, er zitten aan leuke dingen ook gevolgen vast. Ondanks dat een zwangerschap erg zwaar is kan je als verantwoorde ouder toch best je kind 9 maanden dragen en vervolgens overhandigen aan instanties of bijvoorbeeld met je ouders het kind opvoeden die soms meer dan bereid zijn je te helpen. Nogmaals, als je iets doet neem je daar verantwoordelijkheid voor. Als jij een papiertje op straat laat vallen dien je dat vanzelfsprekend op te rapen. Waarom? Jij hebt het laten vallen dus jij raapt het op.

maar kan jij het haar aan doen om op school uitgejoeld te worden? En dat ze de laatste maanden haar studie moet missen omdat ze het niet aan kan wegens zwangerschap

Het zal vast dat mensen haar pesten op school of dat ze er minder vriendinnen aan over zal houden. Maar kijk, er is mee te leven. Het zal vast niet fijn zijn en kinderen op school zijn erg hard maar er valt mee om te gaan en alleen daarvoor hoef je echt geen kind te doden. En er zijn voldoende jonge moeders die hun studie (later) hebben afgemaakt terwijl ze een kind hadden. Mensen in Nederland zijn meer dan bereid je te helpen.

Zo dus jij ziet het leven door een roze zonnenbril heen? Het leven hoefd niet altijd zo mooi te zijn hoor. Worden alle kinderen nou zo gelukkig met van die instanties of kindertehuizen?

Het lijkt me toch ook niet dat je erg gelukkig wordt als je niet eens van het leven kan proeven en zonder ook maar enige zeg te hebben word gedood. En instanties kunnen in veel gevallen zelfs beter zijn dan bij de moeder zelf.

En ja pleeggezinnen zijn er ook niet altijd voldoende.

Misschien niet maar als er een probleem van komt wordt dat op de politieke agenda gezet en proberen ze daar een oplossing voor te vinden. Het is in elk geval beter dan maar een kind te vermoorden zonder het ook maar een kans te geven.

Tuurlijk zal ze dat wel weten! Ik probeer alleen duidelijk te maken dat een gescheurd condoom ook altijd voor kan komen! Of die ene procent van de pil!

Ja, en een meisje/jongen van 16 jaar weet ook dat je ondanks dat je een pil of condoom gebruikt ook zwanger kan worden. Dat is dus geen excuus want het staat duidelijk op de verpakking en kinderen weten daar opzeg al erg veel over.

Stel het gebeurd zo in de wereld, hoe zie jij die dan over 50/100 jaar? Overbevolking, vrouwen die in depressie's raken instanties, organistaties raken vol. Zal de wereld daar zo veel beter van worden?

Nee, misschien zal het erg anders zijn dan de wereld waar we nu in leven maar het is beter om alsmaar een kind te vermoorden omdat ze 'in de weg zitten' van iemand zijn studie.

En dan wil ik ook nog wel weten hoe denk jij dan over Sandra? Want zei heeft dat ook gedaan dus heeft dat wezentje volgens jou geen kans op een leven gehad? En sommigen van jullie spreken al over moord!....

Ik blijf het toch verschrikkelijk vinden om een kind te doden, ondanks dat een mede forumlid het ook heeft meegemaakt. Jullie zullen het vast anders zien dan mij maar ik ben er gewoon op tegen. Sorry als ik mensen hiermee kwets en ik ben expres niet zo zeer op Sandra's geval ingegaan omdat het nogal gevoelig ligt. Maar ik ben er gewoon uit principiële redenen op tegen.

Over verkrachtingen gesproken als daardoor een meisje zwanger raakt, is het weg halen dan ook nog moord?

Over verkrachting heb ik toch een tijdje moeten overdenken maar toch ben ik ook in deze gevallen tegen abortus. Weliswaar heeft het kind een ziekelijke vader en heeft de vrouw al erg veel meegemaakt. Maar mocht de zwangerschap van de vrouw toch goed verlopen en komt daarbij zowel het kind als de moeder niet in gevaar, dan ben ik tegen abortus. Als er iemand in gevaar komt is het wat anders maar als de omstandigheden nog net goed genoeg zijn kan je het best verwekken. Ik weet dat het niet jouw keuze was om een kind te nemen maar toch kan je de verantwoordelijkheid op je nemen en zeggen "Ik heb dit kind niet gecreëerd en ik wou het in eerste instantie niet, maar toch zal ik meer dan mijn best doen het te verwekken en wellicht te verzorgen". Toch blijft het een moeilijk geval en ben ik in dit geval nog niet helemaal van mijn mening overtuigd. Maar voor de andere gevallen heb ik zeker een vast standpunt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat deze discussie met onze meningen nog heel lang kan duren :D Jij hebt jou standpunt en ik de mijne en daar zullen we mekaar niet van kunnen overtuigen. Toch wil ik nog even op in gaan van jou term ''moord van een kindje''. Begrijp jij dan niet dat het in het begin van de ontwikkeling geen ''leven'' is en al helemaal geen ''kindje'' is? Dat moet het namelijk nog worden zoals ook al eerder gezegt:

''Abortus mag alleen gepleegd worden tot 24 weken van de zwangerschap, want vanaf dat moment is de foetus buiten de baarmoeder levensvatbaar'' Even op google woordenboek het woord levensvatbaar gezocht, betekend:

1. vatbaar, geschikt voor het leven, om te bestaan en in het bezit van levenskracht. Is dit dan niet duidelijk genoeg? Die paar cellen hebben absoluut geen bewust van bestaan en vormen nog helemaal niks wat moet lijken op menselijk leven. Hoe kun je dat dan moord noemen? Dat vraag ik mij af...

@Jay; Hoe jij denkt over een baby verwekken door middel van verkrachtingen vind ik rond uit verschrikkelijk! Dat je er zo over kan denken... Maar hier ga ik verder niet op in dat is jou mening. (heb zo het gevoel dat ik anders als een kokende ketel me vel uit spring :{ )

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat deze discussie met onze meningen nog heel lang kan duren :D Jij hebt jou standpunt en ik de mijne en daar zullen we mekaar niet van kunnen overtuigen.

Klopt, ik kan wel blijven quoten maar veel bereik ik er inderdaad niets mee, je bent zeker van je zaak en ik ook.

Toch wil ik nog even op in gaan van jou term ''moord van een kindje''. Begrijp jij dan niet dat het in het begin van de ontwikkeling geen ''leven'' is en al helemaal geen ''kindje'' is? Dat moet het namelijk nog worden zoals ook al eerder gezegt:

Ondanks dat het woordenboek, de artsen en jij het geen moord vinden omdat het nog niet echt een kind is ben ik duidelijk van mening dat het een moord is die je begaat. Ondanks dat het nog niet helemaal ontwikkelt is dood je het al en geef je het geen kans om te leven. Iemand geen kans geven om te leven is moord. Het maakt niet uit of je het tijdens of na de zwangerschap doet, hij kan in ieder geval niet meer leven en dat dankzij jouw beslissing.

@Jay; Hoe jij denkt over een baby verwekken door middel van verkrachtingen vind ik rond uit verschrikkelijk! Dat je er zo over kan denken... Maar hier ga ik verder niet op in dat is jou mening. (heb zo het gevoel dat ik anders als een kokende ketel me vel uit spring :{ )

Ik zou het er toch graag over hebben aangezien ik niet weet wat jij er niet aan snapt en ik zou ook graag je mening willen weten ondanks dat we sterk van elkaar verschillen over dit onderwerp. Maar post gerust, ieder heeft zijn eigen mening en als die wat hard overkomt maakt dat voor mij in ieder geval niet uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...