Jump to content

Abortus


Jay;

Recommended Posts

  • Reacties 197
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jay;

    28

  • gammie_

    24

  • Sandra

    16

  • Sa_bulldog

    8

Laat ik mijn mening ook maar eens geven dan. Ik vergeet telkens mijn mening in de hoofdpost. Ik vind dat je abortus alleen mag toestaan als de moeder of het kind in gevaar kan worden gebracht. Anders helemaal niet. Als je seks hebt weet je donders goed wat de gevolgen zijn. Natuurlijk zijn de voorbehoedsmiddelen niet 100% betrouwbaar maar ze zijn er voor een reden.

Als je 15 jaar bent en je raakt zwanger is het inderdaad moeilijk om een kind op te voeden. Aangezien je nog niet goed voor je kind kan zorgen en eigenlijk nog naar school moet is het een moeilijke klus. In een land als Nederland heb je zoveel klinieken met mensen die je helpen en je kan het kind laten adopteren. Je krijgt in Nederland echt voldoende hulp van verschillende instanties.

Is het in een land zoals Afrika dan begrijp ik nog dat je voor abortus kiest aangezien je niet veel geld hebt en er weinig instanties zijn die je kunnen helpen. Hier in Nederland heb je echt alles dus ik vind dat je niet moet zeuren dat het allemaal heel moeilijk is, je krijgt echt voldoende hulp aangeboden.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor arbortus. Ik vind die tegenargumenten dat je een leven vernietigt blablabla klinkklare onzin. Oké, er kán een leven uit voort komen, maar heeft het wezentje dat nog maar uit een paar cellen bestaat al meteen door dat het een individu is en het dus erg zal vinden als het er niet meer is (wat zeg ik? Nog niet ééns bestaat)? Welnee, flauwekul. Sterker nog, tot de 18 maanden heeft een baby nog geen flauw benul van zijn of haar bestaan. Pas ná die 18 maanden zal het mensje beseffen dat het een individu is. In principe zal het dus voor een baby van onder de 18 maanden geen bal uitmaken of het leeft of dood is. Niet meteen denken dat ik er nu voor ben om een baby van onder de 18 maanden meteen uit te roeien (:7), oh nee. Maar wanneer een foetus van nog maar een paar cellen (kun je amper nog leven noemen, vind ik zelf) weggevaagd zal worden zal dat niets uitmaken. Kortom: ik vind de arbortus een goede methode voor moeders die ongewenst (dus met een dikke streep onder ongewenst: dit begrip kun je vanuit verschillende invalshoeken benaderen) zwanger zijn geraakt.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk is het nog niet eens een wezentje, het zijn maar een paar cellen. Maar het gaat er meer om dat het gewoon één grote zonde is om een toekomstig leven vroegtijdig te beëindigen. Elk mens, zo ook toekomstig mens heeft in deze wereld het recht om te leven en dat mag niet zomaar afgepakt worden.

Het heeft dan wel geen besef over wat het is overkomen maar nogmaals: als er zoveel klinieken zijn in Nederland, waarom dan zomaar een leven beëindigen? Je kan niet zomaar zeggen: "Ik heb geen trek in een kind, laten we het maar afmaken". Het maakt voor het kind niks uit of het gaat leven of niet maar hij heeft het volste recht om te leven.

Seks is voor velen prettig maar brengt natuurlijk ook gevolgen met zich mee: je kunt er onder andere zwanger door raken. Raak je zwanger? Dan is het een grote verantwoordelijkheid die je vanaf dat moment hebt. Als je leuke dingen doet moet je ook bereid zijn de gevolgen op je te nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben voor Abortus.

Stel het ''condoom'' is gescheurd en het meisje heeft dat nooit ontdekt en blijkt in ene zwanger te zijn... Een kind baren en opvoeden lijkt me nog niet zo makkelijk als je nog jong bent, je hele toekomst gaat aan gord om het maar zo te zeggen. Op dat soort momenten vind ik dat een meisje/vrouw het recht heeft een abortus te mogen ondergaan. Dat zou voor het kindje uiteindelijk ook het beste zijn, als je een moeder heeft die der opleiding niet heeft kunnen afmaken geen geld geen goeie baan, vriend die haar in de steek laat? enz. Dat is toch ook dood zonde!?

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben TEGEN Abortus.

Je kan een Zielloos Kind Toch niet zomaar 'Vermoorden'?

Het kind Dat 'het' heeft gedaan zou eerst na moeten denken:

'Wil ik een Kind?'

Zoals eerder vermeld in een begin stadium van ontwikkeling:

''eerste weken van je zwangerschap begint de placenta zich te ontwikkelen.''

''In de vierde week komt het trosje cellen in de baarmoeder en gaar daar door met de celdeling. Dit groeiende bergje cellen is nog zo klein dat het zelfs nog geen embryo kan worden genoemd.''

Het is dus niet meer zo als eerder gezegt een paar cellen die bezig is met ontwikelen, het heeft dus nog niets weg van een levend wezen geen hartje geen armpjes nog helemaal niks. Dus zo'n ''cel'' verwijderen wat bij Abortus gebeurd, heeft het dus nog geen bewustzijn of pijngrens of wat dan ook.

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

voor abortus, ik hoor hier wel iedereen schreeuwen dat het moord is.. Jullie hebben helemaal gelijk, een kind laten opgroeien in een onverantwoordelijke situatie (tienermoeder, geen geld, geen opleiding, drugs etc) is idd een veel betere oplossing.. :tu: (PS dat was sarcastisch bedoeld..)

Naar mijn mening is abortus juist goed voor het kind, mensen die graag een kind willen zullen dat liefdevol groot brengen en het kind zal waarschijnlijk een gelukkige jeugd hebben..

Opgroeien in een gezin zonder vader en een moeder die aan de drugs zit alleen maar omdat abortus niet mogelijk was is voor het kind ook niet goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Naar mijn mening is abortus juist goed voor het kind, mensen die graag een kind willen zullen dat liefdevol groot brengen en het kind zal waarschijnlijk een gelukkige jeugd hebben..

Opgroeien in een gezin zonder vader en een moeder die aan de drugs zit alleen maar omdat abortus niet mogelijk was is voor het kind ook niet goed.

Waarom denk je dat er instanties zijn die gezinnen helpen? Waarom denk je dat adoptie bestaat? En wie heeft het hier over drugs? We hadden het over jonge moeders, dat hoeft niet te betekenen dat ze gelijk ook aan de drugs zitten. Als ouders hun kinderen laten sterven voor ze nog geboren zijn hebben al deze instanties helemaal geen nut meer. Ze zijn er voor een reden en laat ze je ook helpen. Ga niet voor elk probleem een snelle uitweg zoeken maar los het samen op met deze instanties. Zoals ik al zei: in een land als Afrika is het een heel ander verhaal want daar heb je geen hulp, ik begrijp dat ze daar abortus doen. Wij daarentegen leven in een land waar zoveel mogelijk is, benut de kansen die je krijgt dan ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben voor abortus, maar ik vind wel dat er een hoge prijs aan mag hangen. Als je ongewens zwanger raakt is dat je eigen domme schuld. Met goede voorbehoudingsmiddelen (dacht ik?) is de kans erg klein dat je zwanger raakt. Wanneer je die negeert of denkt 'het kan wel een keer zonder', dan vraag je om problemen. Dan vind ik eigenlijk dat de persoon in kwestie de abortus niet verdiend en de baby maar gewoon moet opvoeden. Zal ze van leren 8)

Want het is en blijft zonde om een toekomstig kind (misschien wel de nieuwe mozart) te verwijderen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben voor abortus, maar ik vind wel dat er een hoge prijs aan mag hangen. Als je ongewens zwanger raakt is dat je eigen domme schuld. Met goede voorbehoudingsmiddelen (dacht ik?) is de kans erg klein dat je zwanger raakt. Wanneer je die negeert of denkt 'het kan wel een keer zonder', dan vraag je om problemen. Dan vind ik eigenlijk dat de persoon in kwestie de abortus niet verdiend en de baby maar gewoon moet opvoeden. Zal ze van leren 8)

Want het is en blijft zonde om een toekomstig kind (misschien wel de nieuwe mozart) te verwijderen.

Juist de mensen die geen geld hebben om zo een kind optevoeden moeten dan een dure prijs betalen om een kind te laten verwijderen,

nee, een hoge prijs helpt ook ni

Link to comment
Delen op andere websites

Naar mijn mening is abortus juist goed voor het kind, mensen die graag een kind willen zullen dat liefdevol groot brengen en het kind zal waarschijnlijk een gelukkige jeugd hebben..

Opgroeien in een gezin zonder vader en een moeder die aan de drugs zit alleen maar omdat abortus niet mogelijk was is voor het kind ook niet goed.

Waarom denk je dat er instanties zijn die gezinnen helpen? Waarom denk je dat adoptie bestaat? En wie heeft het hier over drugs? We hadden het over jonge moeders, dat hoeft niet te betekenen dat ze gelijk ook aan de drugs zitten. Als ouders hun kinderen laten sterven voor ze nog geboren zijn hebben al deze instanties helemaal geen nut meer. Ze zijn er voor een reden en laat ze je ook helpen. Ga niet voor elk probleem een snelle uitweg zoeken maar los het samen op met deze instanties. Zoals ik al zei: in een land als Afrika is het een heel ander verhaal want daar heb je geen hulp, ik begrijp dat ze daar abortus doen. Wij daarentegen leven in een land waar zoveel mogelijk is, benut de kansen die je krijgt dan ook.

Nee een kind elke week naar een ander pleeggezin sturen doet hem/haar veel goeds.. Sommige kinderen zullen best goed terecht komen maar er zullen er ook zijn die nergens terecht kunnen.

Daarnaast zijn de dingen zoals adopties en pleeggezinnen hier in Nederland redelijk goed geregeld maar in andere landen wil je een kind echt niet in een tehuis oid zien..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind Abortus niet kunnen. Een kind heeft het recht om op te mogen groeien.

Het is gewoon raar om zomaar iets te verwijderen wat heeft kunnen leven!

En bovendien is het je eigen stomme fout die je heb begaan. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Er zullen vast wel uitzonderingen bestaan, maar in het algemeen ben ik voor abortus. Een abortus gebeurt nooit zonder reden. Heb je geen geldige reden, dan zal een abortus ook niet toegestaan worden.

Je bent niet verplicht om moeder te worden, maar wel om het te blijven, wanneer je het eenmaal geworden bent. Je wordt pas moeder wanneer het kind geboren is. Abortus moet echter niet iets zijn wat je op een boodschappenlijstje zou zetten, maar iets waar je - in overleg met anderen - goed over nagedacht hebt.

Bij abortus is er ook moord
Gevolg van ongewenste seks -- In dat soort gevallen vind ik abortus ook niet zo erg.

Dit klopt niet wat je zegt. Jij vergelijkt abortus met moord, terwijl moord in alle gevallen ten strengste verboden is. Toch sta je abortus bij dat voorbeeld wel toe, dus geldt de vergelijking ook niet meer.

aangezien het haar eigen 'schuld' is.

Het gebeurt erg vaak, dat vrouwen ongewenst zwanger raken. Op welke manier dit dan ook veroorzaakt wordt: het is en blijft mogelijk. Dat vind ik geen schuld.

Je krijgt in Nederland echt voldoende hulp van verschillende instanties.

Toch blijft het een keuze voor jezelf: wil je moeder worden, of niet? Als je een compleet ander leven leidt en/of absoluut (nog) geen moeder wilt worden, dan vind ik dat je daar helemaal zelf over mag beslissen.

Is het in een land zoals Afrika dan begrijp ik nog dat je voor abortus kiest aangezien je niet veel geld hebt en er weinig instanties zijn die je kunnen helpen.

In Afrika komt abortus vrijwel niet voor. In Nederland heb je, vaak in overleg met de doktor, veel mogelijkheden. In Afrika zijn die mogelijkheden er niet, en is abortus daar 'not an issue'.

Maar ook buiten dat vind ik het een beetje vreemd om iets in land A te verbieden, en in land B wel toe te staan. In Amerika mag je bijvoorbeeld - in tegenstelling tot hier - in het bezit zijn van een wapen. Als het aan degene had gelegen die dit verzonnen heeft, dan was dit in heel de wereld toegestaan.

Ik ben voor abortus, maar ik vind wel dat er een hoge prijs aan mag hangen.

Zoals EXIT al zegt, is dit geen goede oplossing om een onnodige abortus tegen te gaan. Sta je abortus toe, dan moet je iedereen die keuze/mogelijkheid geven, en niet alleen de rijke mensen.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom denk je dat er instanties zijn die gezinnen helpen? Waarom denk je dat adoptie bestaat? En wie heeft het hier over drugs? We hadden het over jonge moeders, dat hoeft niet te betekenen dat ze gelijk ook aan de drugs zitten. Als ouders hun kinderen laten sterven voor ze nog geboren zijn hebben al deze instanties helemaal geen nut meer. Ze zijn er voor een reden en laat ze je ook helpen. Ga niet voor elk probleem een snelle uitweg zoeken maar los het samen op met deze instanties. Zoals ik al zei: in een land als Afrika is het een heel ander verhaal want daar heb je geen hulp, ik begrijp dat ze daar abortus doen. Wij daarentegen leven in een land waar zoveel mogelijk is, benut de kansen die je krijgt dan ook.

Nee een kind elke week naar een ander pleeggezin sturen doet hem/haar veel goeds.. Sommige kinderen zullen best goed terecht komen maar er zullen er ook zijn die nergens terecht kunnen.

Daarnaast zijn de dingen zoals adopties en pleeggezinnen hier in Nederland redelijk goed geregeld maar in andere landen wil je een kind echt niet in een tehuis oid zien..

Dat zeg ik ook, in Afrika kan ik abortus nog begrijpen maar in een land als Nederland totaal niet. Het is echt niet zo dat het kind elke week in een ander pleeggezin zit. Dat is het beeld dat je van de media krijgt voorgeschoteld. Er zijn zoveel kinderen die naar een pleeggezin gaan vanaf de geboorte en er weggaan tegen de 18 jaar. Je krijgt zoveel kansen in Nederland, we moeten die gewoon gebruiken. Omdat sommige kinderen steeds naar een ander pleeggezin gaan moeten we abortus maar doen. Het kind zal niet altijd de jeugd hebben van andere kinderen van zijn leeftijd maar vaak verloopt zo een proces soepel. Ik vind de instelling: "laat ik maar abortus doen, wie weet komt mijn kind in 15 verschillende pleeggezinnen." echt belachelijk. Er word te makkelijk voor een oplossing gezocht door abortus te doen. Soms moet je net iets verder gaan dan een naald in je buik.

Bewerkt: door Jay;
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...