Jump to content

Abortus


Jay;

Recommended Posts

Ik weet best dat de jeugd van de moeder en misschien ook wel de vader volledig op zijn kop word gezet. Maar toch brengen (leuke) dingen ook gevolgen met zich mee. De meesten onder ons weten best dat een condoom of de pil niet 100% betrouwbaar zijn. Met sex neem je uiteraard een groot risico en soms kan het nou eenmaal verkeerd uitpakken. Als je de gevolgen al weet, waarom dan kiezen voor abortus. Het is een te makkelijke uitweg die we dan kiezen. Vooral in een land als Nederland kunnen we zoveel meer.

Maar zoals Sandra al zei: "Als je in die positie staat is het toch wel anders." Dit snap ik ook en hoop dat ik nooit hoef te kiezen maar principieel ben ik nu nog tegen abortus.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 197
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jay;

    28

  • gammie_

    24

  • Sandra

    16

  • Sa_bulldog

    8

Ik weet best dat de jeugd van de moeder en misschien ook wel de vader volledig op zijn kop word gezet. Maar toch brengen (leuke) dingen ook gevolgen met zich mee. De meesten onder ons weten best dat een condoom of de pil niet 100% betrouwbaar zijn. Met sex neem je uiteraard een groot risico en soms kan het nou eenmaal verkeerd uitpakken. Als je de gevolgen al weet, waarom dan kiezen voor abortus. Het is een te makkelijke uitweg die we dan kiezen. Vooral in een land als Nederland kunnen we zoveel meer.

Maar zoals Sandra al zei: "Als je in die positie staat is het toch wel anders." Dit snap ik ook en hoop dat ik nooit hoef te kiezen maar principieel ben ik nu nog tegen abortus.

Ik ben het deels met je eens. Maar nu zet je ''sex'' als iets wat je alleen doet om kinderen mee te verwekken. Terwijl ik dat juist zie voor mensen die intens van elkaar houden en dat genot met elkaar delen, dan kun je toch niet meteen verwachten dat daar kinderen uit voort moeten komen en anders pech?

En over Abortus, zo makkelijk gaat dat nog niet zoals al eerder vermeld door Sandra: ''Een abortus mag niet meer worden uitgevoerd na 24 weken zwangerschap. (dat is een wet)

Maar veel artsen doen het al niet meer na 22 weken.''

Ze doen het dus echt niet zomaar even van dat verwijderen we wel alsof het niks is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ze doen het dus echt niet zomaar even van dat verwijderen we wel alsof het niks is.

Zei ik dat dan?

Meestal zijn daar trouwens speciale abortus-klinieken voor.

Bovendien moet de zwangere vrouw eerst verplicht 5 dagen wachten (bedenk tijd)

Link to comment
Delen op andere websites

Ze doen het dus echt niet zomaar even van dat verwijderen we wel alsof het niks is.

Zei ik dat dan?

Meestal zijn daar trouwens speciale abortus-klinieken voor.

Bovendien moet de zwangere vrouw eerst verplicht 5 dagen wachten (bedenk tijd)

Nee dat zei je niet ik bedoelde juist dat jij zei dat dat niet zomaar gaat! Om dat Jay; zei dat het een makkelijke uitweg is en dat in Nederland alles kan. Daarop vind ik dat niet helemaal juist, want abortus klinieken kijken heus wel naar de situatie enz.

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

Ze doen het dus echt niet zomaar even van dat verwijderen we wel alsof het niks is.

Zei ik dat dan?

Meestal zijn daar trouwens speciale abortus-klinieken voor.

Bovendien moet de zwangere vrouw eerst verplicht 5 dagen wachten (bedenk tijd)

Nee dat zei je niet ik bedoelde juist dat jij zei dat dat niet zomaar gaat! Om dat Jay; zei dat het een makkelijke uitweg is en dat in Nederland alles kan. Daarop vind ik dat niet helemaal juist, want abortus klinieken kijken heus wel naar de situatie enz.

Abortus klinieken kijken inderdaad goed naar de situatie en geven je bedenktijd maar daar doel ik niet op. Ik bedoelde dat het een makkelijke uitweg is om abortus te laten doen terwijl er zat andere mogelijkheden zijn. Niet dat abortus makkelijk gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoelde dat het een makkelijke uitweg is om abortus te laten doen terwijl er zat andere mogelijkheden zijn.

Mogelijkheden zijn er in overvloed, maar toch zal je uiteindelijk de keuze moeten nemen die het beste voor je is. Dat is met alles zo. Bij het lezen van Sandra haar post, begrijp ik de situatie volledig en leek mij abortus gewoon de beste keuze voor haar.

Er zullen best situaties bestaan waar besloten wordt om geen abortus te plegen, en dus voor een van de andere mogelijkheden te kiezen. Dat is prima, maar feit blijft dat de wereld niet zwart-wit meer is en een bepaalde keuze voor het ene persoon meer geschikt kan zijn dan voor de ander.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoelde dat het een makkelijke uitweg is om abortus te laten doen terwijl er zat andere mogelijkheden zijn.

Deze makkelijkere uitwegen zijn voor mij veel moeilijker. Ik zou mijn kind bijvoorbeeld nooit kunnen weg geven aan anderen, door adoptie.

Ik ben voor abortus, maar zelf zou ik het niet nooit doen. Ik vind dat je kinderen verantwoord moet opvoeden, en als je dat niet kan moet je zo'n kind ook niet ter wereld brengen, mits je hem ook niet wilt weggeven. Dat weggeven klinkt misschien heel raar, maar dat is een stuk moeilijker wanneer je zelf een kind hebt/krijgt, denk ik :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben tegen, waarom? Nou dat zal ik uitleggen, het is eigelijk een mens dat je dood. Nee het is geen koe of een kip, maar een mens. Ze zeggen dat je het na 3 maanden niet meer weg mag halen, nou ik vind dat het daarvoor ook niet mag. Dan denken mensen, oh na twee en halve maand haal ik het babytje toch maar weg. Nee dat vind ik niet kunnen, en als een meisje sexueel word misbruikt dan is het een ander verhaal. Dan kan het meisje er niets aan doen, maar als dat niet het geval is. Doe het dan met condooms, die liggen niet voor niets in de winkels. Zo dat was mijn mening er over. :)
een leven is een leven mensen hechten gwoon meer waarden aan mensen/huisdieren omdat ze die goed kennen en dan is een koe of kip minder belangrijk?dat vind ik eenbeetje hypocriet Bewerkt: door pie is delicous!
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben tegen, waarom? Nou dat zal ik uitleggen, het is eigelijk een mens dat je dood. Nee het is geen koe of een kip, maar een mens. Ze zeggen dat je het na 3 maanden niet meer weg mag halen, nou ik vind dat het daarvoor ook niet mag. Dan denken mensen, oh na twee en halve maand haal ik het babytje toch maar weg. Nee dat vind ik niet kunnen, en als een meisje sexueel word misbruikt dan is het een ander verhaal. Dan kan het meisje er niets aan doen, maar als dat niet het geval is. Doe het dan met condooms, die liggen niet voor niets in de winkels. Zo dat was mijn mening er over. :)
een leven is een leven mensen hechten gwoon meer waarden aan mensen/huisdieren omdat ze die goed kennen en dan is een koe of kip minder belangrijk?dat vind ik eenbeetje hypocriet

We hechten meer waarde aan een mens omdat dat de meeste is ingestampt. Je eet voor je avondeten kip dus dan is het normaal om kip te eten, zo is dit inmiddels al eeuwen doorgegaan. Vroeger zat er een reden achter, dieren eet je op om te overleven, die dieren eten ook weer dieren op en die dieren ook weer. Inmiddels hebben we allerlei verschillend voedsel en hoeven we minder dieren op te eten. Maar het is gewoon de natuur om dieren op te eten, zo moet je het zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben tegen, waarom? Nou dat zal ik uitleggen, het is eigelijk een mens dat je dood. Nee het is geen koe of een kip, maar een mens. Ze zeggen dat je het na 3 maanden niet meer weg mag halen, nou ik vind dat het daarvoor ook niet mag. Dan denken mensen, oh na twee en halve maand haal ik het babytje toch maar weg. Nee dat vind ik niet kunnen, en als een meisje sexueel word misbruikt dan is het een ander verhaal. Dan kan het meisje er niets aan doen, maar als dat niet het geval is. Doe het dan met condooms, die liggen niet voor niets in de winkels. Zo dat was mijn mening er over. :)
een leven is een leven mensen hechten gwoon meer waarden aan mensen/huisdieren omdat ze die goed kennen en dan is een koe of kip minder belangrijk?dat vind ik eenbeetje hypocriet

Hij geeft gewoon een voorbeeld. Daar hoef je niet op te reageren want het gaat over abortus, niet over de waarde van een levende koe of kip :7

En om even op DaH te reageren, het is dan soms wel iemands eigen domme fout om zwanger te raken door onveilige seks, maar vaak ligt het ook door een 'lek' in de voorbehoedsmiddelen. En dan is dat gewoon pech. Dan zou je het hun ook moeten verbieden, maar dat lijkt me niet eerlijk. En je kan natuurlijk niet alleen abortus verbieden als het eigen schuld is, want dat valt niet te controleren.

En veel mensen zeggen, het zijn maar een paar cellen die niks voelen. Maar het zijn wel cellen die uitgroeien tot een echt mens. En die groei verstoor je eigenlijk. Als je er goed over na denkt, is het echt niet zo makkelijk als het lijkt.

Maar dan nog vind ik, dat je het niet mag verbieden, want als je de cellen niet weg haalt, heb je kans dat het leven van een stel, of nog erger, één vrouw, totaal verpest wordt. Aangezien studentes dan hun studie moeten beëindigen, en dus ongeschoold werk zullen moeten doen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
Ik ben voor abortus,

Een kind weg nemen voor de geboorte, het kind voelt er absoluut niets van, ook heeft het kind geen enkel bewust zijn dat hij leeft, en anders is er over een paar jaar toch overbevolking op de wereld.

En meestal wordt een baby weggehaalt omdat:

- Het kind zal lijden

- De ouders niet is staat zijn een kind op tevoeden.

- Bij de ouders niet meer te maken hebben met elkaar dan geslachtsgemeenschap.

En wie van jullie wenst een kind een armoedig en kansarm bestaan toe? allemaal die volledig tegen abortus zijn, want die hebben liever dat een kind doodt gaat van de honger.

Ik zie hier geen enkele nadeel in,

Wat ik me soms afvraag, is waarom een moord op iemand, met mes, geweer o.i.d., dat daar gelijk een heel drama van wordt gemaakt. Bij abortus is er ook moord, maar daar wordt niets tegen gedaan.. Ik zelf ben er op tegen, ténzij het kind of de moeder in gevaar wordt gebracht bij bijvoorbeeld de geboorte.

Abortus is helemaal geen moord, en het is er ook helemaal niet mee te vergelijken.

Voor arbortus. Ik vind die tegenargumenten dat je een leven vernietigt blablabla klinkklare onzin. Oké, er kán een leven uit voort komen, maar heeft het wezentje dat nog maar uit een paar cellen bestaat al meteen door dat het een individu is en het dus erg zal vinden als het er niet meer is (wat zeg ik? Nog niet ééns bestaat)? Welnee, flauwekul. Sterker nog, tot de 18 maanden heeft een baby nog geen flauw benul van zijn of haar bestaan. Pas ná die 18 maanden zal het mensje beseffen dat het een individu is. In principe zal het dus voor een baby van onder de 18 maanden geen bal uitmaken of het leeft of dood is. Niet meteen denken dat ik er nu voor ben om een baby van onder de 18 maanden meteen uit te roeien (:7), oh nee. Maar wanneer een foetus van nog maar een paar cellen (kun je amper nog leven noemen, vind ik zelf) weggevaagd zal worden zal dat niets uitmaken. Kortom: ik vind de arbortus een goede methode voor moeders die ongewenst (dus met een dikke streep onder ongewenst: dit begrip kun je vanuit verschillende invalshoeken benaderen) zwanger zijn geraakt.

Ben het met jullie eens en goeie punten zijn het ook.

Ben eigenlijk een beetje neutraal maar neig toch voor dat het kan dus ben voor.

Zo'n baby is nog niet eens geboren het leeft nog niet en je weet later niets van hoe het toen was, we doden en vernietingen andere wezens en dingen ook, en we doen wel ergere dingen met de medemens.

Ik zie het niet als moord het leeft nog niet en heeft nog geen idee van z'n omgeving, maar na een bepaalde tijd mag het idd niet meer zeker niet als het al bijna volgroeid is.

Er zijn genoeg redenen voor en we hebben genoeg voorbehoedsmiddelen maar dat is niet 100 procent veilig.

-Je kunt er nog te jong voor zijn je bent er nog niet klaar voor ook.

-Ongewenst is waarom nog een mens op de wereld zetten

-Als je een ziekte hebt kunt je het overdragen wil je dat, kan gehandicapt worden of erger.

-Het kan zijn dat ie niet lang leeft of pijn zal hebben.

-Ze wordt verkracht wil je dan een kind van diegene?

-Het kan in een verkeerde land/plaats/geloof terecht komen, en dat kan verkeerd uitpakken.

En een kind wil vast niet:

-Wil je als ''ongelukje'' op de wereld komen

-Je zou in armoede kunnen leven of geen goed leven hebben

-Het kan een ziekte hebben of iets mankeren.

En zo veel meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat abortus moet kunnen. Want als iemand zwanger is en ze wil geen kind dan kan ze altijd nog gevaarlijke dingen doen om het kind dood te laten gaan. Zoals in hongerstaking gaan, veel gevaarlijke pillen eten, het kind vermoorden als het geboren word etc. Ze brengen dan niet alleen het kind in gevaar maar ook zigzelf. Dan is het beter om gewoon het kind veilig weg te laten halen door mensen. (of door 3 jonge leeuwtjes uit South Park)

Link to comment
Delen op andere websites

Ongewenste zwangerschappen zijn negen van de toen keer wel te voorkomen. Neem nou het condoom, de pil of andere voorbehoedsmiddelen. Oké al slikt de vrouw al jeren de pil, dan nog kan ze zwanger worden, maar de kans is ook enkele tienden van een procent. Persoonlijk vind ik een abortus niet altijd kunnen, tenzij de vrouw eventueel verkracht is. Al zal de foetus misschien uit een aantal cellen bestaan, het is toch een levend iets. Ik vind dat elke ongeborene het recht heeft om het levenslicht te kunnen zien.

Maar als een meisje van 15 zwanger wordt, vind ik een abortus onder bepaalde omstandigheden wel kunnen. Je bent dan tenslotte nog veel te jong om een kind op te kunnen voeden. Maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van: Jij wil zo graag onveilig vrijen? Dan moet je ook de consequenties kunnen dragen. (Eventuele ongelukjes buiten beschouwing gelaten.)

Ik vind ook dat de puberkinderen van tegenwoordig veel te makkelijk denken over seks. Het lijkt maar alsof ze maar wat doen en dat het hun geen reet interesseert. Ik hoor ook steeds vaker argumenten van: "Ik doe het maar zonder, want met condoom is het veel minder lekker." Oké een condoom zal niet het comfortabelste voorbehoedsmiddel zijn, maar ik vind een condoom dan altijd beter dan ongewenst vader worden of eventueel HIV of een SOA krijgen. Zolang de pubers er tegenwoordig maar overal makkelijk over denken en denken dat ze de hele wereld aan kunnen, zullen de abortusklinieken het nog weleens druk kunnen krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...