Jump to content

Abortus


Jay;

Recommended Posts

  • Reacties 197
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jay;

    28

  • gammie_

    24

  • Sandra

    16

  • Sa_bulldog

    8

Op een gegeven moment heb je geen zin meer als je in je eentje moet reageren op de mening van tientallen anderen, ga maar is een paar pagina's terug en dan zie je hoeveel werk ik in mijn mening heb 'geïnvesteerd'. :7

Ja, maar dat maakt deze discussie juist zo interessant. :puh:

Ik respecteer je mening hoor, ik vind het leuk om reacties te krijgen van de 'tegenpartij'.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik respecteer je mening hoor, ik vind het leuk om reacties te krijgen van de 'tegenpartij'.

Goed dan, ik zal dan nog wel even reageren.

maar op het moment van de abortus, is het 'kind' (in hoeverre je het al een kind kan noemen) ook nog niet bij bewustzijn. Kan jij je het nog herrineren dan dat jij nog bij je moeder in de buik zat? :{

Nee, dat kan ik me niet herinneren maar het gaat erom of je het toekomstige kind bewust 'vernietigd' of niet. Als je in het stadium bent waar je weet dat je zwanger bent, dan vind ik het onverantwoord om dan nog abortus te plegen.

Wat is dat weer met jou?

Lichtgevoelig ben jij hoor.

Miek, erg serieus was het niet bedoeld. Ik wil er alleen geen 'Kvraagetaan' topic van maken. En dit is zeker een van mijn favorieten uit Jay's succesvolle topics. Maar meng je er vooral tussen en uit je mening Miek!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik respecteer je mening hoor, ik vind het leuk om reacties te krijgen van de 'tegenpartij'.

Goed dan, ik zal dan nog wel even reageren.

maar op het moment van de abortus, is het 'kind' (in hoeverre je het al een kind kan noemen) ook nog niet bij bewustzijn. Kan jij je het nog herrineren dan dat jij nog bij je moeder in de buik zat? :{

Nee, dat kan ik me niet herinneren maar het gaat erom of je het toekomstige kind bewust 'vernietigd' of niet. Als je in het stadium bent waar je weet dat je zwanger bent, dan vind ik het onverantwoord om dan nog abortus te plegen.

Wat is dat weer met jou?

Lichtgevoelig ben jij hoor.

Miek, erg serieus was het niet bedoeld. Ik wil er alleen geen 'Kvraagetaan' topic van maken. En dit is zeker een van mijn favorieten uit Jay's succesvolle topics. Maar meng je er vooral tussen en uit je mening Miek!

Ok,mijn excuses.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou Jay; jij houd je ook niet aan je belofte, eerst weg willen gaan en dan blijven ''grapje'' :D

Maar nogmaals we kunnen makaar niet overtuigen jij blijft het maar ''moord'' vinden, dus we hebben nu onderhand wel door dat daar geen spijker tussen valt te krijgen... Toch jammer dat je onze meningen en overtuigingen niet kan of wil in zien. Maar goed niet alles kan want dat kan ik en meerdere leden hier bij jou ook niet in zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het helemaal eens met de huidige wet op het gebied van abortus. [De plek waar alle reeds genoemde argumenten staan.] Tevens is de moeder verantwoordelijk voor het kind. Hoe vaak kom je nog tegen "Kinderen onder de xx jaar moeten toestemming vragen aan hun ouders"? Heel vaak, dus de ouders hebben een grote verantwoordelijkheid wat betreft hun kinderen. Als de moeder de verantwoordelijkheid niet aan kan, dan vind ik dat ze best een abortus mag aanvragen, mocht ze toch zwanger raken.

Overigens vind ik wel dat ze moeten bijhouden hoe vaak iemand abortus aanvraagt (misschien doen ze dit al, dat weet ik niet). Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je na elke vrijpartij een abortus aanvraagt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil toch ook nog eventjes reageren: Ik heb dit keer niet alles letterlijk gelezen, ik heb de afgelopen dagen wel gelezen, maar had geen tijd om te posten.

Heel even kort over de discussie "is het moord?". Wat dat betreft sluit ik me volledig bij jay aan, Het ongeboren kind moet beschermt worden. En de definitie moord lijkt me niet zo gek, het blijf tenslotte het doden van een leven, (en met voorbedachte rade) dus is het gelegaliseerde moord.

Maar die discussie is denk ik al een heel eind gesloten, zonder overeenkomst tussen de partijen weliswaar, maargoed dat zij zo.

Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een minderjarig meisje toch zal kiezen voor abortus voor een eigen toekomst te beschermen. Zeker vanwege praktische redenen als geld, je zit op school, enz. Ik vind het weliswaar nog steeds moord, maar ik kan in ieder geval de redenen ervoor accepteren.

Hetzelfde geld voor als bekend is dat de moeder en/of het kind gevaar loopt te sterven. In dat geval gaat het bestaande leven boven het ongeboren leven.

Alleen, er zijn ook situaties van volwassen vrouwen die een abortus laten uitvoeren wegens de carriere, mensen die abortus laten uitvoeren omdat ze een jongetje willen ipv een meisje (of andersom) omdat het kind gehandicapt is, omdat ze er gewoon geen zin in hebben enz...

Dan vind ik het totaal geen reden om een abortus uit te laten voeren.

En zeker als het is voor een carriere vind ik het maar een assosiale bedoening, waarbij dan geroepen word "baas in eigen buik", als dan de carriere zo belangrijk is mogen ze wat mij betreft eerst baas in eigen bed worden.

Voor het eerste zijn we er denk ik wel uit, (we worden het nooit eens... :puh: ) voor het laatste wat ik zei zou ik graag jullie mening eens horen.

mvg, Ymosky

EDIT: het was mijn bedoeling een korte reactie te plaatsen.... :puh:

Bewerkt: door Ymosky
Link to comment
Delen op andere websites

voor het laatste wat ik zei zou ik graag jullie mening eens horen.

Ymosky, ik ben het helemaal met je eens. Het is belachelijk dat mensen hun carrière voor een kind zetten. Hoe egoïstisch kun je zijn vraag ik me soms wel af.

Link to comment
Delen op andere websites

,mwaaa ik ben voor abortus. kleine kinderen worden zwanger en kun nen nie kind opvoeden jwt en hoe is het as je ouders je nie wille hebben maar je toch geboren moet worden nee dat is lekker :N

Link to comment
Delen op andere websites

Heel even kort over de discussie "is het moord?". Wat dat betreft sluit ik me volledig bij jay aan, Het ongeboren kind moet beschermt worden.

Noem jij dan cellen die zich delen in de buik van een vrouw al een kind? Het is toch pas een kind als het een bewust zijn van leven heeft? En als er armpjes en beentjes aan zitten? Zo denk ik er over, ik vind het pas zielig als ze dan het kindje weg halen maar zolang er niets meer is dan enkele cellen kan ik het echt geen ''ongeboren kind'' noemen en moord...

Alleen, er zijn ook situaties van volwassen vrouwen die een abortus laten uitvoeren wegens de carriere, mensen die abortus laten uitvoeren omdat ze een jongetje willen ipv een meisje (of andersom) omdat het kind gehandicapt is, omdat ze er gewoon geen zin in hebben enz...

Dan vind ik het totaal geen reden om een abortus uit te laten voeren.

En zeker als het is voor een carriere vind ik het maar een assosiale bedoening, waarbij dan geroepen word "baas in eigen buik", als dan de carriere zo belangrijk is mogen ze wat mij betreft eerst baas in eigen bed worden.

Daar ben ik het inderdaad mee eens. Ik zou er niet aan moeten denken als mijn moeder haar carriére voor mij zou laten gaan. Maat hoe zie jij dat dan voor je? Het verbieden van een abortus op vrouwen die hun carriére belangrijker vinden dan hun kind? Daar word toch ook niemand gelukkig van? Dus dan zou zo'n vrouw verplicht het kind moeten houden, zie jij het al voor je een moeder die je uitscheld omdat je zogenaamd in haar ogen der carriére verwoest hebt? Dan zou ik als dat kind zijnde dat liever bespaard gebleven zijn. Dat gun je een kind toch niet zulke ouders!?

EDIT: het was mijn bedoeling een korte reactie te plaatsen.... :puh:

Nou dat is dan toch heel anders gelopen :D

Link to comment
Delen op andere websites

Noem jij dan cellen die zich delen in de buik van een vrouw al een kind?

Eventjes kort maar krachtig: Ja.

Maar hoe zie jij dat dan voor je?

Abortus verbieden zal inderdaad nooit meer lukken, daarmee zijn we al te ver gevorderd om nog iets ervan terug te kunnen draaien.

(Zou alleen lukken als dhr. Rouvoet premier word denk ik :D)

Maar abortus mogelijk laten zijn tot 24 weken vind ik erg lang, dan vind ik het bij onze zuiderburen met 12 weken toch net iets beter.

Met 24 weken is er een compleet kind, (wat er als je zover bent in stukjes uitgehaald moet worden, maar dat terzijde)

En daarbij, als je een kind later slecht zou behandelen wegens je kapotte carrière, waardoor je minder rijk bent geworden, dan vraag ik me toch voor de zoveelste keer af in wat voor vernaggelde samenleving we wel niet leven waarbij het leven van een kind schijnbaar niet belangrijker is dan geld.

@hieronder: erg nuttig, een quote van een halve maand geleden :O

Bewerkt: door Ymosky
Link to comment
Delen op andere websites

Maar abortus mogelijk laten zijn tot 24 weken vind ik erg lang, dan vind ik het bij onze zuiderburen met 12 weken toch net iets beter.

Met 24 weken is er een compleet kind, (wat er als je zover bent in stukjes uitgehaald moet worden, maar dat terzijde).

Dat wist ik nog niet, dat bij 24 weken al een compleet kind in de buik is gegroeid. (heb even wat informatie op wikipedia gelezen) Hier ben ik wel op tegen, maar ik vind dat je het nooit helemaal mag/kan afschaffen. De wetgeving zoals in België vind ik dan ook beter.

En daarbij, als je een kind later slecht zou behandelen wegens je kapotte carrière, waardoor je minder rijk bent geworden, dan vraag ik me toch voor de zoveelste keer af in wat voor vernaggelde samenleving we wel niet leven waarbij het leven van een kind schijnbaar niet belangrijker is dan geld.

Daar heb je inderdaad gelijk. Maar dan nog zie ik liever dat het kind/cellen vroegtijdig wordt weggehaald. Dan dat het kind later zo behandeld wordt door zijn ouders!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...