Jump to content

Het grote FSX topic


GTA freakje

Recommended Posts

Ik heb dat deel uit de serie ook nog niet, maar wel zat andere flight simulators. En daar kan ik goed in vliegen. Opstijgen, naar vliegveld vliegen, alles lukt behalve landen. :schater: Daar stort ik meestal neer. Ik heb zelfs een keer gehad dat ik op een vliegdekschip moest landen en dat ik de neus van het vliegtuig recht door de rand boorde. :schater:

Dat kan ik me voorstellen.

Ik heb wel eens FS2004 geleend van iemand uit mijn klas, en dan ging ik met de add-on FS passengers(www.fspassengers.com)een vlucht doen. nou tijdens het opstijgen alleen airspeed hold Indicator en in de lucht de rest.

Approach ook nog een beetje met autopilot en dan de landing.

Alle autopilot dingen moeten uit (zelfs de airspeed hold indicator).

En ja.......

Ik raakte de baan wel maar ging meteen weer de lucht in(tja als je de spoilers vergeet blijf je niet staan).

En het ergste was, dat toen ik de spoilers was vergeten het helemaal geen goede landing werd (ik landde op het neuswieltje).

En toen ging ik de lucht weer in.

Ik klapte ooit per ongeluk mijn wielen uit in de lucht en met FS passengers, gaan die dan ook echt kapot.

Toen moest ik een buiklanding maken. :schater:

Wat je buiklanding noemt :schater: het werd meer een crash, :schater:

En het ergste was dat die buiklanding op mijn eindbestemming Los angeles (KLAX) moest worden gedaan.

Maar goed dit is FS2004 en niet FSX dus eigenlijk offtopic.

Maar ja..... FSX is nog niet binnen.

P.S. Zonk het schip? ^_^

EDIT: ik vloog ook nog bijna tegen de verkeerstoren aan! :schater:

EDIT 2:Ik heb FSX!

Kan iemand uitleggen hoe ik een ILS landing moet maken met IFR?

Ik volg allemaal tutorials oop youtube maar snap niet echt hoe het werkt.

Als iemand het kan uitleggen heel erg bedankt.

Nederlands:

betreffende een Boston - Miami vlucht)

Je toetst in Menu -> Create Flightplan een flightplan in, zet de NAV/GPS knop op GPS en zet de NAV knop aan! (je hebt dan je vluchtplan in je GPS (shift + 3) en kan deze gaan vliegen)

Eenmaal op kruishoogte kan je de baanbenadering selecteren (approach).

Deze heeft met de windrichting te maken; is de wind bijv. 162 uit 038, landt men op de 04 van Miami.

Open je GPS en druk op PROG (programma).

Dan krijg je een lijstje, selecteer ''Select Approach''.

Je krijgt allemaal Approaches! Selecteer bijv. ILS 4R, druk op ENTER, kies VECTORS, en dan ACTIVATE APPROACH.

Je gaat naar Menu -> Map en zoekt (door op de groene ILS te drukken) de Freq. en de Heading op van Miami!

(ga dus eerst met je muis naar Miami Airport, en kies dan de door jou gekozen baan op)

Die Frequency vul je in bij je Radio (onder NAV1) en zet hem aan! (door op het vierkant te drukken, of onderaan op cirkeltje)

En op de panel, selecteer als Course op ILS heading!

Zorg wel dat je NAV/GPS switch op GPS staat, en je NAV aan!

Nog een paar min. vliegen tot de de glideslope (het groene pijltje)

Zorg dat je op 2.000' voet zit en gooi je snelheid, voor het gemak, rond de 145/150 voor een 737 en 150/155 voor 747/777. (zijn wat hoog, maar ja..)

Je hoort de bekende ILS pieptoon.. (lijkt op een morse.. piep..pieeeep....piep..piep..pieeep..piep, nog beter, het is een morse.)

Zet dan de NAV/GPS Switchs op NAV!

Zodra je die goed hebt, recht voor de ILS, kan je eigenlijk al de APP aanzetten..

Zodra je te glideslope te pakken hebt, schakelt de APP de Altitude uit, en daalt hij zelf!

Zet op ong. 400ft de A/P + A/T uit, en landen maar!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 7 maanden later...

*BUMP* :cab:

Ik heb een vraagje: hoe kun je een vliegtuig rustig laten rijden? Want ik wil naar een gate rijden of gewoon een andere baan, maar dan rijd ik veel te hard... Weet iemand hoe je dus rustig kunt rijden? Bij voorbaat dank! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat gas geven, hoeveel is echt per vliegtuig afhankelijk. Het gaat erom dat je in beweging bent. Wanneer je dus in beweging bent, gas terugnemen. Hoeveel is weer afhankelijk per persoon. Als je langzamer gaat, een paar procent erbij. Als je versnelt, een paar procent eraf. Het gaat erop dat je een goede balans vindt waarbij de snelheid constant is. Misschien kun je de flaps en airbraks gebruiken. Probeer eens wat.

Bewerkt: door Gijsso
Link to comment
Delen op andere websites

Wat gas geven, hoeveel is echt per vliegtuig afhankelijk. Het gaat erom dat je in beweging bent. Wanneer je dus in beweging bent, gas terugnemen. Hoeveel is weer afhankelijk per persoon. Als je langzamer gaat, een paar procent erbij. Als je versnelt, een paar procent eraf. Het gaat erop dat je een goede balans vindt waarbij de snelheid constant is. Misschien kun je de flaps en airbraks gebruiken. Probeer eens wat.

Maar ik weet allemaal niet hoe ik dat moet doen... Ik weet wel waar de mogelijkheden zitten, maar hoe ik het moet gebruiken... ho maar...

Link to comment
Delen op andere websites

Wat gas geven, hoeveel is echt per vliegtuig afhankelijk. Het gaat erom dat je in beweging bent. Wanneer je dus in beweging bent, gas terugnemen. Hoeveel is weer afhankelijk per persoon. Als je langzamer gaat, een paar procent erbij. Als je versnelt, een paar procent eraf. Het gaat erop dat je een goede balans vindt waarbij de snelheid constant is. Misschien kun je de flaps en airbraks gebruiken. Probeer eens wat.

Maar ik weet allemaal niet hoe ik dat moet doen... Ik weet wel waar de mogelijkheden zitten, maar hoe ik het moet gebruiken... ho maar...

Flaps helpt niets uit bij het taxien, flaps worden alleen maar gebruikt voor het opstijgen (flaps max in 2e positie zette) voor betere lift te krijgen en voor het landen voor te vertragen. Airbreaks helpen ook niets voor te taxien. De controls voor flaps zijn F6 en F7 als ik het me nog goed herinner. De remmen kan je natuurlijk ook nog altijd gebruiken mocht je te snel gaan bij het taxien, het is wel minder realistisch om ineens stil te staan maar toch beter dan ergens tegenaan te botsen of uit je baan te gaan.

Bewerkt: door SNIPER44
Link to comment
Delen op andere websites

Wat gas geven, hoeveel is echt per vliegtuig afhankelijk. Het gaat erom dat je in beweging bent. Wanneer je dus in beweging bent, gas terugnemen. Hoeveel is weer afhankelijk per persoon. Als je langzamer gaat, een paar procent erbij. Als je versnelt, een paar procent eraf. Het gaat erop dat je een goede balans vindt waarbij de snelheid constant is. Misschien kun je de flaps en airbraks gebruiken. Probeer eens wat.

Maar ik weet allemaal niet hoe ik dat moet doen... Ik weet wel waar de mogelijkheden zitten, maar hoe ik het moet gebruiken... ho maar...

Flaps helpt niets uit bij het taxien, flaps worden alleen maar gebruikt voor het opstijgen (flaps max in 2e positie zette) voor betere lift te krijgen en voor het landen voor te vertragen. Airbreaks helpen ook niets voor te taxien. De controls voor flaps zijn F6 en F7 als ik het me nog goed herinner. De remmen kan je natuurlijk ook nog altijd gebruiken mocht je te snel gaan bij het taxien, het is wel minder realistisch om ineens stil te staan maar toch beter dan ergens tegenaan te botsen of uit je baan te gaan.

Flaps verandert/remt de luchtstroming over de vleugels. Tijdens het taxiën stroomt er lucht over de vleugels. Door de flaps rem je wat subtieler af dan vol op de rem te gaan staan. Geloof me, het werkt. Probeer het zelf maar een keer. Met en zonder flaps taxiën.

Link to comment
Delen op andere websites

Laat maar... Ik hoef het niet persé te weten. :t

Maar wel een andere vraag: Hoe plaats je een texture in FSX? Dat wil ik namelijk al kei lang weten. :7 Er wordt overal uitleg gegeven, maar dan werkt het allemaal niet...

Ik zou echt zó graag willen leren hoe je een texture kunt plaatsen. :puh: Ik lees namelijk vaak dat het heel makkelijk en als ik dan een geplaatste vliegtuig texture zie, begin ik toch een tikkeltje jaloers te worden... :$

HIERBOVEN: Werkt inderdaad wel, ja. :puh: Ik heb het uitgetest en het is te doen, maar ik vind het zelf nog wel wat lastig... :7

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Grand Theft Auto TOM wacht maar tot je betaalde textures ziet dan word je pas echt jaloers :puh:

Neem eens een kijkje bij de vliegtuigen van PMDG Level- D en Captain Sim.

Gewoon intypen bij Google, dat zijn nog eens echt mooie vliegtuigen!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb veel gelezen over VATSIM maar het lijkt me wel moeilijk, met die ATC praten enzo.

Ik ben pas ook begonnen met ILS landingen, de 1e keer ging perfect.

De 2e keer ging m'n vliegtuig ver voor de baan opeens heel erg naar beneden (-1800fpm) toen heb ik de autopilot maar uitgezet en handmatig geland.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...