Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Wat vinden jullie ervan?

Help:hoe kan ik berichten uploaden met imageready?

En iedere keer als ik het plaatje open in photoshop,is mijn border er wel nog,

maar in internet,of Mijn afbeeldingen is de border weg.

>>> Door Dizzee: Bij deze zie ik wel een border hoor, een 1px witte border. Alleen is hij moeilijk te zien door de lichte achtergrond van het forum.<<<

Bewerkt: door Dizzee
Geplaatst:

Je bedoelt afbeeldingen uploaden op Imageshack zeker? :7 Je kan dit bekijken in de Adobe Photoshop - Guide, in de zesde post, de zesde veel gestelde vraag. ;)

Photoshop zal inderdaad automatisch een kleine zwarte rand rond je afbeelding geven, maar dit is buiten de afbeelding en niet binnen. Om dus even een border te maken zal je een tuturial ofzo moeten volgen.

Maar ik zal even snel en kort uitleggen hoe je een simpele border maakt.

Maak eerst een nieuwe layer aan. Dit kan je doen met de sneltoets Ctrl + Shift + N, of door simpelweg naar Layer -> New -> Layer... te gaan. ;)

Daarna selecteer je met de Rectangular Marquee Tool de hele sig. Je klikt dan met je rechtermuisknop op het geselecteerde deel en selecteer Stroke. Je zet een Width, dit kan 1 of 2 pixels zijn, en je kiest een kleur uit. Let er wel op dat de locatie op Inside staat. ;) Daarna klik je op oké, en je hebt een border. ;)

Dan de sig zelf: Op zich een redelijke sig voor een beginner. Maar de kleurencombinatie is niet echt goed. Een gele tekst past niet bij bij die rood-paarse render en die grijze-beige achtergrond. Ook valt te tekst moeilijk te lezen, daarrond kon je beter een Stroke doen (via Blending Options). Verder is de sig ook nogal leeg ...

Geplaatst:

De sig is een beetje leeg.Ook passen de kleuren niet bij elkaar,en is de tekst niet echt duidelijk te lezen. De render is goed geplaatst. Ook de achtergrond is wel mooi. 7.5/10

Geplaatst:

Misschien dat ik nog even wat tips kan geven? :puh:

Probeer een beetje een standaard signature te maken bijvoorbeeld gebruiken mensen vaak de 500x150 px. en de 450x150 px.! Dan heb je vaak genoeg ruimte in de breedte en in de hoogte en het ziet er vaak ook netjes uit. Je hebt nu een witte border om je signature heen, ik denk dat zwart, al is het maar 1 px. vaak mooier is en het dan ook een mooier geheel is. Wat je ook kan doen is je render, je achtergrond en je tekst een beetje dezelfde style en kleur te geven, zo is je signature meer 1 geheel en ziet het er natuurlijk beter uit! Wat mensen vaak doen is een render inblenden, dat is dus zo brushes en effecten toepassen dat het lijkt alsof je render in de signature zit, en niet zomaar kwakkeloos opgeplakt is zoals nu bij jou hier. Wat je hier ook fout hebt gedaan is je tekstkleur en de grote, probeer het niet te groot te doen en probeer het ook bij de rest van je signature te betrekken. Wat het ook prettig maakt om naar je signature te kijken is verschillende brushes in een signature te verwerken, je hebt er zo veel, de site die ik vaak gebruik is: http://deviantart.com waar je vele brushes vind die je kan downloaden en gebruiken.

Probeer dus je tekst in een hoekje te houden met een leuk effectje. Probeer je tekst, achtergrond en render ongeveer dezelfde style en kleur te geven dat het net 1 geheel is en doe altijd een zwarte 1 px. grootte border om je signature.

Wat je denk ik nog het beste kan doen nu is veel tutorials volgen hier op het forum, GTAForum heeft een grote hoeveelheid aan tutorials die je helpen dingen snel te vinden en zo leer je ook nog eens de basis dingen van Photoshop!

Ik hoop je hierbij een beetje te hebben geholpen! :puh:

Mvg, 2fast{0}

Geplaatst: (bewerkt)

Froodoo's tut.heeft letters die doorzichtig zijn.

Hoe doe je dat?En hoe kan je je render inblenden?Bedankt voor je tekst 2fast! :)

Bewerkt: door Miek
Geplaatst:

Hoe doe je dat?En hoe kan je je render inblenden?Bedankt voor je tekst 2fast! :)

Ik denk dat je de tekst in zijn outcome bedoelt,

Maak een nieuwe layer aan, schrijf je tekst in het wit, en zet de layer op overlay of soft light ét voilá

Geplaatst:
En hoe kan je je render inblenden?

Ik raad je aan deze en deze tuturials te volgen. Daar staan verschillende tips in over inblenden. Veel succes!

Als je nog iets niet snapt kan je eens kijken in dit topic, om te zien of er geen tuturials over je vraag zijn. ;)

Geplaatst:

Ik denk dat je de tekst in zijn outcome bedoelt,

Maak een nieuwe layer aan, schrijf je tekst in het wit, en zet de layer op overlay of soft light ét voilá

Werkt niet :(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...