J-star Geplaatst: 25 juni 2008 Rapport Geplaatst: 25 juni 2008 (bewerkt) Hej, ik heb een model gedownload, en ik wil graag weten hoe ik verder moet gaan. Zoals je ziet zijn er allemaal lijntjes, hoe kan ik dit omzetten? En hoe moet ik .DFF en .Col maken? BvD J-Star Bewerkt: 25 juni 2008 door J-star Reageren
Unmountable Tijmen Geplaatst: 25 juni 2008 Rapport Geplaatst: 25 juni 2008 Ik raad je aan om eerst even deze tut's door te lezen; 1 2 3 Reageren
J-star Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juni 2008 (bewerkt) sorry voor dubbele post maar hoe meot ik een TXD maken? >>> Door DaBeast: Er bestaat ook zoiets als een zoekfunctie.. Tutorials genoeg! <<< Bewerkt: 25 juni 2008 door J-star Reageren
Puma Geplaatst: 25 juni 2008 Rapport Geplaatst: 25 juni 2008 (bewerkt) Dat staat in mijn tutorial (nummer 1 in UT's post). Ik raad je aan bij het begin te beginnen, en niet meteen het moeilijkste te willen kunnen. Ook ik ben simpel begonnen, en nu pas, zo'n 2 jaar later, heb ik ervaring en kennis genoeg om voertuigen (het moeilijkste van alles wat je ingame kan zetten) ingame te kunnen zetten. Begin bij het begin, leer eerst .txd's te veranderen. Probeer daarna een simpel gebouwtje te modelen en die ingame te zetten. Probeer alles zo goed mogelijk te doen, want dat komt je later goed van pas; goed texturen, op de goede schaal modelen etc. Pas wanneer je gebouwen goed ingame kan krijgen (geprelighted, geen colbugs etc.) kun je gaan proberen wapens te modden. Wapens zijn net zoals gebouwen een model, alleen hebben ze geen collision (voelbaar). Bij de wapens moet je er goed voor zorgen dat de wapens op de goede plek staan in de .dff, anders hangen ze ingame bijv. in de lucht als CJ ze vast heeft. Hierna kun je gaan proberen eerst onderdelen van voertuigen te gaan vervangen; model een wiel, zet die op het voertuig en zorg dat je dat werkend krijgt. Pas als je dit kunt ga je proberen delen van andere voertuigen te fuseren: de spoiler van de Turismo op de Comet bijvoorbeeld. Lukt dit? Dan kun je gaan proberen zelf een voertuig te gaan maken met de kennis die je hebt vergaard. Behalve het modeling werk moet je ook een behoorlijke lading data-kennis hebben. Hoe zitten de IDE- en IPL-bestanden (de bestanden die gebouwen ingame configureren qua plaats etc.), hoe mod ik de handling van auto's zodoende dat ze twee uitlaten hebben en dat er maar twee mensen in kunnen etc. Hopelijk begrijp je nu dat je niet binnen een uurtje geleerd kan hebben hoe je een voertuig van model tot ingame kan brengen. Begin bij het begin, aan de hand van tutorials en vragen stellen in de daarvoor bestende fora (vergeet niet eerst de zoekfunctie ofzo te gebruiken). Verder sta je een beetje in 't verkeerde forum .... Succes! Bewerkt: 25 juni 2008 door Puma Reageren
J-star Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juni 2008 (bewerkt) oke, maar tot de spoiler weet ik alles al ;p En waar ken je de tutorial van Turismo vinden? En Waar zijn de tutorials voor auto's bewerken? lijkt me wel handig:P Bewerkt: 25 juni 2008 door J-star Reageren
Puma Geplaatst: 25 juni 2008 Rapport Geplaatst: 25 juni 2008 Als je weet hoe je bijv. een spoiler op een andere auto moet dumpen, dan weet je de rest ook al. Tenminste, dat zeg je zelf. Een spoiler vervangen/toevoegen is hetzelfde als een nieuw model vervangen/toevoegen... Er zijn momenteel nog geen tutorials over auto's beweken online, zelf ga ik in de toekomst nog wel enkele tutorials daarover maken. Er is ook geen tutorial over 'de Turismo'; de 'Turismo' is een auto in SA die ik gewoon als voorbeeld nam. >>> Door DaBeast: Woeps, vergeten te verplaatsen .<<< Reageren
J-star Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juni 2008 kijk ik snap wel hoe ik texture moet veranderen maar ik snap niet hoe je spoiler etc. veranderd miss wil je vanavond een tutorial maken? J-Star Reageren
DaBeast Geplaatst: 25 juni 2008 Rapport Geplaatst: 25 juni 2008 J-Star, Car mods zijn niet simpel, daarom zou ik eerst gewoon beginnen met simpelere mods, en niet meteen een van de moeilijkste. Er zijn genoeg tutorials te vinden in de Master Tutorial list, die ik je al eerder gaf. Om aan car modding te beginnen moet je eerst de basics leren, want zonder de basics word het wel erg moeilijk. Overigs mag je niet zomaar een free model ingame zetten (ook trouwens niet van bv Need For Speed) maar moet je eerst toestemming vragen aan de originele maker. Succes. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
J-star Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juni 2008 Ik zou graag willen weten wat met 'wat simpels' bedoelt, ik kon!, cars spawnen etc. J-Star (sorry als ik aggresief over kom, zo bedoel ik dat niet!) Reageren
K.O. Geplaatst: 27 juni 2008 Rapport Geplaatst: 27 juni 2008 Nou er zijn natuurlijk een hoop manieren waarop je SA kunt modden. De meest simpele vorm is denk ik het veranderen van data bestanden. Je opent een bestandje, verandert wat getalletjes, slaat op, en geniet van het resultaat. Ook vrij simpel is het vervangen van bestanden. Je download een mod van internet met bepaalde bestanden en deze vervang je dan gewoon met de corresponderende bestanden in je SA map. Dan komt denk ik het maken van texture mods, waar je met Photoshop (of Paint) aan de slag gaat om een mooie afbeelding te maken en deze zet je dan in een texture met TXD Workshop en IMG Tool. Ook het downloaden van car mods is heel simpel, je hoeft dan alleen een .txd en .dff bestandje te vervangen met IMG Tool. Dit zijn allemaal hele simpele vormen van modding. Moeilijker wordt het wanneer je zelf gaat 3D Modellen of SCM mods gaat maken. Het moeilijkste is denk ik het programmeren van eigen moddeling-tools of trainers. Reageren
J-star Geplaatst: 29 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juni 2008 Dat ken ik allemaal, daarom wil ik wat moeilijkers doen Reageren
wesley123 Geplaatst: 29 juni 2008 Rapport Geplaatst: 29 juni 2008 gebruik eerst dit even http://www.gtaforum.nl/index.php?act=Search&f=118 en als je er dan niet uit komt vraag dan verder, er zijn al zat topics hierover gemaakt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.