Jump to content

Grand Slams


Dutchy3010

Recommended Posts

Voor het eerst sinds 2004 of zo dat hij niet in de kwartfinale van een Grand Slam staat.

Inderdaad, in 2004 verloor hij in de 3e ronde op Roland Garros van Kuerten. De andere drie Grandslams won hij dat jaar wel "gewoon".

Ah, toen zal Federer nog wel met een paardenstaart hebben rondgelopen lijkt me. En Gustavo Kuerten op Roland Garros, dat waren ook mooie tijden :D

Igor Sijsling is de Nederlandse eer momenteel goed aan het hoog houden. Tegen de als 17e geplaatste Canadees Milos Raonic heeft hij de eerste set met 7-5 gewonnen en staat hij op 5-4 en een break voor in de 2e set :)

Edit

6-4, tweede set ook binnen...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 217
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    76

  • NandroDavids

    43

  • 3L1077

    43

  • JasonStatham

    11

Sijsling in de derde ronde snoeihard eruit door een 0-6, 1-6, 0-1 en opgave. Beetje ziekjes, maar dan nog. In 14 minuten was de eerste set voorbij :puh:

Ook weer een top-10-speler eruit: Richard Gasquet. Op deze manier gaat niemand punten scoren bij Sportkenners :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Mannentennis voorspelbaar, toch Nandro? ;)

Ja, ongelooflijk dit. Ik zit al jaren te hopen op een verrassinkje ergens, krijg je ineens al die opgespaarde verrassingen tegelijk. Ik vind 't wel mooi hoor zo :)

Link to comment
Delen op andere websites

Zo zo, Kirsten Flipkens speelt jarenlang niets klaar en opeens lukt alles. Nu zit ze zelfs in de kwartfinale, na een tweesetter tegen een voormalig top 20-speelster. Ze moet nu wel tegen Kvitova, dat gaat iets lastiger zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo zo, Kirsten Flipkens speelt jarenlang niets klaar en opeens lukt alles. Nu zit ze zelfs in de kwartfinale, na een tweesetter tegen een voormalig top 20-speelster. Ze moet nu wel tegen Kvitova, dat gaat iets lastiger zijn.

Het blijft verrassingen regenen. Serena Williams er nu ook uit, Radwanska (als 4e geplaatst) 0-1 achter in sets...enkel Na Li en Petra Kvitová zijn 'logische' kwartfinalisten tot nu toe. Maakt het wel interessant, want echt iedereen kan dit toernooi winnen :)

Bij de mannen 2 Polen in de kwartfinales, en ook nog 's tegen elkaar. Tegenpolen :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Zo zo, Kirsten Flipkens speelt jarenlang niets klaar en opeens lukt alles. Nu zit ze zelfs in de kwartfinale, na een tweesetter tegen een voormalig top 20-speelster. Ze moet nu wel tegen Kvitova, dat gaat iets lastiger zijn.

Het blijft verrassingen regenen. Serena Williams er nu ook uit, Radwanska (als 4e geplaatst) 0-1 achter in sets...enkel Na Li en Petra Kvitová zijn 'logische' kwartfinalisten tot nu toe. Maakt het wel interessant, want echt iedereen kan dit toernooi winnen smile3.gif

Bij de mannen 2 Polen in de kwartfinales, en ook nog 's tegen elkaar. Tegenpolen clown.gif

Na Li ligt er ook uit :7 Kvitova begint net tegen Flipkens, ik hoop dat ook de laatste favoriete eruit gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Het wordt er over het algemeen wel spannender, maar in mijn ogen niet leuker op. Ik hou van goed tennis, ook al wint iemand dan met 6-0 6-0 6-0. En ja, die ene wedstrijd spelen ze dan blijkbaar niet goed, maar dat zou in de daaropvolgende wedstrijd waarschijnlijk weer anders zijn. Daarom vind ik het persoonlijk erg jammer als de favorieten er snel uit liggen.

Federer gaat zeker weer zakken op de ranglijst? Die had natuurlijk wel veel punten te verliezen en Nadal bijvoorbeeld helemaal niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat geldt voor iedereen, he. Als je niet constant presteert, dan verdien je het niet om te winnen. Net zoals bij Spanje in de Confederations Cup: je kan dan wel al een paar jaar op rij ongeslagen zijn, verlies je de finale maakt dat geen bal uit.

Ik volg het tennis niet zo erg, maar ik zou zeggen dat, zolang er evenwaardige tegenstanders zijn en het spannend is, dat het ook leuk is. Altijd die voorspelbaarheid hangt me pas de keel uit. Tegenwoordig kan je zeggen dat iemand een jaarabonnement heeft op een bepaald toernooi, dat moet toch ook niet de bedoeling zijn.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Na de eerste set met 4-6 te hebben verloren, heeft Flipkens de tweede wel gewonnen; 6-3. Nu dus de beslissende set. Ik hoop dat Flipkens de verrassing compleet weet te maken, maar vrees dat ik dat in ieder geval niet ga zien: moet zo weg :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dag dag, Kvitova :cya:

Flipkens breakt bij 4-4 en wint daarna de match bij het 3e match point. Zo liggen alle favorieten er uit in de kwartfinales.

Het is de eerste halve finale in een Grand Slam voor Kirsten Flipkens en ze verdient het dubbel en dik!

Hoor zonet dat Na Li de eerste set eigenlijk wel had gewonnen, maar doordat ze een challenger niet had aangevraagd heeft ze het punt voor een bal die buiten was niet gekregen. Ze heeft die fout duur betaald, want Radwanska gaat nu in haar plaats door naar de halve finale.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Zo liggen alle favorieten er uit in de kwartfinales.

Nou, de nummer 4 van de plaatsingslijst zit er nog in, dus da's wellicht iets té...

Maar toch, verder de nummer 15, 20 en 23, dus genoeg verrassingen en dat vind ik tof. Heb 't slot van Flipkens toch nog kunnen zien, erg knap om Kvitová uit te schakelen. Wat mij betreft maakt het niet meer uit wie er wint, als 't maar geen Radwanska is. Dan is de verrassing compleet namelijk :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...