Jump to content

Hoe maak je een sig met Paint?


Miek

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Vandaag maak ik deze tut speciaal voor degene die geen Photoshop bezitten,maar wel Paint hebben.Ik weet wat het is om geen Photoshop te hebben, het resultaat is natuurlijk niet verbijsterend, maar voor degene die geen Photoshop hebben, deze is voor jullie.Laten we beginnen:

1.Zoek nu een plaatje voor de achtergrond op GoogleImages.

Ik vond deze:

gta4psp3.jpg

2.Je moet nu een deel van het plaatje gebruiken door er een gedeeltje ervan te selecteren:

Met deze knop selecteer je:shjsjsjs.jpg

g.jpg

3.Geloof het of niet: in Paint kan je renders uitknippen! Alleen is het een beetje kloten. Ik toon even hoe. Eerst zoek je even een figuurtje dat je er wilt opplakken via Google, open het in Google groot, rechtermuisknop, afbeelding opslaan.

Deze afbeelding open je met een 2de paint (verklein of vergroot het wat),maak je 1ste Paint (waar je achtergrond bestand staat)groter. Nu staan 2 paints open:

webbe.jpg

Selecteer bestand Paint 2(je figuurtje), rechtermuisknop en kopieren, en plak je het in het eerste Document. Zo ongeveer:

dd.jpg

Nu gaan we het uitknippen.Neem de vrije vorm:

s.jpg

Als je wil kan je wat inzoomen en knip de vorm uit:

ggvg.jpg

4.Plaats nu je render/figuur in je sig. En nu moet je je document weer even groot maken als je sig.

gta.jpg

Nu moet je de kleuren rond je render vinden die bij de achtergrond passen, zodat ze niet zien dat het is uitgeknipt.

Zoom in en vind de juiste kleuren.

Het beste dat je een sig in Paint maakt is een donkere achtergrond,zodat je met zwart kan werken.

ggvg-1.jpg

Oke,na een paar kleuren te zetten:

gta-1.jpg

Nu nog een mooie layer(met de strepen,maar dat weet iedereen al):

dvdsbjd.jpg

Als je wil kan je nu een account maken op Photobucket en gaan we het daar nog een beetje aanpassen:

Klik edit op je geuploadde bestand van Paint.

blabl.jpg

5.Ok,nu begint het effect werk:

Ga naar Blur edges en zet op maximum.

Blu.jpg

En nu kan je het contrast hoger of lager zetten.

fj.jpg

Nu nog tekst en de sig is klaar:

dvdsbjd-1.jpg

En zo is alles klaar. Het resultaat is niet zo mooi met render,dus ik raad je aan zonder renders te werken ;)

MVG,

Miek

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Miek

    11

  • Froop

    5

  • Timske

    2

  • Sonny-The-Pilot

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Je hoeft niet persé 2 keer Paint te openen hoor. Je kan je plaatje ook gewoon kopiëren, en dan op "Bewerken" drukken, en dan zie je "Plakken" staan. ;)

Overigens heb je somigge plaatjes niet goed gedaan...

Verder best een goede tut. ;)

@Hieronder: Geen dank. Dit was gewoon een (hele) kleine moeite. :puh:

Bewerkt: door Sonny-The-Pilot
Link to comment
Delen op andere websites

Je hoeft niet persé 2 keer Paint te openen hoor. Je kan je plaatje ook gewoon kopiëren, en dan op "Bewerken" drukken, en dan zie je "Plakken" staan. ;)

Overigens heb je somigge plaatjes niet goed gedaan...

Verder best een goede tut. ;)

Bedankt voor je reactie! :)
Link to comment
Delen op andere websites

Even een tip voor de Paint gebruikers onder ons: Een plaatje uitknippen (ook wel ''renderen'' genoemd) met Paint, zoals Miek in deze tutorial uitlegt, werkt gewoon bijna niet. Je krijgt een nogal lelijk resultaat. Maar wisten jullie dat je ook gewoon renders kan openen met Paint? Deze renders kun je vervolgens gewoon rechtstreeks in je signature plakken. Zo hoef je zelf niet te klooien met uitknippen en ziet het er een stuk mooier uit! Als je 't wilt testen, hier een rendertje die ik lang geleden een keer gemaakt heb:

supermariorenderevenverde4.png

En stel dat je op internet geen gewenste render kunt vinden, kun je ook altijd een render aanvragen op GTAForum. Dat kan hier om precies te zijn: Klik.

Verder leuke tutorial Miek. :puh: Je kan opzich best leuke dingen doen met Paint, alleen je moet niet verwachten dat je er prachtige effecten mee kunt maken. Maar afgezien van dat is het een gewoon een praktisch programmatje waar je best wat mee kunt maken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Even een tip voor de Paint gebruikers onder ons: Een plaatje uitknippen (ook wel ''renderen'' genoemd) met Paint, zoals Miek in deze tutorial uitlegt, werkt gewoon bijna niet. Je krijgt een nogal lelijk resultaat. Maar wisten jullie dat je ook gewoon renders kan openen met Paint? Deze renders kun je vervolgens gewoon rechtstreeks in je signature plakken. Zo hoef je zelf niet te klooien met uitknippen en ziet het er een stuk mooier uit! Als je 't wilt testen, hier een rendertje die ik lang geleden een keer gemaakt heb:

supermariorenderevenverde4.png

En stel dat je op internet geen gewenste render kunt vinden, kun je ook altijd een render aanvragen op GTAForum. Dat kan hier om precies te zijn: Klik.

Verder leuke tutorial Miek. :puh: Je kan opzich best leuke dingen doen met Paint, alleen je moet niet verwachten dat je er prachtige effecten mee kunt maken. Maar afgezien van dat is het een gewoon een praktisch programmatje waar je best wat mee kunt maken.

Héé, bedankt, nu maak ik nog een duidelijkere TUT! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik maak al m'n sigs tot nu toe mt paint

Voorbeeld:

Alleen weet ik niet hoe ik m moet instellen als sig :N

Please tell me...

Edit: Ik heb t al gevonden, imageshack, bedankt vor de tip...

post-97582-1218493661.png

Bewerkt: door Masturmind
Link to comment
Delen op andere websites

Dit doe je door bovenaan het forum op ''Lid Menu'' te duwen, dan zie je links een reeks met opties staan waaronder handtekening, als je daar op klikt kan je een handtekening zetten. En als je een afbeelding wilt dan doe je dat door een afbeelding up te loaden via internet. (een handige site is www.imageshack.us) en vervolgens krijg je een link en die link zet je tussen de:

[IMG=De link van Imageshack]

En druk je op ok! Let er wel op dat je plaatje of afbeelding niet te groot mag zijn als ik me niet vergis mag hij maar 500x150 pixels groot zijn en 100 kb groote hebben.

@ Hierronder, hij staat elfde's als je van beneden naar boven telt.

Link to comment
Delen op andere websites

Plak onderstaande in 'Lid menu' -> 'Instellingen' -> 'Handtekening'.

[img=http://www.gtaforum.nl/uploads/monthly_08_2008/post-97582-1218232358.png]

Edit: Zag niet dat cesar aan het posten was.

Bewerkt: door Froop
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...