Jump to content

Olympische Spelen 08


Valto

Recommended Posts

Hallo iedereen!

Ik heb toen straks gekeken naar de opening van de olympische spelen en ik vond het er allemaal zeer tof uitzien! Vooral de tekens die ze met die doosjes in die grote rol papier maakte vond ik bijzonder knap gedaan.

Heb je ook gekeken naar de opening meld dan hier wat je er van vond.

edit: Je kan hier nu alles wat je wilt kwijt over de olympiche spelen 08!

Bewerkt: door Valto
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 90
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • studio dewolf

    10

  • demontventoux

    7

  • oostzaan

    7

  • xxRolie.

    6

Ja, ook ik heb er naar gekeken. Het was een mooi spektakel alleen is het allemaal gespeeld. China is een land dat normaal mensenrechten schend en lak heeft wat er met haar burgers gebeurd. Op het moment dat de Olympische spelen aanbreken is het opeens weer feest en vergeten we waar China mee bezig is. Dit vind ik dan echt niet kunnen, ik was dan ook zeker een voorstander om China te boycotten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ook ik heb er naar gekeken. Het was een mooi spektakel alleen is het allemaal gespeeld. China is een land dat normaal mensenrechten schend en lak heeft wat er met haar burgers gebeurd. Op het moment dat de Olympische spelen aanbreken is het opeens weer feest en vergeten we waar China mee bezig is. Dit vind ik dan echt niet kunnen, ik was dan ook zeker een voorstander om China te boycotten.

Dat is waar, maar ik vond dat idee van het boycotten alleen een beetje ver gaan

Link to comment
Delen op andere websites

Nederland heeft nu ook een gouden medaille binnengehaald: De zwemsters op de 4x100 meter vrije slag hebben goud gehaald. :)

Ik maak hier trouwens een algemeen Olympische Spelen topic van, vanaf nu kan hier alles wat met de Olympische Spelen 2008 te maken heeft hier gepost worden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er nog niks van gezien, dan op het journaal. Waarom? Omdat de mensenrechten daar niet door de beugel kunnen. Maar nu ineens is iedereen dat weer vergeten? Ik zal er ook echt niet veel van zien, ze kunnen in plaats van miljoenen in de olympische spelen te stoppen. Die miljoenen ook in arme mensen stoppen, of gewoon de mensenrechten opkrikken.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat er in China gebeurd in verband met de mensenrechten kan natuurlijk niet door de beugel.

Maar ik vind dat je de Olympische spelen niet als middel moet gebruiken om de problemen in China tegen te gaan.

Dan moesten ze de Olympische Spelen maar van het begin niet naar China moeten sturen.

De opening vond ik heel prachtig, zeker toen de olympische vlam werd aangestoken.

Het was heel verschillend met andere openingsshows. 4 jaar geleden was het precies een grote carnavalsshow :7 .

Het enige minpuntje vond ik dat het soms wat langdradig was.

Bewerkt: door Jorair
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ook ik heb er naar gekeken. Het was een mooi spektakel alleen is het allemaal gespeeld. China is een land dat normaal mensenrechten schend en lak heeft wat er met haar burgers gebeurd. Op het moment dat de Olympische spelen aanbreken is het opeens weer feest en vergeten we waar China mee bezig is. Dit vind ik dan echt niet kunnen, ik was dan ook zeker een voorstander om China te boycotten.

Het gaat toch om de show? De Olympische Spelen, daar draait het toch allemaal om? Kijk, dat China foute dingen doet weten we allemaal. Natuurlijk laat China zijn van zijn beste kant zien en stoppen ze hun slechte eigenschappen weg. Maar who cares? Welke 15-jarige gaat zich daar nou mee bezig houden? Je kunt je beter bezighouden met het halen van een achievement in een spel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ook ik heb er naar gekeken. Het was een mooi spektakel alleen is het allemaal gespeeld. China is een land dat normaal mensenrechten schend en lak heeft wat er met haar burgers gebeurd. Op het moment dat de Olympische spelen aanbreken is het opeens weer feest en vergeten we waar China mee bezig is. Dit vind ik dan echt niet kunnen, ik was dan ook zeker een voorstander om China te boycotten.

Het gaat toch om de show? De Olympische Spelen, daar draait het toch allemaal om? Kijk, dat China foute dingen doet

(..)

Eigenlijk had het juist andersom moeten zijn, als China al die protestanten niet had opgepakt was er geen olympische spelen geweest. Maar dan werd er nu wel naar de mensenrechten gekeken, want wat is er erger dan dat je de spelen niet meer mag houden? China speelt dit gemeen, te gemeen. Na de olympische spelen gaat alles weer als vroeger, en zijn we niks opgeschoten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er nog niks van gezien, dan op het journaal. Waarom? Omdat de mensenrechten daar niet door de beugel kunnen. Maar nu ineens is iedereen dat weer vergeten? Ik zal er ook echt niet veel van zien, ze kunnen in plaats van miljoenen in de olympische spelen te stoppen. Die miljoenen ook in arme mensen stoppen, of gewoon de mensenrechten opkrikken.

Ik denk niet dat China zich veel van aantrekt als er een paar Nederlanders of andere landen niet kijken, tevens zijn er dacht ik verschillende wereldleiders/landen die er niet aan mee doen i.v.m. De mensenrechten in China, maar zoals je merkt daar trekt China zich helemaal niets van aan. Ookal laat de Olympische spelen zich in China van hun beste en mooiste kant zien, de aandacht is in iedergeval wel gevestigd op dit land, en een beetje mens weet heus wel door de mooie gordijnen heen te kijken hoor, kijk maar naar Balkenende die vandaag in gesprek was met de Chinese premier Wen Jiabao en aandacht heeft gevraagd voor de mensenrechtensituatie in China, waarvan de Chinese premier goed op de woorden van Balkenende heeft gereageerd (Link naar het volledige nieuws bericht). Daarnaast vind ik als jij er zo'n probleem mee hebt, dan kijk je toch niet? We mogen nog best wel genieten van de Olympische spelen hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat er in China gebeurd in verband met de mensenrechten kan natuurlijk niet door de beugel.

Maar ik vind dat je de Olympische spelen niet als middel moet gebruiken om de problemen in China tegen te gaan.

Dan moesten ze de Olympische Spelen maar van het begin niet naar China moeten sturen.

Ja, dat vind ik nou ook. Iedereen weet dat in China een hoop foute dingen gebeuren, maar ik vind dat dat niet de Olympische spelen moet schaden, omdat die onderdukten het na tich tich tich jaren nu opeens niet meer pikken. Dat vind ik redelijk lomp en ook gewoon een manier om de Olympische spelen te verkloten voor de rest van de wereld in de hoop dat ze er iets aan gaan doen wat je van te voren al had kunnen weten wat ze niet doen.

En Marianne Vos heeft niet eens een medaille gehaalt bij de wegwedstrijd wielrennen dames terwijl ze dik de beste wegrijdster is :(

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, gelukkig werd het nog 2-2. Maar ik schaam me echt diep voor het Nederlands Olympische elftal. :$ Het spel deed gewoon pijn aan mijn ogen, zwaar slecht. Als ze zo door gaan zullen ze het helaas niet ver meer brengen. Maar laten we er op hopen dat dit een incident was en dat de volgende wedstrijden veel beter zullen zijn. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...