Jump to content
PatrickW

Eerste details over PC versie GTA IV bekend


gallery_748_15_2394.jpg
Rockstar heeft vandaag tijdens de Leipzig Games Convention de eerst details bekendgemaakt over de PC versie van GTA IV. Tijdens een demonstratie werd duidelijk dat het spel er in vergelijking met de console versies, grafisch behoorlijk op vooruit is gegaan. De belichting is realistischer en de modellen en omgevingen zijn een stuk gedetailleerder.

Een nieuwe feature in de PC versie is de mogelijkheid om de laatste 30 seconden gameplay als replay terug te kijken. Hier blijft het echter niet bij. Je hebt hierna de mogelijkheid om de beelden te bewerken (cameraposities, filters, enz) en ze vervolgens weer tot een filmpje te monteren dat je kunt verspreiden via Rockstar Social Club of het internet.

Ook het multiplayer element is onderhanden genomen. Zo zullen er betere mogelijkheden komen om online een server te vinden die aan jou wensen voldoet. Verder werd gezegd dat het maximum aantal spelers per online game zal worden uitgebreid, maar hierover zijn verder geen details bekend gemaakt.

Tijdens de demonstratie werd gespeeld op een resolutie van 2560x1600 met een Xbox-gamepad, maar het spel zal ook de traditionele toetsenbord en muis besturen ondersteunen.

In de galerij staan 10 screenshots online.


Bron: Eurogamer.net

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ok dit zijn dus blijkbaar mijn "specs" is dat goed of k*t?

computer.gifComputer

  • Fabrikant: Hewlett-Packard
  • Computermodel: HP 530 Notebook PC(KD085AA#ABH)
  • Computernaam: BRIDGEMAN
  • Systeemtype: X86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: Hewlett-Packard
  • Model: 30D5
  • BIOS Fabrikant: Hewlett-Packard
  • BIOS Model: KBC Version 82.15

processor.gifProcessor

  • Model: Intel® Celeron® M CPU 440 @ 1.86GHz
  • Kloksnelheid: 1861 MHz

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 1015 MB RAM

harddisk.gifHarde schijf

  • Bestandstype: NTFS
  • Grootte: 409,87 GB
  • Vrije ruimte: 227,41 GB

videocard.gifVideokaart

  • Model: Mobile Intel® 945 Express Chipset Family
  • Beeldprocessor: Intel® GMA 950
  • Geheugengrootte: 256 MB
  • Drivers: igdumd32.dll, versie 7.14.10.1322

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Standaardbeeldscherm
  • Schermresolutie: x
  • Kleurkwaliteit: 32-bits
  • Frequentie: 59 Hz

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Conexant
  • Model: Conexant High Definition SmartAudio HD2

directx.gifDirectX

  • Versie: 10.0

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Basic
  • Versie: 6.0.6000
  • Service Pack: Onbekend

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gif Flitskikker InfoTool

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Leuk, leuk leuk! Maar de systeemeisen boeien mij mer...

Systeemeisen zijn toch niet echt moeilijk te verzinnen.

Dit zijn systeemeisen om het spel normaal tot goed te kunnen draaien en geen haperingen, fps losts en andere tegenwerkingen te ondervinden

Processor

Intel C2D 6x (b.v. 6850 of 8x (b.v. 8400)

Intel C2Q 6600/9300/9450

AMD x2 5200+

AMD Phenom x4

Geheugen

2GB aan werkgeheugen.

Waarschijnlijk zo'n 10 tot 15 GB aan harddiskruimte.

OS

XP of Vista

Videokaart (iig een kaart met een up to date Pixelshader model)

Gforce 8/9 serie of nieuwer. Een 8600GT zal waarschijnlijk minimaal nodig zijn.

Ati x1900 en hoger. Beter is de HD4850/4870.

----

Als je nog een Pentium 4 hebt, een AGP kaart en 1GB werkgeheugen dan zul je moeten upgraden.

Massj0l

Dus niet de minimale systeemeisen, je zou het heel misschien met minder kunnen doen.

Het zou misschien met minder kunnen. Maar dan draait het echt voor geen meter en ziet het er niet uit. Als je deze specs niet hebt dan zou ik maar alvast gaan sparen of een x-doos kopen :)

hoe bedoel je dat als je minimaal kiest dat gaat haperen en moeilijk gaat doen ik denk het niet :duh:

waarom antwoorde niemand op mijn vraag

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ok dit zijn dus blijkbaar mijn "specs" is dat goed of k*t?

Om het maar even zo te zeggen: ze zijn minimaal. Niet minimaal voor GTA IV maar gewoon minimaal in het algemeen, je hebt een single core processor en géén grafische kaart dus GTA IV kan je onmogelijk draaien.

@Hierboven: als je de minimale specs hebt voor een spel, moet je kunnen verwachten dat hij gewoon soepel draait. Toch zijn de requirements nooit precies en hoeft het niet zo te zijn dat als je een net iets minder krachtige grafische kaart hebt dat je hem dan niet kan spelen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ok dit zijn dus blijkbaar mijn "specs" is dat goed of k*t?

Om het maar even zo te zeggen: ze zijn minimaal. Niet minimaal voor GTA IV maar gewoon minimaal in het algemeen, je hebt een single core processor en géén grafische kaart dus GTA IV kan je onmogelijk draaien.

@Hierboven: als je de minimale specs hebt voor een spel, moet je kunnen verwachten dat hij gewoon soepel draait. Toch zijn de requirements nooit precies en hoeft het niet zo te zijn dat als je een net iets minder krachtige grafische kaart hebt dat je hem dan niet kan spelen.

Hij heeft wel een grafische kaart, maar die is niet bepaald "goed" te noemen. Sowieso is een normale laptop niet geschikt voor zware games. Dus als je een laptop hebt kun je het eigenlijk al wel vergeten. Tenzij je een goede laptop hebt. Maar met een Celeron processor en een Intel kaart kom je niet echt ver...

En een nieuwe PC kopen lijkt mij ook wel een goed plan, aangezien je een laptop onmogelijk kan upgraden en je huidige laptop zeker te weinig zal zijn. :Y

En dan nog een tip in het algemeen voor mensen die willen weten of GTA IV op hun systeem zal werken. Ik en velen met mij schatten dat de systeemeisen dicht in de buurt zullen komen bij die van Crysis. Als je dus Crysis kan draaien op je PC zal je vast ook wel IV kunnen draaien.

Heb je geen Crysis? Ga dan naar "Can you run it?, zoek Crysis op in de lijst en doe de test, of download de demo van Crysis te vinden via Google. ^_^

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik kan Crysis draaien met mijn systeem maar niet maximaal, ik heb namelijk te weinig RAM en geen goede videokaart. Ik denk dat GTA IV grafisch niet zo zwaar wordt als Crysis, zo goed ziet het er namelijk ook weer niet uit...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik kan Crysis draaien met mijn systeem maar niet maximaal, ik heb namelijk te weinig RAM en geen goede videokaart. Ik denk dat GTA IV grafisch niet zo zwaar wordt als Crysis, zo goed ziet het er namelijk ook weer niet uit...

Ze zeggen dat er ook maar heel weinig pc's zijn die crysis maximaal kon doen. Dus als jou pctje dat kon was je een OneofaKind. Dus dat je het spel wel decent kan spelen is al een compliment voor je computer waard. :tu:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik kan Crysis draaien met mijn systeem maar niet maximaal, ik heb namelijk te weinig RAM en geen goede videokaart. Ik denk dat GTA IV grafisch niet zo zwaar wordt als Crysis, zo goed ziet het er namelijk ook weer niet uit...

Ze zeggen dat er ook maar heel weinig pc's zijn die crysis maximaal kon doen. Dus als jou pctje dat kon was je een OneofaKind. Dus dat je het spel wel decent kan spelen is al een compliment voor je computer waard. :tu:

Als je minstens een midrange videokaart en dito processor hebt, zou je Crysis inmiddels wel aan moeten kunnen. Misschien moet alles op low, maar je kan hem wel draaien. Op system requirements wordt aangegeven dat mijn videokaart niet krachtig genoeg is en dat ik 1 gig te weinig RAM geheugen heb. De minimale requirements 'pass' ik maar de maximale requirements 'fail' ik.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik denk dat als GTA IV uitkomt je best wel een goede videokaart moet hebben, dus denk ik dat het vergelijkbaar zou kunnen zijn met Crysis en/of een ander zwaar spel. Of GTA IV minder zwaar is dan Crysis kan ik niet zeggen, ik heb het nog niet zelf gespeeld, en screens zeggen ook niet alles...

Welke videokaart heb je Galiorix? ^_^ En op welke punten "zak" je voor de aanbevolen eisen?

Bewerkt: door Sprunk

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb op het moment een ASUS EAH 2600 Pro 512mb. Ik zak op RAM geheugen, ik heb 1 gig in plaats van 2 gig en daarnaast wordt als argument bij mijn videokaart gegeven dat ik niet genoeg video-RAM heb maar dat is niet echt een belangrijke factor. Voor maximum wordt een nVidia GeForce 8800GTS 640mb of vergelijkbaar aanbevolen.

Bewerkt: door Galiorix

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Op RAM geheugen zakken is op zich niet zo heel erg, Galiorix. Dit is relatief simpel en goedkoop uit te breiden naar 2 GB. Een 512 MB videokaart moet het wel doen denk ik.

Het wordt pas echt moeilijk als je processor niet snel genoeg is en dat is gelukkig niet het geval bij jou.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mensen maken zich druk over de systeemeisen lees ik, mischien valt het wel reuze mee. Voordat Call of Duty 4 uitkwam dachten ook veel mensen dat hun PC dat niet aan kan, en dat valt reuze mee. Call of Duty 4 kan je gewoon spelen met 512 MB ramgeheugen en 8 GB vrije hardeschijf ruimte, je moet voor Call of Duty 4 wel een goede videokaart hebben. Het hoeft geen hele goede te zijn, maar gewoon een goede. Ik denk dat dit ook het geval bij GTA IV zal zijn.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ok dit zijn dus blijkbaar mijn "specs" is dat goed of k*t?

Om het maar even zo te zeggen: ze zijn minimaal. Niet minimaal voor GTA IV maar gewoon minimaal in het algemeen, je hebt een single core processor en géén grafische kaart dus GTA IV kan je onmogelijk draaien.

@Hierboven: als je de minimale specs hebt voor een spel, moet je kunnen verwachten dat hij gewoon soepel draait. Toch zijn de requirements nooit precies en hoeft het niet zo te zijn dat als je een net iets minder krachtige grafische kaart hebt dat je hem dan niet kan spelen.

Hij heeft wel een grafische kaart, maar die is niet bepaald "goed" te noemen. Sowieso is een normale laptop niet geschikt voor zware games. Dus als je een laptop hebt kun je het eigenlijk al wel vergeten. Tenzij je een goede laptop hebt. Maar met een Celeron processor en een Intel kaart kom je niet echt ver...

En een nieuwe PC kopen lijkt mij ook wel een goed plan, aangezien je een laptop onmogelijk kan upgraden en je huidige laptop zeker te weinig zal zijn. :Y

En dan nog een tip in het algemeen voor mensen die willen weten of GTA IV op hun systeem zal werken. Ik en velen met mij schatten dat de systeemeisen dicht in de buurt zullen komen bij die van Crysis. Als je dus Crysis kan draaien op je PC zal je vast ook wel IV kunnen draaien.

Heb je geen Crysis? Ga dan naar "Can you run it?, zoek Crysis op in de lijst en doe de test, of download de demo van Crysis te vinden via Google. ^_^

Voor crysis pass ik elk onderdeel met minstens twee blokjes boven het minimum, dus dat zit wel goed denk ik. ^_^

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Bij jou zal het wel goed gaan want ik heb geloof ik gelezen dat je een nVidia 8800 kaart hebt. Voor Crysis "pass" ik oop minumum ook met gemak. Voor recomended is mijn kaart te zwak (8600GT)

Maar je moet me er niet aan ophangen maar ik denk dat als Crysis geen probleem is, GTA IV ook geen probleem is. ^_^

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

hallo,

Ik wil graag weten of gta 4 ook misschien op mijn pc kan:

ik heb nu: 1.4 ghz amd athlon

512 mb ram

40 hdd en 28 gb over

128mb ati radeon 9600

upgrade em dan misschien naar:

overclocke naar 2.1 ghz

1.5 gb ram

hdd blijfd zo

512mb ati radeon x550

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...