Jump to content
PatrickW

Eerste details over PC versie GTA IV bekend


gallery_748_15_2394.jpg
Rockstar heeft vandaag tijdens de Leipzig Games Convention de eerst details bekendgemaakt over de PC versie van GTA IV. Tijdens een demonstratie werd duidelijk dat het spel er in vergelijking met de console versies, grafisch behoorlijk op vooruit is gegaan. De belichting is realistischer en de modellen en omgevingen zijn een stuk gedetailleerder.

Een nieuwe feature in de PC versie is de mogelijkheid om de laatste 30 seconden gameplay als replay terug te kijken. Hier blijft het echter niet bij. Je hebt hierna de mogelijkheid om de beelden te bewerken (cameraposities, filters, enz) en ze vervolgens weer tot een filmpje te monteren dat je kunt verspreiden via Rockstar Social Club of het internet.

Ook het multiplayer element is onderhanden genomen. Zo zullen er betere mogelijkheden komen om online een server te vinden die aan jou wensen voldoet. Verder werd gezegd dat het maximum aantal spelers per online game zal worden uitgebreid, maar hierover zijn verder geen details bekend gemaakt.

Tijdens de demonstratie werd gespeeld op een resolutie van 2560x1600 met een Xbox-gamepad, maar het spel zal ook de traditionele toetsenbord en muis besturen ondersteunen.

In de galerij staan 10 screenshots online.


Bron: Eurogamer.net

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Het feit alleen al dat je de replay-mode hebt zegt voor mij al genoeg. Ik ben zeker benieuwd. :)

Dat had je toch in elke GTA PC game? Alleen kon je helaas niets doen met die kleine opname filmpjes. (Wat nu dus wel mogelijk is) Ook ben ik blij dat het 'grafisch behoorlijk op vooruit is gegaan.' want dat is natuurlijk alleen maar beter. Nu nog een paar maanden wachten en dan kunnen de fanatieke PC gamers van deze top game genieten! :bier:

Mvg,

GTTO

Maar de replay functie in de PC versies van oudere versies in de GTA serie waren eigenlijk gewoon suf, je had niet eens geluid...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

ik weet zeker dat je een 512 MB of hoger Video kaart moet hebben en als die er is een 55555555GB Vdeo kaart :erm:

Sorry hoor maar de cijfers zeggen niks, het gaat om de prestaties wat de kaart kan geven..

minimaal zou 256 nodig zijn met een 3.0 pixelshader iedergeval gpu snelheid mag wel ongv bij de 500 zijn is goed genoeg

en geheugen snelheid 900 ,, dan zou je em makkelijk kunnen draaien.

Als je een kaart wil die echt prestaties geeft voor een kleine prijs zou ik voor ati gaan, 60 euro en je kan al een beter krijgen dan de 9600 serie bijvoorbeeld..

Bewerkt: door The Distortion

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

En komt het spel op de Blu-ray uit? want volgens mij is het veel te groot voor op een dvd.
Ik denk van niet, aangezien bijna niemand een blue-ray lezer heeft. Als het te groot word, dan zetten ze het waarschijnlijk op 2 DVD's. :Y

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Kijk, zo zie je maar weer dat geduld loont. De replay functie is altijd leuk, als je weer eens een 4-dubbele koprol met een auto hebt gemaakt. Grafisch ziet het er ook een stuk beter uit dan de vorige GTA's. En een goedwerkende multiplayer versie is al helemaal de natte droom van elke GTA fan. :tu:

Ik heb er trouwens wel een blue ray reader in zitten, omdat er toch steeds meer overgestapt gaat worden op blue ray. Maar natuurlijk hoop ik voor de mensen die dit nog niet hebben dat het spel gewoon op standaard DVD's uitkomt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hieruit blijkt dus wel weer, dat de PC versie toch altijd beter is dan op de consoles! Hier gaan ze echt geld mee verdienen :puh:

Niet alleen Rockstar proviteert ervan, maar ook alle PC winkels. Want er zullen veel mensen zijn die hun PC gaan upgraden met nieuwe videokaarten en al die shit.

Aan de screens te zien ziet GTA IV er nog veel mooier uit dan op de PS3, damn alles is veel duidelijker.

Bewerkt: door DenkaanHenk

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hieruit blijkt dus wel weer, dat de PC versie toch altijd beter is dan op de consoles! Hier gaan ze echt geld mee verdienen :puh:

Niet alleen Rockstar proviteert ervan, maar ook alle PC winkels. Want er zullen veel mensen zijn die hun PC gaan upgraden met nieuwe videokaarten en al die shit.

Aan de screens te zien ziet GTA IV er nog veel mooier uit dan op de PS3, damn alles is veel duidelijker.

Vind ik ook. Khad bijna een xbox 360 gekocht, maar niet omdat ik die goed vind :puh: maar omdat ik GTA IV MOEST spelen. Nu de pc versie uitkomt. Wacht ik er nog wel even op. Het is het waard! :dans:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Leuk, leuk leuk! Maar de systeemeisen boeien mij mer...

Systeemeisen zijn toch niet echt moeilijk te verzinnen.

Dit zijn systeemeisen om het spel normaal tot goed te kunnen draaien en geen haperingen, fps losts en andere tegenwerkingen te ondervinden

Processor

Intel C2D 6x (b.v. 6850 of 8x (b.v. 8400)

Intel C2Q 6600/9300/9450

AMD x2 5200+

AMD Phenom x4

Geheugen

2GB aan werkgeheugen.

Waarschijnlijk zo'n 10 tot 15 GB aan harddiskruimte.

OS

XP of Vista

Videokaart (iig een kaart met een up to date Pixelshader model)

Gforce 8/9 serie of nieuwer. Een 8600GT zal waarschijnlijk minimaal nodig zijn.

Ati x1900 en hoger. Beter is de HD4850/4870.

----

Als je nog een Pentium 4 hebt, een AGP kaart en 1GB werkgeheugen dan zul je moeten upgraden.

Massj0l

Bewerkt: door phenomenon

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Leuk, leuk leuk! Maar de systeemeisen boeien mij mer...

Systeemeisen zijn toch niet echt moeilijk te verzinnen.

Dit zijn systeemeisen om het spel normaal tot goed te kunnen draaien en geen haperingen, fps losts en andere tegenwerkingen te ondervinden

Processor

Intel C2D 6x (b.v. 6850 of 8x (b.v. 8400)

Intel C2Q 6600/9300/9450

AMD x2 5200+

AMD Phenom x4

Geheugen

2GB aan werkgeheugen.

Waarschijnlijk zo'n 10 tot 15 GB aan harddiskruimte.

OS

XP of Vista

Videokaart (iig een kaart met een up to date Pixelshader model)

Gforce 8/9 serie of nieuwer. Een 8600GT zal waarschijnlijk minimaal nodig zijn.

Ati x1900 en hoger. Beter is de HD4850/4870.

----

Als je nog een Pentium 4 hebt, een AGP kaart en 1GB werkgeheugen dan zul je moeten upgraden.

Massj0l

Dus niet de minimale systeemeisen, je zou het heel misschien met minder kunnen doen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...