Jump to content
PatrickW

Systeem-eisen GTAIV voor PC


gallery_748_15_3925.png
Op de Games voor windows site is een sectie verschenen over GTAIV voor de PC.

Naast een korte beschrijving en enkele screens zijn hier voor het eerst ook systeem eisen verschenen. Het betreft echter alleen de aangeraden systeem-eisen en nog niet de minimale eisen, maar ze geven wel een goede indicatie wat het spel nodig gaat hebben.


Aangeraden systeem-eisen
Besturingsysteem: Windows XP SP2
Processor: Dual core processor (Intel Pentium D of beter)
RAM: 2GB
Hardeschijf: 18GB vrije ruimte
Videokaart: 512MB Direct3D 10 compatibel of Direct3D 9 card compatibel met Shader
Drive: DVD-ROM dual-layer drive


Voor discussies en vragen over GTA IV kun je terecht op ons forum, uitgebreide informatie is te vinden op onze wikigta.

(:tu: voor ivrh, die het nieuws als eerste op ons forum melde)

Edit (14-09-2008) : De systeem eisen zijn ondertussen weer verwijderd van de Games for Windows site, wat we hieruit moeten afleiden is onduidelijk, we zullen moeten afwachten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

@ stanboy96: ik heb geen idee ik klik meestal dan op bureaublad met rechter muisknop en dan eigenschappen.. en dan kom je dr wel denk ik ;)

@ de rest:

ach boeit ook niet we zien wel wat de minimum eisen worden maar toch heb wel 4 jaar lang de nieuwste games kunnen draaien op een standaard multimedia pc van de aldi :D

dus ik koop miss dit jaar of volgend jaar een nieuwe , miss ook wel bij een aldi (garantie en service bevalt me prima)

en ze gaan best lang mee dus....

maar we zien wel, ik hoop dat ik hem op zn minst op low kan draaien XD

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

heey allemaal

weet iemand waar ik kan zien welke processor ik heb, videokaart en RAM geheugen etc.

dit wil ik weten want dan kan ik ongeveer zien of ik GTA IV aan kan.

alvast bedankt

Door bij Start -> Uitvoeren 'dxdiag' in te typen. Of door de Flitskikker Infotool te downloaden en gebruiken.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

In feite gaat het meer om de kloksnelheid van je GPU en de snelheid van het geheugen, de grootte van het geheugen is maar een bijzaak.
De grootte van het geheugen is toch ook zeer belangrijk. Het is net doordat het geheugen op de videokaart zelf zit dat de snelheid enorm wordt vergroot omdat de benodigde gegevens niet uit het PC-geheugen of van de HD moeten worden gehaald. Eigenlijk zijn ze alle 3 heel belangrijk. 1 zwakke schakel en je kunt het misschien vergeten om GTA4 te draaien.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

:D:tu::D ik heb geen next gen consoles dus het was echt wachten op de pc versie

maar windows xp is aanbevolen kweenie hoe het zit met vista :{

Het lijkt me logisch dat die ook ondersteund wordt, het is ten slotte het nieuwste besturingssysteem van Windows. Overigens denk ik dat je voor Vista net wat betere hardware nodig hebt, omdat Vista toch wel wat zwaarder als XP is...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat is eigenlijk RAM geheugen? :$

RAM staat voor Random Acces Memory. RAM wordt gebruikt om programma's, spellen en andere toepassingen in te laden, zodat de computer er snel toegang tot heeft. Als het programma stopt, wordt het programma uit het RAM geheugen verwijdert. Ik weet niet precies wat voor rol RAM geheugen speelt bij spellen, maar als je niet genoeg heb, kan het zijn dat je soms last heb van framerate drops als het spel veel moet laden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat is eigenlijk RAM geheugen? :$

RAM staat voor Random Acces Memory. RAM wordt gebruikt om programma's, spellen en andere toepassingen in te laden, zodat de computer er snel toegang tot heeft. Als het programma stopt, wordt het programma uit het RAM geheugen verwijdert. Ik weet niet precies wat voor rol RAM geheugen speelt bij spellen, maar als je niet genoeg heb, kan het zijn dat je soms last heb van framerate drops als het spel veel moet laden.

Maar hoe en waar kan je zien hoeveel RAM geheugen je nog vrij hebt?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ga naar Windows taak beheer (ctrl+alt+delete) ga dan naar prestaties en bij het vakje Fysiek geheugen(KB) kan je het dan bekijken in KB's(Kilobytes).

Bewerkt: door Dead-Dodo

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat is eigenlijk RAM geheugen? :$

RAM staat voor Random Acces Memory. RAM wordt gebruikt om programma's, spellen en andere toepassingen in te laden, zodat de computer er snel toegang tot heeft. Als het programma stopt, wordt het programma uit het RAM geheugen verwijdert. Ik weet niet precies wat voor rol RAM geheugen speelt bij spellen, maar als je niet genoeg heb, kan het zijn dat je soms last heb van framerate drops als het spel veel moet laden.

Maar hoe en waar kan je zien hoeveel RAM geheugen je nog vrij hebt?

Als je Vista hebt dan kan je in de sidebar ook Processorcontrole als gadget hebben (dit zit standaard in de sidebar) en dan zie je hoeveel procent je CPU gebruikt, en hoeveel procent je RAM gebruikt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...