Sprunk Geplaatst: 31 mei 2009 Rapport Geplaatst: 31 mei 2009 Er is alleen een klein probleempje: Het winkelwagentje is verlopen op Azerty. Alles moet dus weer ff van de grond af aan worden opgebouwd. dus wil ik graag weten hoeveel je budget was, en of het is gestegen omdat je weer zakgeld hebt gehad ofzo. Ook wil ik weten wat je thuis nog hebt wat je uit je oude PC kan halen. Want ook ik weet niet meer 100% wat er allemaal in die PC zat, en hoeveel die kostte. Reageren
wesley123 Geplaatst: 31 mei 2009 Rapport Geplaatst: 31 mei 2009 @Taart; ik zou daar sowieso nog een cpu koeler bijdoen, anders heb je ook niks aan het feit dat het ene 'black edition' is terwijl je neit kan overclocken omdat de standaard koeler het neit toestaat Reageren
Sprunk Geplaatst: 31 mei 2009 Rapport Geplaatst: 31 mei 2009 Je kan die koeler echt wel blijven gebruiken hoor, want Miek had geloof ik geen plannen om te gaan Overclocken. En op stock speeds is die koeler ruim voldoende. Reageren
wesley123 Geplaatst: 31 mei 2009 Rapport Geplaatst: 31 mei 2009 idd, als miek het neit van plan is is het neit nodig Reageren
Djmaddox Geplaatst: 31 mei 2009 Rapport Geplaatst: 31 mei 2009 [offtopic]en daar komt dit topic weer tot leven en worden er weer 24pagina's geschreven over wat beter is [/offtopic] Reageren
Sprunk Geplaatst: 31 mei 2009 Rapport Geplaatst: 31 mei 2009 [offtopic]en daar komt dit topic weer tot leven en worden er weer 24pagina's geschreven over wat beter is [/offtopic] Klets niet uit je nek. Ik zorg er alleen voor dat Miek geen extra koelers hoeft te nemen omdat het niet nodig is. Een goede koeler is al gauw 25 euro namelijk. Reageren
Thundercover Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 [offtopic]en daar komt dit topic weer tot leven en worden er weer 24pagina's geschreven over wat beter is [/offtopic] Als je niks zinnigs te melden hebt, post dan gewoon niet. Reageren
Miek Geplaatst: 3 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juni 2009 (bewerkt) Ik heb nu 585 €, het is dus weer gestegen, en deze maand krijg ik nog 20 € zakgeld + 17,50€ met me vakantiejob, dus op het einde van de maand zou ik dan 622,50 hebben. Gebruik die 585 € als budget, dan vraag ik je het aller aller aller beste uit dat geld te halen. Jij weet wel wat je moet doen . Die extra 37,50€ kan ik gebruiken voor muis + toetsenbord, en de rest voor door te sparen voor een scherm. Daarna volgt GTA IV. Stel hem samen op Alternate, anders moet ik bij Azerty 15 € verzendingskosten betalen, terwijl we bij Alternate de PC kunnen ophalen, omdat me pa regelmatig passeert bij Aartselaar. Maar herrineren jullie nog die router? Ik ga hem niet meer kopen. Ik ben het beu dat ik altijd voor alles moet zorgen. Ik focus me nu alleen op die PC, en niet op dat internet. Heb ik tijdens de vakantie dan geen internet, das jammer, maar dan heb ik die PC toch. Maar misschien dat we het materiaal dat ik nu heb kan gebruiken. Ik heb nu deze router, van vroeger, waar me zus met haar laptop op surft: klik. Dan zou ik wel nog een USB adapter van 54 mbps moeten kopen, die andere is kapot. Maar die dingen kosten tegenwoordig maar 19 €. Kan ik online gamen met deze router? Ik heb eerder hier gelezen dat Sprunk ook met zo'n ding gamet. Vertel es p; De PC koop ik op het einde van juni, want volgende week is het studieperiode.. Even een filmpje van waar de router staat tot aan het punt waar de USB adapter het signaal ontvangt (dus van waar m'n pa's PC staat tot aan de trap). Zo kan je zien hoe ver dat ding moet ontvangen. Filmpje! Mijn kamer is wat verder, ik doe het zo: met USB verlengers (dus iedere keer een nieuwe kabel) tot aan de trap. ,Zo koppel ik er wel drie aan elkaar. En de snelheid van ons abonnement: klik Bewerkt: 3 juni 2009 door Miek Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 3 juni 2009 Rapport Geplaatst: 3 juni 2009 (bewerkt) Tada! AM3 Moederbord + AMD Phenom II X3 processor - Waarom? Het AM3 socket is net nieuw, in tegenstelling tot intel's socket 775. ATI Radeon HD4850 Antec Basiq 500W PSU 4GB DDR3 Kast + schrijfstation - Geheel naar eigen smaak aan te passen. Godver, laat maar. Aan Alternate begin ik niet. Onoverzichtelijk (en duurder) imo. Bewerkt: 3 juni 2009 door TaartJJ~! Reageren
Sprunk Geplaatst: 3 juni 2009 Rapport Geplaatst: 3 juni 2009 Alternate onoverzichtelijk? Het is de meest overzichtelijke webshop die ik ken. Azerty, da's pas een ramp. Anyways, dan de PC: Featuring: Een krachtige Quad Core processor van AMD Een sterke Radeon HD4850 grafische kaart met 1 GB geheugen 4 GB Buffalo geheugen (2x2GB) ASUS nVidia8200 moederbord De case kan worden aangepast, evenals de voeding mocht je een modulaire voeding willen. (5 euro duurder) Reageren
Miek Geplaatst: 27 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 juni 2009 Heel erg knap Sprunk, ik heb deze PC al een paar weken gezien, je hebt hem dan ook een paar weken geleden samengesteld voor mij. Het ziet er echt een gelikt game-systeem uit . Ik ga deze 99,9% kopen, als niemand zich hier nog tussendringt met een beter systeem voor dezelfde prijs. Ik heb de draadloze router al gekocht, internet geen probleem. Maar daardoor ben ik flink wat centen kwijt (69€) en mag ik weer wat opnieuw beginnen sparen. Is het trouwens waar dat ik nog meer zal moeten betalen dan 585 euro? Want ik heb me laten wijsmaken dat er ook nog kosten zijn om hem in elkaar te steken. Voor de rest geen verzendkosten, want ik ga die PC zelf gaan ophalen in Aartselaar. Overigens heb je hem samengesteld op Alternate.nl, terwijl ik had gevraagd voor .be . Ik zie dat want die BTW cijfers van Nederland (19%) niet overeenkomen met die van België (21%). Gelieve nog een voorbeeld je te posten uit Alternate.be. Voor de rest: bedankt iedereen! Ik verwacht deze PC in het midden van juli . Reageren
BaasB Geplaatst: 27 juni 2009 Rapport Geplaatst: 27 juni 2009 Ik zie dat want die BTW cijfers van Nederland (19%) niet overeenkomen met die van België (21%). Gelieve nog een voorbeeld je te posten uit Alternate.be. Ik wil niet heel erg dom doen Miek, maar betekent dat niet dat je daarmee 2% van de prijs minder hoeft te betalen? Reageren
Sprunk Geplaatst: 27 juni 2009 Rapport Geplaatst: 27 juni 2009 Je zal gewoon simpelweg mijn wandelwagentje moeten overnemen in een echte. Ik zou anders niet weten hoe je ze überhaupt wilt gaan bestellen. Maar wat je eventueel nog zou kunnen doen is een X3 nemen in plaats van die X4, en dan een 4870 in plaats van die 4850. Dat zou denk ik een goede zet zijn want de 4870 is toch wat beter dan de 4850. Qua processor maakt het niet uit. De X3 presteert gelijk aan een X4 op dezelfde snelheid in (wat oudere) games. Reageren
Miek Geplaatst: 30 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juli 2009 Ik heb nu precies 600 €. Maar onlangs heeft iemand me vertelt dat er op dit systeem niet valt te gamen, dat het zonde is van m'n geld. En het is echt iemand die er wat van kent, wees er maar zeker van. Hij zei dat ik best een systeem rond de 1000€ zou kopen omdat ik dan toch 'een klein beetje' zou kunnen meegaan met de onderdelen die uitkomen. Is dit systeem van Sprunk wel een game machine waarop ik goed zal kunnen gamen nu en in de toekomst? Zou ik hem kopen en later, als er nieuwe onderdelen uitkomen, gewoon de PC upgraden? Want die reactie heeft me aan het twijfelen gezet. Ik besef wel dat ik, als ik doorspaar, een beter systeem zal bekomen maar ik kan toch niet een jaar na datum nog langer wachten? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.