Jump to content

Nieuwe pc: Miek


Miek

Recommended Posts

Ik heb nu precies 600 €. Maar onlangs heeft iemand me vertelt dat er op dit systeem niet valt te gamen, dat het zonde is van m'n geld. En het is echt iemand die er wat van kent, wees er maar zeker van. Hij zei dat ik best een systeem rond de 1000€ zou kopen omdat ik dan toch 'een klein beetje' zou kunnen meegaan met de onderdelen die uitkomen.

Is dit systeem van Sprunk wel een game machine waarop ik goed zal kunnen gamen nu en in de toekomst? Zou ik hem kopen en later, als er nieuwe onderdelen uitkomen, gewoon de PC upgraden? Want die reactie heeft me aan het twijfelen gezet. Ik besef wel dat ik, als ik doorspaar, een beter systeem zal bekomen maar ik kan toch niet een jaar na datum nog langer wachten?

Serieus, alles gaat supersnel tegenwoordig. De games kunnen amper overweg met quadcore en er komen al processoren met 6(of waren het er nu 8)cores. Met dat systeem van Sprunk kan je zeker effe doorgaan. En sorry, maar ik ben het zat met die mensen die je kent die het altijd beter weten, als Taartje of Sprunk wat samenstelt is het altijd wat goeds. Neem dat maar van mij aan. ^^ Je kan doorsparen, of nu een PC kopen. Aan jou de keuze.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 369
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Miek

    51

  • TaartJJ~!

    45

  • Limbolander

    42

  • Sprunk

    38

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb nu precies 600 €. Maar onlangs heeft iemand me vertelt dat er op dit systeem niet valt te gamen, dat het zonde is van m'n geld. En het is echt iemand die er wat van kent, wees er maar zeker van. Hij zei dat ik best een systeem rond de 1000€ zou kopen omdat ik dan toch 'een klein beetje' zou kunnen meegaan met de onderdelen die uitkomen.

Het systeem is perfect om op te gamen. Het probleem is wel dat er gebruik wordt gemaakt van een ouder socket en hij dus niet 100% future proof is. Het argument dat je ongeveer 1000 euro uit moet geven om mee te kunnen is bullcrap, het gaat je in de mid range ook wel lukken.

Als het moederbord en eventueel de processor verandert worden naar AM3 is het een über future proof systeem. Die gozer die er verstand van schijnt te hebben lult shit.

Ik citeer de benchmark resultaten van Mythbuster, die GTA IV speelt op een systeem wat ik zelf samengesteld heb:

Met deze pc draai ik GTA IV met de meeste settings op high(sommige zelfs op extra high en highest), alleen de textures op medium, ik kan die schuif dingen makkelijk tot de helft zetten en sommige helemaal vol. Mijn benchmark van GTA IV:

Statistics

Average FPS: 51.04

Duration: 37.07 sec

CPU Usage: 66%

System memory usage: 57%

Video memory usage: 83%

Graphics Settings

Video Mode: 1280 x 768 (75 Hz)

Texture Quality: Medium

Texture Filter Quality: Highest

View Distance: 42

Detail Distance: 55

Hardware

Microsoft Windows XP Professional

Service Pack 3

Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series

Video Driver version: 6.14.10.6936

Audio Adapter: Creative Sound Blaster PCI

AMD Phenom II X4 920 Processor

Met een slechtere processor en een slechtere videokaart haalt Mythbuster meer dan 50FPS gemiddeld in de benchmark, met alles behalve de textures op high.

Nu Nemean^inf weer.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Ik raad je aan toch even alles te herzien, simpelweg omdat de lijst alweer zo verouderd is dat je nu betere onderdelen voor minder geld kan krijgen.

Voor 603 euro heb je nu een Phenom II X4 965 Black Edition met HD5770, stukken beter dan de HD4850 die je in het begin had. :)

1zn98y9.png

Link to comment
Delen op andere websites

Ik raad je aan toch even alles te herzien, simpelweg omdat de lijst alweer zo verouderd is dat je nu betere onderdelen voor minder geld kan krijgen.

Voor 603 euro heb je nu een Phenom II X4 965 Black Edition met HD5770, stukken beter dan de HD4850 die je in het begin had. :)

1zn98y9.png

Oke, voor m'n verjaardag krijg ik die som geld wel bij mekaar en met nieuwjaar enzoo.... Kan ik er al heel zware games mee draaien?

Liefste deze case http://alternate.be/html/productDetails.html?artno=TQXJ29

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

Ik raad je aan toch even alles te herzien, simpelweg omdat de lijst alweer zo verouderd is dat je nu betere onderdelen voor minder geld kan krijgen.

Voor 603 euro heb je nu een Phenom II X4 965 Black Edition met HD5770, stukken beter dan de HD4850 die je in het begin had. :)

1zn98y9.png

Oke, voor m'n verjaardag krijg ik die som geld wel bij mekaar en met nieuwjaar enzoo.... Kan ik er al heel zware games mee draaien?

Liefste deze case http://alternate.be/html/productDetails.html?artno=TQXJ29

Met die PC zul je games als GTA IV, Far Cry 2, Crysis en zulke 'heavy' games zeer goed draaien, met mooie graphics en framerate.

Daarnaast vraag ik me wel altijd af, als mensen aan game pc's denken en aanraden(niet iedereen maar wel veel mensen en die zeggen dat ze verstand hebben van pc's) dat ze zeggen dat het dan minimaal 1000 euro kost, tja, als je het nieuwste en het beste wilt kom je wel met gemak aan die 1000+ euro, maar meestal kom je met goedkoper ook al ver.

Link to comment
Delen op andere websites

Die pc is veel beter dan de mijne, en de mijne trekt elk spel totnogtoe ook op high. :bier: Kan je zeker ook nog lang genoeg mee voort, met DX11 videokaart en die processor. :Y

Jippie! Maar kan je die nog es vervangen door die case die ik heb gepost ? :puh: Want zelf kan ik niet goed werken met Alternate.

Kan ik ermee de nieuwste rFactor draaien?

En heeft de voeding blauwe of rode lichtjes inbegrepen? Ik heb laatst zo'n StealthStream voeding gezien, tot 550 watt die lekkere rode lichtjes had ;p. Ik zou mijn PC dan ook graag verlichten ;p

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

Die pc is veel beter dan de mijne, en de mijne trekt elk spel totnogtoe ook op high. :bier: Kan je zeker ook nog lang genoeg mee voort, met DX11 videokaart en die processor. :Y

Jippie! Maar kan je die nog es vervangen door die case die ik heb gepost ? :puh: Want zelf kan ik niet goed werken met Alternate.

Kan ik ermee de nieuwste rFactor draaien?

En heeft de voeding blauwe of rode lichtjes inbegrepen? Ik heb laatst zo'n StealthStream voeding gezien, tot 550 watt die lekkere rode lichtjes had ;p. Ik zou mijn PC dan ook graag verlichten ;p

Ik denk het niet, maar dat kost een paar duiten meer. :puh: Ik zou als eerste een goede PC halen, daarna de binnenkant mooi maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...