Jump to content

[WIP][TC][SA]U-SA!


Remi-X

Recommended Posts

Okej, maar ik denk dat ik alsnog wel een beetje ga baseren.

De Gateway's zijn niet echt op maat gemaakt in dat model, en ik wil dat je erdoorheen kan lopen. En als ik er muren in ga maken zoals ze nu zijn, dan word de Way wel erg smal.

Het is nu 3M hoog en 2M breed, maar als ik dan nog muren va 0,5M ga toevoegen word dat wel smal. En vanaf de buitenkant grote maken gaat ook niet echt, omdat er nog ondersteuningen dat in de weg zitten.

PS: Nieuwe screen: Beginsel van die ene haven, alhoewel ik nog steeds denk dat ik koelribben heb gemaakt :bonk:

nieuweafbeelding4gj6.th.gifthpix.gif

Met openingen aan de zijkant waar je in kan varen. De "koelribben" krijgen uiteindelijk een beetje een uiterlijk van een haven-steiger, met natuurlijk (weet niet meer hoe je ze noemt) die dingen waar je een touw om vast knoopt om de boot daar te laten liggen, voor een beetje realistische uitstraling.

PS2: Ik heb al een klein bugje moeten fixen in Sketchup, was een lijntje verkeert getekend :puh:. Maar alsof dat echt een "insect" is...

PS3: Mijn besluit is toch geworden om NR2 te gebruiken uit die Pier keuzes. Is toch wel het leukst denk ik. Binnenin kan ik dan een winkelcentrum maken, en kaartenverkoop met zo'n echte balie :D.

PS4: Die moet nog op de markt komen :bonk:...

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 581
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Remi-X

    145

  • Hackman

    80

  • .Senne

    69

  • MFCL

    67

Top Posters In This Topic

Posted Images

veel succes, ik ben zelf ook met een stad bezig, geen TC daar heb ik vroeger al eens pogingen toe gedaan maar dat wordt iets té.. Ik doe het samen met peter99 misschien dat ik binnekort wat kan laten zien.

Veel succes :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

De haven is af! Er zullen nog wel mooiere afwerkingen komen, of misschien nog aanpassingen, maar dit is het plaatje van nu:

nieuweafbeelding5xe5.th.gifthpix.gif

Ik heb helaas nog niet een houten steiger kunnen maken, dat is namelijk nogal wat werk. Maar dat zal waarschijnlijk nog wel komen. Dat nieuwe ding links, is een oprit voor een Vortex ofzo. Ik vind helaas de steigers nogal lelijk. Dus die moeten wel een aanpassing ondergaan, maar dat doe ik niet nu.

Ik ga nu eerst een klein stadje maken dat ongeveer op de plek ligt van Angel Pine met een vliegveld állá living (Levend) Verdant Meadows. Als ik dan paths ga maken, ga ik ervoor zorgen dat er mensen over het vliegveld lopen, kan je die omver-vliegen :D

Ook ga ik nog een bunker maken op het Verdant Meadows gebied. Als het kan met die rakettenwerpers van Area 69 daarbovenop.

Er komen daarnaast nog 2 echte steden: De naam weet ik nog niet :bonk:. Misschien kan iemand mee helpen verzinnen?

De 2 steden zullen allebei ongeveer wel even groot zijn.

Ik heb het volgende bedacht over de storyline:

-Je zal beginnen in dat kleine stadje op de plek van Angel Pine. Verdwaald en alles kwijt. Je zal een paar missies moeten doen en dan vlieg je naar de 2de stad, op de plek van Los Santos ongeveer.

-Daar zal je herenigt worden met je gang, je vrienden en familie. Maar daar komt dan Tenpenny ook in terug, en je zal een zware strijd met m voeren. Aan het einde van deze stad zal je met je gang tegen een 6 star moeten vechten, die zich uiteindelijk terugtrekt net als een gangwar. Tenpenny vlucht ook naar de 3de stad.

-Jij gaat met Sweet en wat anderen snel naar de 3de stad, missies doen en uiteindelijk: End of The Line. Daar zal je net als in de normale storyline Tenpenny moeten vermoorden. Maar deze keer wel met een 6 star achter je aan!

Of deze storyline zou kunnen weet ik niet, maar ik ga mijn uiterste best doen. Waarschijnlijk laat ik ook Big Smoke en Ryder leven, dan heb je toch meer mensen in het spel.

Morgen laat ik wat meer horen over de Angel Pine vervanging :D

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het volgende bedacht over de storyline:

-Je zal beginnen in dat kleine stadje op de plek van Angel Pine. Verdwaald en alles kwijt. Je zal een paar missies moeten doen en dan vlieg je naar de 2de stad, op de plek van Los Santos ongeveer.

-Daar zal je herenigt worden met je gang, je vrienden en familie. Maar daar komt dan Tenpenny ook in terug, en je zal een zware strijd met m voeren. Aan het einde van deze stad zal je met je gang tegen een 6 star moeten vechten, die zich uiteindelijk terugtrekt net als een gangwar. Tenpenny vlucht ook naar de 3de stad.

-Jij gaat met Sweet en wat anderen snel naar de 3de stad, missies doen en uiteindelijk: End of The Line. Daar zal je net als in de normale storyline Tenpenny moeten vermoorden. Maar deze keer wel met een 6 star achter je aan!

Of deze storyline zou kunnen weet ik niet, maar ik ga mijn uiterste best doen. Waarschijnlijk laat ik ook Big Smoke en Ryder leven, dan heb je toch meer mensen in het spel.

Allemaal wel leuk en aardig alleen het maken van missies is een van de moeilijkste vormen van modden laat staan dat je een hele storyline in elkaar knutselt, daar komt nog bij dat dit grapje bij elkaar meer dan je hele leven gaat kosten (iig als je alles in je eentje gaat doen..). Wat jij dus eigenlijks van plan bent is om een soort van eigen GTA te maken maar als het zo makkelijk was dan had iedereen binnen de kortste keren een GTA met een zelfverzonnen storyline gehad en dat is dus niet zo en dat gaat waarschijnlijk ook nooit zo worden..

Verder leuk verhaal maar om alles even samen te vatten, onmogelijk!

Link to comment
Delen op andere websites

komop zeg, hij vraagt toch of mensen mee willen helpen, een storyline en dat van die missie's wat je zegt kan ik wel in komen, maar ik gods naam: Het is niet onmogelijk, misschien moeilijk en dat verschil is er dus DUIDELIJK !

Bewerkt: door jozz
Link to comment
Delen op andere websites

@Hackman

Kej, goed dat je het zegt. Dan hoef ik daar voorlopig nog niet aan te beginnen. En begin ik ook niet voor niks. Maar eigenlijk moet ik dus gewoon iets maken zonder missies? En dan gewoon veel leuke dingen maken om normaal te doen?

@jozz: ja, maar het blijft dus moeilijk, ik dacht dat het makkelijk was :bonk:

Maar kleine races zijn volgens mij niet zo moeilijk te maken of wel? Dan zijn er tenminste wel wat missies :puh:.

En voordat ik dit bericht zag, had ik een indeling gemaakt van de steden. Alleen staat er nog wel een stuk van mijn storyline bij, maar die moet je maar wegdenken.

nieuweafbeelding6dz7.gif

Wel een goede indeling denk ik?

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

de indeling is aan jou he, wat jij leuk vindt het is jou mod ;)

Race missie's lijken mij ook nog wel te moeilijk, of je moet iemand hebben die meedoet die een beetje verstand van heeft.

PS: met mijn post hiervoor wil ik niks uitlokken ik val niemand persoonlijk aan ik geef alleen mijn mening

Bewerkt: door jozz
Link to comment
Delen op andere websites

Kej dan houden de missies gewoon op. Wel jammer maar niks aan te doen.

Objecten die kunnen breken zoals glazen, flesjes enz, is dat wel te maken?

ja ik zal even de tutorial voor je zoeken

hier staan veel tutorials en zijn heel handig http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=78454

en dit is je tut: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=66152

!let op dit is wel voor 3ds max!

Bewerkt: door jozz
Link to comment
Delen op andere websites

Kej dan houden de missies gewoon op. Wel jammer maar niks aan te doen.

Objecten die kunnen breken zoals glazen, flesjes enz, is dat wel te maken?

Natuurlijk kun je die objecten in-game zetten! Ze zitten er al immers in, als je kijkt naar een van de beginnende missies van GTA: SA waar je bij Emmet's op flessen moet schieten en aan het einde ook een auto de lucht in moet schieten, die flessen kun je dan met modden er simpel in zetten, al zou ik echt niet weten hoe maar dat staat wel hier. ;)

Je kunt trouwens heus wel missies maken, alleen een hele storyline is gewoon te veel; ook als je het met meer mensen doet. Onmogelijk is het inderdaad niet maar het is nogal jammer om meer dan een jaar aan een mod te besteden en dan heb ik het er nog niet eens over dat je dan ook bij elke missie een verhaal moet verzinnen. En dan de missie zelf maken kan ook zomaar eens fout gaan als je bijvoorbeeld iets vergeet te doen en dan doet je hele missie het niet. Als je er al aan begint denk ik dat je ontzettend veel uithoudingsvermogen nodig hebt. ;)

Verder ziet je model er tot nu toe mooi uit, ga zo door! :)

Bewerkt: door Hackman
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, die flesjes ga ik ook op een train gebied in het militaire gebied plaatsen denk ik. Maar missies ga ik niet maken, dan kan ik denk ik toch beter niks doen, ik kan dan beter m'n eigen game maken :bonk:, maar hoe dat moet weet ik al helemaal niet :bonk:.

Hier is wel het eerste kaartje in legenda, alleen stad1 is monochrome omdat ik daarmee bezig ben. Het hele kleine stippie daarin is een tent, waar ik je laat beginnen met t spel als dat lukt.

nieuweafbeelding9pd0.jpg

Ook een mod dat ik wil doen: De Burger Shot veranderen in Burger King, Well Stacked Pizza in Domino's, de Cluckin' Bell in KFC, en de kleding winkels ook zo, ga maar door. Ik weet dat dat wl mogelijk is met het GXT maar ook ingame? is dat dan gewoon in sketchup een winkel maken met een KFC logo bijvoorbeeld?

Ik ben ook nog op zoek naar hulp, misschien iemand die wilt helpen met een paar steden te modellen? Of wat NFSU2 Tracks? Ik zie nu al dat dat enorm veel werk is.

Link to comment
Delen op andere websites

ha Remi-X

Ik zie dat je dus van plan bent om meerdere vette steden in je mod te maken. Maar ik moet je hierbij wel mededelen dat dit heel veel werk kan gaan kosten. Wanneer het wat slechter gaat kan het proces zelfs stil gaan liggen (zoals bij GTA Mafia Stories)

Dus daarom vind ik het belangrijk om je een paar tips te geven, over de manier waarop je steden samensteld en maakt. In ieder geval zal ik het niet zo doen dat je de stad verdeeld in lots, en vervolgens iedere keer als je een lot afhebt je models ingame zet. Dit kan voor problemen zorgen aangezien het op deze manier wat langzaam kan uitlopen, en in dergelijke gevallen kan het ook zo uitlopen dat de lots geen mooi geheel geven. (zoals bij GTA Mafia Stories het geval was).

Ik raad je aan om al te beginnen met een gedeelte van de stad, en deze uit te werken in 3ds max, en naderhand het geheel ingame pleuren.

Ook raad ik je aan om het jezelf wat makkelijker te maken, dus door bijvoorbeeld, zoals ik heb gedaan, de oppervlakte van je stad te verdelen in roosters van 10 bij 10 coords in 3ds max (sketchup). Dit zijn precies de juiste afmetingen voor een weg van 2 rijstroken breed, in verhouding is 10 bij 10 coords gelijk aan 10 bij 10 meter. Dit is eigenlijk alleen van toepassing in 3ds max, maargoed...

Vanuit dit rooster kan je dus heel gemakkelijk je gebouwen uit de grond stampen, en dit gaat dan ook in een redelijk tempo. Het meeste werk wat je zal moeten doen, is het aanbrengen van details. Tegenwoordig is het erg aangeraden om in hoge kwaliteit te werken, dit betekend dus dat bijvoorbeeld ieder raampje in het gebouw naar binnen is geplaatst. Dit geld ook voor de deuren, en dingen zoals roosters e.d. Het is belangrijk dat bepaalde 'te vierkante' vormen worden aangepast naar wat rondere vormen. Dit is niet echt noodzakelijk voor de details, maar vooral bij het geheel, dus het gebouw zelf zegmaar.

Uiteindelijk heb je een mooi resultaat om ingame te zetten. Maar dan is je mod nog niet echt waardig vergeleken met andere HQ mods zoals Gostown, en Alien City. Het is heel belangrijk dat je radiosity prelightning aanbrengt bij je models m.b.v. 3ds max. O.a. raad ik je aan een skylight te gebruiken, en deze af te stemmen om de sfeer die je mod mee wilt geven te benadrukken (bijvoorbeeld: donkere gebouwen e.d.)

Uiteindelijk zal je ook nog een hele hoop generics moeten plaatsen. ALs extraatje kun je ook nog gebruik van animaties, en GFXs (vuur/rook e.d.)

Ik wens je iig heel veel succes met je mod, en hoop dat je mod niet stil komt te liggen zoals met Mafia Stories is gebeurt.

Met vriendelijke groet:

Tim :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Daar heb ik idd wel wat aan, dat coorden ofzo had ik ook nog nooit van gehoord. Maar dat is dus wel handig. Maar ik ben bang dat ik dan erg vierkante steden krijg of niet? En dus eigenlijk is 1 weghelft 5 meter breed wat ik uit je tekst ophaal?

Terwijl als ik die coords ga zetten in sketchup, moet ik dan om d tien meter een ijn zetten of kan het anders? als ik om de 10 m een lijn zet is dat ook wel veel werk, het gebied is 6m2 groot..

En een paar steden ga ik (hopelijk) alleen een begin en een eind geven, ik wil namelijk nog wel hulp van nog wat anderen, als dat er is. Dat zal sowieso makkelijker en sneller verlopen dan.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...