Jump to content

Ook Welke videokaart?


Vansloneker

Recommended Posts

Mijn HIS Radeon X1600 AGP is overleden, hij gaf al lang problemen en nu doet ie het helemaal niet meer.

Wat betreft videokaarten ben ik niet op de hoogte van zeg maar de prestatie rangorde van de nog leverbare AGP kaarten. Daarom deze vraag om suggesties.

Ik zoek een ongeveer gelijkwaardige vervangende videokaart. Het is vooral bedoeld om VC te spelen en een enkele keer SA. Het mag vooral niet te veel geld kosten (helaas).

Is er iets passends van Nvidia want ik heb veel ergernis van het Catalyst Control Center van ATi.

Link to comment
Delen op andere websites

ik weet niet hoe goed de HIS Radeon X1600 AGP is want ik ken hem niet...

maar als je een goedkope kaart nodig hebt waarmee je vc en sa kan spelen heb je misschien wel wat aan de NVIDIA Geforce 6800, die is rond de 60 euro

Link to comment
Delen op andere websites

ik weet niet hoe goed de HIS Radeon X1600 AGP is want ik ken hem niet...

maar als je een goedkope kaart nodig hebt waarmee je vc en sa kan spelen heb je misschien wel wat aan de NVIDIA Geforce 6800, die is rond de 60 euro

die kaart heb ik en dat ding kan zelf crisis doen!!! (alles op low)

Link to comment
Delen op andere websites

Hartelijk dank voor de reacties. Op zich ben ik altijd tevreden met de ATi prestaties geweest. Met de X1600 kon ik soepel VC en SA spelen.

Maar het Catalyst Control Center geeft me 3 grote irritaties:

1 het duurt een eeuwigheid om het openen, doet een enorme aanslag op het systeem. Ik merk ook dat het opstarten van Windows langer duurt

2 onder Windows 2000 steeds meldingen dat een programma niet geladen kon worden

3 bij gebruik van RDP (extern bureaublad) altijd een melding dat de drivers niet goed werken

Link to comment
Delen op andere websites

Hartelijk dank voor de reacties. Op zich ben ik altijd tevreden met de ATi prestaties geweest. Met de X1600 kon ik soepel VC en SA spelen.

Maar het Catalyst Control Center geeft me 3 grote irritaties:

1 het duurt een eeuwigheid om het openen, doet een enorme aanslag op het systeem. Ik merk ook dat het opstarten van Windows langer duurt

2 onder Windows 2000 steeds meldingen dat een programma niet geladen kon worden

3 bij gebruik van RDP (extern bureaublad) altijd een melding dat de drivers niet goed werken

Wat wil je er maximaal aan uitgeven?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wel een leuk kaartje voor je gevonden van ATI. Misschien dat deze wat voor je is: ATI X1650 PRO ^_^

Hij heeft zelf gezegd dat hij liever geen ATi meer heeft. :7

Ja, dat weet ik, maar op alternate hebben ze nou niet bepaald goede Nvidia AGP kaarten. Met een GeForce 6 serie loop SA zo traag als dikke stront. Dat kun je die jongen ook niet aan doen.

En als je echt een krachtpatser wil, denk ik dat dit zo'n beetje de beste AGP kaart is: klik (wel een ATI kaart)

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Een nVidia 7600GT is een prima kaart, en die is ook bij Alternate te koop (klik!). Je kan er met hedendaagse games prima mee uit de voeten (GTA SA werkt waarschijnlijk met alles op high en géén Anti Aliasing op een framerate van rond de 40 (als de framelimiter af staat) en dat is een hoge framerate.). Zoiezo zijn de eisen van de topic starter helemaal niet hoog, dus dit zou een prima kaart zijn van nVidia.

Link to comment
Delen op andere websites

Een nVidia 7600GT is een prima kaart, en die is ook bij Alternate te koop (klik!). Je kan er met hedendaagse games prima mee uit de voeten (GTA SA werkt waarschijnlijk met alles op high en géén Anti Aliasing op een framerate van rond de 40 (als de framelimiter af staat) en dat is een hoge framerate.). Zoiezo zijn de eisen van de topic starter helemaal niet hoog, dus dit zou een prima kaart zijn van nVidia.

Maar als hij 15 euro meer neer telt, kan hij zelfst de AA nog eens aan zetten. 0_0

Link to comment
Delen op andere websites

Maar als hij 15 euro meer neer telt, kan hij zelfst de AA nog eens aan zetten. 0_0

Maar voor die 15 euro meer zit hij wel met de baggere software van ATi. Ik vond de nVidia drivers ook handiger.. :7

Ja, dat is ook wel weer waar, maar het is gewoon een kwestie van wennen denk ik. Ik zelf heb nog nooit een ATI kaart gehad, dus of de drivers bagger zijn weet ik niet. Maar op ten duur kom je er toch wel eens uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Van wat ik kan vinden aan reviews lijkt een NVidia6200 me iets aan de lichte kant. Wel lekker stil natuurlijk zonder fan. Hoewel ik hier eens een PC heb geserviced met een FX5200 die VC best aardig draaide. Ik neem toch aan dat een 5200 lichter is dan een 6200?

Bij de meeste online winkels zie ik maar enkele kaarten snel leverbaar, dat maakt de spoeling dun.

Meer dan €100 geef ik er niet aan uit en liever minder dan dat, maar, niet ten koste van de prestaties want als het niet loopt heb je er ook niks aan.

Wat vinden jullie van deze? Is er ook als GT maar dan wel 50% duurder.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan zou ik voor die duurdere gaan, omdat:

- DDR3 geheugen i.p.v. DDR2 geheugen (dus sneller)

- De GPU werk op 540 Mhz i.p.v. 400 Mhz (dus sneller)

- Geheugensnelheid is hoger (dus sneller)

En gewoon omdat een GS eigenlijk een lichte uitvoering van de GT is. GS is dus minder geschikt voor games dan een GT.

Dus, ga voor die GT, dan heb je volgens mij een goede APG kaart, en kun je zeker SA op high spelen. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...