gangster28 Geplaatst: 3 juli 2005 Rapport Geplaatst: 3 juli 2005 heb nu een mooi gebouw gemodeld, maar er zitten open vlakken bij die ik nie digt krijg hoe doe ik dat?Model je plaatje werk niet. Reageren
Big-Bear Geplaatst: 3 juli 2005 Rapport Geplaatst: 3 juli 2005 heb nu een mooi gebouw gemodeld, maar er zitten open vlakken bij die ik nie digt krijg hoe doe ik dat?Model je plaatje werk niet. jawel hoor, maar bij deze host moet je even wachten Reageren
gangster28 Geplaatst: 12 juli 2005 Rapport Geplaatst: 12 juli 2005 gewoon alle lijnen nog een keer overtrekken. maar nu heb ik een vraag. ik kan niet meer exporteren als 3ds alleen nog maar als 2d wat moet ik doen? Reageren
Big-Bear Geplaatst: 12 juli 2005 Rapport Geplaatst: 12 juli 2005 Ja, maar bij mij nog erger, ik zie mijn Sketchup files niet eens meer in de Zmodler, ik heb nou een mooie halfpipe, wat is nou mijn problem Reageren
bigG Geplaatst: 12 juli 2005 Rapport Geplaatst: 12 juli 2005 heb je wel of heel erg ingezoemd of heel erg uitgezoemd? ik heb dit ook een keer gehad maar toen scrolde ik een halfe minuut terug en toen zag ik heb opeens (je moet dit niet doen in 3D vieuw) Reageren
Big-Bear Geplaatst: 13 juli 2005 Rapport Geplaatst: 13 juli 2005 nee, dat bedoel ik niet, maar als ik ze wil openen of importeren zie ik ze niet staan in de map waar ze wel allemaal staan Reageren
Jorge_F Geplaatst: 13 juli 2005 Rapport Geplaatst: 13 juli 2005 nee, dat bedoel ik niet, maar als ik ze wil openen of importeren zie ik ze niet staan in de map waar ze wel allemaal staan Ik zie ze ook soms niet in zmodeler, je kan dan gewoon je model exporteren naar .dff en .x bestanden als je zeker weet dat ze goede grote zijn. Reageren
Goofy Geplaatst: 13 juli 2005 Rapport Geplaatst: 13 juli 2005 nee, dat bedoel ik niet, maar als ik ze wil openen of importeren zie ik ze niet staan in de map waar ze wel allemaal staan Als je ding af is in sketchup moet je hem niet alleen opslaan maar exporteren als 3ds bestand want een sketchup bestand kan zmodeler niet inporteren en zie je ze ook niet in het inport venster staan. Als je je ding uit sketchup exporteerd als 3ds dan kan je hem denk ik wel zien. Reageren
bigG Geplaatst: 23 juli 2005 Rapport Geplaatst: 23 juli 2005 Ik heb een probleem: ik heb met photoshop een texturen gemaakt (zie plaatje beneden) maar om het goed te gebruiken moet ik hem 90 graden draaien. Hoe moet ik dit doen? Reageren
Jorge_F Geplaatst: 23 juli 2005 Rapport Geplaatst: 23 juli 2005 (bewerkt) Ik heb een probleem: ik heb met photoshop een texturen gemaakt (zie plaatje beneden) maar om het goed te gebruiken moet ik hem 90 graden draaien. Hoe moet ik dit doen? In photoshop het plaatje draaien! Je texture in SketchUp draaien lukt dacht ik niet, dat kan alleen in 3ds max 7 . Bewerkt: 23 juli 2005 door snorege Reageren
bigG Geplaatst: 23 juli 2005 Rapport Geplaatst: 23 juli 2005 Bedankt het is gelukt B) . Naja eigelijk niet helemaal maar ik heb mijn texture ook verkeerd gemaakt maar dat ga ik nu veranderen. Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 4 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 Ik heb met sketchup een huis gebouwd.,. en nu heb ik geen idee waarmee ik het moet openen om er een DLL, COL, enz bestand van te maken,., want de naam waarmee die het opslaat is in geen enkel proggie te openen kan iemand me helpen ofzo *-) Reageren
Wauzie Geplaatst: 4 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 Ok, het gaat als volgt: 1- Je hebt het bestand *.3ds nodig om later een DFF/COL uit te krijgen, dus ga naar File->Export->3d Models en kies *.3DS 2- Je hebt een *.3Ds bestand, open nu het programma Z-modeler 1.07b 3- Vanuit hier maak je een DFF en een bestand (X) dat je nodig hebt om de COL te maken, ga naar export en kies *.DFF/*.COL vul de DFF naam in (met .dff erachter!). Klik op Export en kies VICE CITY 4-Ga nu nog eens naar Export, maar kies nu *.x en sla hem op onder dezelfde naam 5-Open de Colmaker van Steve-m en laad je X bestand, ga naar opties->mirror en kies X-as, vul dan de naam van de col in en maak de col 6-Open de TXDbuilder en voeg al je BMP texturen toe, druk op Build TXD Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 4 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2005 alles gaat 'denk' ik wel goed.,., met die uitleg all1 als ik bij de coll maker ben en ik druk op make collision file.. dan loopt ie nadat ie 4 X'en heeft weergegeven vast heb geen idee waar het aan kan liggen.,. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.