Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hoe zet ik ze er in ? :puh:

ik heb dit gemaakt:

huis23dl.jpg

huis30uu.jpg

huis28do.jpg

ZModeler v1.07b zijn? wan op site staat aleen dit

If download does not start or your browser does not support redirect, then use the link below to download ZModeler v1.07.

/files/zmodeler_v107.exe

Bewerkt: door dabeast
  • Reacties 318
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wauzie

39

• Eclipse

19

• Bradley H.

17

• Goofy

16

Top Posters In This Topic

Posted Images

nog 1 tip voor de mensen die sketchup gebruiken gebruik AUB nooit de scale tool in sketchup omdat dit ervoor zorgt dat het middelpunt van het object verschuift het is veel beter om in zmodeler te scalen door middel van procenten meestal is eerst 10% en daarna afhankelijk van de grote 70 t/m 80 procent net goed om het object in verhouding te krijgen met de rest. en voor zmodeler die is te downloaden op

http://www.zmodeler2.com/files/zmodeler_v107.exe

rechtermuisknop opslaan als.

en meer tutorials over modding en uv-mapping etc in het engels voor zmodeler zijn er ook op de site te vinden

http://www.zmodeler2.com/?mode=downloads

ook mis ik hier paar dingetjes zoals UV_mappen in sketchup , roteren van textures in sketchup en het positioneren van textures aangezien dit heel simpel is uit te leggen.

ga naar de texture map (paint bucket icoon)

kies een texture en klik die aan ga nu naar het vlak dat je wilt texturen

het vlak word nu geselecteerd druk op rechtermuisknop nu zie je onderaan

>texture>position

nu kan je met een handje je texture verschuiven

nu punt 2 als je bij position nog een keer op rechtermuisknop klik komt er te staan

> flip

>rotate

>done

>reset

door het flippen of roteren van een texture kan je simpel alle soorten vlakken texturen hopelijk heeft dit iets nuttigs bij gebracht.

Bewerkt: door Aad
  • 1 year later...

kan iemand een geldige link naar sketchup 4.0 geven aub

ik heb namelijk de nieuwe maar daar kan je niet exporteren als 3ds

Bewerkt: door stivie
  • 5 maanden later...
Geplaatst:
Hier kunnen jullie m'n tutorial lezen en jullie vragen stellen. Verder kunnen jullie je objecten laten zien die je met Sketchup hebt gemaakt. Dus AUB geen Spam.

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>TUTORIAL</span>

hoi, :cya:

ik heb een tekening gemaakt met sketchup, maar hoe krijg ik die in gta san andreas? ik al een hoop tut's gelezen maar ik moet dan een dff-file maken van mijn tekening maar hoe doe je dat? ik heb al met z-modeler geprobeerd, maar dat is alleen voor vice city en voor gta 3, en met 3ds max scripts krijg ik de error: call needs funtion or class

weet iemand raad? :?

• 1 maand later...
:tu: Handig, dankzij je tut is m'n broer juistbegonnen met modellen en begint hij met GTA SA modding :puh::tu: Bewerkt: door .:TOM:.
  • 3 maanden later...
Geplaatst:

Hey allemaal, ik had twee vraagjes:

1] Hoe krijg je een plaatje in sketch up!

2] Hoe verdubbel je iets of plak je een ander bestand aan een ander bestand :D

---

Timske :D

• 1 maand later...

Ik heb een vreemd probleempje met SketchUp:

Ik probeer dus een bekend huis na te maken.

Het ging allemaal goed, het zag er goed uit (vind ik zelf dan)

maar ik was op een gegeven moment ramen aan het toevoegen, en opeens beginnen de muren raar te doen.

Er ontstonden allemaal diagonale lijnen, en de muren worden maar half zichtbaar.

SketchUp herkent de muren wel als een normale rechthoeken.

Hieronder zie je 2 screenshots, op de eerste is alles nog normaal, bij de 2e heb ik 1 vierkant (wat een raam moet worden) toegevoegd, en dan gaan de muren dus raar doen.

Weet iemand waar het probleem in zit en hoe ik dit kan oplossen?

post-70241-1198448604_thumb.jpg

post-70241-1198448610_thumb.jpg

Alvast bedankt,

Groetjes Sandra

Bewerkt: door Sandra18[NL]
  • 2 weken later...
Geplaatst:

dat doe je met de follow me tool (ergends bij de tools tab) en dat gaat zo:

maak eerst een stuk van de cilinder en maar dan een lijn hoe je hem wilt pak de follow me tool en selecteer de cilinder en ga dan over de lijn en klaar

Geplaatst:

Dat gaat niet, de cylinder is rond, dus de follow me to gaat over het rondje. Dan krijg je dus dat het over het hele rondje versprijd is en niet naar 1 kant...

Geplaatst:

Beste Sandra,

Ik heb op youtube een tutorial gevonden hoe je een huis moet bouwen. En daar komen ook ramen bij te pas. Dus hopelijk zal het hiermee lukken.

Nogmaals veel succes.

Geplaatst:

@Rullez dat helpt niet....

@sanda gum eerst alle ramen weg en pak dan de line tool. dan maar je met de line tool ramen (rechts onder kun je de afstand zien) en dan heb je BV een vierkant dan pak je de tool naar rotate en klik je op het vlak binnen het vierkant den kijk wat jij goed vind. pak dan de vergroting's tool en maar de buitenste van de raam iets naar buiten en de binnenste naar binnen (niet te veel) als je het zo doet dan lukt het wel ;)

• 3 weken later...
Geplaatst:

Kun je in Sketchup iets doen dat die zwartelijnen weg gaan? ik bedoel geen delete maar dat die niet zichtbaar zijn.

Zodat de uitlaat mooier lijkt.

rcblokjemetuitlaatyi5.th.png

Greetz Ferryn

Geplaatst:

wat heb ik voor de models veranderen nodig? photoshop en sketchup? en sorry maar : ( waar is die gratis dowload?van photoshop en sketchup!)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...