Jump to content

[OVR]Sketchup vragen Topic


Wauzie

Recommended Posts

  • Reacties 318
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wauzie

    39

  • Eclipse

    19

  • Bradley H.

    17

  • Goofy

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

als ik zo naar de tekst kiijk zou ik zeggen dat je bepaalde objecten of effecten of wat dan ook erin hebt gezet, maar dat die niet kunnen in je file waarnaar je het exporteerd (waarschijnlijk .dff of .x). of je bent gewoon vergeten de extensie achter de naam te zetten

Link to comment
Delen op andere websites

als ik zo naar de tekst kiijk zou ik zeggen dat je bepaalde objecten of effecten of wat dan ook erin hebt gezet, maar dat die niet kunnen in je file waarnaar je het exporteerd (waarschijnlijk .dff of .x). of je bent gewoon vergeten de extensie achter de naam te zetten

Ligt eraan welke file......als je een dff wil hebben moet je de extensie, bij x-file niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Al mijn problemen:

Scalen:

Na het scalen zijn mijn textures heel erg groot. Bv, mijn afdakje met rood-witte strepen; de textuur is zodanig groot of het huisje zodanig klein dat je maar 3 heel uitgerokken strepen ziet. Kan iemand me helpen. Ik probeerde al heel kleine streepjes, hertexturen enzo maar het lukt me niet.

Zmodeller error(zie vorige pagina):

Ik druk wel degelijk op export.

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit mensen.......let op, de textures van Sketchup zijn jpg en ze hebben meestal niet de goede resolutie.

kan toch aangepast worden als je het object exporteert ?

Afteraf ja.....maar soms past iets dan net niet meer... ik ga voor de veilige manier, vantevoren alles bmp maken met de juiste resolutie

----------------------------

Leuk Fabriekje, je lijkt al aardig met Sketchup om te kunnen gaan. Ga zo door. Misschien wil Foepie, Jarno, Timotees of Hunter je fabriek hebben, zij maken het industrie gebied

Link to comment
Delen op andere websites

Al mijn problemen:

Scalen:

Na het scalen zijn mijn textures heel erg groot. Bv, mijn afdakje met rood-witte strepen; de textuur is zodanig groot of het huisje zodanig klein dat je maar 3 heel uitgerokken strepen ziet. Kan iemand me helpen. Ik probeerde al heel kleine streepjes, hertexturen enzo maar het lukt me niet.

Zmodeller error(zie vorige pagina):

Ik druk wel degelijk op export.

Waar gebeurt dit, Sketchup of Z-modeler

Sketchup:

Druk op de textuur en druk met de rechtermuisknop op EDIT en haal het slotje van de grendel af. Typ nu kleine getallen en en de textuur wordt kleiner.

Z-modeler:

Selecteer je object en kies dat Select->UV mapped. Kies nu de vieuw UV mapper en zoom uit zodat je een textuur kan ontdekken. Scale hem nu (Modify->Scale)

Link to comment
Delen op andere websites

Het is in sketchup. Ik heb het laagste getal ingevuld, 1'1". De textuur is wat kleiner maar nog steeds veel te groot.

Maar je hoeft niet in de maten van Sketchup in te vullen, vul gewoon 1 of 2 in..........

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...