Jump to content

Nicole Scherzinger sig: tips aub.


Miek

Recommended Posts

Sorry voor de korte uitleg.

Daarom juist een paar vragen wat ik niet snapte:

  • In deze tutorial, moet ik de render ook zo plaatsen als het staat beschreven in de tut?

  • In dezelfde tut staat:
  • CRTL + klik op je render layer zodat hij de omvang. Selecteer nu normaal de Blur layer. Zorg dat je steeds de selectie ziet, klik nu op delete zodat je de render ziet.
    Kan dus iemand de vetgedrukte tekst uitleggen, wat ik moet doen, bv, CRTL plus klik op de muis, op de render, werkt niet. Er gebeurt gewoon niets. Ik werk namelijk op de laptop. En wat moet ik doen, wat is de blur layer?

  • Als je de tut verder leest, zie je de selecting trick. Er staat bij hoe je die moet doen, maar geen effect bij de laptop.. Is er een andere manier het te doen?

  • gangste.jpg
    Hij maakt allerlei stappen, maar hoe? Ik ben echt hopeloos..

  • En waarom Apply Image eigenlijk? Maar dat snap ik eigenlijk een beetje, anders kan je niet gaan smudgen.

Groet,

Miek :)

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

Gij zijt ook ech zo ne zottekop :7

Sorry voor de korte uitleg.

Daarom juist een paar vragen wat ik niet snapte:

  • In deze tutorial, moet ik de render ook zo plaatsen als het staat beschreven in de tut?

Zoek gewoon zelf een render uit en plaats hem gewoon zo als jij hem mooi vind staan. Het mooiste resultaat zal je waarschijnlijk krijgen als je de render ongeveer wel op dezelfde plaats neerzet.

  • In dezelfde tut staat:
  • CRTL + klik op je render layer zodat hij de omvang. Selecteer nu normaal de Blur layer. Zorg dat je steeds de selectie ziet, klik nu op delete zodat je de render ziet.
    Kan dus iemand de vetgedrukte tekst uitleggen, wat ik moet doen, bv, CRTL plus klik op de muis, op de render, werkt niet. Er gebeurt gewoon niets. Ik werk namelijk op de laptop. En wat moet ik doen, wat is de blur layer?

Maak eerst een nieuwe layer. Dan ga je naar Image --> Apply Image. OP die layer doe je een gausian blur (Filter --> blur --> Gausian blur). Nu gaan we de render weer schep maken door: te kijken op je layerpanel, daar zie je je render layer staan. Waarschijnlijk staat er ook een klein afbeeldinkje bij (anders moet je even rechtermuisknop op de layer doen en dan iets van uh... large image ofzo.) Ga nu op dat afbeeldinkje staan. Druk dan op [CONTROL] en klik met je muis op het afbeekdinkje. nu is dus het gedeelte waar je render staat geselecteerd. Ga nu terug naar de layer waar je je gausian blur op hebt, en druk op delete.

Die stap ik erg vaag uitgelegd, ik heb me 2x bedacht over wat ze nou eigenlijk bedoelde :puh:

blur en dan die settings die daar staan. Het is idd een beetje vaag uitgelegd. De blur tool is

  • Als je de tut verder leest, zie je de selecting trick. Er staat bij hoe je die moet doen, maar geen effect bij de laptop.. Is er een andere manier het te doen?

De 'selecting truck' id gewoon dat wat ik net uitlegde met dat slecteren van alles wat niet transperant is van de layer waar je op staat.

  • gangste.jpg
    Hij maakt allerlei stappen, maar hoe? Ik ben echt hopeloos..

Door simpelweg steeds weer een stukje te smudgen.

  • En waarom Apply Image eigenlijk? Maar dat snap ik eigenlijk een beetje, anders kan je niet gaan smudgen.

Met een apply image maak je zegmaar een layer met zegmaar een kopie van alles wat je hebt gemaakt in een layer. Gewoon een layer die precies hetzelfde is als wat jij op je beeld hebt staan.

Groet,

Miek :)

Gegroet co-leader :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Door simpelweg steeds weer een stukje te smudgen.

Mmm, ik bedoelde hoe hij iedere keer zo'n mooie smudge bij z'n signature voegt, is er een soort trukje om een mooi effect smudge te bekomen? Zoals hij doet, maakt hij simpelweg mooi effecten op de sig, en kom de render er 'uitgesprongen', maar toch blijft er een mooi effect, namelijk de smudge die wat over de sig gaat.

Bedankt voor de selecting trick uit te leggen, daardoor snap ik al een groot deel meer. Respect +.

Kan er iemand uitleggen hoe hij zo'n mooie achtergrond in maar 5 stappen maakt? Dank je!

Gegroet co-leader :puh:

Dag gansje van me :7.

Groet,

Miek ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Door simpelweg steeds weer een stukje te smudgen.

Mmm, ik bedoelde hoe hij iedere keer zo'n mooie smudge bij z'n signature voegt, is er een soort trukje om een mooi effect smudge te bekomen? Zoals hij doet, maakt hij simpelweg mooi effecten op de sig, en kom de render er 'uitgesprongen', maar toch blijft er een mooi effect, namelijk de smudge die wat over de sig gaat.

Bedankt voor de selecting trick uit te leggen, daardoor snap ik al een groot deel meer. Respect +.

Kan er iemand uitleggen hoe hij zo'n mooie achtergrond in maar 5 stappen maakt? Dank je!

Gegroet co-leader :puh:

Dag gansje van me :7.

Groet,

Miek ;)

Hij doet helemaal niks met effecten (nouja... smudgen is een effect). Zoals ik al zei: door simpelweg te smudgen. Hij smudged gewoon steeds een beetje van de sig. Als je dat niet snapt, dan zou ik ten eerste een goede smudge-brush pack downloaden op Deviantart. Als je dat hebt gedaan: zoek een ronde smudge-brush (als het goed is zit die wel in het pach die je uitgekozen hebt), en neem iets van 15 a 20 pixels (de grootte van je brush...) ;). Ga nu op de plek waar je wil gaan 'smudgen' staan en maak met je muis korte beweginkjes. :puh: Het mooiste is om met de flow mee te gaan, dus allemaal een beetje naar de buitenkant in dit geval.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, ik deed alles wat jullie zeiden en ook alles volgens de tut, waarom kom ik dan dit scharminkel uit?!

Niole.jpg

Wel, ik zei net, ik doe alles volgens het boekje en toch kom ik deze lelijke signature uit... Wie kan er zeggen wat ik beter kan maken?

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

Nou, ik deed alles wat jullie zeiden en ook alles volgens de tut, waarom kom ik dan dit scharminkel uit?!

Niole.jpg

Wel, ik zei net, ik doe alles volgens het boekje en toch kom ik deze lelijke signature uit... Wie kan er zeggen wat ik beter kan maken?

Het is moeilijk uit te leggen hoe je precies moet smudge via posts als je nog niet veel smudge ervaring hebt. Ik kan je wel een aantal tips meegeven. Nicole heeft donker haar, de achtergrond had je dan beter donker kunnen laten. Nu vloekt het op de lichte achtergrond. Ook kun je beter de render wat inblenden door het ook aan de zijkanten wat te smudge. Met smudgen bepaal je zelf wat voor effect er aan gegeven moet worden. Je had naar mijn mening gewoon de stock moeten gebruiken waarop ze al stond. Het ziet er nu heel geplakt uit en dat zie je goed aan het haar, op een donkere achtergrond merk je daar niks van. Probeer veel tutorials te zoeken over smudge werk, mocht je daar interesse in hebben. Ik begon namelijk over het smudge omdat de stock daar wel goed voor was. Natuurlijk kan je ook géén smudge technieken gebruiken maar iets anders, dat is aan jou.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even alles nauwkeurig gevolgd uit beide tut's, en met de stock gewerkt. Wat deed ik?

Ik heb een paar keer de stock gedupliceerd, en gecheckt welke blending mode's een mooi effect kunnen maken.

Een deel van de stock gesmugd, zoals op de tut van Ferre.

Daarna heb ik wat Gaussian Blur toegvoegd, de blur verwijderd van de render en een C4D ingevoegd en op overlay gezet zodat er ook wat licht effect is.

Voor nog meer effect heb ik een Lens Flare neergezet, zoals Levi zei. Dat ging redelijk goed! :tu:

Voor het af te maken heb ik tekst gezocht, mooie tekst zoeken ging echt redelijk vlot! :tu: En dan wat geprutst aan Brightness/Contrast. Weetje: de sig bevat 42 layers bij benadering.

Nu, hier is de outcome:

Nicolescherz.jpg

Ik ben er redelijk tevreden over, volgens mij ziet het er redelijk goed uit. Maar jullie oordeel is natuurlijk het belangrijkst. Maar andere leden, aub nog niet voluit posten, want vandaag maak ik dan wel een Showroom topic aan.

@Ferre: door jou tut is het mij gelukt! Bedankt! En ook jij bedankt Levi, je hebt meer dan meer mij geholpen! ;)

Groet,

Miek :)

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

Prachtig! Maar het enigste wat me niet bevalt aan die signature zijn de vingers, de wijsvinger is mooi lichtgevend (of hoe je het ook noemt) maar de middelvinger is heel erg veel verschillend. Kan je niet iets doen om de middelvinger wat beter te maken zoals de wijsvinger? Dan zou het wel heel erg mooi zijn.

Knap werk co-leadertje. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...