Jump to content

[2008] Vragen topic


Dutchy3010

Recommended Posts

Nou Jowx, kijk. Dit zei PatrickW letterlijk:

(...) Het is een verkiezing, geen wedstrijd. De award voor beste GTA IV kenner gaat bijvoorbeeld ook naar degene waarvan de mensen die stemmen denken dat hij of zij het meeste van GTA IV afweet. Het is dus geen wedstrijd waarin je je moet bewijzen om een prijs te winnen.

Hier zegt hij dat het gaat om op mensen te stemmen waarvan je denkt dat ie de award verdient. Dat komt dus neer op je eigen mening verkondigen. Waar of niet? Een eigen mening is als het ware onschendbaar: daar kun je het mee eens of daar kun je het niet mee eens zijn, maar ja, de mening telt bij zo'n verkiezing. Niet dan?

Echter bleek nu dat enkele nominaties niet meegeteld werden. Waarom? Lantyz verklaarde:

Juist om te voorkomen dat er voor zorgen dat er merkwaardige kanshebbers in de poll terecht komen tellen we bizarre nominaties niet mee. Als een lid Keesje voor de ABN trofee nomineert terwijl Keesje ABN overduidelijk niet beheerst (ik noem maar iets ;)), dan gaan wij er vanuit dat het lid in kwestie de Awards probeert te ontwrichten en tellen de stemmen daarom ook niet mee.

Ik geef toe, dat vind ik heel begrijpelijk. Maar is dat nu eigenlijk wel zo eerlijk? Vooral omdat, zoals ik hierboven al zei, het bij verkiezingen gaat om het uitbrengen van je eigen stem, je eigen mening. Alles goed en wel, maar zolang de organisators (in dit geval de admins) het er maar mee eens zijn. Als zij de nominatie onterecht vinden, wordt ie maar even voor het gemak geschrapt - en dát komt imo een beetje over als niet-democratisch. Snap je nu wat ik bedoel?

Daarom nam ik even - sarcastisch bedoeld - het ABN-trofee als voorbeeld, om aan te geven dat die nou ook niet bepaald eerlijk verloopt wat dat betreft. En waarom per se die ABN-trofee? Nou, kijk, ABN is zonneklaar. Iemand die het beste ABN typt kàn geen mening zijn, omdat ABN vastgelegde regels zijn: we hebben allemaal geleerd dat je boom spelt als b, o, o, m. En dat geldt voor alle woorden. Het is controleerbaar. Het zijn vastgelegde regels. Hoe kan dan iemand die totaal geen ABN typt (en ja, daarom refereerde ik naar die ABN-trofeeën van voorgaande jaren, en dat is overigens niet lullig bedoeld hoor) wel zo'n prijs winnen, omdat iedereen op die persoon stemt omdat ze denken dat ie ABN typt, terwijl je dat toch helemaal niet kàn denken? :?

En om inhoudelijk op Jowx' post te reageren: 't is idd de bedoeling dat er nu iets aan gedaan wordt, want ja, wat gebeurd is is gebeurd en dat valt niet meer te veranderen. Maar, dan kom ik toch nog steeds terug op wat ik hierboven zei: hoe krom een mening ook lijkt, 't is en blijft een mening en ik vind het niet erg democratisch als sommige meningen/nominaties geschrapt worden omdat de organisatie het er eventueel niet mee eens is (omdat ze het misschien een aanleiding vinden om de awards te ontwrichten - dit kunnen ze echter nooit met 100% bewijzen).

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 132
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickyHendriks

    10

  • Pietje II

    9

  • PatrickW

    8

  • Jowx

    7

...

Prima, dan spelen we het op die manier.. ^^ In hoeverre geloof jij dat de mensen die deze dubieuze nominaties hebben uitgebracht ook daadwerkelijk vonden dat zij de beste kandidaat waren voor die categorie? Het lijkt me nogal duidelijk dat het niet zo was, dus dan klopt het toch gewoon? Je moet nomineren op de personen van wie je denkt dat ze het beste zijn, maar als je iemand nomineert waarvan je zeker kan zijn dat die gene niet het beste is lijkt me het niet meer dan normaal dat je nominatie verwijderd wordt. Dus...

Wie heeft deze badge eigenlijk gemaakt?

Het ziet er in ieder geval wel zeer fraai uit :tu:

Anticlimax..

Link to comment
Delen op andere websites

...

Prima, dan spelen we het op die manier.. ^^ In hoeverre geloof jij dat de mensen die deze dubieuze nominaties hebben uitgebracht ook daadwerkelijk vonden dat zij de beste kandidaat waren voor die categorie? Het lijkt me nogal duidelijk dat het niet zo was, dus dan klopt het toch gewoon? Je moet nomineren op de personen van wie je denkt dat ze het beste zijn, maar als je iemand nomineert waarvan je zeker kan zijn dat die gene niet het beste is lijkt me het niet meer dan normaal dat je nominatie verwijderd wordt. Dus...

Dus... hoe weet je dat zo zeker? Hoe weet jij zo zeker dat iemand een nominatie plaatst waarvan hij of zij niets van meent?

Link to comment
Delen op andere websites

Dus... hoe weet je dat zo zeker? Hoe weet jij zo zeker dat iemand een nominatie plaatst waarvan hij of zij niets van meent?

Sorry hoor, maar dat is in de gevallen die verwijderd zijn vrij duidelijk.. Tenzij je erg naïef bent, want als je dit wilt gaan ontkennen is het einde zoek. Bewijzen kan je het toch nooit, maar dat is geen reden om dit soort onzin te tolereren. Ik begrijp je punt, maar je moet ook zien dat de crew moet handelen naar het redelijke...

Link to comment
Delen op andere websites

Dus... hoe weet je dat zo zeker? Hoe weet jij zo zeker dat iemand een nominatie plaatst waarvan hij of zij niets van meent?

Sorry hoor, maar dat is in de gevallen die verwijderd zijn vrij duidelijk.. Tenzij je erg naïef bent, want als je dit wilt gaan ontkennen is het einde zoek. Bewijzen kan je het toch nooit, maar dat is geen reden om dit soort onzin te tolereren. Ik begrijp je punt, maar je moet ook zien dat de crew moet handelen naar het redelijke...

Precies, maar nooit 100% bewijsbaar... :puh:

En het maakt niet uit of je naïef bent of niet. Stel nou eens dat jullie een nominatie verwijderen die door een lid juist wél terecht gemaakt was?

Nogmaals ik vind het gewoon niet echt democratisch van de organisators. Stel, ik ben een wrede dictator van een land, en laat alle mensen ''eerlijk'' kiezen wie zij als leider van het land willen... maar ik laat wel bij elk stemhokje een kerel plaatsen die je bij je strot vastgrijpt als je ook maar dreigt een ander persoon dan mij te stemmen... want ja, dat vind ik omdat ik wil handelen naar het ''redelijke''.... wat is dan redelijk? In ieder geval niet het stem van het volk.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

...

Stel:

Meneer A nomineert meneer B voor een ABN Award.. Meneer B post alleen in br33zah taal.. Dan is het neem ik aan overduidelijk dat er iets niet klopt. Neem een award voor het meest behulpzame lid. Een lid dat nooit helpt wordt genomineerd, wederom overduidelijk dat er iets niet klopt. Of het beste Mega Lid, dat alleen nog maar loopt te kloten. Allemaal nominaties die nergens over gaan, ook al is dat zogenaamd gemeend door de gene die nomineert. Je vergelijking slaat nergens op, want we handelen niet voor eigen belang. Daarbij komt dat bij zo'n verkiezing meestal de kandidaten al geselecteerd zijn, dus een stem gewoon geldig is. Net zoals je stem nu geldig is, we grijpen je nu ook niet vast als je bij beste mod niet op mij stemd.. Mits ik er achter kom natuurlijk, dan hang je.. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Meneer A nomineert meneer B voor een ABN Award.. Meneer B post alleen in br33zah taal.. Dan is het neem ik aan overduidelijk dat er iets niet klopt.

Jep idd, dat klopt helemaal, en daar komen we terug op het punt waar ik het al eerder over had: hetgeen wat er rammelt aan de ABN-trofee. Hoe kan zo'n award nou uitgereikt worden omdat de meeste mensen iets vonden, en niet omdat zo'n winnaar daadwerkelijk gecontroleerd is op spelfouten/grammatica etc.?

Allemaal nominaties die nergens over gaan, ook al is dat zogenaamd gemeend door de gene die nomineert.

Ja, dus? Dan laten jullie dus serieuze nominaties niet meetellen (ook al zijn ze in jullie ogen ontwrichtend voor de awards), en krijg je dus feitelijk gezien potentieel door de organisators ontwrichte awards?

Link to comment
Delen op andere websites

Dus... hoe weet je dat zo zeker? Hoe weet jij zo zeker dat iemand een nominatie plaatst waarvan hij of zij niets van meent?

Bij een aantal lijstjes (zoals bijvoorbeeld lijstjes bij wie overal dezelfde naam is geplaatst), was het overduidelijk. Die hebben we dus niet meegeteld. Daarnaast hebben we ook bepaalde nominaties niet meegerekent, omdat ze overduidelijk nergens op sloegen. Dan doel ik op dat iemand totaal niet gepost heeft in een subforum, of maar een paar posts. Verdienen ze dan de award? Verdient iemand het om beste GTA IV kenner te worden (ik zeg maar iets), terwijl die daar 0 posts heeft geplaatst? Wij hebben bij elk van dat soort nominaties gekeken naar de feiten, bijvoorbeeld: die heeft er maar 3 posts geplaatst in heel zijn forum-carrière, waarvan er 0 in 2008. Moet hij dan Beste GTA SA kenner worden? Zo hebben wij besloten welke nominaties eruit werden gehaald. Wij zijn hierbij zo objectief mogelijk gebleven. Het is in ieder geval niet "die vinden wij niet aardig, dus die nominatie houden we er lekker uit".

Bij dingen als "Beste Superlid", hebben wij vrijwel niets weggelaten (behalve de lijstjes die we in totaal eruit hebben gehaald, maar die zijn op 1 hand te tellen ;)). Daar heeft een ieder zijn eigen mening, ook al is die persoon totaal niet behulpzaam. Dat kunnen wij, zoals jij zegt, niet controleren. Wie weet vond die persoon toevallig gezelligheid veel belangrijker voor een superlid dan behulpzaamheid. Maar als we zouden zien (al kan dat in dit geval niet eens, dan zou hij al gedegradeerd zijn) dat een superlid in 2008 niet gepost heeft, dan zouden we die niet in de poll hebben gezet. Het is niet enkel een mening van de admins, zo van "hem vind ik geen GTA SA kenner, dus die mag niet in de poll". Het is een met feiten onderbouwde mening: "die heeft in 2008 niet gepost in GTA SA forum, dus die hoort die award niet te krijgen". We zouden elke verwijderde nominatie kunnen beargumenteren, al gaan we dat natuurlijk niet in publiek doen. Als iemand die denkt dat hij/zij wel genomineerd is voor een bepaalde categorie, maar niet in de poll staat, kan hij/zij natuurlijk altijd een PM sturen naar een admin. Dan leggen wij uit waarom hij/zij niet in de poll staat.

Dan over de ABN-Trofee, je hebt helemaal gelijk dat er niets wordt gecontroleerd. Maar dan kunnen we net zo goed heel de awards schrappen, is dat wat je wil? Aangezien ook niemand gecontroleerd heeft wie het beste Megalid is (is niet eens te controleren), niemand gecontroleerd heeft wie het meeste van GTA IV weet. Wie weet heb ik met 25 posts wel evenveel kennis neergezet dan iemand anders met 500 posts daar (wat grotere, meer behulpzame berichten). Wedden dat ik het dan niet win van die ander? Alles is wat iemand vindt, niet wat werkelijk zo is. Het gaat erom hoe je jezelf presenteert op een bepaald "vakgebied" (bij gebrek aan een beter woord). Dat is zo bij alle awards: zowel de award voor Beste GTA IV Kenner als de ABN-Trofee.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, dus? Dan laten jullie dus serieuze nominaties niet meetellen (ook al zijn ze in jullie ogen ontwrichtend voor de awards), en krijg je dus feitelijk gezien potentieel door de organisators ontwrichte awards?

Nogmaals, je kan mij er niet van overtuigen dat ze serieus zijn...

Link to comment
Delen op andere websites

Dus... hoe weet je dat zo zeker? Hoe weet jij zo zeker dat iemand een nominatie plaatst waarvan hij of zij niets van meent?

Bij een aantal lijstjes (zoals bijvoorbeeld lijstjes bij wie overal dezelfde naam is geplaatst), was het overduidelijk. Die hebben we dus niet meegeteld. Daarnaast hebben we ook bepaalde nominaties niet meegerekent, omdat ze overduidelijk nergens op sloegen. Dan doel ik (...) die denkt dat hij/zij wel genomineerd is voor een bepaalde categorie, maar niet in de poll staat, kan hij/zij natuurlijk altijd een PM sturen naar een admin. Dan leggen wij uit waarom hij/zij niet in de poll staat.

Oké, met deze helder uitgelegde tekst heb je me overtuigd. Ik geef je gelijk.

Dan over de ABN-Trofee, je hebt helemaal gelijk dat er niets wordt gecontroleerd. Maar dan kunnen we net zo goed heel de awards schrappen, is dat wat je wil? Aangezien ook niemand gecontroleerd heeft wie het beste Megalid is (is niet eens te controleren), niemand gecontroleerd heeft wie het meeste van GTA IV weet. Wie weet heb ik met 25 posts wel evenveel kennis neergezet dan iemand anders met 500 posts daar (wat grotere, meer behulpzame berichten). Wedden dat ik het dan niet win van die ander? Alles is wat iemand vindt, niet wat werkelijk zo is. Het gaat erom hoe je jezelf presenteert op een bepaald "vakgebied" (bij gebrek aan een beter woord). Dat is zo bij alle awards: zowel de award voor Beste GTA IV Kenner als de ABN-Trofee.

Maar dan dit. Iets wat ik al eerder ook heb opgehaald: ik vind dat de ABN-trofee niet past in het rijtje. En oké, ik begrijp dat het er om gaat dat je jezelf presenteert op een bepaald "vakgebied", en dat de rest daarover dus kan oordelen. Daarom vind ik een ABN-trofee eigenlijk gewoon belachelijk. Nogmaals, het gaat bij ABN niet om iemand zijn mening, maar of woorden goed gespeld zijn, teksten grammaticaal in orde zijn etcetera. Daar valt gewoon niet over te twisten. Iedereen ziet dat ''Ik hep gesgrefen'' een foutief gespelde zin is, dus absoluut geen ABN. Maar toch kan iemand ervoor kiezen deze persoon wel voor een ABN-trofee te nomineren. Ook iemand met totaal niet lopende zinnen (die we wel hebben meegemaakt afgelopen awards) kan gaan voor de ABN-trofee. Eigenlijk zou iemand geweldig perfect, compleet foutloos ABN moeten typen wil ie aanspraak maken op zo'n ABN-trofee. Toch? Ik vind die trofee wat dat betreft gewoon een vreemde eend in de bijt. Wat mij betreft zou een ander bedachte award beter op de plek van de ABN-award kunnen staan, in verkiezingen als de GTAForum-awards.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...