Jump to content

Netbook


Sprunk

Recommended Posts

Hallo forumfreaks,

Ik wil graag een compacte netbook hebben om het volgende mee te kunnen doen.

Op de bank of ergens anders:

- Internetten

- MSN'en

- Hyven :7

- Huiswerk maken in word of excel (misschien ook wel PowerPoint)

- E-mailen (MS Outlook)

- Foto's opslaan en bewerken met Picture Manager.

Nou weet ik dat deze dingen geen hoogwaardige prestaties leveren, maar kan ik met zo'n netbook (met Intel Atom etc) die dingen doen die ik wil doen? Het is een NETbook, maar kun je ook meer dan alleen internetten?

Zo ja, wie kan mij een goede netbook aanraden, die niet meer kost dan 200/250 euro? Hij moet wel WLAN, een USB poort en Windows hebben. Linux lijkt mij 3x niks.

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk eens >>hier<< :puh:

Ik wou compleet hetzelfde als jou.

En ik kan je voor de 250 € de Asus EEE PC en de Acer Aspire One aanraden, maar dan zeker de laatste, die veel betere specs heeft. :Y

Kijk anders ook eens >>hier<<, staan voldoende modellen. Al is het wel moeilijk om een erg goede netbook met XP te vinden voor onder de 250€, dat weet ik uit ondervinding. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

- Internetten: Ja, met draadloos internet via WI-Fi (dus moet je modem hebben)

- MSN'en: Tuurlijk

- Hyven: Ook

- Huiswerk maken in word of excel (misschien ook wel PowerPoint) In office 2003 sowieso, 2007 misschien ook wel.

- E-mailen (MS Outlook): normaal gezien ook wel.

- Foto's opslaan en bewerken met Picture Manager: geen idee, ken picture manager niet. Maar moet ook wel lukken. :Y

Wlan: ja

USB: allebei drie, ook kaartlezer

Windows: hangt ervan af welk model.

Link to comment
Delen op andere websites

Op die site (laptopshop) moet je helemaal naar beneden voor de specs van de pc's.

Jammer genoeg voldoen er maar 2 aan jouw eisen, en dat zijn de Asus EEE PC 4g wit en zwart..

De acer aspire one wordt onder de 300 euro geleverd met Linpus Linux, wat echt zuigt. Kijk maar eens op de site van Acer voor een Teaser.

Best is om gewoon eens in de media-markt in jouw buurt binnen te stappen, dat ga ik namelijk ook doen. De prijs t.o.v die site kan namelijk erg verschillen.

Link to comment
Delen op andere websites

een .iso'tje van maken, of de inhoud van de cd kopieren naar een USB en het zo installeren.

of de map 'office' van een andere pc kopieren naar een USB, en die dan kopieren naar jouw SSD, en dan zou het in vele gevallen ook werken. Dus gewoon installeren op andere pc, installatiemap kopieren naar usb en op jouw HDD zetten :bier: Genoeg manieren. :puh:

en die netbook is inderdaad vrij goed voor z'n prijs, had ik nog niet eens gezien. Is eigenlijk iets tussen asus EEE 4gig en Asus EEE 900, met gratis externe hdd :o

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Als je zelf in het bezit bent van de officiële CD is er niets illegaal aan. Je hebt betaald voor je CD, en mag er dus mee doen wat je wilt voor eigen gebruik.

En inderdaad, 2003 zou er makkelijk op moeten lopen. 2007 Misschien ook nog wel, maar dan iets minder vlot. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...