Jump to content

GTA IV Modding

Recommended Posts

Geplaatst:
Beta 2 ziet er gaaf uit.

Mijn mod was een mod dat je gekleurde radio logos gaf ingame.

Oh heb jij die gemaakt! Hehe die gebruik ik. Is wel beter! :tu:

• Reacties 264
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• wtc

82

• HA5H

37

• grandpa

31

• TaartJJ~!

29

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

wtc, ik zat net eens rond te rijden met de Taxi maar kwerd achterna gezeten door de politie dus ze schoten mijn banden lek.

Op een gegeven moment reed ik door gras heen op mijn 4 velgen en ontdekte dat mijn velgen nu diepe groeven in het gras maakten.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar als je de sneeuw op de een of andere manier dik kan maken en de codes en etc. van die groeven van het gras kunt opsporen dan kun je in Béta 8 ofzo een echt trackingspoor voor auto's en sneeuw maken :tu:

Geplaatst:

@ -Haakon-:

Dank voor de tip! Maar zoals grandpa ook al zei ben ik niet zo'n krak in coding! ;) Maar dit betekend niet dat ik het niet ga proberen! Ik werk eerst alles qua textures af, (wat soms al moeilijk genoeg is) en zie daarna wat ik nog kan doen! ^_^

wtc

Geplaatst:
@ -Haakon-:

Dank voor de tip! Maar zoals grandpa ook al zei ben ik niet zo'n krak in coding! ;) Maar dit betekend niet dat ik het niet ga proberen! Ik werk eerst alles qua textures af, (wat soms al moeilijk genoeg is) en zie daarna wat ik nog kan doen! ^_^

wtc

Ok is goed ;)

Maar als je hulp nodig hebt met iets dan weet je me te vinden ;)

Geplaatst:

Niko ging langs de kapper :puh:

nikofaceds0.png

gemaakt met sparkiv en photoshop

de texture die je zal moeten verplaatsen staat bij

Grand Theft Auto IV/pc/models/cdimages/playerped.rpf -> head_diff_000_a_whi.wdt -> head_diff_000_a_whi

post-72936-1231102910.png

Geplaatst:

Ik heb nu een probleem.

Als ik een textures verander komt de oude kleur terug als ik het voorwerp met een bepaalde hoek bekijk.

Iemand een idee hoe ik dit kan voor komen?

Geplaatst:
Ik heb nu een probleem.

Als ik een textures verander komt de oude kleur terug als ik het voorwerp met een bepaalde hoek bekijk.

Iemand een idee hoe ik dit kan voor komen?

Welke textures heb je precies veranderd, met wat heb je ze vervangen en met welk programma?

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb de desert eagle veranderd en de taxi.

En toen weer terug veranderd naar DDS formaat.

Programma,s

OpenIV

Paint.net

Bewerkt: door grandpa
Geplaatst:

Voorlopig is er nog niet echt veel modbaar. Dit komt natuurlijk omdat het spel nog maar een maandje uit is. Niet getreurt, alles gaat zeer snel nu (met tools creëren enzovoort). Het is nu gewoon een kwestie van tijd.

Wat er al te modden valt/ wat er al bestaat:

• Scripten is mogelijk op 2 manieren: ALICE en aru's C++ hook. ALICE werkt ongeveer hetzelfde als CLEO, aleen dan in plaats van op basis van SCM taal, is ij op LUA gebaseert. De C++ is iets anders. Deze heeft een source code die als basis dient om te injecten.
  • Texture mods kunnen gemaakt worden, (met SparkIV en Open IV). Let wel op dat je aleen met OpenIV de textures kan exporteren (voorlopig aleen nog maar Level 1 detail.
  • Er zijn model vieuwers, en ook een 3DS Max import script. Aleen zijn deze nog in erg primitieve status, dus oncorrecte normals, geen UV's en onstabiel importeren. Het duurt nog een tijdje voordat er export scripts komen, aangezien er weinig mensen hier aan bezig zijn.
  • En natuurlijk alle data files enzovoort van GTA4.

Tutorials voor GTA4 zullen er komen waneer er nood voor is, wat nog niet meteen is..

DaBeast.

Geplaatst:
Voorlopig is er nog niet echt veel modbaar. Dit komt natuurlijk omdat het spel nog maar een maandje uit is. Niet getreurt, alles gaat zeer snel nu (met tools creëren enzovoort). Het is nu gewoon een kwestie van tijd.

Wat er al te modden valt/ wat er al bestaat:

• Scripten is mogelijk op 2 manieren: ALICE en aru's C++ hook. ALICE werkt ongeveer hetzelfde als CLEO, aleen dan in plaats van op basis van SCM taal, is ij op LUA gebaseert. De C++ is iets anders. Deze heeft een source code die als basis dient om te injecten.
  • Texture mods kunnen gemaakt worden, (met SparkIV en Open IV). Let wel op dat je aleen met OpenIV de textures kan exporteren (voorlopig aleen nog maar Level 1 detail.
  • Er zijn model vieuwers, en ook een 3DS Max import script. Aleen zijn deze nog in erg primitieve status, dus oncorrecte normals, geen UV's en onstabiel importeren. Het duurt nog een tijdje voordat er export scripts komen, aangezien er weinig mensen hier aan bezig zijn.
  • En natuurlijk alle data files enzovoort van GTA4.

Tutorials voor GTA4 zullen er komen waneer er nood voor is, wat nog niet meteen is..

DaBeast.

Klopt ;) Maar met Spark IV is het nu ook al mogelijk om bestanden te gaan importeren. Ik werk nu aan de snowmod, en moet zeggen dat dat al redelijk gelukt is! Qua textures zit ik op 65% :tu:

Snowmod trailer:

wtc

:cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...