Jump to content

GTA IV Modding


wtc

Recommended Posts

Nja, ik mod in elk geval op PC, das het makkelijkst ;)

Misschien is het dan voor PS3 enkel mogelijk voor gevorderden ^_^

OpenIV is uit! :tu:

De testrun van de snowmod is nabij!

Heb je nog bandensporen kunnen maken, of niet? :eten:

Ja maar das voor beta2 ;)

Maar het testen van beta 1 blijkt al een probleem! Ik heb alle textures met open IV geimporteerd, en ze zijn opgeslagen. Als ik bvb met Spark IV kijk, zie ik alle sneeuwtextures zitten. Als ik dan het spel start, is alles weer normaal zoals vroeger :duh:

Dit kan lastig worden!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 264
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • wtc

    82

  • HA5H

    37

  • grandpa

    31

  • TaartJJ~!

    29

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hier de eerste ingame screenshots van beta1:

foutjevi1.png

foutje2nk7.png

Enige wat ik gedaan heb zijn textures vervangen met OpenIV, dit wordt dus ff zoeken wat hier nu weer aan de hand is! :7

Je kleur is misschien te " simpel" waardoor het als een Transpa Color wordt gezien? (Doorzichtig) Waarmee edit je de .img files? Volgens mij heb je ze volledig vervangen, of niet? Je kan ze beter met een Brush Tool o.i.d. "sprayen met de witte sneeuwkleur, zodat de straat ook automatisch her en der te zien blijft! ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Hier de eerste ingame screenshots van beta1:

Enige wat ik gedaan heb zijn textures vervangen met OpenIV, dit wordt dus ff zoeken wat hier nu weer aan de hand is! :7

Je kleur is misschien te " simpel" waardoor het als een Transpa Color wordt gezien? (Doorzichtig) Waarmee edit je de .img files? Volgens mij heb je ze volledig vervangen, of niet? Je kan ze beter met een Brush Tool o.i.d. "sprayen met de witte sneeuwkleur, zodat de straat ook automatisch her en der te zien blijft! ^_^

Nee, ze is niet egaal wit, er zitten nog "onbesneeuwde" stukjes in... (Zie screen)

Ik heb de PNG's uit de IMG's gehaald, en met Open IV vervangen erin. Dit zou normaal moeten werken, maar doet het dus niet. Eerst zag ik gewoon het wegdek zoals het er normaal uit ziet, maar nadat ik ook tussen de textures de "blauwe" heb gespawnt werd alles doorzichitig. Ook alle gebouwen zijn ineens blokken geworden! (Niet alleen de wegen)... Vaag!

ex3qt4.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Hier de eerste ingame screenshots van beta1:

foutjevi1.png

foutje2nk7.png

Enige wat ik gedaan heb zijn textures vervangen met OpenIV, dit wordt dus ff zoeken wat hier nu weer aan de hand is! :7

Als je de textures niet ziet dan betekent het dat het programma dat niet herkent. Vaak heb je dan ook lightmaps nodig omdat moderne spellen deze nodig hebben om goed te functioneren. Hier is een link met een tutorial, wel in het engels:

http://forum.thegamecreators.com/?m=forum_...132242&b=33

Tutorial is ergens beneden, het .fps deel moet je overslaan dat zal magic IV waarschijnlijk voor je doen en anders gta4 wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je de textures niet ziet dan betekent het dat het programma dat niet herkent. Vaak heb je dan ook lightmaps nodig omdat moderne spellen deze nodig hebben om goed te functioneren. Hier is een link met een tutorial, wel in het engels:

http://forum.thegamecreators.com/?m=forum_...132242&b=33

Tutorial is ergens beneden, het .fps deel moet je overslaan dat zal magic IV waarschijnlijk voor je doen en anders gta4 wel.

Maar welk programma heb ik dan nodig, en wat moet ik dan precies doen om die textures werkend te krijgen? Want snap de tut niet zo goed ^_^

Bewerkt: door wtc
Link to comment
Delen op andere websites

In het belang van mijn snowmod V1.0 zou ik iemand moeten hebben die mij de originele vehicle.dat bestand kan uploaden. Dit is gevestigd in C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\pc\models\cdimages

Dan kunnen de eerste screens online komen! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Hier de eerste ingame screenshots van beta1:

foutjevi1.png

foutje2nk7.png

Enige wat ik gedaan heb zijn textures vervangen met OpenIV, dit wordt dus ff zoeken wat hier nu weer aan de hand is! :7

Je kleur is misschien te " simpel" waardoor het als een Transpa Color wordt gezien? (Doorzichtig) Waarmee edit je de .img files? Volgens mij heb je ze volledig vervangen, of niet? Je kan ze beter met een Brush Tool o.i.d. "sprayen met de witte sneeuwkleur, zodat de straat ook automatisch her en der te zien blijft! ^_^

Dit heb ik ook vaak als ik dan het spel opnieuw start is ie weer normaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...