Jump to content

GTA IV Modding


wtc

Recommended Posts

Wat je wel hebt is dat je vanuit de auto héél soms eens het water ziet wegrenderen en meteen weer verschijnen, maar dit is vrij zelden. Vanuit een heli ziet het er iets minder mooi uit, daar verdwijnt het water en verschijnt het weer aan de lopende band! Maar dat probleem is iets wat voor later is ;)

Dit gebeurt ook vaak als je met een boot door het centrum van Algonquin vaart. (weet niet of jij Algonquin onder water hebt staan :puh:)

Dat denk ik wel dat dat ook onderwater staat.

wtc ff een paar vraagjes:

als Ped auto's in het water rijden gaan ze dan ook drijven?

Net zoals niko in het waterrijdt?

En kan je ook vloedgolven creeren?

En kan je met een knop ook weer al het water weg halen?

Groetjes: Mitchell/Tommy-Vercetti

Bewerkt: door Tommy-Vercetti
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 264
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • wtc

    82

  • HA5H

    37

  • grandpa

    31

  • TaartJJ~!

    29

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dat denk ik wel dat dat ook onderwater staat.

wtc ff een paar vraagjes:

als Ped auto's in het water rijden gaan ze dan ook drijven?

Net zoals niko in het waterrijdt?

En kan je ook vloedgolven creeren?

En kan je met een knop ook weer al het water weg halen?

Groetjes: Mitchell/Tommy-Vercetti

Inderdaad, Algonquin staat ook "onder water" ;)

Als Peds in het water rijden gaan ze inderdaad ook drijven! ^_^

Vloedgolven kunnen gecreëert worden, maar dit moet heel voorzichtig gedaan worden, dit is iets voor later. Ik heb gisteren de golven op 5.0 gezet, en ze kwamen boven de stad uit, dus niet de bedoeling ;)

Link to comment
Delen op andere websites

lawl, tsunami's ? :puh:

Neen, iets onrealistischer :puh:

Hier is de Watermod v1.0!

T'heeft me wat tijd en tests gekost, maar dit is voorlopig het beste wat ik eruit kan halen! ;)

Features van de mod:

- Water staat standaard 5m hoger (*)

- Als jij, of andere peds in het water rijden (dat diep genoeg is uiteraard) zal je auto drijven, en kan je verdrinken.

- Luchthaven blue hell is opgelost

- Veel minder renderfouten

Kleine "bugjes" die je nog kan tegenkomen:

- Heel soms zie je eens een renderfout van het water of het land. (Maar eerder zelden)

- Vanuit een heli krijg je rare zwarte vlakken boven de horizon.

(*) Als je het waterlevel wil aanpassen moet je de water.dat openen en op zoek gaan naar "5.0001", pas daarin enkel de 5 aan! Dit geeft de hoogte van het water aan in meters. Hoe hoger het getal, hoe hoger het water zal staan.

Voor deze mod zeg ik toch wel Copyright wtc! Want ik heb niks gebruikt van de watercode die ik op gtagames.com heb gevonden, dus deze mod is door mij gemaakt! ^_^

Enkele screens:

79524897ol9.jpg

96629182jg3.jpg

95673791km5.jpg

veel plezier!

wtc

:cya:

Watermod_v1.0.zip

Link to comment
Delen op andere websites

lawl, tsunami's ? :puh:

Neen, iets onrealistischer :puh:

Hier is de Watermod v1.0!

T'heeft me wat tijd en tests gekost, maar dit is voorlopig het beste wat ik eruit kan halen! ;)

Features van de mod:

- Water staat standaard 5m hoger (*)

- Als jij, of andere peds in het water rijden (dat diep genoeg is uiteraard) zal je auto drijven, en kan je verdrinken.

- Luchthaven blue hell is opgelost

- Veel minder renderfouten

Kleine "bugjes" die je nog kan tegenkomen:

- Heel soms zie je eens een renderfout van het water of het land. (Maar eerder zelden)

- Vanuit een heli krijg je rare zwarte vlakken boven de horizon.

(*) Als je het waterlevel wil aanpassen moet je de water.dat openen en op zoek gaan naar "5.0001", pas daarin enkel de 5 aan! Dit geeft de hoogte van het water aan in meters. Hoe hoger het getal, hoe hoger het water zal staan.

Voor deze mod zeg ik toch wel Copyright wtc! Want ik heb niks gebruikt van de watercode die ik op gtagames.com heb gevonden, dus deze mod is door mij gemaakt! ^_^

Enkele screens:

79524897ol9.jpg

96629182jg3.jpg

95673791km5.jpg

veel plezier!

wtc

:cya:

Geweldig! :klap::klap:

ik heb dan NOG wel geen IV maar het ziet er echt top uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Al lezende hier toch jammer dat ik de PC versie niet heb.... Mijn laptopje trekt 'm niet, ben ik bang! :duh: Ik heb de 360 versie, en ja, dan valt er weinig te modden... De voorgaande GTA's heb ik wel op de PC gehad, ook gemod en al, en tevens andere games zoals NFS III en NFS High Stakes.

Maar goed, mijn reden om hier te posten, want ik dwaal af! :puh:

@ wtc:

Om nog even in te gaan op je snowmod. Je geeft aan dat de textures van de straten veel ctrl+c ctrl+v werk is, oftewel 1000x de zelfde texture. Over de belijning: In real life zie je op de straten altijd door warmte van auto's e.d. de belijning als eerste weer verschijnen. Dit komt, omdat het oppervlak van de belijning hoger ligt dan het asfalt, en omdat de verf die gebruikt wordt vaak vochtafstotend is, zodat de effecten van water op het wegdek worden beperkt.

Je zou dus in je mod de belijning in de texture laten zien, inderdaad niet volledig, maar gedeeltelijk, door op een klein deel van de texture (één achte deel ofzo) op de belijning je snow effect met fading aan te brengen, zodat je dus niet alleen de belijning zelf daar weer terugziet, maar ook links en rechts van de belijning deels wat asfalt. Ik denk dat je dan een behoorlijk realistisch beeld terugziet.

Over de gekopiëerde textures: Dat zal in Broker/Dukes en Bohan minder zijn? Thans in de 360 versie zijn de wegen hier vaak "hersteld" met planken e.d. deze nemen in real life vocht op, dus ook die planken zouden sneeuwvrij weergegeven mogen worden! :sigaar:

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :bier: Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

@ Jacky-2007:

Goeie tips! :tu: Wanneer ik aan die fase van de mod begin zal ik dat eens bekijken hoe dat te realiseren is! ;)

@ -Haakon-:

De snowmod smeekt om getest te worden, dus ik wacht daar nog steeds op ^_^

@ gta player:

Raar! Er zit nogtans een readme in! Je kan de watermod gewoon openen met kladblok..

wtc

Link to comment
Delen op andere websites

nog een paar vraagjes aan wtc over de sneeuw mod:

als auto's stil staan ligt er dan ook sneeuw op?

Sneeuwt het ook echt?

Zitten objecten zoals dozen enz. ook onder de sneeuw?

Zijn sommige wateren bevroren?

Groetjes Tommy-Vercetti.

:Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...