Jump to content

Hoe high defenition is jouw huis?


IV trailer

hoe high defention is jouw huis?  

69 leden hebben gestemd

  1. 1. Hebben jullie al een HD-televisie in huis?

    • Alleen mijn ouders
      20
    • Alleen ikzelf
      7
    • Beide
      14
    • Nee
      28
  2. 2. Hebben jullie al een decoder in huis die HDTV kan uitzenden?

    • Alleen mijn ouders
      14
    • Alleen ikzelf
      2
    • Beide
      6
    • Nee
      47
  3. 3. Hebben jullie een blu-ray speler (ps3 speelt ook blu-ray's af) in huis voor HD films?

    • Alleen mijn ouders
      0
    • Alleen ikzelf
      23
    • Beide
      8
    • Nee
      38


Recommended Posts

De poll zegt het al. Hieronder nog wat verklarende termen:

Decoder:

Een decoder is een kastje wat digitale televisie kan ontvangen. Via kabel of draadloos. Je hebt de "normale" decoders. Die kunnen alleen het ouderwetse AV signaal weergeven op je tv net zoals video/DVD. Maar tegenwoordig heb je nu ook de HD-decoders. Die hebben een HMDI kabel voor High Defenition beeld en geluid.

Tevens kan je bij de meeste televisie providers ook een decoder met ingebouwde harde schijf aanvragen. Die kan je dan gebruiken om programma's op te nemen.

HD: High Defention. Dat komt erop neer dat je een hoge weergave hebt van het beeld.

HD-Ready: Een televisie die het kenmerk HD-ready draagt kan beelden weergeven 720P en 1080I.

Full-HD: De beste televisie standaard van het moment. Deze televisie ondersteunt tot 1080P en 1080I.

Blu-Ray: Blu-Ray kwam samen met HD-DVD tegelijk op de markt. Uiteindelijk heeft Blu-Ray de strijd gewonnen en is daarmee de enige drager geworden van films in HD. Een Blu-Ray met meerdere lagen kan op dit moment maarliefst 50GB op zich nemen.

Hier nog meer informatie. Dit typte ik uit het hoofd. :puh:

HDMI: High Defenition Media Interface. De beeld en geluid kabel die je nodig hebt voor Full HD televisie. Er zijn ook composiet kabels maar die ondersteunen maar tot 1080I.

De term verklarende woorden is nog niet volledig.

Deze poll word eens in de zoveel tijd gereset.

Bewerkt: door IV trailer
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • IV trailer

    5

  • ikt

    4

  • marcootje

    3

  • Limbolander

    2

Snap niet wat me ouders er mee te maken hebben want ik woon al een lange tijd op me zelf lol..

(niet iedereen is rond het gemiddelde leeftijd hiero :puh:)

HD tv heb ik nog, ps3 heb ik verkocht maand je terug ongeveer..

Bewerkt: door Biocount
Link to comment
Delen op andere websites

PS3 fanboy topic. X360 kan ook in HD afspelen.

HDDVD is dood...

BluRay gaat over 2 jaar dooooooood.

USB-sticks van 16GB's zijn binnen 2 jaar normaal. Over 5 jaar zijn er al USB dingen van 64GB. Klein, vervoerbaar, robuust en je kunt alles ermee. Discs zijn niet meer handig. Het is alleen handig voor procuders om zo op die manier geld binnen te krijgen. Ze kunnen moeilijk USB sticks gaan verkopen. :D

Link to comment
Delen op andere websites

PS3 fanboy topic. X360 kan ook in HD afspelen.

HDDVD is dood...

BluRay gaat over 2 jaar dooooooood.

USB-sticks van 16GB's zijn binnen 2 jaar normaal. Over 5 jaar zijn er al USB dingen van 64GB. Klein, vervoerbaar, robuust en je kunt alles ermee. Discs zijn niet meer handig. Het is alleen handig voor procuders om zo op die manier geld binnen te krijgen. Ze kunnen moeilijk USB sticks gaan verkopen. :D

Wie weet, misschien is over 2 jaar USB wel dood ;)

Bewerkt: door marcootje
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe duur is een Blu-Ray dvd zonder content ongeveer? SD kaarten zijn ook wel een mooi mediamiddel, en volgens mij kun je die ook goed op slot zetten (alleen leesbaar, niet beschrijfbaar). Klein, groot van opslag. Alleen raak je die krengen snel kwijt...

Link to comment
Delen op andere websites

Alle televisieschermen hier kunnen op zijn minst 1280x720 aan -- heh, alle schermen zelfs -- maar de televisiesignalen zelf komen via de satelliet binnen, en zijn dus gewoon in standaard PAL. Verder wordt in de mediakamer (games en andere entertainment, erg groot huis :) ) een PS3 gebruikt -- maar niet voor BD -- en een oud HTPC-tje.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe duur is een Blu-Ray dvd zonder content ongeveer? SD kaarten zijn ook wel een mooi mediamiddel, en volgens mij kun je die ook goed op slot zetten (alleen leesbaar, niet beschrijfbaar). Klein, groot van opslag. Alleen raak je die krengen snel kwijt...

Ze zijn alleen nog redelijk sloom.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...