Jump to content

vraagje over men PC


J_K

Recommended Posts

Ik heb nu enkele dagen GTA4 maar als ik een tijdje speel valt soms het beeld effe uit en het is ook al voorgevallen dat ik een error krijg en dat het spel uitvalt. Nu was mijn vraag aan wat in mijn systeem zou dit liggen

systeem:

Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6001) Service Pack 1 (6001.vistasp1_gdr.080917-1612)

System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.

System Model: P35-S3

BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG

Processor: Intel® Core2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz (2 CPUs), ~3.0GHz

Memory: 2046MB RAM

Page File: 1216MB used, 3118MB available

DirectX Version: DirectX 10

DX Setup Parameters: Not found

DxDiag Version: 6.00.6001.18000 32bit Unicode

Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6001) Service Pack 1 (6001.vistasp1_gdr.080917-1612)

Card name: NVIDIA GeForce 8600 GTS

Manufacturer: NVIDIA

Chip type: GeForce 8600 GTS

DAC type: Integrated RAMDAC

Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0400&SUBSYS_34481458&REV_A1

Display Memory: 1008 MB

Dedicated Memory: 241 MB

Shared Memory: 766 MB

Current Mode: 1680 x 1050 (32 bit) (60Hz)

Monitor: Algemeen PnP-beeldscherm

Driver Name: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll

Driver Version: 7.15.0011.5836 (English)

DDI Version: 10

Driver Attributes: Final Retail

Driver Date/Size: 6/13/2007 07:57:00, 4755456 bytes

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet meer exact wat er opkwam maar dit is nog maar 2 keer gebeurt meestal wordt het beeld gewoon een paar seconde zwart (het geluid hoor ik dan nog wel) en dan gaat het gewoon verder. Dit gebeurt wel geregeld. Zou het aan de videokaart kunnen ligge (zoja welke zou dan beter geschikt zijn voor mijn systeem) of zijn er nog dingen die te zwak zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat voor error krijg je?

Klinkt als een display driver crash.

Heb je de nieuwste NVIDIA drivers? die speciaal voor GTA IV.

Ik heb dit ook soms als ik mijn GPU te ver overklok voor een game.

@ topicstarter, je kan eens kijken hoeveel watt je voeding is btw.

@ ryan, GPU overclocken heeft echt geen nut, die paar MHZtjes gaan je echt geen merkbaar verschil geven ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat voor error krijg je?

Klinkt als een display driver crash.

Heb je de nieuwste NVIDIA drivers? die speciaal voor GTA IV.

Ik heb dit ook soms als ik mijn GPU te ver overklok voor een game.

@ topicstarter, je kan eens kijken hoeveel watt je voeding is btw.

@ ryan, GPU overclocken heeft echt geen nut, die paar MHZtjes gaan je echt geen merkbaar verschil geven ;)

De voeding is 350 watt zou ik hier een betere videokaart kunnen insteken en zoja welke is geschikt voor mijn systeem? En zou dit het probleem oplossen of zou het ergens anders aan liggen?

Ik zou zoiezo een andere viseokaart willen steken omdat ik nu ook moet spelen met alle settings op het minimum

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je met een kaart uit de 9800 serie zeker niet in de problemen zal komen. Of misschien nog beter: een ATi HD4850 of HD4870, het ligt er maar net aan wat je er aan wil uit geven. De 4850 kost respectievelijk 150 euro, tegen ruim 200 euro voor 4870. De prijzen van vergelijkbare kaarten van nVidia weet ik eigenlijk niet.

Link to comment
Delen op andere websites

De prijzen van vergelijkbare kaarten van nVidia weet ik eigenlijk niet.

De kaarten van Nvidia liggen volgens mij ongeveer tussen de 120-175 euro.

Grtz RD

Bewerkt: door Revolution-Designes
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je met een kaart uit de 9800 serie zeker niet in de problemen zal komen. Of misschien nog beter: een ATi HD4850 of HD4870, het ligt er maar net aan wat je er aan wil uit geven. De 4850 kost respectievelijk 150 euro, tegen ruim 200 euro voor 4870. De prijzen van vergelijkbare kaarten van nVidia weet ik eigenlijk niet.

Op de site van nvidia staat bij de GeForce 9500 GT "Minimum System Power Requirement 350 W" Al de zwaardere modellen gaan naar 400watt of meer dus ik neem aan dat ik niet boven de 9500 GT kan gaan of zie ik dit verkeerd?

Bewerkt: door J_K
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je met een kaart uit de 9800 serie zeker niet in de problemen zal komen. Of misschien nog beter: een ATi HD4850 of HD4870, het ligt er maar net aan wat je er aan wil uit geven. De 4850 kost respectievelijk 150 euro, tegen ruim 200 euro voor 4870. De prijzen van vergelijkbare kaarten van nVidia weet ik eigenlijk niet.

Op de site van nvidia staat bij de GeForce 9500 GT "Minimum System Power Requirement 350 W" Al de zwaardere modellen gaan naar 400watt of meer dus ik neem aan dat ik niet boven de 9500 GT kan gaan of zie ik dit verkeerd?

wel als je een nieuwe voeding koopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Op de site van nvidia staat bij de GeForce 9500 GT "Minimum System Power Requirement 350 W" Al de zwaardere modellen gaan naar 400watt of meer dus ik neem aan dat ik niet boven de 9500 GT kan gaan of zie ik dit verkeerd?

Mijn excuses, ik had even niet op het deel van het bericht gelet waar je het had over de voeding.

Klopt, ik denk niet dat het verstandig is om krachtigere kaarten te nemen met een wat minder sterke voeding. Ik denk dat het het beste is om er een nieuw voeding in te doen van een A merk, ik denk dat je dan een euro of 50-60 euro kwijt bent, voor bijvoorbeeld een 500 watt voeding. Je zou ook best een goedkoper merk kunnen nemen, maar dan kan het goed zijn dat ze minder lang mee gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat voor error krijg je?

Klinkt als een display driver crash.

Heb je de nieuwste NVIDIA drivers? die speciaal voor GTA IV.

Ik heb dit ook soms als ik mijn GPU te ver overklok voor een game.

@ topicstarter, je kan eens kijken hoeveel watt je voeding is btw.

@ ryan, GPU overclocken heeft echt geen nut, die paar MHZtjes gaan je echt geen merkbaar verschil geven ;)

120 MHz wil nog wel eens een merkbaar verschil geven :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat voor error krijg je?

Klinkt als een display driver crash.

Heb je de nieuwste NVIDIA drivers? die speciaal voor GTA IV.

Ik heb dit ook soms als ik mijn GPU te ver overklok voor een game.

@ topicstarter, je kan eens kijken hoeveel watt je voeding is btw.

@ ryan, GPU overclocken heeft echt geen nut, die paar MHZtjes gaan je echt geen merkbaar verschil geven ;)

120 MHz wil nog wel eens een merkbaar verschil geven :puh:

als dalijk je GPU het begeeft en je geen garantie meer hebt door het ge-overclock niet meer, maar hoop niet dat dat gebeurd ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat voor error krijg je?

Klinkt als een display driver crash.

Heb je de nieuwste NVIDIA drivers? die speciaal voor GTA IV.

Ik heb dit ook soms als ik mijn GPU te ver overklok voor een game.

@ topicstarter, je kan eens kijken hoeveel watt je voeding is btw.

@ ryan, GPU overclocken heeft echt geen nut, die paar MHZtjes gaan je echt geen merkbaar verschil geven ;)

120 MHz wil nog wel eens een merkbaar verschil geven :puh:

als dalijk je GPU het begeeft en je geen garantie meer hebt door het ge-overclock niet meer, maar hoop niet dat dat gebeurd ;)

Tja, met sommige games moet ik het echt niet doen.

Maar met GTA IV lukt het wel, 9800 GT @ 720 MHz core clock :D

Ik ben heel rustig te werk te gaan, 5 MHz per keer.

720 bleek het maximale te zijn voor GTA IV.

Er zit trouwens ook een super koeler op, word nooit warmer dan 62*C met Crysis. en nooit warmer dan 60*C met GTA IV.

Bewerkt: door RyanEnC
Link to comment
Delen op andere websites

Wat voor error krijg je?

Klinkt als een display driver crash.

Heb je de nieuwste NVIDIA drivers? die speciaal voor GTA IV.

Ik heb dit ook soms als ik mijn GPU te ver overklok voor een game.

@ topicstarter, je kan eens kijken hoeveel watt je voeding is btw.

@ ryan, GPU overclocken heeft echt geen nut, die paar MHZtjes gaan je echt geen merkbaar verschil geven ;)

120 MHz wil nog wel eens een merkbaar verschil geven :puh:

als dalijk je GPU het begeeft en je geen garantie meer hebt door het ge-overclock niet meer, maar hoop niet dat dat gebeurd ;)

Tja, met sommige games moet ik het echt niet doen.

Maar met GTA IV lukt het wel, 9800 GT @ 720 MHz core clock :D

Ik ben heel rustig te werk te gaan, 5 MHz per keer.

720 bleek het maximale te zijn voor GTA IV.

mijn ati HD3870 staat standaard @ 800mhz ^^ heb weleens ATI overdrive geprobeert, zon automatisch OC tooltje van ze, maar dat werkt geeneens

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...