Jump to content

vraagje over men PC


J_K

Recommended Posts

mijn ati HD3870 staat standaard @ 800mhz ^^ heb weleens ATI overdrive geprobeert, zon automatisch OC tooltje van ze, maar dat werkt geeneens

Ik gebruik Evga Precision voor NVIDIA kaarten.

Ik kan tevens ook de fan speed van mijn kaart aanpassen, toen mijn oom vanmiddag de CPU fan had ingebouwd, had hij er best wel lol in dat ik met software de fan van de GPU kon sneller zetten :puh:

Nou ja, laten we nu maar stoppen met offtopic gepraat :)

Terug naar het topic.

Bewerkt: door RyanEnC
Link to comment
Delen op andere websites

Op de site van nvidia staat bij de GeForce 9500 GT "Minimum System Power Requirement 350 W" Al de zwaardere modellen gaan naar 400watt of meer dus ik neem aan dat ik niet boven de 9500 GT kan gaan of zie ik dit verkeerd?

Mijn excuses, ik had even niet op het deel van het bericht gelet waar je het had over de voeding.

Klopt, ik denk niet dat het verstandig is om krachtigere kaarten te nemen met een wat minder sterke voeding. Ik denk dat het het beste is om er een nieuw voeding in te doen van een A merk, ik denk dat je dan een euro of 50-60 euro kwijt bent, voor bijvoorbeeld een 500 watt voeding. Je zou ook best een goedkoper merk kunnen nemen, maar dan kan het goed zijn dat ze minder lang mee gaan.

Dus het einige wat ik nodig heb is een betere voeding en dan kan ik in principe de zwaarste videokaart steken of zijn er nog andere factoren die hier in meespelen? En is de rest van mijn pc deze aankopen volgens jullie waard of niet? Ik hoop van wel want ik heb deze pc nog maar een goed jaar ^_^ En zou ik met deze aanpassingen GTA 4 dan ook op de beste beeldkwaliteit kunnen spelen

Link to comment
Delen op andere websites

Op de site van nvidia staat bij de GeForce 9500 GT "Minimum System Power Requirement 350 W" Al de zwaardere modellen gaan naar 400watt of meer dus ik neem aan dat ik niet boven de 9500 GT kan gaan of zie ik dit verkeerd?

Mijn excuses, ik had even niet op het deel van het bericht gelet waar je het had over de voeding.

Klopt, ik denk niet dat het verstandig is om krachtigere kaarten te nemen met een wat minder sterke voeding. Ik denk dat het het beste is om er een nieuw voeding in te doen van een A merk, ik denk dat je dan een euro of 50-60 euro kwijt bent, voor bijvoorbeeld een 500 watt voeding. Je zou ook best een goedkoper merk kunnen nemen, maar dan kan het goed zijn dat ze minder lang mee gaan.

Dus het einige wat ik nodig heb is een betere voeding en dan kan ik in principe de zwaarste videokaart steken of zijn er nog andere factoren die hier in meespelen? En is de rest van mijn pc deze aankopen volgens jullie waard of niet? Ik hoop van wel want ik heb deze pc nog maar een goed jaar ^_^ En zou ik met deze aanpassingen GTA 4 dan ook op de beste beeldkwaliteit kunnen spelen

Als je de zwaarste videokaarten in je PC wilt doen moet je toch een 550/600 W voeding overwegen.

Maar een 500 W is inderdaad voldoende voor bijv een 9600 GT.

Link to comment
Delen op andere websites

Je zou in principe de beste videokaart van dit moment erin kunnen zetten (de nVidia 9800 GX2), maar die kan nooit zijn volledige prestaties leveren omdat jouw processor niet het beste is. Met een kaart uit de 9600 of 9800 serie kan je weer een hele tijd uit de voeten, zonder dat de processor de prestaties van de videokaart belemmert.\

@Hieronder: Ik dacht op Toms Hardware met een review van de 9800 GX2 iets anders gelezen te hebben, misschien hadden ze het toen over de 3780 X2, die destijds aan de top staat. Anyway, veel zal het niet uit maken.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Je zou in principe de beste videokaart van dit moment erin kunnen zetten (de nVidia 9800 GX2), maar die kan nooit zijn volledige prestaties leveren omdat jouw processor niet het beste is. Met een kaart uit de 9600 of 9800 serie kan je weer een hele tijd uit de voeten, zonder dat de processor de prestaties van de videokaart belemmert.

de beste kaart op het moment is de ATi hd4870 X2 ;)

Link to comment
Delen op andere websites

en de ASUS EN9800GT ultimate/512M DRR ? En is ASUS het merk of is dit ook van nvidia

Model: EN9800GT HB/HTDI/512M

Interface: PCI Express 2.0 x 16

Chipset: geForce 9800GT

Core Clock: 600mHz

Stream Processors: 112

Memory: 512MB GDDR3

Memory Clock: 1800mHz

Memory Interface: 256-bit

RAMDAC: 400mHz

Max Resolution: 2560 x 1600

DirectX 10

OpenGL 2.1

HDCP Ready

Ports:

-2 x DVI Ports

-HDMI via Adapter

-HDTV/S-Video Out

Cooling: Asus Glaciator HS/fan

Bewerkt: door J_K
Link to comment
Delen op andere websites

en de ASUS EN9800GT ultimate/512M DRR ? En is ASUS het merk of is dit ook van nvidia

[...]

Dit is een heerlijk kaartje, ik heb dezelfde maar dan van het merk Sparkle.

ASUS is inderdaad het merk van de kaart, maar het heeft een NVIDIA chipset. Dus het is een NVIDIA GeForce 9800 GT.

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

en de ASUS EN9800GT ultimate/512M DRR ? En is ASUS het merk of is dit ook van nvidia

[...]

Dit is een heerlijk kaartje, ik heb dezelfde maar dan van het merk Sparkle.

ASUS is inderdaad het merk van de kaart, maar het heeft een NVIDIA chipset. Dus het is een NVIDIA GeForce 9800 GT.

Das goed nieuws want deze heb ik besteld :tu: samen met nog 2 GB ram geheugen zodat ik op 4 GB kom en een corsair ATX 550 watt voeding

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...