Jump to content

Wat heeft de wereld écht nodig?


Cabyon

Recommended Posts

Hele mooie en grote post Fyre. En je heb helemaal gelijk, dat bedoelde ik deels ook met mijn reactie over dat mensen eens hersens moeten krijgen en ze moeten gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn. Mensen denken de dag van vandaag niet meer na. Enigste wat ze denken is Geld, Geld en nog eens Geld. We houden ons bezig met het onmogelijke terwijl we ons niet bezig houden met wat we aan de wereld zelf zouden kunnen verbeteren. Nee, Dit gaan we pas doen zodra het te laat is. En dan maar janken dat we het beter hadden moeten doen. En dat we elkaar niet zo moesten afslachten. overigs kan de jeugd van tegenwoordig hier ook weinig aan doen. Het is de maatschappij waar we in leven en ze groeien er gewoon in mee. Oorlog,Honger en andere zaken zijn de dag van vandaag normaal en daar word verder niet naar gekeken. Persoonlijk kijk ik de gruwelijkste realiteit filmpjes waar soms me maag van omdraait, maar ik moet wel zeggen dat ik er niet slechter van word dat ik het zie. Ik denk zelfs dat ik dit soort dingen aan me kinderen zal laten gaan zien om ze duidelijk te maken wat nou precies geweld en oorlog is in deze dagen. En dan kan ik tevreden zijn over mezelf dat ik een stap in de goeie richting heb gezet om de wereld te verbeteren.

Ik heb het al eens eerder gezegd (niet op GTAF tho) dat de wereld gewoon eens echt weer een oorlog nodig heeft. Wablief Fyre? Oorlog?

Kijk maar eens naar de enorm verdeelde samenleving, en men klaagt om dingen die eigenlijk niet eens zo belangrijk zijn. Het is stoer om met een wapen rond te lopen en een grote bek open te trekken zonder reden. Gewoon, omdat het stoer is. Maar de consequenties kunnen hun geen reet schelen.

Kijk eens even naar WO2. Nederland was verzuild, je had geen contact met iemand uit een andere zuil (bijna te vergelijken met de castes in het Hindoesime) klaar, punt. Maar tijdens de bezetting hielp iedereen elkaar, je was immers elkaar's landgenoot. Je probeerde er het beste van te maken. En hoe lang bestond de verzuiling nog na de bezetting? Het is vrijwel verdwenen in een wel HEEL korte tijd. Landen gingen samen werken, de VS raakte betrokken met Europa en werden vrienden (het was bijzonder dat 2 continenten op zo'n afstand zoveel met elkaar te doen hadden en zo goed met elkaar op konden schieten). 50 jaar geleden was Nationalisme hartstikke in. Jouw land was het sterkst, het best, en als een ander land je de baas wou zijn dan vechtte je het toch lekker uit? 50 Jaar later wilt niemand meer daar wat mee van doen hebben, het ging meer om je eigen belang (wat ook goede, en slechte dingen meebracht).

Who knows, misschien knapt de wereld nog wel ervan op als er eens echt oorlog of een crisis komt.

Bewerkt: door Fyre
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Amfetamientje

    7

  • Jowx

    5

  • Nissan

    5

  • The Hulk

    5

een harde klap op hun kop van de werkelijk, misschien een 3e wereldoorlog, een ernstige natuurramp wat heel europa treft? of.. GEEN MENSEN.

dat heeft de wereld nodig, geen mensen..

wat hebben WIJ nodig? auto`s met energie die "milieuvriendelijk zijn"

iedereen die zegt "geen oorlog, vrede" vind ik zooooo LOMP! XD

wij mensen kunnen niet zonder oorlog, zowel om de financiele redenen als omdat het in onze aard zit om mensen af te slachten voor onze eigen belangen. de kracht om te overleven noemt men dat.

en zonder oorlog komen er teveel mensen op aarde en raken we overbevolkt :7

Bewerkt: door .Djanick
Link to comment
Delen op andere websites

iedereen die zegt "geen oorlog, vrede" vind ik zooooo LOMP! XD

wij mensen kunnen niet zonder oorlog, zowel om de financiele redenen als omdat het in onze aard zit om mensen af te slachten voor onze eigen belangen. de kracht om te overleven noemt men dat.

en zonder oorlog komen er teveel mensen op aarde en raken we overbevolkt :7

*Cynische kuch met een lichte ondertoon van ongeloof*

Wat zijn die financiële redenen dan? En waarom zou het in onze aard zitten? Wat heb jij voor een beeld van de mens :7

En het aantal sterfgevallen is bij een oorlog echt niet zo groot, dunkt me.

Link to comment
Delen op andere websites

iedereen die zegt "geen oorlog, vrede" vind ik zooooo LOMP! XD

wij mensen kunnen niet zonder oorlog, zowel om de financiele redenen als omdat het in onze aard zit om mensen af te slachten voor onze eigen belangen. de kracht om te overleven noemt men dat.

en zonder oorlog komen er teveel mensen op aarde en raken we overbevolkt :7

*Cynische kuch met een lichte ondertoon van ongeloof*

Wat zijn die financiële redenen dan? En waarom zou het in onze aard zitten? Wat heb jij voor een beeld van de mens :7

En het aantal sterfgevallen is bij een oorlog echt niet zo groot, dunkt me.

we kunnen niet zonder oorlog ( en geweld) kon ik beter zeggen,

maar om even te antwoorden.

wapenhandel, zowel legaal als illegaal maakt super veel winst, Amerika mag legaal in wapens verkopen in winkels, stel je voor wat ze mislopen als dit dus niet mocht.

illegaal.. in nederland was er in 2008 ruim 50.000 wapens illegaal in omloop, moet je nagaan hoeveel dat in amerika is, hoe komen 3e wereldslanden aan wapens? kopen, wss weer bij machtslanden zoals amerika, rusland maar ook andere kleine landen. hier worden FORTUINEN in verdiend (leuke film die erover gaat ook, Lord of war)

sterfgevallen.. daar ging het achteraf niet alleen over de oorlog.

er worden per dag, wereldwijd gewoon teveel mensen vermoord, wat naar mijn zin dus wel degelijk invloed heeft op de bevolking van de wereld. (gaan we ff google gebruiken)

ik neem nu even amerika. gebruikte link . hier staat dat er per 100.000 inwoners in 2004 16 mensen werden vermoord. amerika had toen,, 300.000.000 inwoners.

gaan we even lekker rekenen.

300.000.000 / 100.000 = 3000

3000 x 16 = 48.000 doden per jaar in amerika door geweld.

nou in brazilie zijn het er 28 per 100.000 linkje

gaan we weer, ze hebben 190.000.000 inwoners.

190.000.000 / 100.000 = 1900

1900 x 28 = 53200 doden per jaar in brazilie door geweld.

nou dat zijn voor 2 landen al ruim 100.000 doden per jaar, neem dan alle andere landen erbij etc etc (je snapt wel wat ik bedoel hoop ik)

volgens deze site 500.000 per jaar wereldwijd linkje.

dus ik vind dat er feiten zijn dat er veel mensen doodgaan door geweld :puh:

en wat voor beeld ik van de mens heb? dat we een geweldadig zijn, heeft de wereld ooit met vrede geleefd? nee, zal dat ooit gebeuren? het gaat gewoon simpel weg om macht bij ons mensen...

(wou niet zo graag gelijk krijgen maar verveelde me :puh: )

Bewerkt: door .Djanick
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

De wereld heeft een President nodig die zich inzet voor de wereld, het milieu, de Derde wereld landen. Een land die veel macht uitoefent, zoals de USA. En gelukkig komt Obama in de buurt van die 'geweldige president'.

Kortom: Geen Republikeinse President die alleen maar uit is op geld en macht , maar gewoon een President die de wereld écht wilt gaan veranderen. En ik heb het vertrouwen dat Obama dat best eens zou kunnen waarmaken. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat heeft de wereld echt nodig?

De vijfde dimensie: http://www.vijfdedimensie.nl/content/view/90/116/ :)

Over 2012 word heel veel gezegd, Toch denk ik dat alles wat er word gezegd wel zal meevallen, Als ik denk aan bewustzijn niveau denk ik toch dat er dingen moeten gaan gebeuren die de wereld zullen veranderen, Anders is alles wat er staat niet mogelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

- Vrede

- Een apparaat tegen bommen

- Een apparaat tegen terreur

,...

Veel te veel om op te noemen.

Waarom een apparaat tegen bommen als er vrede is..

:7

Ja, inderdaad wat heb je nou aan zo'n apparaat als er vrede is.

Bewerkt: door The Hulk
Link to comment
Delen op andere websites

Wat heeft de wereld echt nodig?

De vijfde dimensie: http://www.vijfdedimensie.nl/content/view/90/116/ :)

Over 2012 word heel veel gezegd, Toch denk ik dat alles wat er word gezegd wel zal meevallen, Als ik denk aan bewustzijn niveau denk ik toch dat er dingen moeten gaan gebeuren die de wereld zullen veranderen, Anders is alles wat er staat niet mogelijk.

We zullen zien, Bulldog.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...