wesley123 Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 ikt ga nou niet zitten lullen als je niet weet waar je het over hebt. Dat stukje code dat senneken liet zien is gewoon een virus hoor, misschien niet zo geadvanceerd maar het is wel een virus, waarom noemden ze het vroeger dan ook zo, die dingen versprijden zichzelf ook niet meer toch is het een virus. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 (bewerkt) Nouja je kan in elk geval niet zeggen dat het aan AVG ligt. Ik heb Symantec (moederbedrijf van Notron, dus in feite zijn dat gewoon dezelfde virusscanners), en die haalt dat soort BATCH virussjes er ook niet uit. Waarom niet? Het is gewoon hetzelfde als wanneer jij rechtsklik op die map zou geven en vervolgens verwijderen, maar dan in een .bat bestand... En dat kan een virusscanner nooit blokkeren. Bewerkt: 8 maart 2009 door KillerZero86 Reageren
.Senne Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 (bewerkt) @ Wesley: laat ikt maar gewoon. Zoals normaal gezien iedereen een virus verstaat: het is het iets dat ongewild een negatieve invloed heeft op je pc, en die negatieve invloed uitvoert zonder dat jij er iets vanaf weet. Het beschadigt je pc dus zonder dat jij 't wil en zonder dat je er iets vanaf weet, wat zo'n simpel batch virus ook kan doen. Je kan het zichzelf ook doen verspreiden door een boel andere codes en hackz, maar op zich zijn die twee lijntjes al een virus. Of ik kan het op een usb zetten, op school op alle pc's zetten en een windows Internet explorer-snelkoppeling uiterlijk geven, dan verspreid het zich ook. Dubbelklik op dat bestand en pc = half om zeep. @ Killerzero: het kan je misschien ook een waarschuwing geven als 'pas op met dit bestand, het bevat een command die je misschien niet wil uitvoeren' ofzo... Het resycled.bin virus is ook iets van twee of drie lijntjes gemaakt in een notepad, dat ervoor zorgt dat je schijven ontoegankelijk maakt door er gewoon op te klikken, terwijl verkennen wel nog werkt. Vrij simpel en misschien iets meer geavanceerd dan m'n vorige voorbeeld, maar malwarebytes vindt 'm wel. Bewerkt: 8 maart 2009 door senneken Reageren
ikt Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 (bewerkt) Ik noem het een ongewild bestand. Jullie noemen het virussen. Officieel gezien zijn het geen virussen. Klaar. En nu stfu. Bewerkt: 8 maart 2009 door ikt Reageren
.Senne Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Computervirussen worden als schadelijk beschouwd, want ze nemen schijfruimte en computertijd in beslag van de besmette computers; in ernstige gevallen kunnen ze in de computer schade aanrichten (zoals het wissen en verspreiden van (gevoelige) gegevens). Het wist belangrijke gegevens, dus is het een virus. Reageren
ikt Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Computervirussen worden als schadelijk beschouwd, want ze nemen schijfruimte en computertijd in beslag van de besmette computers; in ernstige gevallen kunnen ze in de computer schade aanrichten (zoals het wissen en verspreiden van (gevoelige) gegevens). Het wist belangrijke gegevens, dus is het een virus. Een gebruiker met de hik en verkoudheid met de vingers op de shift en de delete terwijl die in system32 zit met alles geselecteerd is een virus. Reageren
.Senne Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 (bewerkt) Nee, want hij weet dat hij alles zelf heeft verwijderd na zijn hik, terwijl je vaak niet weet wat een virus doet. En nu stop ik met erop in te gaan, ik heb mijn mening en jij de jouwe. Bewerkt: 8 maart 2009 door senneken Reageren
Thundercover Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Nu graag weer ontopic zonder STFU en andere onzinnige afkortingen. Leuk dat je die kent, maar wij hebben nog steeds de voorkeur aan vriendelijke Nederlandse taal, zodat iedereen begrijpt wat er bedoeld wordt. Reageren
ikt Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Nu graag weer ontopic zonder STFU en andere onzinnige afkortingen. Leuk dat je die kent, maar wij hebben nog steeds de voorkeur aan vriendelijke Nederlandse taal, zodat iedereen begrijpt wat er bedoeld wordt. Er wordt Breezah taal in de onzin fora's gebruikt en zij worden niet bestrafd! Ik voel me gediscrimineerd omdat mijn normale Engelse uitdrukkingen die afgekord worden worden afgekeurd. >>> Door Thundercover: Wat er in NOTA gebeurt, laat ik aan mijn collega's binnen de afzettingen daarvan over. <<< OT Norton Antivirus Gamer Edition 2009 ftw. Vreet niet zoveel resources en doet zijn werk goed op de achtergrond in plaats van (zoals bij AVG) elke dag weer pal voor je neus verschijnen om te laten zien dat hij iets updated, of zoals Avast die elke keer dat die zich updatet een pop-up laat zien. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 14 maart 2009 Rapport Geplaatst: 14 maart 2009 MEDEDELING! Dit krijg ik via mijn Mail-Box binnen: Opgelet !!!!! Geen grapEmails met afbeeldingen van Osama Bin Laden die opgehangen zou zijn, worden verstuurd en op het moment dat je ze opent zal je computer crashen en je bent niet meer in staat om het te voorkomen. Dus als je een E-mail ontvangt met de omschrijving:'Osama Bin Laden Captured'of Osama Hanged' dan de bijlage dus NIET openen!! Deze mail wordt verspreidt door alle landen van de wereld. Let de komende dagen goed op!! Open geen enkele email met een bijlage genaamd :'Invitation' het maakt niet uit van wie je deze e-mail dan ook ontvangt. Het bevat een virus dat een 'Olympische fakkel'opent die de hard disc C van je computer 'aansteekt'. Deze e-mail ontvang je van iemand die jouw e-mail adres in zijn/haar contactlijst heeft staan., dit is dan ook de manier waarop de email wordt verspreidt. Belangrijk dus dat je deze e-mail doorstuurt aan al je e-mail contacten!! Het is beter om deze e-mail 25 keer te ontvangen, dan dat je het virus ontvangt en opent. Als je een mailtje ontvangt genaamd 'Invitation' ook al wordt het door een vriend gestuurd, NIET OPENEN!! en zet je computer meteen uit!!! Dit is het ergste virus aangekondigd door CNN, het is geclassificeerd door Microsoft als het meest destructieve virus aller tijden!! Dit virus is gisteren door McAfee ontdekt, en er is nog geen 'reparatie' voor dit soort virus. Dit virus vernietigd simpelweg de Zero Sector van de Harde schijf, waar de vitale informatie is opgeslagen. STUUR DEZE E-MAIL DUS AAN IEDEREEN DIE JE KENT!! VOORKOMEN IS BETER DAN GENEZEN! De vraag is of dit klopt. Zelf zou ik het niet weten maar ik heb het in ieder geval voor de zekerheid even doorgestuurd naar heel mijn MSN lijst van mijn Privé MSN-Adresje. Reageren
ikt Geplaatst: 14 maart 2009 Rapport Geplaatst: 14 maart 2009 http://www.google.nl/search?hl=en&q=Bi...G=Google+Search Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 14 maart 2009 Rapport Geplaatst: 14 maart 2009 http://www.google.nl/search?hl=en&q=Bi...G=Google+Search Dit is dus echt denk ik nu bij mezelf toch zeker te weten... Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 maart 2009 Rapport Geplaatst: 14 maart 2009 hij komt mij bekend voor, volgens mij heb ik hem eerder gezien. kijk gewoon ff op ene paar pc sites, als er niks over staat is het dus waarsxhijnlijk fake Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 14 maart 2009 Rapport Geplaatst: 14 maart 2009 hij komt mij bekend voor, volgens mij heb ik hem eerder gezien.kijk gewoon ff op ene paar pc sites, als er niks over staat is het dus waarsxhijnlijk fake Wat is een goede PC Site? Ik ken er namelijk geen enkele.... Reageren
MegaPilot Geplaatst: 14 maart 2009 Rapport Geplaatst: 14 maart 2009 *¨*@#{{#[ zamg0d1, kap met die onzinmails, hoe kan een domme mail jouw pc infecteren? Als je hem opent blokkeert hotmail hem toch nog voor een deel. Dan zijn er nog van die mails: 'Stuur deze mail door, of je PC aakt geïnfecteerd!' Onzin, een virus constateert niet of je die mail doorstuurt en zal gewoon toeslaan. Een virus wil gewoon je pc infecteren en zal dat plotseling niet doen door die mail door te sturen, alsjeblief zeg... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.