Jump to content

Virusscanners


Impulse_W

Recommended Posts

Heb je wel Windows XP Service Pack 3? :)

Daar kan het sowieso niet aan liggen, ik had tot voor kort Service Pack 2 en ik had er geen problemen mee. Ik denk eerder dat jij een virus op je PC hebt staan. Ik zou de Norton Trial downloaden en dan je PC scannen op virussen. Overigens zou dit volgen geen kwaad kunnen.

Succes. ^_^

P.S.: De Trial is maar 30 dagen geldig, dus je zult hem na 30 dagen moeten kopen of verwijderen. ;)

Ben je nu serieus? Norton is de slechtste virusscanner die er is. Geloof me. Download AVG Free, is gratis en goede virusscanner. ;) Tevens zou ik als ik jou was met Hitman Pro je computer even doorscannen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 179
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • wesley123

    26

  • Impulse_W

    20

  • MegaPilot

    20

  • .Senne

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ben je nu serieus? Norton is de slechtste virusscanner die er is. Geloof me. Download AVG Free, is gratis en goede virusscanner. ;) Tevens zou ik als ik jou was met Hitman Pro je computer even doorscannen.

AVG heeft ooit een belangrijk systeembestand verwijderd bij vele Windows XP-gebruikers, waaronder ik. In de PC-winkel raden ze me Norton aan, en ik heb er geen problemen mee. En toevallig raden ze me dat overal aan, het is best prijzig als je dat probeert an te kaarten, maar mijn PC us nu clean, en dat kon ik met AVG niet zeggen. De reden dat AVG soms weinig vindt is omdat hij bijna niks vindt. Ik zou Hitman Pro niet installeren, het zijn een zooi programma's voor dat beetje spyware, dat hele programma is spyware volgens mij. :7 Norton en eventueel Adaware is meer dan voldoende. RonaldVC z'n PC is kapot gegaan door Hitman Pro, ik vind alleen z'n reactie waarin hij dat zegt niet meer. Dat zijn dan mijn eigen ervaringen. Maar we wijken nu wat af, z'n PC doet raar. Nu is het nog wachten op een reactie van bert.b. :)

>>> Door Thundercover: Waarschijnlijk bedoelde je deze links: hier en hier?<<<

Ja, die bedoelde ik. :puh: AVG Free is gewoon niet zo goed, een gratis virusscanner is bijna nooit beter dan een betaalde. Over dat probleem met Norton in dat topic: Volgens mij komt het omdat hij een nogal oude versie van Norton had, ik heb namelijk de nieuwste en die doet het toppie. :tu:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ben je nu serieus? Norton is de slechtste virusscanner die er is. Geloof me. Download AVG Free, is gratis en goede virusscanner. ;) Tevens zou ik als ik jou was met Hitman Pro je computer even doorscannen.

AVG heeft ooit een belangrijk systeembestand verwijderd bij vele Windows XP-gebruikers, waaronder ik. In de PC-winkel raden ze me Norton aan, en ik heb er geen problemen mee. En toevallig raden ze me dat overal aan, het is best prijzig als je dat probeert an te kaarten, maar mijn PC us nu clean, en dat kon ik met AVG niet zeggen. De reden dat AVG soms weinig vindt is omdat hij bijna niks vindt. Ik zou Hitman Pro niet installeren, het zijn een zooi programma's voor dat beetje spyware, dat hele programma is spyware volgens mij. :7 Norton en eventueel Adaware is meer dan voldoende. RonaldVC z'n PC is kapot gegaan door Hitman Pro, ik vind alleen z'n reactie waarin hij dat zegt niet meer. Dat zijn dan mijn eigen ervaringen. Maar we wijken nu wat af, z'n PC doet raar. Nu is het nog wachten op een reactie van bert.b. :)

>>> Door Thundercover: Waarschijnlijk bedoelde je deze links: hier en hier?<<<

Dan heb jij Hitman Pro 3 nog nooit geprobeerd, en met Hitman Pro 2 heb ik nooit problemen gehad. Het geeft bij mij keurig aan waar iets is aangetroffen, en of ik het wil verwijderen. En met AVG hetzelfde verhaaltje. Deze computer is nu bijna 2 jaar oud en heb nog nooit last gehad van virussen, en al vanaf het begin draai ik gewoon AVG. Elke dag om 12 uur even doorscannen en dan is het weer klaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Hitman Pro is niet aan te raden, zo installeerd deze een enorme hoeveelheid aan anti spyware programmas, die elkaar gaan tegenwerken en voor conflicten gaan zorgen. Een aantal gebruikers heeft meldingen gegeven van dat het essentiele bestanden verwijdert. Ik zou het risico niet nemen en als je al deze programmas wel wilt kun je ze beter allemaal zelf downloaden, is veel veiliger.

AVG is ook 3 keer niks, hij barst van de false positives en als er echt een virus is vind hij niks, hij is ook niet gebruiksvriendelijk(ik kan goed met programmas omgaan maar bij AVG kon ik de instellingen niet vinden).

Neem dan liever een betaalde, weet je zeker dat je kwaliteit hebt en voor dat kleine beetje dat het je pc vertraagt is het er wel voor over.

Toen ik AVG eraf haalde en McAfee erop vond deze meteen 8 trojans in programmas die ik al had gebruikt, AVG heeft deze nooit gevonden wat mijn pc dus licht heeft beschadigd(zo is hij trager dan zou horen, soms willen simpele apps zoals notepad niet opstarten of heel traag)

Link to comment
Delen op andere websites

Hitman Pro is niet aan te raden, zo installeerd deze een enorme hoeveelheid aan anti spyware programmas, die elkaar gaan tegenwerken en voor conflicten gaan zorgen. Een aantal gebruikers heeft meldingen gegeven van dat het essentiele bestanden verwijdert. Ik zou het risico niet nemen en als je al deze programmas wel wilt kun je ze beter allemaal zelf downloaden, is veel veiliger.

AVG is ook 3 keer niks, hij barst van de false positives en als er echt een virus is vind hij niks, hij is ook niet gebruiksvriendelijk(ik kan goed met programmas omgaan maar bij AVG kon ik de instellingen niet vinden).

Neem dan liever een betaalde, weet je zeker dat je kwaliteit hebt en voor dat kleine beetje dat het je pc vertraagt is het er wel voor over.

Toen ik AVG eraf haalde en McAfee erop vond deze meteen 8 trojans in programmas die ik al had gebruikt, AVG heeft deze nooit gevonden wat mijn pc dus licht heeft beschadigd(zo is hij trager dan zou horen, soms willen simpele apps zoals notepad niet opstarten of heel traag)

Met Hitman Pro kan je ook gewoon al die anti spyware installaties overslaan/uitschakelen. Dus ik vind niet dat dat een negatief punt is. AVG is er ook niet op gebouwd om de trojans tegen te gaan. Die haal je namelijk altijd zelf lekker binnen. En als je uberhaupt een trojan op je PC heb dan kan je blijkbaar ook niet goed met het internet omgaan. AVG houdt gewoon spyware en wormen tegen. Gewoon alle rommel en troep wat niet welkom is en wat je toch oploopt onder het surfen. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Hitman Pro is niet aan te raden, zo installeerd deze een enorme hoeveelheid aan anti spyware programmas, die elkaar gaan tegenwerken en voor conflicten gaan zorgen. Een aantal gebruikers heeft meldingen gegeven van dat het essentiele bestanden verwijdert. Ik zou het risico niet nemen en als je al deze programmas wel wilt kun je ze beter allemaal zelf downloaden, is veel veiliger.

AVG is ook 3 keer niks, hij barst van de false positives en als er echt een virus is vind hij niks, hij is ook niet gebruiksvriendelijk(ik kan goed met programmas omgaan maar bij AVG kon ik de instellingen niet vinden).

Neem dan liever een betaalde, weet je zeker dat je kwaliteit hebt en voor dat kleine beetje dat het je pc vertraagt is het er wel voor over.

Toen ik AVG eraf haalde en McAfee erop vond deze meteen 8 trojans in programmas die ik al had gebruikt, AVG heeft deze nooit gevonden wat mijn pc dus licht heeft beschadigd(zo is hij trager dan zou horen, soms willen simpele apps zoals notepad niet opstarten of heel traag)

Met Hitman Pro kan je ook gewoon al die anti spyware installaties overslaan/uitschakelen. Dus ik vind niet dat dat een negatief punt is. AVG is er ook niet op gebouwd om de trojans tegen te gaan. Die haal je namelijk altijd zelf lekker binnen. En als je uberhaupt een trojan op je PC heb dan kan je blijkbaar ook niet goed met het internet omgaan. AVG houdt gewoon spyware en wormen tegen. Gewoon alle rommel en troep wat niet welkom is en wat je toch oploopt onder het surfen. ;)

Hitman pro installeerd programma's die gewoon trial versie zijn, en daarom niks verwijderen, je zegt zelf dat een gratis scanner niet zo goed is als een betaalde, het enige wat hitman pro doet, is een hele zooi aan gratis programma's op je pc zetten die allemaal laten scannen, veel zul je er niet aan hebben, kun je beter een goede betaalde spyware/virus scanner kopen.

Heb zelf ook tig scanners geprobeerd, de beste vind ik nogaltijd AVG 8.0, en antivir antivirus is ook een erg goede gratis virusscanner.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben je nu serieus? Norton is de slechtste virusscanner die er is. Geloof me. Download AVG Free, is gratis en goede virusscanner. ;) Tevens zou ik als ik jou was met Hitman Pro je computer even doorscannen.

AVG heeft ooit een belangrijk systeembestand verwijderd bij vele Windows XP-gebruikers, waaronder ik. In de PC-winkel raden ze me Norton aan, en ik heb er geen problemen mee. En toevallig raden ze me dat overal aan, het is best prijzig als je dat probeert an te kaarten, maar mijn PC us nu clean, en dat kon ik met AVG niet zeggen. De reden dat AVG soms weinig vindt is omdat hij bijna niks vindt. Ik zou Hitman Pro niet installeren, het zijn een zooi programma's voor dat beetje spyware, dat hele programma is spyware volgens mij. :7 Norton en eventueel Adaware is meer dan voldoende. RonaldVC z'n PC is kapot gegaan door Hitman Pro, ik vind alleen z'n reactie waarin hij dat zegt niet meer. Dat zijn dan mijn eigen ervaringen. Maar we wijken nu wat af, z'n PC doet raar. Nu is het nog wachten op een reactie van bert.b. :)

>>> Door Thundercover: Waarschijnlijk bedoelde je deze links: hier en hier?<<<

Ja, die bedoelde ik. :puh: AVG Free is gewoon niet zo goed, een gratis virusscanner is bijna nooit beter dan een betaalde. Over dat probleem met Norton in dat topic: Volgens mij komt het omdat hij een nogal oude versie van Norton had, ik heb namelijk de nieuwste en die doet het toppie. :tu:

Wat lul je nou uit je nek man....

AVG 8.0 is nog altyd een betere virusscanner dan Norton en het is gratis. Norton betaal je je blauw voor terwijl het 1. Je systeem vertraagt en 2. Het geen virussen vind die er wel degelijk op staan.

Neem nu op men vorige pc.

Er stonden massa's veel virussen op. Ik had toen nog Norton Antivirus. Ik liet hem scannen. Vond niks.

De dag daarop kwam men nonkel men pc bekijken (tijd dat ik er nog niks van wist :7) en hij heeft AVG 6 gedownload (jaja de oude versie nog, toen de nieuwe :7) die vond alle virussen en men pc was weer clean. Dus aub kap met te zeggen dat Norton beter is...

Ik gebruik AVG nog steeds en vind het veel gebruikersvriendelijker dan Norton. Heb er nog nooit problemen mee gehad en heb er ook geen problemen mee. Ook met die ene fout dat AVG iets verwijderde uit je windows had ik er geen probleem mee aangezien dit niet bij mij gebeurd is.

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Eindelijk meer mensen die hier snappen dat Norton de grootste troep is om op je PC te halen, ik was even bang dat ik de enigste was. Mijn enige positieve punt over Norton is de Gamers edition, die is zeer vriendelijk, alleen weer bugged. Mijn klasgenoot heeft hem en bij het opstarten zei hij dat hij geupdate moest worden. naja ok, dus hij de link volgen naar de Norton site. Daar zegt de site dat er geen updates beschikbaar zijn. :7

Link to comment
Delen op andere websites

*tekst*

De vroegere Norton was traag heb ik gehoord, ik heb de nieuwste editie. En als ie traag op jouw PC gaat, dan ligt het aan jezelf. Mijn laptop is nog geen derde van jouw PC en hij draait perfect. :)

*Tekst*

1 klein bugje maakt een virusscanner slecht? :?

@ Norton-haters: Leer je PC eens op te ruimen, Prefetch-inhoud verwijderen, Cleaners installeren en gebruiken, etcetera...Dan moet je niet alles op Norton afschuiven...

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

met AVG is op zich niets mis, is en prima scanner waar ik jaren mee gedraait heb, ben nu overgestapt op avast omdat windows men avg niet meer zag en elke keer begon te zeiken...

Voor de rest sluit ik me ook aan bij de anti norton society hij vertraagt je pc enorm en hij liet bij mij nog een groot deel staan, naar mijn mening is het enge goede wat ze daar geproduceert hebben dat is de removal tool :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen heeft zo zijn eigen mening...

AVG is er ook niet op gebouwd om de trojans tegen te gaan

En dat noem jij dan een goede AV? Een AV die alle trojans gewoon lekker binnen laat komen, een AV hoort gewoon alles tegen te houden en/of uit te schakelen als hij iets vind, dus als dit zo is snap ik niet waarom hij zo hoog gerated word. McAfee(die ik nu heb) houd gewoon alles tegen, als je iets download word deze meteen gescant en als je toch een trojan opent ziet hij het meteen en blokkeert hij de inhoud.

Als ik AVG nog een maand langer op mijn pc liet staan was hij waarschijnlijk al gecrasht omdat hij ruim 15 trojans en virussen niet vond.

Dan snap ik niet waarom je AVG gebruikt als hij trojans niet vind, goede beveiliging hoor, dan heeft het meer te maken met geluk dat je pc het nog doet.

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen heeft zo zijn eigen mening...
AVG is er ook niet op gebouwd om de trojans tegen te gaan

En dat noem jij dan een goede AV? Een AV die alle trojans gewoon lekker binnen laat komen, een AV hoort gewoon alles tegen te houden en/of uit te schakelen als hij iets vind, dus als dit zo is snap ik niet waarom hij zo hoog gerated word. McAfee(die ik nu heb) houd gewoon alles tegen, als je iets download word deze meteen gescant en als je toch een trojan opent ziet hij het meteen en blokkeert hij de inhoud.

Trojans kom je niet zomaar op het internet tegen. Die loop je alleen op door op gekke links te klikken of verkeerde zooi te downloaden. Dat houdt een virusscanner niet tegen. Dat doet AVG niet, dat doet McAfee niet, en dat doet ook Norton niet. Je scanner kan enkel zeggen: Ik vind een trojan op de PC, maar dat heb je waarschiijnlijk zelf ook wel door. En soms, dat doet elke scanner fout is zeggen dat het een trojan is maar gewoon een programma die verbinding maakt met het internet. (Wat dus niet kwaad kan)

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen heeft zo zijn eigen mening...
AVG is er ook niet op gebouwd om de trojans tegen te gaan

En dat noem jij dan een goede AV? Een AV die alle trojans gewoon lekker binnen laat komen, een AV hoort gewoon alles tegen te houden en/of uit te schakelen als hij iets vind, dus als dit zo is snap ik niet waarom hij zo hoog gerated word. McAfee(die ik nu heb) houd gewoon alles tegen, als je iets download word deze meteen gescant en als je toch een trojan opent ziet hij het meteen en blokkeert hij de inhoud.

Als ik AVG nog een maand langer op mijn pc liet staan was hij waarschijnlijk al gecrasht omdat hij ruim 15 trojans en virussen niet vond.

Dan snap ik niet waarom je AVG gebruikt als hij trojans niet vind, goede beveiliging hoor, dan heeft het meer te maken met geluk dat je pc het nog doet.

zoals hierboven al gezegt werd, er is geen enkele scanner die alles 100% tegenhoudt, vind ook dat je hier echt een verschrikkelijk slecht argument geeft, en trojans haal je 99% van de keren toch echt zelf binnen.

Link to comment
Delen op andere websites

dus als dit zo is snap ik niet waarom hij zo hoog gerated word.

Wel, als je slecht rate, dan telt je stem niet, zo behoudt AVG z'n hoge rate. :puh: En Trojans kunnen overal in zitten: programma's, websites, installers,...etcetera. Een Youtube-filmpje bekijken kostte me een Trojan, dus ik denk niet dat je veel moet internetten om er eentje op te lopen. ;)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Kerel, als ik een trojan download en ik open hem houd mcafee de inhoud automatisch tegen zodat deze automatisch tegen, bij avg had ik dat niet.

En ik heb ook nooit gezegt dat een av alles voor 100% tegenhoud.

Hoe AVG een hoge rating krijgt; Ik heb zelf AVG gehad, toen ik hem uninstallde kreeg ik een vragenlijs voor me neus, waarin ik kon zeggen wat ik ervan vond(dat dacht ik in ieder geval), bij de vraag 'was je tevreden over dit product?' drukte ik op 'nee' en sloot de pagina af, toeval of niet? behalve dat het mij nooit gebeurt dat firefox crasht, dus lijkt het mij behoorlijk opzet. Zo komen er natuurlijk geen slechte ratings binnen.

En je hoeft echt niet iets te downloaden om een trojan binnen te krijgen, zoals megapilot zegt.

Je komt ze overal tegen, ook zonder downloaden krijg j ze, als je nooit internet kun je ze ook krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...