Jump to content

Virusscanners


Impulse_W

Recommended Posts

behalve dan dat mijn pc duidelijk trager werd....AVG vond deze niet, McAfee wel.

De bestanden waar ze in stonden had ik maar een week toen mcAfee ze vond.

Maar eerlijk is eerlijk, avg had deze gewoon moeten vinden.

En bij mij jammert mcAfee zelden, alleen bij registerwijzigingen en of ik toegang wil geven, wat hij trouwens ook opslaat, zoiets heet trouwens real-time bescherming. Zo kunnen virussen geen key aanmaken die zichzelf opstart, omdat je het kunt laten blokkeren.

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 179
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • wesley123

    26

  • Impulse_W

    20

  • MegaPilot

    20

  • .Senne

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

behalve dan dat mijn pc duidelijk trager werd....AVG vond deze niet, McAfee wel.

De bestanden waar ze in stonden had ik maar een week toen mcAfee ze vond.

Maar eerlijk is eerlijk, avg had deze gewoon moeten vinden.

En bij mij jammert mcAfee zelden, alleen bij registerwijzigingen en of ik toegang wil geven, wat hij trouwens ook opslaat, zoiets heet trouwens real-time bescherming. Zo kunnen virussen geen key aanmaken die zichzelf opstart, omdat je het kunt laten blokkeren.

Jongen, CCleaner veegt die bestanden die jij pas een week hebt zo van je computer af. En waar haal jij al doe zooi vandaan man? Nogmaals als jij afhankelijk bent van je virusscanner omdat je pc anders een gat vol virussen is dan zou ik als ik jou was een andere hobby gaan zoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik al jaren Avira AntiVir Personal en ik ben er zeer tevreden mee, nog nooit is mijn pc geinfecteerd geweest.

Alles zit zeer duidelijk in mekaar en de automatische updates zijn lekker makkelijk.

_O_

Zelf ook aantal jaren Avira antivir personal gebruikt, inderdaad een erg goede scanner alhoewel die helaas niet op spyware scant maar alleen op virussen, ben zelf nog van plan de "betaalde" versie er ook eens van te proberen, kijken wat daar nu zo veel meer beter aan is.

edit: heb ff site gecheckt, premium versie scant wel op spyware, zal hem binnenkort eens gaan proberen :)

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had voorheen NOD32. maar altijd problemen mee gehad. Nu heb ik AVG gedownload, en alle overige virusscanners en spywareshizzle van mn pc afgepleurt.

Nog nooit zo'n snel systeem gehad, en geheel probleemloos :tu:

Alwel wordt aangeraden om naast de AVG free edition 'Hitman Pro' te gebruiken. Die twee werken namenlijk prima samen. AVG houd alle troep buiten, en troep die van binnenuit komt, haalt Hitman Pro er zonder problemen uit.

Link to comment
Delen op andere websites

behalve dan dat mijn pc duidelijk trager werd....AVG vond deze niet, McAfee wel.

De bestanden waar ze in stonden had ik maar een week toen mcAfee ze vond.

Maar eerlijk is eerlijk, avg had deze gewoon moeten vinden.

En bij mij jammert mcAfee zelden, alleen bij registerwijzigingen en of ik toegang wil geven, wat hij trouwens ook opslaat, zoiets heet trouwens real-time bescherming. Zo kunnen virussen geen key aanmaken die zichzelf opstart, omdat je het kunt laten blokkeren.

Jongen, CCleaner veegt die bestanden die jij pas een week hebt zo van je computer af. En waar haal jij al doe zooi vandaan man? Nogmaals als jij afhankelijk bent van je virusscanner omdat je pc anders een gat vol virussen is dan zou ik als ik jou was een andere hobby gaan zoeken.

Wat een onzin lul jij man, CCleaner is geen antivirus scan hoor als je dat zo denkt, hij kan alleen tijdelijke bestanden verwijderen en het register opschonen, CCleaner gebruik ik elke week dus zou het er volgens jou dan al lang af moeten zijn.

Zoiets heet downloaden, en ik weet zeker dat jouw pc niet virusvrij is, je kunt ook gewoon kijken wat je doet en toch haal je virussen binnen. in ruim 50% van de gevallen komt het omdat er iets op je pc geinstalleert word waar jij niks van afweet. Ik surf redelijk bewust en dat ik dan toevallig een paar keer trojans download is bijna niet te voorkomen.

Het lijkt erop dat jij een internet fobie hebt die nooit iets download en niet verder komt dan gtaforum.nl en een paar andere vertrouwde sites, ja, dan is de kans op een virus wel heel klein.

Ik ben verder echt niet afhankelijk van mijn AV, als ik het bestand niet vertrouw download ik het niet, als ik het wel vertrouw download ik het gewoon, en ja, dan kan het gebeuren dat er toch een virus of trojan inzit, maar daarvoor heb je antivirus en DIE HOORT DERGELIJKE DINGEN TE STOPPEN VAN UITVOEREN.

Jij mag mij vertellen hoe ik trojans en dergelijke dan kan voorkomen, mijn pc is anders volledig beveiligd en word gewoon netjes geupdate.

Link to comment
Delen op andere websites

behalve dan dat mijn pc duidelijk trager werd....AVG vond deze niet, McAfee wel.

De bestanden waar ze in stonden had ik maar een week toen mcAfee ze vond.

Maar eerlijk is eerlijk, avg had deze gewoon moeten vinden.

En bij mij jammert mcAfee zelden, alleen bij registerwijzigingen en of ik toegang wil geven, wat hij trouwens ook opslaat, zoiets heet trouwens real-time bescherming. Zo kunnen virussen geen key aanmaken die zichzelf opstart, omdat je het kunt laten blokkeren.

Jongen, CCleaner veegt die bestanden die jij pas een week hebt zo van je computer af. En waar haal jij al doe zooi vandaan man? Nogmaals als jij afhankelijk bent van je virusscanner omdat je pc anders een gat vol virussen is dan zou ik als ik jou was een andere hobby gaan zoeken.

-

CCleaner is ook geen virusscanner nee. Maar hij haalt (tenminste bij mij) wel mogelijk beschadigde bestanden weg. Ga niet tegen mij zeggen dat dat ik een internetfobie heb, want ik heb hier nog NOOIT en dan ook NOOIT een trojan gedownload, en jij wel. En dan zeggen dat je bewust surft, hou toch op. Er zal heus wel wat in mijn PC rondspoken wat er niet hoort, maar dat hou je niet tegen, en dat heeft elke computer. Dus ook de jouwe.

En nu ontken je dat je zonder virusscan kan. Maar waar komen die 10 trojans dan vandaan? Die komen echt niet zomaar binnen wandelen hoor. Zonder jou CCleaner en Norton was je Windows nu allang zo traag als stront.

Tevens is met jou discusseren bijna onmogelijk aangezien jij contant met dezelfde argumenten komt, en ik ook steeds moet herhalen wat ik al eerder heb gezegt. Pennywise daarintegen snapt het tenminste. Het is snel, probleemloos en het houdt je PC schoon, ipv allemaal zware en strenge beveiliging erop te donderen.

Respect, Pennywise. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Tevens is met jou discusseren bijna onmogelijk aangezien jij contant met dezelfde argumenten komt, en ik ook steeds moet herhalen wat ik al eerder heb gezegt. Pennywise daarintegen snapt het tenminste. Het is snel, probleemloos en het houdt je PC schoon, ipv allemaal zware en strenge beveiliging erop te donderen.

Jij herhaalt hetzelfde ook steeds.

Het maakt niet uit hoe je download, je haalt vroeg of laat iets binnen. Zo heb ik eens van gta inside een trojan gedownload, dat is toch best wel een vertrouwde site. Zoals ik al zei kun je overal trojans en ander gezeur binenhalen, ook zonder dat je het zelf door hebt.

Ik heb niet gezegt dat mijn pc clean is en ik weet ook zeker dat hij niet clean is, maar vroeg of laat haal je toch iets gewild of ongewild binnen.

Als je surft naar iets(ik zocht bijvoorbeeld een crack for een spel, dat buitenwege), dan gebruik je meestal google, daar kijk je dus rond en downlaod je wat je denkt dat goed is(wat niet altijd zo is), op die manier kan je toch virussen binnenkrijgen terwijl je je best doet om het te voorkomen(dat hij uitgevoert werd was in dit geval mijn eigen schuld).

Ik vertrouw er ook op dat mijn virusscanner het mij vertelt als ik een bestand uit wil voeren dat een virus bevat, ik download veel en dan is zulke real time beveiliging wel handig, wnat je weet nooit wat je werkelijk download, daarom download ik ook nooit codecs van sites die ik niet vertrouw, die rogue software komt daar in 90% van de gevallen vandaan.

Ik heb trouwens geen Norton maar McAfee die mij gewoon goed vertelt waneer er iets gebeurt. En ja mijn pc is zo traag als wat, en raad is waardoor dat komt, door die *** AVG die alles wat goed is voor malware aanziet en alles wat wel malware is gewoon lekker zijn gang laat gaan. Ik zochnt namelijk naar trainers voor NFS, die trainers scande ik van te voren nog met AVG en die vond er niks in, dus heb ik ze gewoon uitgevoert omdat AVG mij vertelde dat hij clean was. Dan kun je mij wel als dom aanwijzen maar ik heb allerlij dingen in acht genomen om die trojans te voorkomen.

Alles wat ik heb gedownload scan ik van te voren, dus als er eent rojan of iets dergelijks binnenkomt is het omdat mijn AV het fot heeft, en ja, dat kang ebeuren, alhouwel het bij AVG wel heel vaak raak was, 10 keer.

Zo ziet AVG mijn herstelpunten aan voor virussen en andere doodnormale bestanden die ik al miljoeen keer heb gebruikt(zoals zmodeler) ook.

Ik kan ook zeggen dat ik geen virusscanner nodig heb als ik alleen mijn pc update en verder niks download...

Link to comment
Delen op andere websites

Je zegt zelf vaak genoeg dat je computer helemaal up to date is en perfect beveiligd. Nou ik merk het. Die 'trojans' die jou McAfee ziet zijn geen trojans want als jij 10 echte trojans op je PC hebt dan piep je wel anders.

Tevens bedacht ik me dat ik nog op mijn oude PC eens McAfee heb gedraait. Ik vond het maar bagger maar in die tijd (10 jaar geleden ongev) dacht ik er niet echt bij na. Elke keer als je je computer opstart zie je een Norton Logo voorbij vliegen, rechtsonderin hoor je ineens met een giga sound 'DINGDING' of iets wat er op lijkt met het gezeik: 'IK MOET GEUPDATE WORDEN' En dat ook helemaal roodgloeiend enzo. Kan je ignoren, en de volgende keer als je PC weer wordt gescant vraagt ie niet meer om updates. :7 AVG herkent temninste ECHTE trojans, en niet van die neppe files die CCleaner zo weer weggooit. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk, als die trojans zo nep waren, waarom werd mijn pc zichtbaar trager en crashte mijn pc gewoon willekeurig? Dat noem ik geen neppe trojans hoor, en sinds mbam en mcaffe zeggen dat mijn pc volledig clean is is de traagheid op 1 lijn gebleven en crasht mijn pc niet meer, hoe toevallig is dat?

Iedereen heeft zo zijn eigen mening en ik vond Norton ook veel te streng, toen zijn we naar mcafee gegaan die vind ik echt su[er fijn. Toen ik een nieuwe pc had had ik AVG voor 3 weken geprobeert en daarna Avast nog voor 1 week, beide vond ik waardeloos, zo kon ik bij AVg de instellingen niet vinden en Avast vertraagde mijn pc enorm.

Bij McAfee lukt het updaten gewoon, doet hij het automatisch en ik krijg geen melding als hij is geupdate, dat vind ik fijn. zo word ik gewaarschuwd als de beveiliging uitgeschakeld is en kan McAfee niet totaal uitgeschakeld worden(alleen AMD Fusion is het nog gelukt), dat vind ik fijn en dan voel ik me veilig.

Iedereen heeft zo zijn mening over wat hij wel en niet goed vind, en zo vind ik AVG niet goed en jij wel

Link to comment
Delen op andere websites

NOOIT en dan ook NOOIT een trojan gedownload, en jij wel.

Aangezien AVG ze niet vindt weet jij helemaal niet of je een Trojan hebt of niet, hoogstwaarschijnlijk wel dus. :puh: Je kunt Trojans van alles hebben, sites worden soms gehacked en ze stoppen in een programma een Trojan, enzovoort...Het ligt niet aan de internetgebruiker zelf dat hij een Trojan oploopt hoor, maar aan de downloads. Ik heb al tig Trojans gehad, ik download alleen maar 'handy dingetjes' voor Gta en ik zit het merendeel te surfen op dit forum. Programma's en dergelijke download ik nu niet meer zoveel. Maar je kunt het van allerlei dingen oplopen, nogmaals ; het ligt niet aan de internetgebruiker zelf dat hij een Trojan oploopt. Trouwens, een standaard Norton is helemaal niet streng hoor, en als je hem te streng vindt, verander dan je instellingen. Maar blijkbaar ben ik de enige die dat heeft opgemerkt? :? Ik heb nog maar 1 maal voorgehad dat Norton iets zag als een Trojan terwijl het dit niet was. Oplossing: Zet Norton's Virusbescherming een minuutje af, download je bestandje, voer het uit, en zet de virus bescherming weer aan. Daarna scan je dat bestandje en verwijder je het aan de hand van Norton, als het een installer is, dan is dit de beste oplossing. De bestanden zijn geïnstalleerd, en de installer heb je dan niet meer nodig. En praat aub niet over ervaringen van 2 jaar geleden, Virusscanners veranderen hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk, als die trojans zo nep waren, waarom werd mijn pc zichtbaar trager en crashte mijn pc gewoon willekeurig? Dat noem ik geen neppe trojans hoor, en sinds mbam en mcaffe zeggen dat mijn pc volledig clean is is de traagheid op 1 lijn gebleven en crasht mijn pc niet meer, hoe toevallig is dat?

Iedereen heeft zo zijn eigen mening en ik vond Norton ook veel te streng, toen zijn we naar mcafee gegaan die vind ik echt su[er fijn. Toen ik een nieuwe pc had had ik AVG voor 3 weken geprobeert en daarna Avast nog voor 1 week, beide vond ik waardeloos, zo kon ik bij AVg de instellingen niet vinden en Avast vertraagde mijn pc enorm.

Bij McAfee lukt het updaten gewoon, doet hij het automatisch en ik krijg geen melding als hij is geupdate, dat vind ik fijn. zo word ik gewaarschuwd als de beveiliging uitgeschakeld is en kan McAfee niet totaal uitgeschakeld worden(alleen AMD Fusion is het nog gelukt), dat vind ik fijn en dan voel ik me veilig.

Iedereen heeft zo zijn mening over wat hij wel en niet goed vind, en zo vind ik AVG niet goed en jij wel

Zucht. Ik herhaal nogmaals 1 trojan is al vervloekt op je PC. Je PC is ongelofelijk traag en en loopt idd vaak vast. En dan heb jij er 10? Jezus, wat de fuck doe jij op dit internet als jij in een groot tempo trojans binnentrekt? Trojans kan je trouwens nooit helemaal verwijderen. Ze laten altijd rommel achter wat je computer nog meer vertraagt. Ik adviseer jou om dringend je Windows te gaan reinstallen om de resten van die trojan troep weg te krijgen wat McAfee heeft laten staan te verwijderen. Daarna gewoon eens rustig die links bekijken, veilig downloaden. AVG doet alles zelf, geen gezeik met update en strenge shit. Hitman Pro voor de stinkende rommeltjes wat zelfs de beste scanner doorlaat en je PC blijft heerlijk schoon op een lichte virusscanner.

@ MegaPilot

Lul geen onzin van hackers die een trojan in een website stoppen. Als een website gehacked wordt dan wordt de site meestal gewoon omzeep geholpen en uit de lucht gehaald. Tevens vind ik het erg slordig van de hoster die zijn website zo slecht beveiligt dat hackers er inkomen EN dan nog eens de rechten hebben om troep erin te gooien. Dat downloaden wat Norton blokkeert is toch onzin? Je gaat toch niet eventjes je virusscan uitzetten om snel je file te downloaden? Een gewone scanner hoort dit gewoon toe te laten.

Ik zie eerlijk gezegt AVG gewoon als een scanner voor de mensen die weten hoe ze met het internet om moeten gaan. Het geeft je alle vrijheid, en het is lekker licht voor je systeem. Als jij 10 trojans binnen weet te slepen dan zou ik even bij jezelf gaan nadenken ipv AVG gelijk afzeiken.

Link to comment
Delen op andere websites

serieus, het is duidelijk dat jij niks van het internet/virussen afweet.

Er zijn millioenen verschilende trojans, die verschillen allemaal van elkaar, je pc hoeft dus echt niet kapot te zijn van 1 trojan hoor, dat is pure onzin, alleen om mij aan de AVg te krijgen zo te zien.

Zo is bijvoorbleed Youtube al wel duizenden keren gehackt, de ene keer erger dan de andere. Zo is de ene grappiger dan de andere, en zo kun je ook door 'vereiste' codecs virussen binnenkrijgen.

En Hitman pro is al helemaal geweldig, ik weet niet hoe de nieuwere versies zijn maar de eerste liet niks zien en verwijderde alles meteen, en dat moet ik vertrouwen?

AVG doet alles zelf, geen gezeik met update en strenge shit

Ja idd, de dingen die hij zelf moet done doet hij niet, zoals updaten, ik moest het telkens handmatig doen omdat hij weer eens een foutmelding gaf. Als hij iets vind(wat in 90% vand e gevallen een false positive is) word het bestand hoe dan ook onbruikbaar, Ignore --> het bestand wrod uitgeschakeld, --> move to vault, het bestand gaat naar een 'veilige' kluis, -->Heal, Die niet werkt en dus het bestnad in quarantine zet. Hoe je het ook doet, als AVG een false positive vind ben je screwed, het bestand word hoe dan ook onbruikbaar.

Maar als ik zo slecht internet, hoe doe jij het dan? Als je nooit online gaat, alleen windows update en slechts af en toe op gtaf en mail checkt kan er weinig gebeuren neee.

En slecht beveiligde hosts is ook totale bullshit, elke website is te hacken en voor bepaalde dingen zijn er gewoon scripts voor, zo is de fbi al een keer gehackt, wat dus bewijst dat goede en slechte beveiliging geen reet uitmaakt.

Je loopt iedereens internetgebruik af te kraken omdat ze geen avg hebben, maar dan wil ik wel eens weten hoe jij internet, aangezien af en toe een virus of vaker als je van dezelfde site download heel normaal is.

Ow ja, en heb ik al eens iets over AVg's klantvriendelijkheid vertelt en hoe un rating zo goed is...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...