Jump to content

Review Windows 7 Beta & RC


Crypteq

Recommended Posts

die benchmarks klinken wel leuk, maar opstarten ligt ook gewoon aan wat je nog meer allemaal draait, dat veranderd allemaal naarmate je programma's installeert, en tevens is een benchmark van windows 7 nog geeneens veelzeggend omdat het nog altijd een BETA is.

Maargoed ik kan niet wachten op de echte versie, en echte benchmarks daarbij ( en dan bedoel ik niet opstart benchmarks maar hoe programma's draaien onder windows 7. Zal windows aardig wat kosten om XP te evenaren :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 115
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Crypteq

    21

  • Limbolander

    15

  • joshoon

    12

  • KillerZero86

    10

Volgens mij word Microsoft nu echt verplicht om het goed te doen, en daarom pakken ze het groots aan. Ze hebben echt hard gewerkt om deze goed te krijgen, de alpha was al stabiel, en het ziet er ook nog eens gelikt uit. Ik denk dat alle puntjes die ik eerder noemde er bij de release wel uitgaan.

@BC7: bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

die benchmarks klinken wel leuk, maar opstarten ligt ook gewoon aan wat je nog meer allemaal draait, dat veranderd allemaal naarmate je programma's installeert, en tevens is een benchmark van windows 7 nog geeneens veelzeggend omdat het nog altijd een BETA is.

Maargoed ik kan niet wachten op de echte versie, en echte benchmarks daarbij ( en dan bedoel ik niet opstart benchmarks maar hoe programma's draaien onder windows 7. Zal windows aardig wat kosten om XP te evenaren :)

Er zijn bijna geen benchmarks te vinden...

K ga misschien zelf wel wat dingen testen....

@BC7: bedankt!

Graag gedaan! ^_^

Kan ik ook de bestanden uitpakken in een map op mijn PC en dan de Setup starten? Of werkt dit niet?

Als het goed is moet het kunnen. Je kan de Setup gewoon starten. Ik heb dit eens geprobeerd, op een oude PC, maar had te weinig RAM, Maar ik kon wel setup starten, gaf alleen aan dat ik te weinig RAM geheugen had. Daardoor heb ik het niet verder op die manier geprobeerd.

Maar ik denk wel dat het kan.

Bewerkt: door BC7
Link to comment
Delen op andere websites

die benchmarks klinken wel leuk, maar opstarten ligt ook gewoon aan wat je nog meer allemaal draait, dat veranderd allemaal naarmate je programma's installeert, en tevens is een benchmark van windows 7 nog geeneens veelzeggend omdat het nog altijd een BETA is.

Maargoed ik kan niet wachten op de echte versie, en echte benchmarks daarbij ( en dan bedoel ik niet opstart benchmarks maar hoe programma's draaien onder windows 7. Zal windows aardig wat kosten om XP te evenaren :)

Er zijn bijna geen benchmarks te vinden...

K ga misschien zelf wel wat dingen testen....

@BC7: bedankt!

Graag gedaan! ^_^

Kan ik ook de bestanden uitpakken in een map op mijn PC en dan de Setup starten? Of werkt dit niet?

Als het goed is moet het kunnen. Je kan de Setup gewoon starten. Ik heb dit eens geprobeerd, op een oude PC, maar had te weinig RAM, Maar ik kon wel setup starten, gaf alleen aan dat ik te weinig RAM geheugen had. Daardoor heb ik het niet verder op die manier geprobeerd.

Maar ik denk wel dat het kan.

Oh ok... Ik zal het vannavond eens proberen. Maar ik moet de PC toch herstarten ofzoiets tijden de installatie en vanaf de CD opstarten?

Link to comment
Delen op andere websites

Oh ok... Ik zal het vannavond eens proberen. Maar ik moet de PC toch herstarten ofzoiets tijden de installatie en vanaf de CD opstarten?

Je kan altijd het beste Windows op DVD branden, in je PC doen en opstarten. Dan Installeert ie Windows 7 zonder dat je bijv: Windows XP aan hebt staan.

Maar als je de setup opstart als je bijv: Windows XP hebt opgestart, dan zal ie waarschijnlijk alle bestanden kopieren, waarna ie de PC opnieuw opstart.

(aan iedereen) A.U.B. Overbodige quote's eruit halen of kleiner maken, zoals ik heb gedaan.

Bewerkt: door BC7
Link to comment
Delen op andere websites

Oh ok... Ik zal het vannavond eens proberen. Maar ik moet de PC toch herstarten ofzoiets tijden de installatie en vanaf de CD opstarten?

Je kan altijd het beste Windows op DVD branden, in je PC doen en opstarten. Dan Installeert ie Windows 7 zonder dat je bijv: Windows XP aan hebt staan.

Maar als je de setup opstart als je bijv: Windows XP hebt opgestart, dan zal ie waarschijnlijk alle bestanden kopieren, waarna ie de PC opnieuw opstart.

(aan iedereen) A.U.B. Overbodige quote's eruit halen of kleiner maken, zoals ik heb gedaan.

Maar dan krijg ik toch een dualboot PC? Of gaat ie over XP heen?

Link to comment
Delen op andere websites

Maar dan krijg ik toch een dualboot PC? Of gaat ie over XP heen?

Als je Windows 7 installeert, en je hebt bijvoorbeeld XP,

Dan zet ie alles van Windows XP in een map op je HD genaamd: Windows.old

Je kan als je de PC opstart in een menu kiezen tussen Windows 7 en Windows XP (of ander bestuurings systeem indien geïnstalleerd)

Het is al bij meerdere mensen die ik ken gelukt.

Maar het is altijd op eigen risico.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je Vista hebt kun je heel makkelijk een partitie verkleinen en dan in de vrijgekomen ruimte er eentje aanmaken voor Windows 7. Dat is hoe ik het ook heb gedaan, ik heb dus nu een dual boot.

Over Windows 7 zelf ben ik erg tevreden. Het heeft de vertrouwde looks van Vista, maar dan beter. De kleuren zijn niet overal anders en veel rustiger, wat een nettere indruk maakt. De taakbalk vind ik ook een vooruitgang. Het idee is dan wel redelijk gejat van de dock van Apple, maar het werkt wel heel handig. Op Vista had ik ook al RocketDock, dus het is fijn dat functies waar je waarde aan bent gaan hechten nu standaard in het OS verwoven zitten.

Die shake gestures zijn ook wel aardig, maar de libraries lijken mij nog het handigste. Als je bijvoorbeeld op meerdere plaatsen MP3'tjes bewaart kun je deze allemaal gemakkelijk via een library bereiken.

Qua performance is 7 ook beter dan Vista. Het start ten eerste sneller op, maar ook als je er gewoon mee werkt voelt het voor mij sneller aan. Het draait tevens efficienter als je naar het aantal processen kijkt. Vista heeft er gemiddeld zo'n 70-80 bij mij, Windows 7 20-30.

De compatibiliteit met oude software is nu ook beter merk ik. Onder Vista draait GTA SA bijvoorbeeld heel slecht. Het spel zelf loopt wel goed, maar het scherm blijft in het menu vaak lang zwart en de muis wil wel eens niet werken. Op Windows 7 heb ik hier geen enkele last van en draait SA als een zonnetje.

Een minpuntje aan de bèta is dat sommige plugins van Firefox, zoals java, niet werken bij mij. Ik krijg dan foutmeldingen tijdens de installatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar dan krijg ik toch een dualboot PC? Of gaat ie over XP heen?

Als je Windows 7 installeert, en je hebt bijvoorbeeld XP,

Dan zet ie alles van Windows XP in een map op je HD genaamd: Windows.old

Je kan als je de PC opstart in een menu kiezen tussen Windows 7 en Windows XP (of ander bestuurings systeem indien geïnstalleerd)

Het is al bij meerdere mensen die ik ken gelukt.

Maar het is altijd op eigen risico.

oh zo ok thnx for the answer

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

^_^ Positieve tekst...

Een minpuntje aan de bèta is dat sommige plugins van Firefox, zoals java, niet werken bij mij. Ik krijg dan foutmeldingen tijdens de installatie.

Bij mij werkt het meeste perfect, maar waarschijnlijk komt het omdat er eigenlijk nog niks voor Windows 7 ondersteunt word. Mischien als Vista modus uitvoeren....

Bewerkt: door BC7
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
Windows 7 is coooool :puh: . Alleen de poll die je hebt gemaakt klopt niet. Omdat de meeste het niet hebben stemmen zij laag.

Jup, je kon er nog wel iets bij zetten zoals ''Ik heb het nog niet'', ik kan het mij niet v oorstellen dat er zoveel 1tjes zijn, of het zijn allemaal vrolijke Fransen die alleen maar negatief reageren en stemmen en XP hun grote liefde is (of Apple, Linux, whatever)

Ik vind het beter als Vista, SA en VC en eigenlijk vrijwel alles gewoon draaien. De eerste programma's die 7 echt ondersteunen heb ik ook al gezien. Had eerst wel het probleem dat hij mijn externe schijf niet zag maar dat is inmiddels opgelost (USB kabel zat niet goed vast :clown:) Leuke review trouwens!

Wat ik mij ook opvalt is dat de systeemeisen een stuk lager zijn dan ik verwacht had, dat 1 GHZ het minium aanbevolen is klopt niet echt want iok draai het op mijn oude Pentinum 3 van 863MHZ zonder problemen of haperingen op redelijk goede snelheid, mèt Aero.

Terwijl ik eens Vista daarop probeerde en hij zelfs moeite had met het opstarten.

Bewerkt: door ComKwak
Link to comment
Delen op andere websites

Erm... Dit staat op de site :(:

We're sorry, but downloads are no longer available.

Waar kan ik nu nog een download krijgen? Ik had de ISO maar die heb ik verwijderd tijdens formatteren :( En ik wilde het nog wel zo graag installeren :ch:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...