Jump to content

GTA 4 VS Windows 7


ddaemen

Recommended Posts

een acer en

ik heb een de volgende specs:

een AMD Athlon ll X2 processor M300 2.0ghz 1MB l2 cache ik denk dat het daar aan ligt <<<<<

een Ati mobility Radeon HD 4570 videokaart upgrade baar tot 2gb

15,6 HD LCD beeldscherm

4GB memory

640GB hdd

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Hanneswasco

    10

  • GospGTA

    7

  • xyzze01

    5

  • maarten73

    4

Je mag al blij zijn dat je het spel kan spelen met die laptop, aangezien de processor volgens mij zelf onder de minimum systeemvereisten is.

Maar aangezien het spel toch nog goed loopt als je de stroom aanschakelt moet je dat gewoon doen als je gamet he. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Vreemd om mijn eigen topic weer te lezen om gta 4 op windows 7 te installeren :) alleen moest ik de setup.exe op winxp sp3 zetten, 2000 werkte niet. gebruik nu home premium windows 7 64 bit met nog steeds dezelfde PC (andere video kaart alleen)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 7 maanden later...

GTA 4 VS Windows 7

Installatie procedure:

Het installeren van GTA4 onder windows 7 is een beetje tricky, maar wel makkelijk om te doen, wat je moet doen is het volgende: bij zowel autorun.exe als bij setup.exe (D:\GTAIV) de compatibiliteits modus op windows 2000 zetten, dan de installatie standaard laten verlopen. Mocht je tijdens de installatie problemen krijgen met de "Microsoft C++ 2005 Redistributable" installatie, breek deze af en installeer deze handmatig opnieuw via de DVD (D:\GTAIV\Redistributable\vcredist_x86.exe) (zonder compatibiliteits modus) nadat de installatie van GTA4 geheel voltooid is, na de installatie dient nog in de map C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV de volgende 2 executables ook op windows 2000 compatibiliteit gezet te worden: GTAIV.exe & LaunchGTAIV.exe

Zichtbare verschillen:

Performance:

Ondanks de iet wat omslachtige installatie heb ik tijdens het spelen 5 fps minder (met natuurlijk dezelfde instellingen als Vista), en dat terwijl Windows 7 DirectX 11 heeft, maar als je op 37 fps zat en het met 32 fps moet doen is het niet te merken, (tenzij je onder de 15 fps zit, dan is die 5 fps wèl te merken). Verder is aan de beeld kwaliteit niets te merken, alles is hetzelfde.

Ook load tijden zijn verbeterd (sneller), volgens mij zit ik nu 10 sec sneller in het spel als bij Vista

Load:

Ik heb voor Windows 7 64 bit gekozen omdat dan mijn 4 GB RAM volledig benut kunnen worden (of de 32 bit nou ook 4 GB ondersteund heb ik niet getest!) Opmerkelijk is dat Windows 7 Sneller is met opstarten als Vista, minpuntje: Windows 7 gebruikt 200 MB meer RAM, wat het totaal gebruikt RAM geheugen bij Windows 7 op 1,04 GB staat!

Bugs:

Ik heb nog geen bugs gevonden die hinderlijk zijn tijdens het spelen van GTA 4, zo nu en dan wordt ik met de RESC10 error code om de oren gegooid, ff game opnieuw starten, klaar, en spelen maar, deze error had ik overigens bij Vista ook, maar minder frequent.

Dit zijn mijn vernemingen van GTA4 onder Windows 7.

Post hier zelf je ervaringen met GTA 4 en Windows 7.

als ik gta iv instaleer komt hij met een error code

Link to comment
Delen op andere websites

als ik gta iv instaleer komt hij met een error code

Met zoveel informatie kunnen we echt niet helpen hoor, dit heeft wellicht zelf niets met Windows 7 te maken.

Welke error krijg je, wat zijn je PC specificaties, ...?

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb windows 7 en wil gta iv op mijn pc instaleren nadat ik de de tweede cd heb ingestopt komt hij met deze error:

error± gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)

en ik heb de setup op windows xp 2 staan

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

hey Gta spelers,

Ik heb zojuist mijn nieuwe laptop binnen en ben van plan Gta Iv voor windows 7 te downloaden.

Ik weet alleen niet of ik de juiste systeemvereisten heb, kan iemand dit even controleren?

Processor; AMD AthlonII NEO K145 processor 1.8 GHz.

RAM geheugen; 2GB(1,75 beschikbaar).

64-bit systeem.

Service pack 1.

Grafische kaart; ATI moblity Radeon HD 4225

Geluid kaart; ATI HDMI Audio Device

Mvg,

Maarten

Link to comment
Delen op andere websites

hey Gta spelers,

Ik heb zojuist mijn nieuwe laptop binnen en ben van plan Gta Iv voor windows 7 te downloaden.

Ik weet alleen niet of ik de juiste systeemvereisten heb, kan iemand dit even controleren?

Processor; AMD Athlon™II NEO K145 processor 1.8 GHz.

RAM geheugen; 2GB(1,75 beschikbaar).

64-bit systeem.

Service pack 1.

Grafische kaart; ATI moblity Radeon HD 4225

Geluid kaart; ATI HDMI Audio Device

Mvg,

Maarten

Nee,je processor is veel te slecht. En je videokaart is ook niet goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Gta san andreas dan?

:puh:

of beter gezegd, wat voor spel raden jullie mij aan? kan alleen maar downloaden, kheb namelijk geen cd-drive:(

het liefst iets net als gta...

>>> Door Hanneswasco: Dubbelpost samengevoegd, gelieve in het vervolg je bericht te bewerken.<<<

Bewerkt: door Hanneswasco
Link to comment
Delen op andere websites

dat bedoel ik ja ^_^

maar Gta IV is dus niet goed, wat raden jullie me dan aan? ^_^

het is me al wel gelukt Empire total war te spelen op de hoogste kwaliteit :klap:

>>> Door Hanneswasco: Tripplepost samengevoegd, gelieve in het vervolg je bericht te bewerken.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...