Jump to content

Eigen PC samengesteld


Ekhart

Recommended Posts

Er zijn wel wat dingen waar je op zou KUNNEN besparen. Bijvoorbeeld: 6 gigabyte aan werkgeheugen? Waar heb je je computer voor nodig dat je zoveel werkgeheugen nodig hebt? En ben je een fanatieke overclocker of doe je daar weinig of niks mee, anders hoef je geen Deluxe te nemen... Je zou net zo goed een Gigabyte moederbord kunnen nemen van een paar tientjes minder, waar je overigens ook al prima mee kan overclocken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 45
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ekhart

    15

  • TaartJJ~!

    7

  • Galiorix

    6

  • wesley123

    6

Er zijn wel wat dingen waar je op zou KUNNEN besparen. Bijvoorbeeld: 6 gigabyte aan werkgeheugen? Waar heb je je computer voor nodig dat je zoveel werkgeheugen nodig hebt? En ben je een fanatieke overclocker of doe je daar weinig of niks mee, anders hoef je geen Deluxe te nemen... Je zou net zo goed een Gigabyte moederbord kunnen nemen van een paar tientjes minder, waar je overigens ook al prima mee kan overclocken.

Games

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn wel wat dingen waar je op zou KUNNEN besparen. Bijvoorbeeld: 6 gigabyte aan werkgeheugen? Waar heb je je computer voor nodig dat je zoveel werkgeheugen nodig hebt? En ben je een fanatieke overclocker of doe je daar weinig of niks mee, anders hoef je geen Deluxe te nemen... Je zou net zo goed een Gigabyte moederbord kunnen nemen van een paar tientjes minder, waar je overigens ook al prima mee kan overclocken.

Games

De meeste games gebruiken nog niet eens 2GB op XP, als je Vista draait nog niet eens 3GB. 6GB is vooralsnog zeer overbodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn wel wat dingen waar je op zou KUNNEN besparen. Bijvoorbeeld: 6 gigabyte aan werkgeheugen? Waar heb je je computer voor nodig dat je zoveel werkgeheugen nodig hebt? En ben je een fanatieke overclocker of doe je daar weinig of niks mee, anders hoef je geen Deluxe te nemen... Je zou net zo goed een Gigabyte moederbord kunnen nemen van een paar tientjes minder, waar je overigens ook al prima mee kan overclocken.

Games

De meeste games gebruiken nog niet eens 2GB op XP, als je Vista draait nog niet eens 3GB. 6GB is vooralsnog zeer overbodig.

tenzij je 4 games tegelijk wil draaien :duh:

6GB is inderdaad overbodig, neem gewoon 4x1GB, dan draai je 2xdual channel en dat is sneller.

Link to comment
Delen op andere websites

ga voor de Samsung spinpoint, een geweldige hd, goedkoope en 1 van de beste van het moment.

Maar wat heb ik nou aan HD???

Hij bedoelt gewoon een harde schijf, maar gebruikt daar de verkeerde afkorting voor. Het is namelijk HDD (Hard Disk Drive) en niet HD (High Definition).

whoeps foutje.

Ik kan echt de spinpoint adviseren, ik heb een 750GB voor 100 euro(en dat was 4 maanden geleden) en hij loopt nog steeds perfect

wil je zeggen dat anderen niet meer perfecft lopen na 4 maanden?

nee dat wil ik niet zeggen, maar deze wil nogal eens afgekraakt worden en mensen beweren dat ze hem al na 2 maanden kapot hadden.

Link to comment
Delen op andere websites

tenzij je 4 games tegelijk wil draaien :duh:

6GB is inderdaad overbodig, neem gewoon 4x1GB, dan draai je 2xdual channel en dat is sneller.

3Gb in triple channel is nog altijd sneller als 4Gb in dual channel. ^_^ Daarnaast wordt dual channel door dit moederbord niet eens ondersteund.

Link to comment
Delen op andere websites

tenzij je 4 games tegelijk wil draaien :duh:

6GB is inderdaad overbodig, neem gewoon 4x1GB, dan draai je 2xdual channel en dat is sneller.

3Gb in triple channel is nog altijd sneller als 4Gb in dual channel. ^_^ Daarnaast wordt dual channel door dit moederbord niet eens ondersteund.

oeps, tja, neem dan gewoon 3GB en als het echt nodig is kun je eht altijd nog doen.

Link to comment
Delen op andere websites

en waar ik ook op zou willen reageren:

1 x

DVD-ReWriters Serial-ATA

LG H22LS30

22 / 8 / 16 speed, 22 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed

€ 29,-

Ik zou eerder gaan voor een Blu-Ray disk writer met ondersteuning van DVD-RAM en Lightscribe van Samsung.

Waarom?:

-DVD-RAM: is vaak gebruikt bij spelletjes als crysis en farcry2. Ook nog gebruik bij films die niet op een gewone dvd-rom kunnen (op dvd-ram kan namelijk meer opgeslagen worden).

-BluRay: over een paar jaar zullen bijna alle pc-spelen met zullen Blu-Ray zijn.

-Lightscribe: bij een zelf geschreven CD of DVD kan je dan zelf een tekeningetje op laten tekenen door je pc :puh: , wordt ondersteund door Nero Burning Rom en Ashampoo Burning Studio.

-Samsung: Heeft vooral goedkope, goede en is meestal fluisterstil.

En van snelheid zou ik eerder een x48 speed gebruiken, dan zal je zeker minder kans hebben op haperingen of krakingen tijdens een spel of film

Link to comment
Delen op andere websites

dat met die bluray is een beetje onzin, noem nu ff een spel op die op bluray draait, ik ken er namelijk geen. Als er nu nog geen spellen van blu ray gebruik maken waarom zou dan over een paar jaar elk spel er gebruik van maken?

Ja ondersteuning is mooi, maar ik met mijn 5 jaar oude combi kan nog gewoon elk spel installeren.

Link to comment
Delen op andere websites

en waar ik ook op zou willen reageren:
1 x

DVD-ReWriters Serial-ATA

LG H22LS30

22 / 8 / 16 speed, 22 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed

€ 29,-

Ik zou eerder gaan voor een Blu-Ray disk writer met ondersteuning van DVD-RAM en Lightscribe van Samsung.

Waarom?:

-DVD-RAM: is vaak gebruikt bij spelletjes als crysis en farcry2. Ook nog gebruik bij films die niet op een gewone dvd-rom kunnen (op dvd-ram kan namelijk meer opgeslagen worden).

-BluRay: over een paar jaar zullen bijna alle pc-spelen met zullen Blu-Ray zijn.

-Lightscribe: bij een zelf geschreven CD of DVD kan je dan zelf een tekeningetje op laten tekenen door je pc :puh: , wordt ondersteund door Nero Burning Rom en Ashampoo Burning Studio.

-Samsung: Heeft vooral goedkope, goede en is meestal fluisterstil.

En van snelheid zou ik eerder een x48 speed gebruiken, dan zal je zeker minder kans hebben op haperingen of krakingen tijdens een spel of film

je zegt het zelf al " over een paar jaar", beter dat je dan over die paar jaar pas een blue ray speler koopt dan nu al, want dan betaal je alleen maar de volle prijs, terwijl je het echt niet of amper gaat gebruiken.

over een paar jaar als spellen voor de pc ook op blueray uit komen, dan is je pc ook al veel te verouderd.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had al eerder een topic gestart wat jullie van het gekozen systeem vonden.

Nu heb ik het eigenlijks klaar en voor de ckerheid zou ik graag willen horen wat jullie opmerken.

mijnpcvu8.jpg

w1440.png

graag een reactie :-)

Bewerkt: door Ekhart
Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit inderdaad, ik zou alleen nog wel even een uurtje er voor uittrekken om te kijken of het goedkoper kan. Maar dat is zomaar een advies, voor hetzelfde geld vindt je dit spul alleen voor duurder..

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit inderdaad, ik zou alleen nog wel even een uurtje er voor uittrekken om te kijken of het goedkoper kan. Maar dat is zomaar een advies, voor hetzelfde geld vindt je dit spul alleen voor duurder..

Ik ken eigenlijks alleen maar deze site, bij welke site kan ik gaan kijken?

>>> Door Thundercover: Topics samengevoegd. Niet elke configuratie behoeft een nieuw topic.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit inderdaad, ik zou alleen nog wel even een uurtje er voor uittrekken om te kijken of het goedkoper kan. Maar dat is zomaar een advies, voor hetzelfde geld vindt je dit spul alleen voor duurder..

Ik ken eigenlijks alleen maar deze site, bij welke site kan ik gaan kijken?

>>> Door Thundercover: Topics samengevoegd. Niet elke configuratie behoeft een nieuw topic.<<<

http://www.azerty.nl is ook een zeer goedkope en goede website.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...